Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Trecerea la automobile electrice ameninta in Germania circa 75000 locuri de munca in industria auto

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,234
  • Înscris: 07.02.2017

Quote

Aproximativ 75.000 de locuri de muncă în sectorul producţiei de motoare şi cutii de viteze din Germania ar putea fi puse în pericol, ca urmare a tranziţiei la automobilele electrice, arată un studiu realizat la comanda sindicatelor şi industriei auto din Germania, transmite Reuters.

Potrivit autorului studiului - Fraunhofer Institute of Industrial Engineering - industria auto asigură 840.000 de locuri de muncă în Germania, dintre care 120.000 sunt legate de producţia de sisteme de transmisie.

Introducerea pe piaţă a vehiculelor non-poluante creează noi locuri de muncă în domeniul electronicii şi bateriilor, însă automobilele electrice vor duce la mai puţine locuri de muncă pe liniile de asamblare, avertizează puternicul sindicat german IG Metall.

"Până în 2030, unul din două locuri de muncă în sistemele de transmisie pentru autoturisme va fi afectat direct sau indirect de electromobilitate. Politicienii şi industria trebuie să pună la punct strategii pentru a gestiona această transformare", subliniază preşedintele IG Metall, Joerg Hofmann.

Potrivit acestuia, companiile trebuie să demareze programe de recalificare pentru a-i pregăti pe muncitori pentru noile tehnologii, în timp ce politicienii trebuie să elaboreze o politică industrială şi de ocupare comprehensivă.

Cifra de 75.000 de locuri de muncă în pericol sunt bazate pe ipoteza că 25% din toate autoturismele vor fi electrice până în 2030, 15% vor fi modele hibride şi 60% vor fi modele echipate cu motoare pe benzină sau motorină. O adoptare mai rapidă a vehiculelor electrice ar putea pune în pericol 100.000 de locuri de muncă, avertizează IG Metall.

Şeful Comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Bernd Osterloh, susţine că în cazul automobilelor electrice o cutie de viteză are doar o şesime din componentele care fac parte dintr-o cutie de viteză destinată motoarelor cu combustie internă, ceea ce înseamnă că pot fi asamblate mai rapid. Osterloh adaugă că autoturismele electrice au nevoie de 30% mai puţin timp pentru a fi asamblate comparativ cu modelele actuale, iar uzinele de baterii au nevoie doar de o cincime din forţa de muncă a unei uzine de motoare.

Chiar dacă găzduieşte unii dintre cei mai mari şi mai renumiţi constructori auto, industria auto din Germania a permis unor noi competitori, precum Tesla, să preia poziţia de lider pe segmentul automobilelor electrice.
https://www.agerpres...ermania--121295

#2
dygey

dygey

    Al dracu' Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,652
  • Înscris: 13.10.2009
asa si? saracii nemti. sa-i plangem putin zic.

da' de romani, nimic? nimeni? mda, de ce ne-ar
interesa de noi, hai sa ne aia grija de altii, ca la
noi curge lapte si miere. nemtii sa fie sanatosi, ca
nici lor nu li se rupe de noi...

Edited by dygey, 07 June 2018 - 15:12.


#3
Labelleepoque

Labelleepoque

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 342
  • Înscris: 04.06.2018
Sa vina in Romania, ca-i lipsa mare de forta de munca!

#4
diegodanny

diegodanny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,354
  • Înscris: 01.07.2015
Dar daca trecem la alea pe hydrogen ce are ?
https://ssl.toyota.com/mirai/fcv.html
https://en.wikipedia...ydrogen_vehicle

#5
STARTREK1

STARTREK1

    căutător pe gugăl

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,146
  • Înscris: 27.06.2007
ce e 75.000 de someri pe langa cei 1 milion de refugiati musulmani tinuti pe ajutoare?
ps. daca industria auto germana se reprofileaza si muncitori se vor reprofila iar stirea asta nu e decat o furtuna intr-un pahar cu apa

#6
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,268
  • Înscris: 16.08.2016
Deci se plâng ca mașinile au mai puține componente? :)))
E păcat ca nemții se plâng de progres

#7
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
da' de ce nu muncesc pe 250 ioro???? că cică avem locuri de muncă'călău....
şi ne fac pe noi asistaţi....cînd am pierdut 7 milioane suflete...

Edited by sarac.lipit, 07 June 2018 - 15:47.


#8
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Germania are peste 82 milioane de oameni, deci 75 K e mai putin de 1 la mie.
Dintre ei, oricum toti vor avea de lucru, majoritatea reprofilati, si cei fixisti merg la productie si asamblare de service sau custom.

Si bine e scris mai sus, pe langa milionul de refugiati pe ajutoare, era oricum nimic, insa chiar e nimic avand in vedere ca industria de automobile electrice e in crestere exploziva si au nevoie de forta de munca umana pe langa roboti.

Edited by loock, 07 June 2018 - 16:07.


#9
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

View Postdiegodanny, on 07 iunie 2018 - 15:17, said:

Deci pana la urma s-a luat taurul de coarne...adica au inceput sa apara si masini pe principiul electrolizei, da la un nivel de scara mare. Ca tehnologia asta nu e noua, multi au fost care au murit doar pentru ca au vrut sa o implementeze si pentru ca si-au facut publice ideile....
Acum sa ii vad pe petrolisti :).

View Postmax_01, on 07 iunie 2018 - 15:01, said:


Chiar dacă găzduieşte unii dintre cei mai mari şi mai renumiţi constructori auto, industria auto din Germania a permis unor noi competitori, precum Tesla, să preia poziţia de lider pe segmentul automobilelor electrice.''
Bullshit. Fix de Germania ii era frica lui Musk...tremura tot :).

#10
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018
Ce mai tragedie... Cand s-a trecut de la trasurile trase de cai la autoturismele cu ardere interna cate locuri de munca s-au pierdut? Au avut si mai au o gramada de vreme sa reprofileze oamenii. Nu au decat sa-i faca pictori daca nu mai pot face masini.

#11
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,292
  • Înscris: 07.02.2003
Nu ati remarcat esentialul din mesajul sindicalistilor... ei nu plang de mila ci solicita din timp recalificari astfel incat sa nu se simta transformarea... simplu :)

#12
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
Evolutia rapida duce la mari probleme sociale, mai ales cand industria afectata este una de mari dimensiuni.

Masinile cu motor termic au extrem de multe componente.
Masinle electrice putem zice ca sunt foarte simple dpdv al ansamblarii si al nr de componente.
Masinile electrice sunt teoretic si mult mai fiabile => pierderi mari pe partea de manopera service si inlouire piese.

Va creste imens cererea de electricieni specializati pe voltaje inalte si va disparea cererea de mecanici calificati la locul de munca, pe cheltuiala clientului.

Toate astea vor avea un mare impact pe viitor.


Pana nu rezolva insa problemele precum:
- autonomia vs pret
- timpul de incarcare
- alternative la bateriile actuale

masinile 100% electrice vor fi doar o alternative hipiota.

#13
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postdygey, on 07 iunie 2018 - 15:09, said:

asa si? saracii nemti. sa-i plangem putin zic.

da' de romani, nimic? nimeni? mda, de ce ne-ar
interesa de noi, hai sa ne aia grija de altii, ca la
noi curge lapte si miere. nemtii sa fie sanatosi, ca
nici lor nu li se rupe de noi...
Continental este cel mai mare angajator din Romania, cu peste 20.000 de oameni
Daca dau germanii faliment, da si Romania imediat dupa.

#14
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Dupa tine economia României sta numai in Continental si alea 20.000 joburi? Lol.
Ii acuzai pe unii ca vad totul prea in alb sau negru, iar tu ce faci acum?
Ideea de baza e ca se vor reprofila daca va fi nevoie.

#15
dygey

dygey

    Al dracu' Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,652
  • Înscris: 13.10.2009

View Postunbrutus, on 08 iunie 2018 - 00:19, said:

deci dupa mintea ta, daca o fabrica nemteasca da faliment, trage dupa ea o tara intreaga.
genial! la cate mine si fabrici au inchis astia p-aci, la cate disponibilizari au facut...trebuia
sa ne ducem dracului de mult si uite ca inca mai existam. iti dai seama cum a fost cu Nokia
de la Jucu? am scapat ca prin urechile acului, nu? pfff...

in alta ordine de idei, astia nu cumva produc cauciucuri? ca asa imi aduc aminte, plus de asta
si site-ul lor zice la fel...asa ca rogu-te, explica-ne cu cuvintele tale care e legatura intre motoare
pe benzina sau motorina si cauciucuri si de ce o eventuala dezvoltare a motoarelor electrice va
afecta productia de anvelope. sa intelegem ca daca ne luam Trabant electric, ala merge cu roti
de tramvai si boghiuri de cale ferata, nu cu anvelope, nu? aham...

Edited by dygey, 08 June 2018 - 01:25.


#16
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
O aberatie de stire... .
Mari producatori sunt nevoiti sa modernizeze fabricile fie ca e pentru electrice, diesel sau benzina!!
Modernizarea = ROBOTI si automat scade numarul de angajati.
Cine nu crede sa verifice ce se intampla cand se modernizeaza o fabrica (nu la noi)...

Edited by fotbal5, 08 June 2018 - 06:59.


#17
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018

View Postandreic, on 07 iunie 2018 - 17:07, said:

Nu ati remarcat esentialul din mesajul sindicalistilor... ei nu plang de mila ci solicita din timp recalificari astfel incat sa nu se simta transformarea... simplu Posted Image
Intotdeauna se cere timp si dupa ce trece timpul ala se mai cere alt timp. Pana nu se mai face nimic. Trebuia dat timp acum o jumatate veac acum deja e tarziu nu mai putem pierde vremea cu tot felul de concesii.

#18
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,131
  • Înscris: 13.11.2017

View Postunbrutus, on 08 iunie 2018 - 00:19, said:

Continental este cel mai mare angajator din Romania, cu peste 20.000 de oameni
Daca dau germanii faliment, da si Romania imediat dupa.

Chiar ma miram sa nu apari si tu sa le plangi pe umerii saracilor nemti care ne dau de lucru pe salarii de 10% fata de Germania.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate