Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De ce nu prea au existat în România "Audi" și "B.M.W." mai vechi de 1976-1980?
Last Updated: Jun 07 2018 16:10, Started by
djl
, Jun 06 2018 19:42
·
0
#20
Posted 06 June 2018 - 21:21
#21
Posted 06 June 2018 - 21:34
In primul rand ai pus problema prea restrictiv - mai vechi de 1976.
Cele mai vechi erau fie prea vechi, din anii '20 si '30, greu de intretinut fara piese, si demodate, si probabil oricum folosite prin filme - deci existau si ele. Am vazut si motociclete BMW pre WW2. Era un politist care mergea si in anii '90 cu un BMW cu atas pe care l-a cumparat de la taica-miu in anii '60.. 501 si 502 erau si ele vechi si demodate, chiar facute in anii '50. BMW Isetta sub licenta ISO si apoi BMW 600 erau de hipsteri si nu se incadrau... BMW 700 din '59 pana in '65 arata cat de cat in restul lumii, si cred ca am vazut in anii '70-80 asa ceva in RO, dar sigur ca era rara fiind din vest. Era rara pt. ca: -nu era nici lux ca sa fie folosita pt luat diplomati de la aeroport, securisti, etc - acolo se incadra Jaguar XJ din anii '80 care a fost si ramane in continuare cea mai eleganta berlina ever - era unul parcat des in cartier si statea securistul cu ochii pe el de la balcon ca sa nu ne curga prea mult balele alcaline pe el..., si se mai incadrau diverse modele Mercedes de la Cobra la S500. - fiind din vest nu avea ce sa caute in posesia cetatenilor comunisti, ar fi fost raca, ciuda, plus securistii pe capul propietarilor, si nu merita stresul. New class cred ca am vazut, tot rar, si se justifica la fel ca la BMW 700, nu era nici de protocol si nici de nasul esticilor. New six, new six CS predecesoarele seria 7 si 6, nu se incadrau nici ele bine in peisaj, erau de lux dar sub jaguar si mercedes. Prima generatie de seria 3, 5 si 7 la fel, la design nu erau nici de protocol, iar la pret si provenienta nu erau de nasul cetatenilor comunisti. La Audi, iar cele pre WW2 erau prea vechi. In WW2 fabricile au fost bombardate, apoi cele din est au fost demontate si luate de rusi, iar cele din vest nu au avut voie sa produca niste ani buni ( pt ca in WW2 au produs pt. razboi...) In est au ramas de la Audi totusi niste ramasite la Zwickau ( grosul a fost luat de rusi fara compensatii) unde mai intai au fost produse modele vechi DKW si apoi s-a facut Trabantul pana in anii '90 care cred ca l-ai vazut si in RO. In vest au avut voie sa se refaca in '49, insa mai intai au produs tot modele vechi de masini si motociclete, si nu aveau investitori. Sub presiuni i-a luat Daimler-Benz in '58, insa politica de investitii si dezvoltare nu era bine focalizata pt. ca Daimler-Benz isi vedea de Mercedesul lor... In '64 VW a preluat '50 din actiuni si in '65 restabilit brandul Audi, inca se folosea si brandul DKW, iar VW a folosit capacitatea de productie pt. a fabrica VW broscuta.... In '69 a fuzionat cu NSU. VW la acea vreme nu era interesat de dezvoltarea brandului Audi, au si scos sigla cu cercuri de pe fabrica, si nu au investit in dezvoltarea de modele Audi, folosind fabricile pt productia de masini VW, si broscute si altele. A existat totusi DKW 102, apoi redenumit audi, apoi modelele Audi 60, 75, 80, Super 90 pana in '72. Ingineri audi au dezvoltat in secret Audi 100 fara stirea managerilor VW, insa odata prezentat modelul a convins conducerea restabilirea brandului si au aparut si Audi 100 in '68-76 si apoi Audi 80. Probabil ca existau rar in RO si astfel de modele, dar la fel erau neconvingatoare la design pt. clasa lux, si nepotrivite pt. cetatenii de rand fiind din vest. Edited by loock, 06 June 2018 - 21:37. |
#22
Posted 06 June 2018 - 21:36
yo9hrb, on 06 iunie 2018 - 21:20, said:
Ai mei au avut masina straina prin '71. O Skoda 1000MB flp014, on 06 iunie 2018 - 21:21, said:
unii cred ca toata lumea facea puscarie daca stranutai... flp014, on 06 iunie 2018 - 21:11, said:
hai las-o jos ca macane..... Faceai puscarie daca furai banii sau erai cu ilicitul,ce naiba... Eu aveam vecini cu cobra, BMW, opeluri erau chiar vreo 4 in blocul nostru..... Si nu era nimeni la puscarie... |
#23
Posted 06 June 2018 - 21:43
YOUR_GOD, on 06 iunie 2018 - 21:36, said:
Skoda erau, da, imi amintesc. Capota se deschidea intr-o parte. Mai aveam straine, Trabant, Lada, nu-mi mai amintesc. Doar cei care stiu. Imi dai o bere daca-ti zic unde lucrau? Indiciu: nu unde credeai tu. Doctor, sefi carciumari, navigatori... Si erau si vreo 2 activisti la cateva scari mai incolo(poate erau mai multi dar 2 aveau masini "smechere") |
#24
Posted 06 June 2018 - 22:12
YOUR_GOD, on 06 iunie 2018 - 21:36, said:
Skoda erau, da, imi amintesc. Capota se deschidea intr-o parte. Mai aveam straine, Trabant, Lada, nu-mi mai amintesc. le comparam cu BMW ? nu erau BMW sau Audi pt ca erau simbolul capitalismului decadent. chiar era complicat sa faci rost de ele. nu aveti nici cea mai mica idee cum era in comunism. sau ca sa raspund cuiva de mai sus, DA, stiu pe cineva care a facut puscarie pentru ca stranutat. si n-a strantat in biserica. daca tot suntem la capitolul intrebari naive, de ce se mai gasea Pepsi in Romania dar Coca Cola ioc ? pentru ca asa voiau comunistii. |
#26
Posted 06 June 2018 - 23:11
#27
Posted 06 June 2018 - 23:12
curiozitatea e alta aici
cand se strica ceva la o masina,de unde cumpara piese de schimb si unde o repara? |
#28
Posted 06 June 2018 - 23:19
Probabil se aduceau pies din afară. Că altfel nu ar fi rezistat în circulaţie 20-25 de ani sub comunism unele maşini (mă refer la cele aduse după 1959). Mai se făcea o improvizaţie. Dar dacă aveai maşină capitalistă dintr-un model mai răspândit exista riscu' să mai pice ceva când mai soseau piese pentru ăia de mai sus.
Pentru unele modele ale unor mărci capitaliste s-au importat oficial piese de schimb. Probabil până în anii '80. Pe vremea comunismului te puteau omorî ilicitul şi deţinerea de valută fără aprobare. Un director de mină şi-a cumpărat în anii '60 un "Cadillac" de la ambasada S.U.A. (cu vreo 165.000 Lei - sumă enormă la vremea aia), l-au verificat ăia de la Economic (făcuseră gură nişte invidioşi care doriseră maşina), au conchis că a putut strânge banii în mod legal, aşa că a păstrat maşina până în jurul anului 1990. Ah, de parcă pe vremea aia nu exista piaţă second-hand. |
|
#29
Posted 07 June 2018 - 07:19
TruculMagic, on 06 iunie 2018 - 20:30, said:
Zici ca esti de pe alta planeta. Cum ce masini faceau ? Masini foarte bune. |
#30
Posted 07 June 2018 - 08:49
Masini straine (altele decat cele din blocul comunist) puteau fi aduse numai cu aprobare si numai de catre persoane care puteau dovedi ca banii nu erau iliciti. Si nici acestia nu puteau chiar toti. Pentru a primi aprobare trebuia sa ai si un pic de "ochi albastri'. De exemplu, eu aveam doi vecini la Tarom. Unul era pilot pe curse externe si avea Volvo iar celalalt mecanic de bord si avea Opel Kadet.
In rest, din vestul capitalist se mai puteau aduce de cei cu bani legali Fiat 500, 1500, VW broscuta, Renault Gordini. Asta insa cam pana prin 1980. Dupa aceea accesul la masinile "capitaliste", mai ales premium, il aveau doar persoane gen Ilie Nastase, Tiriac, Iosefini (in general cei care ieseau des in afara si aduceau valuta forte in Romania). Pentru restul populatiei exista Wartburg, Skoda, Moskvici, Trabant. Ceva mai tarziu au aparut Lada 1200 si apoi Lada 1500 care era considerata atunci ca fiind "regina soselelor". |
#31
Posted 07 June 2018 - 11:32
Lada 1200 era facuta sub licenta Fiat 124, avand tabla din otel mai groasa decat originalul, frane cu sabot in spate in loc de discuri, si motorul era diferit, mai modern, proiectat de rusi la NAMI, si suspensia a fost si ea modificata cu garda la sol marita pt. a face mai bine fata traficului din URSS.
Era o masina buna la vremea ei, insa trebuia intretinuta. Un unchi mergea mult cu ea in anii '80, inclusiv noaptea cu 120 km/h pe trotoarele din Bucuresti, printre copaci, etc. Insa era intretinuta des f. bine ca sa faca fata la asa ceva. Si conta si soferul - tipul a fost ulterior si pilot de curse in anii '90, prin Germania, deci nu oricine ar fi putut stoarce acelasi nivel de performanta din Lada 1200. Edited by loock, 07 June 2018 - 11:37. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users