Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
job de inceput, in IT
#1
Posted 09 June 2018 - 23:15
Tocmai am inceput un job nou , de cateva zile - Service Desk Analyst.
Am mai multe intrebari si nelamuriri despre acest job. Dar sa va descriu pe scurt situatia: eu abia m-am intors de cateva luni din strainatate(in care am stat cativa ani buni) si dupa ceva vacanta am aplicat pt joburi.Nu am nicio pregatire solida,recunosc,dar am lucrat ca manager de dept. intr-un magazin mai mare in tara straina;deci am putin business background ,ca sa zic ca stiu si eu ceva.Deci dupa cateva interviuri la diferite companii, norocul imi surade si sunt chemat sa incep jobul de service desk analyst.(am fost angajat dupa un interviu cu HR, apoi cu un manager si am dat si un test IT ,banal zic eu, pana si pt cunostintele mele) Acum ,dupa 3 zile la job, sunt foarte ingrijorat-nu cred ca o sa ma descurc.Zic asta si pt ca nu prea am avut tangenta in viata mea cu domeniul IT ;stiu sa folosesc un laptop , un telefon, outlook, dar cam atat.Aici trebuie sa rezolvi problemele legat de IT ale businessurilor din alte tari, in timp util.Mi-au dat sa citesc vreo cateva zeci de pagini documentatie deja, luni o sa am vreo 3 ore de training. Dar parca nu e suficient- ma gandesc ca trebuie sa ai experienta ani buni plus o baza solida de cunostinte, in special pt retele, imprimante , instalari,debugging etc Totusi vreau sa invat ceva nou, m-am saturat de retail.Plus ca salariul, nu e mare ,dar e ok si orele la fel. Ce credeti , voi face fata acestui job sau voi claca? (cand vad colegii cum lucreaza cu atata dezinvoltura,ma gandesc ca niciodata n-o sa-i ajung din urma) Daca aveti sfaturi,sugestii , please. Edited by usturoi-copalau, 09 June 2018 - 23:16. |
#2
Posted 09 June 2018 - 23:34
Quote viata mea cu domeniul IT Care-i problema exact, trebuie folosit SharePoint, software personalizat de la SAP HANA sau care sunt exact cerințele? |
#3
Posted 10 June 2018 - 05:53
#4
Posted 10 June 2018 - 07:18
britneysbitch, on 09 iunie 2018 - 23:34, said:
La cât de vast e acest domeniu ... Care-i problema exact, trebuie folosit SharePoint, software personalizat de la SAP HANA sau care sunt exact cerințele? deci totul e 'problema' ; ma simt ca aruncat in ocean si trebuie sa inot; pai ca sa inveti sa inoti, o faci intr-un iaz sau o piscina la inceput, altfel te ineci in ocean. |
#5
Posted 10 June 2018 - 07:37
ce sa zic, bine ca sunteti voi destepti.
cred ca sunt un tip care are simtul umorului,dar totusi nu inteleg de ce radeti. am fost acceptat la un job de entry level ( de manichiurista ,cum ziceti voi) ,dar care are niste cerinte tehnice si un anumite grad de dificultate. poate voi sta un an-doi , pana ma adaptez;poate invat ceva ; totusi nu e call center sau helpdesk chat. (apropo, ca sa incep o cariera IT de la zero, n-as avea nici o problema sa sterg praful de pe monitoare si tastatura luni de-a randul;e ca si cum ai spala vase ani de-a randul si apoi ajungi chef; dar am impresia ca aici in Romania,talentul da pe dinafara, se nasc ingineri si programatori direct din burta mamei) |
#6
Posted 10 June 2018 - 07:53
Daca te-au angajat stai si vezi care e treaba, nu te emotiona prea tare, e normal sa mai gresesti la inceput.
|
#7
Posted 10 June 2018 - 07:58
In primul rind, tre sa inveti sa-i ignori pe prosti.
Stai linistit ca o sa te descurci, daca e entry level o sa trebuiasca doar sa urmezi chestii standard, nu sa rezolvi tu problemele complicate... |
#8
Posted 10 June 2018 - 08:03
De unde sa stim noi ce anume te motiveaza pe tine sa te scoli dimineata si sa te apuci de treaba?
Treaba nu e foarte grea daca ai colegi cu care sa interactionezi si sa va ajutati. Nu trebuie sa mori in HelpDesk, inveti ce poti si apoi mergi mai departe. Edited by sorin147, 10 June 2018 - 08:03. |
#9
Posted 10 June 2018 - 08:43
usturoi-copalau, on 10 iunie 2018 - 07:37, said:
(apropo, ca sa incep o cariera IT de la zero, n-as avea nici o problema sa sterg praful de pe monitoare si tastatura luni de-a randul; Quote
e ca si cum ai spala vase ani de-a randul si apoi ajungi chef; dar am impresia ca aici in Romania,talentul da pe dinafara, se nasc ingineri si programatori direct din burta mamei) tu nu prea intelegi cum merg lucrurile in acest domeniu, dar te lamuresti tu repede =)) Esti simpatic, deci comparatia cu master chef (bucatar) este mortala, rad cu lacrimi =)) Sa traiesti buca-tare =)) Edited by WinstonMontana, 10 June 2018 - 08:44. |
#10
Posted 10 June 2018 - 08:58
WinstonMontana, on 10 iunie 2018 - 08:43, said:
in IT daca te apuce sa faci asta, toata viata asta vei face ) exact, am coada cu oameni cu faculta in informatica/automatica cu mastere facute unii cu doctorate in curs care concureaza pe acelasi ideal cu tine. tu nu prea intelegi cum merg lucrurile in acest domeniu, dar te lamuresti tu repede =)) Esti simpatic, deci comparatia cu master chef (bucatar) este mortala, rad cu lacrimi =)) Sa traiesti buca-tare =)) imi pare bine daca te-a facut comparatia mea sa razi cu lacrimi. normal ca nu stiu cum merge treaba in acest domeniu, am si spus , sunt la inceput si voi acorda timp si interes;daca merge bine, daca nu , ma fac bucatar, n-am o problema cu asta. dar daca m-au angajat astia,ce sa fac, ma duc si eu macar cateva luni, macar sa ma lamuresc despre ce e vorba. |
|
#11
Posted 10 June 2018 - 09:03
Cum adica vii de la scoala de manageri care n-a mers , apoi tu duci in IT, daca nu merge, te faci bucatar ? =))
Si daca nici acolo nu merge ce faci ? Te faci politician nu ? =)) Mai mult: ai zis ca vii din strainatate cu experienta de business, ce cauti in Romania, aici , unde nu lumina din vest nu penetreaza ? De ce vii din lumea "evoluata" in vest la noi muritotii din est ? acolo in vest sunt toti specialistii, acolo e lumina, daca nu acolo, atunci unde ? Edited by WinstonMontana, 10 June 2018 - 09:16. |
#12
Posted 10 June 2018 - 09:39
WinstonMontana, on 10 iunie 2018 - 09:03, said:
Cum adica vii de la scoala de manageri care n-a mers , apoi tu duci in IT, daca nu merge, te faci bucatar ? =)) Si daca nici acolo nu merge ce faci ? Te faci politician nu ? =)) Mai mult: ai zis ca vii din strainatate cu experienta de business, ce cauti in Romania, aici , unde nu lumina din vest nu penetreaza ? De ce vii din lumea "evoluata" in vest la noi muritotii din est ? acolo in vest sunt toti specialistii, acolo e lumina, daca nu acolo, atunci unde ? de ce am venit eu inapoi si ce am facut acolo nu e treaba nimanui si nici nu conteaza;n-am facut multe; am spalat vase. am descris la inceput ca sa stie lumea ca sunt paralel cu IT eu doar voiam sa aflu mai multe detalii despre acest post, service desk analyst. din cate spui tu,presupun ca e un job de papuas pe plantatie,lowest of the low, si o sa ma lamuresc de asta in curand. hai sanatate, ca norocul e pt prosti. |
#13
Posted 10 June 2018 - 09:50
Orice prost stie face jobul ala de IT support, citesti bine paginile de documentatie si atat, daca nu e cuprinsa problema in ele nu e nici problema ta, o sa vezi la training cum se procedeaza. Undeva pe linie au si experti care abordeaza problemele la care managerii de departament pe care i-au angajat sunt depasiti.
|
#14
Posted 10 June 2018 - 10:27
E mare foamea de oameni. Dacă ești dispus să înveți eu cred că te vei descurca. Cere ajutor de la colegi când nu știi, nu se așteaptă nimeni să știi tot din prima săptămână.
|
#15
Posted 10 June 2018 - 10:43
Stai linistit.Si eu ii consideram la inceput pe colegii mei genii. Dupa un timp am observat ca faceau greseli si nu luau deciziile potrivite.
Acuma vin ei si ma consulta cand e o situatie mai delicata. La orice loc de munca e vorba de acumularea de experienta. Asa ca radare si tutun. |
|
#16
Posted 10 June 2018 - 10:52
usturoi-copalau, on 10 iunie 2018 - 09:39, said:
hai sanatate, ca norocul e pt prosti. Mizu, on 10 iunie 2018 - 09:50, said:
Orice prost stie face jobul ala de IT support, citesti bine paginile de documentatie si atat, daca nu e cuprinsa problema in ele nu e nici problema ta, o sa vezi la training cum se procedeaza. Undeva pe linie au si experti care abordeaza problemele la care managerii de departament pe care i-au angajat sunt depasiti. Ce sa te depaseaca la asta ? Vitezei mustei ? Ce anume ? |
#17
Posted 10 June 2018 - 10:54
e mare foamea de bani si angajeaza oameni fara experienta. si eu cu ce-s vinovat?
mi-au dat un coleg sa imi arate ce si cum, dar totul e prea nou pentru mine. mi-au dat un desk , mi-au pus in fata un laptop si un monitor , m-am cam pierdut (de ce trebuie si un laptop si un monitor?) apoi, mai este un aspect care nu-mi da pace :mi-au dat niste documentatii despre niste clienti pt care o sa lucram. (in paranteza fie spus, businessuri cu cifra de afaceri f mari,i-am cautat pe google). acum eu sunt bata la IT, dar un pic imi merge si mie mintea : sunt contracte importante, sunt multi bani la mijloc. businessuri cu sute de imprimante.eu abia stiu sa imi instalez un printer acasa,lasa sa le rezolv lor problemele. sau client din retail, daca e 23 decembrie si nu le mai merg casele de marcat si ma suna pe mine ? pierd aia milioane, si pierde si firma la care lucrez. nu gandesc corect, nu am dreptate? deci cam asta-i. |
#18
Posted 10 June 2018 - 10:57
greenlife, on 10 iunie 2018 - 10:43, said:
Stai linistit.Si eu ii consideram la inceput pe colegii mei genii. Dupa un timp am observat ca faceau greseli si nu luau deciziile potrivite. Acuma vin ei si ma consulta cand e o situatie mai delicata. La orice loc de munca e vorba de acumularea de experienta. Quote
Asa ca radare si tutun. usturoi-copalau, on 10 iunie 2018 - 10:54, said:
e mare foamea de bani si angajeaza oameni fara experienta. si eu cu ce-s vinovat? mi-au dat un coleg sa imi arate ce si cum, dar totul e prea nou pentru mine. mi-au dat un desk , mi-au pus in fata un laptop si un monitor , m-am cam pierdut (de ce trebuie si un laptop si un monitor?) apoi, mai este un aspect care nu-mi da pace :mi-au dat niste documentatii despre niste clienti pt care o sa lucram. (in paranteza fie spus, businessuri cu cifra de afaceri f mari,i-am cautat pe google). acum eu sunt bata la IT, dar un pic imi merge si mie mintea : sunt contracte importante, sunt multi bani la mijloc. businessuri cu sute de imprimante.eu abia stiu sa imi instalez un printer acasa,lasa sa le rezolv lor problemele. sau client din retail, daca e 23 decembrie si nu le mai merg casele de marcat si ma suna pe mine ? pierd aia milioane, si pierde si firma la care lucrez. nu gandesc corect, nu am dreptate? deci cam asta-i. Ce o sa faci tu o sa fii suport pentru suportul IT. Duci cafele, incarci curieri de consumabile uzate, scoti din tiruri hardware noi, semnezi de dare si primire si introduci in formulare de logistica cat stoc s-a modificat. Ce treaba ai tu ce ai spus in postul de mai sus ? ) Edited by WinstonMontana, 10 June 2018 - 10:59. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users