Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Accident biciclist

- - - - -
  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#109
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
aia 200km/h nu e tot timpul valabila.
Cand drumul cu prioritate face stanga cum e?
Si asa intamplator mai conteaza si daca cel care face stanga e in miscare sau nu.

#110
superm

superm

    The difference is...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,770
  • Înscris: 30.07.2008

View Postarg, on 14 iunie 2018 - 07:52, said:

aia 200km/h nu e tot timpul valabila.
Cand drumul cu prioritate face stanga cum e?
Si asa intamplator mai conteaza si daca cel care face stanga e in miscare sau nu.

Am scris de situatii generale, evident ca sunt exceptii...
faza cu miscarea e cea mai importanta, evident ca daca stai sa faci stanga si intra unu in tine e alta discutie, eu vorbeam de circulatia pe interzis si cazul in care intri in el nu intra el in tine...

Eu vad ca usa e deschisa deja cand biciclistul intra in ea, nu da cu portiera in el din pozitia inchis ci pare ca e usa deschisa jumate deja cand ala vine dupa "coltul" autobuzului.

#111
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
tot i-a deschis usa in fata.

initial si eu am vrut sa dau vina pe biciclist dar legea zice altceva.

Edited by arg, 14 June 2018 - 08:46.


#112
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Atita va cramponati de legea aia...
Legea este facuta pentru a fi usor de aplicat de catre organ, sa nu stea sa caute dovezi, sa audieze martori (reali sau falsi), sa caute filmari, etc.
Realist vorbind, situatia sta cam asa: esti pe doua roti=>esti vulnerabil in trafic. Bunul simt si instinctul de conservare ar trebui sa-ti spuna sa te feresti, sa ai grija de tine, ca n-ai un scut de tabla de jur imprejur precum ceilalti. In principiu ar trebui sa presupui ca esti invizibil, si ca toti ceilalti sint chititi sa te omoare.
Daca circuli precum personajul din filmare, esti idiot si iti meriti soarta, indiferent ce spune legea, care lege, asa cum am spus, nu poate acoperi milioane de situatii particulare, si atunci generalizeaza grav.
Sa speram ca personajul principal a invatat ceva din asta, altminteri nu-i decit o problema de timp pina la un accident mai grav. Sint o gramada de morti cu legea-n mina prin cimitire, care au avut prioritate, n-are nimeni timp sa-i plinga, deoarece trebuie sa-i plinga pe aia care vor muri azi.

#113
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005

View Postdan78rom, on 14 iunie 2018 - 09:51, said:

In principiu ar trebui sa presupui ca esti invizibil, si ca toti ceilalti sint chititi sa te omoare.
ieri pe splai:
[ https://www.antena3.ro/thumbs/big3/2018/06/13/cristian-hrubaru-marturie-cutremuratoare-despre-motociclistul-omorat-miercuri-in-capitala-cand-am-533166.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
http://jurnalul.ro/s...ele-777574.html

#114
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Exact ce spuneam. A murit cu prioritatea in mina. Ma intreb la ce-i mai foloseste acum.

#115
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,760
  • Înscris: 01.10.2002

View Postdan78rom, on 14 iunie 2018 - 09:51, said:

Atita va cramponati de legea aia...
Legea este facuta pentru a fi usor de aplicat de catre organ, sa nu stea sa caute dovezi, sa audieze martori (reali sau falsi), sa caute filmari, etc.
Realist vorbind, situatia sta cam asa: esti pe doua roti=>esti vulnerabil in trafic. Bunul simt si instinctul de conservare ar trebui sa-ti spuna sa te feresti, sa ai grija de tine, ca n-ai un scut de tabla de jur imprejur precum ceilalti. In principiu ar trebui sa presupui ca esti invizibil, si ca toti ceilalti sint chititi sa te omoare.
Daca circuli precum personajul din filmare, esti idiot si iti meriti soarta, indiferent ce spune legea, care lege, asa cum am spus, nu poate acoperi milioane de situatii particulare, si atunci generalizeaza grav.
Eu sunt ciclist, cam 4 din 5 zile lucratoare (cand nu ploua sau nu ma pune sotia sa fac cumparaturi :)). Nu ma bazez pe altii pentru siguranta mea, ma uit inclusiv in retrovizoarele masinilor din fata mea ca ala se uita la mine, si in spate ca ala care vine a vazut ca sunt pe banda. Noaptea am vesta, catadioptru si doua lumini in spate. In fata una care clipeste, sa fiu vazut. Chiar si asa, am avut experiente palpitante. Pur si simplu, daca esti rapid si ingust, esti greu de vazut. Mai ales daca vii din spate...

#116
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Când ești ciclist caști ochii bine. De câte ori nu m-am ferit de mașini care se urcau pe mine, mi-am tăiat mâna stângă că am depășit o mașină parcată anapoda pe juma de stradă și juma de trotuar, am căzut aproape în cap la o frână în giratoriu să nu mă calce un dobitoc, pe scuter efectiv se uitau să dea peste mine să mă calce că erau ei cu mașina (n-o să uit niciodată cum era să mă omoare un cretin cu un Logan - l-am prins din urmă în coloană, m-am oprit la geamul lui, era ciumeg și tare-n gură - tot el mă înjura de mamă și m-a făcut sărac că eram cu scuterul (nu conta că era o Aprilia Habana impecabilă alb perlat mai scumpă decât cazanul lui )-  atunci am scuipat prima și singura oară din viața mea un om, l-am spălat pe ochi și am plecat).

Ca a mea... aproape... asta e gri, a mea era alb perlat.

Attached File  habana.jpg   36.86K   19 downloads


Nu e aria de juridic să ne împiedicăm de legi. Înainte de lege haide să gândim pur și simplu.

Edited by exceswater, 15 June 2018 - 08:30.


#117
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 10.03.2007

View PostWotan, on 14 iunie 2018 - 23:48, said:

In fata una care clipeste, sa fiu vazut.

Mersi că ai o chestie din asta. Într-o seară stăteam la roșu, încadrat pe prima bandă, și de plictiseală mă uitam în oglinda din dreapta. Cum stăteam eu așa și mă holbam la ce e în spate hop! văd prin geamul portierei trecând pe lângă mine, prin partea dreaptă, un biciclist. În momentul ăla m-am gândit că dacă era să fie verde la semafor iar eu să fac virajul spre dreapta degeaba m-aș fi asigurat că tot l-aș fi agățat pe ăla. Pur și simplu a apărut din neant, avea lumini pe spate dar nu și pe față. Oricât de inutile ar părea luminile pe față la o bicicletă sunt un must-have dacă circuli noaptea și vrei să ajungi întreg acasă.

#118
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,359
  • Înscris: 11.08.2003
Daca mergi destul de des prin zona respectiva (ca biciclist) inveti semafoarele si cat tin. Ca n-avea far, alta discutie, ramanea ca se ferea singur, nu trebuia sa-l feresti tu. Legal, din pacate, asta nu schimba cu nimic situatia in care isi lua o roata peste cap.

Ca biciclist, nu prea poti standardiza regulile de plecat de la semafor, sunt prea multe variabile si nu merge cu "legea in mana" ca mori.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate