Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Epson, acuzat ca-si programeaza i...

ExpertBook P2451FA

La multi ani @sftpdt!
 Proiect garaj respins ca nu este ...

Casa parasita

Discotecile anilor '90. Cine ...

Recuperare date dupa chkdsk
 ce motor am pe opel ?

A inviat Florin Salam

Tot inainte, sa ajunga si la noi&...

Este zoofilia legala in Romania ?
 Zgomot ciudat in bloc

SSD Adata SU650

Multifunctional Laser monocrom Pa...

Xperia Z3 Compact
 

Motoare Diesel mai curate? Sigur că se poate!

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,159
  • Înscris: 07.02.2017
,,În timp ce producătorii auto germani vin doar cu update-uri de software pentru motoare Diesel mai curate, un IMM din orașul Witten a produs o soluție hardware care nu este doar convenabilă ca preț, ci și eficientă.
Hamburg este primul oraș german care a impus (de la 31.05.2018) o interdicție de circulație pentru mașini cu motoare Diesel mai vechi pe două străzi foarte aglomerate. Atât pentru autoturisme, cât și pentru camioane. Vor urma cu siguranță și alte orașe mari din Germania care vor aplica acest model. Pentru că și la Düsseldorf, Kiel, Köln, Stuttgart și München nivelurile emisiilor de oxid de azot depășesc semnificativ limitele admise. Ministra Mediului Svenja Schulze (SPD) cere ca producătorii auto să vină cu soluții de tip hardware cu care să fie dotate mașinile pe Diesel, pentru a le face mai curate. Constructorii auto germani refuză însă să preia costurile unei astfel de operațiuni și consideră că simple update-uri de software ar fi suficiente.
Între timp, s-a găsit o soluție hardware care reduce dovedit valorile de oxid de azot chiar sub norma Euro 6 de 80 de miligrame pe kilometru. Și totul la un preț de doar 3000 de euro.
Sistemul a fost dezvoltat de firma de piese auto Twintec din Witten, în landul Renania de Nord-Vestfalia, o ramură a grupului Baumot specializată în tratarea emisiilor auto nocive. Firma Twintec se bucură de o amplă experiență în domeniul vehiculelor utilitare. "Este voba de mașini de mare calibru, cum ar fi utilaje agricole, mașini de construcții, autocare, până la agregate navale", explică Marcus Hausser, președintele grupului Baumot. Deviza este următoarea: ceea ce funcționează la mașinile mari, ar trebui să funcționeze în principiu și la autoturismele cu motoare Diesel. La sfârșitul proiectului de dezvoltare, așa-numitul sistem BNox a fost dotat cu un generator special, pentru a putea folosi amoniacul necesar încă în faza de pornire la rece.
Reducere clară în comparație cu softurile updatate
La BNox, explică Marcus Hausser, "este vorba în principiu de un sistem SCR, care precipitează o reducere catalitică selectivă." Folosind amoniac, catalizatorul transformă oxidul de azot în azot și alte gaze nepericuloase. Este o dotare tehnică importantă, care reduce drastic emisiile nocive ale motoarelor Diesel mai vechi. Și asta deja pe distanțe mai mici de un kilometru. Mai mult, sistemul realizează acest lucru indiferent de temperaturile exterioare, încă de la pornirea la rece.
Pentru a dovedi cât de capabilă este invenția lor, inginerii de la Twintec au dotat cu acest sistem un VW Passat Euro 5. La testele făcute în oraș, pe drumuri naționale și pe autostradă, măsurătorile efectuate de experți independenți ai ADAC au detectat emisii de ozid de azot de 49 de miligrame pe kilometru. O valoare mult chiar sub cea prevăzută de normele Euro 6 (80 de miligrame pe kilometru). În comparație: chiar după un update de soft, automobilul Passat Euro 5 depășește în continuare nivelul de 430 de miligrame pe kilometru. Marcus Hausser este convins că problema emisiilor masive de oxid de azot nu poate fi rezolvată doar prin software updatat. "Astfel de soluții pot aduce îmbunătățiri de 15%, poate, dar și asta este nerealist."
Costuri de 3.000 de euro
Pentru cea mai mare parte a automobilelor cu motoare Diesel nu ar ajunge deci ameliorări ale tehnologiei software, potrivit lui Marcus Hausser. Pe străzile germane circulă cam 5,6 milioane de autoturisme Diesel Euro 5, care ar trebui redotate cu tehnologie hardware potrivită. O soluție ar fi tocmai sistemul BNox, al cărui punct principal este un generator montat în tunelul de transmisie. În acesta, aditivul necesar de curățare AdBlue este transformat în amoniac, care este apoi transportat în catalizatorul adevărat sub formă de gaz fierbinte. Pentru ca generatorul pe bază de amoniac să fie menținut la temperatura potrivită, se pornește la nevoie un încălzitor electric, astfel încât purificarea începe deja la pornirea la rece, după un minut. Aparatul care controlează dozarea este plasat în spațiul motorului și nu este mai mare decât un calculator de buzunar. Rezervorul de 18 litri pentru AdBlue, deci pentru uree, a fost mutat de tehnicieni în spațiul roții de rezervă din portbagaj. Acești 18 litri, ne asigură șeful departamentului de cercetare de la Twintec, Thorsten Haake, sunt de ajuns pentru o distanță de 10.000 de kilometri.
În principiu, sistemul este gata pentru producția de serie. Potrivit lui Marcus Hausser, încă din faza de dezvoltare firma a fost mereu preocupată să utilizeze "componente produse în serie pe scară largă. Pe de o parte pentru durabilitate, pe de altă parte desigur și pentru disponibilitatea acestor piese. Și nu în cele din urmă pentru menținerea unui preț scăzut."
Incluzând montarea, Hausser estimează costurile dotării cu sistemul BNox la aproximativ 3000 de euro. Spre deosebire de constructorii auto germani, cei asiatici deja s-ar fi declarat interesați de noul sistem de reducere a noxelor nocive. În străinătate, capacitățile tehnico-cognitive ale acestei firme germane nu sunt apreciate doar în ceea ce privește dotările pentru autoturisme. La Londra, de exemplu, o mare parte din autobuzele cu etaj double decker sunt dotate deja cu sistemul BNox pentru a proteja mediul înconjurător.''
http://www.dw.com/ro...oate/a-44038147
Pentru proprietarii de  autoturisme cu norma de poluare euro 5, este mult mai ieftin sa cheltuie aproximativ 3000 de euro pentru a achizitiona aceasta tehnolgie decat sa isi cumpere un autoturism nou.
Imi pastrez opinia ca dieselul inca mai are ani buni de trait intrucat producatorii auto o sa il modernizeze  si faca cat mai putin poluant insa costurile sale de productie si achizitie vor creste si mai mult fata de prezent ceea ce ii va determina pe destui, sa opteze pentru o motorizare pe benzina, de ultima generatie.

Edited by max_01, 04 June 2018 - 13:04.


#2
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,031
  • Înscris: 24.11.2015
Poti sa zici in 2 randuri solutia/inventia aia ? Ca nu am timp sa citesc 100 randuri.

Edited by TruculMagic, 04 June 2018 - 13:05.


#3
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,152
  • Înscris: 01.01.2010
Pai, Dieselurile noi sunt OK, zic eu. Adica nu miros, nu se vede fum cand schimba vitezele. Problema este ca cele vechi. In Romania, este cunoscut faptul ca soselele nu sunt inundate cu masini noi.
Ce facem cu cele vechi? Repet, motoarele pe motorina, mai noi sunt relativ curate, nu se compara cu cele de acum 10-15 ani. Pana la inovatie, trebuie luate masuri in privinta celor care inca circula. Nu este zi in care sa nu vad un fericit posesor de diesel, cum  o accelereaza la refuz la semafor.

View PostTruculMagic, on 04 iunie 2018 - 13:05, said:

Poti sa zici in 2 randuri solutia/inventia aia ? Ca nu am timp sa citesc 100 randuri.
Iti spun eu, pe scurt si dupa cat m-a dus capul sa inteleg: inca un catalizator. Ieftin. 3000E.

#4
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,065
  • Înscris: 06.09.2008
Nu e mai simplu sa se scoata dieselul de pe masinile mici, sa ramana la camioane unde 3000E pt un astfel de sistem e mai nimic ?

Am vazut si masini noi care scot fum cand accelereaza puternic, nu mai stiu brandul dar o sa fiu atent sa tin minte daca mai vad.

#5
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,031
  • Înscris: 24.11.2015

View PostYOUR_GOD, on 04 iunie 2018 - 13:09, said:

Iti spun eu, pe scurt si dupa cat m-a dus capul sa inteleg: inca un catalizator. Ieftin. 3000E.

Si eu sunt nemultumit de catalizatoarele de la euro 5 si 4 , ca sunt masinile mai domestice fata de cele euro 3... , de ce as mai vrea unul ? Posted Image

View PostYOUR_GOD, on 04 iunie 2018 - 13:09, said:

Pai, Dieselurile noi sunt OK, zic eu. Adica nu miros, nu se vede fum cand schimba vitezele.

Eu am vazut recent fum ca la un furnal la un A3 dupa 2015.
Si saptamana trecuta stateam in spatele unei octavia 2 greenline 1.6tdi 105cp cu un 1.9tdi de 105cp pe golf 5 , depasea tot ce ii statea in fata si eu eram dupa el, iar in depasire cand intra si intram si eu trebuia sa las din acceleratie , asa de misto sunt ecologicele astea de "aceeasi putere".

Edited by TruculMagic, 04 June 2018 - 13:18.


#6
Sabinatu

Sabinatu

    Never give up, never surrender

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,123
  • Înscris: 21.06.2011
Interesant. Când am văzut topicul am crezut că e vorba de cei de la Bosch, care se lăudau cu asta:
https://www.bosch-pr...lem-155524.html



#7
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Exista o prăpastie de comunicare între ecologiști și restul lumii. Nu va fi astupata curând. Nu exista soluție acceptabilă. Limitările tehnologice sunt clare . Nu am date statistice dar si ecologistii circula cu aceleași mașini ca noi ceilalti si nu le place deloc cand trebuie sa investească mii de euro ca sa le faca ceva mai puțin poluante.

#8
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,902
  • Înscris: 18.06.2007
există soluții pentru reducerea noxelor indiferent că vorbim de benzină sau diesel...dar cineva își dorește o vănâtoare de vrăjitoare iar cei mai slabi pică în „plasă”

#9
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Se poate, dar costurile suplimentare sunt atat de mari, incat Dieselul devine neatractiv.
Motorizarea Diesel este chiar si asa mai scumpa decat cea pe benzina. Mai pune 3000 euro si vezi daca esti dispus ca in loc de 20.000 sa platesti 23.000 euro pe o masina Diesel. Echivalentul benzinar ar fi pe la 19.000. Daca o diferenta de 1.000 euro poate fi amortizata prin eficienta, o diferenta de 4.000 devine irecuperabila.
Parerea mea.

#10
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,511
  • Înscris: 16.10.2012
Iata viitorele motoare curate  germane , aprobate de ecologisti :

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Mecklenburghorse.jpg/440px-Mecklenburghorse.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] cu utilizare sport, transport familiar si individual

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Rheinisch-Deutsches_Kaltblut_PM16-2.jpg/560px-Rheinisch-Deutsches_Kaltblut_PM16-2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ptr tarnsportul comercial si in agricultura.

Edited by Ghita_Bizonu, 04 June 2018 - 13:35.


#11
diZy

diZy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,603
  • Înscris: 12.06.2006
Ce curate bre? Genereaza gaz metan...

#12
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
suuper!
eu sper să trăiesc să intru măcar în ROMÎNIA....eu...zona asta sălbatică şi părăsită din nord....du'paia poate...în ue? dar nu cred...

cînd vor asfalta şi la noi centrul oraşului, voi da şi eu salarul pe 3 ani pe chestia aia ....

View PostdiZy, on 04 iunie 2018 - 13:44, said:

Ce curate bre? Genereaza gaz metan...
exact, cu alţi 3.000 ioro, vor mai face unăpdait de transformare a metanului în lemne de foc...sau nu...că vor aparţine şi jvaiţcopf ăla...cu lemnele...ăăăă...în rahat! că aşa e şi conducerea...

Edited by sarac.lipit, 04 June 2018 - 14:07.


#13
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,517
  • Înscris: 14.10.2017
Bai sarac.lipit dar esti de un negativism teribil.... nimic nu iti convine nimic nu iti place....de unde stii tu domne? Ai testat? Cata fizica/chimie stii tu domne sa zici ca nu merge?

vrei dovezi? o sa le vezi si pe alea...se pare ca la unii gen ca tine o demonstratie de forta te-a facut sa fii asa tot una iti va reaprinde speranta...

#14
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,511
  • Înscris: 16.10.2012

View PostdiZy, on 04 iunie 2018 - 13:44, said:

Ce curate bre? Genereaza gaz metan...
Si gloabele?!

#15
Neaceasca85

Neaceasca85

    Forumist din Slatina, Olt

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 81,092
  • Înscris: 14.10.2008
Yes, diesel forever, dieselul nu moare.

View PostdiZy, on 04 iunie 2018 - 13:44, said:

Ce curate bre? Genereaza gaz metan...
Am putea sa-l reciclam cumva ca sa nu mai fie gazul scump si sa nu-si mai puna lumea panouri solare (decat la tara)? Posted Image

#16
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,517
  • Înscris: 14.10.2017

View PostNeaceasca85, on 04 iunie 2018 - 14:15, said:

Yes, diesel forever, dieselul nu moare.


Am putea sa-l reciclam cumva ca sa nu mai fie gazul scump si sa nu-si mai puna lumea panouri solare (decat la tara)? Posted Image
Pai in atmosfera exista o cantitate de gaze nearse perfect capabile pentru ardere. Ai nevoie de centrale de captare si de separare prin distilare sau ceva si apoi inmagazinare. Pentru ca nici un motor nu are ardere perfecta a benzinei/motorinei. De aia in aer exista astfel de gaze ce pot fi arse. Plus ca exista n gaze gen metan care poate fi ars. Care vin de la uzine/fabrici.

#17
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,901
  • Înscris: 16.08.2016
Deci 3000 de euro, plus rezervor suplimentar în locul rotii de rezerva, ieftin și bun :)))

#18
YourFan

YourFan

    [♛] Universal user ✔

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 30.01.2017

View Postmax_01, on 04 iunie 2018 - 12:58, said:

Motoare Diesel mai curate? Sigur că se poate!
Da. DieselGate 2.0

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate