Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Nelamurire legislatie rutiera + incident minor

- - - - -
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#19
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Marea problema e ca initiatorul nu are habar de diferenta dintre urcare si coborare. El coboara pe bordura din padure, urca e drum, faptul ca e din Bz nu cred ca e o scuza...

#20
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd eºti condus de proºti, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006

View Postlegeamaipresusdeorice, on 28 mai 2018 - 20:31, said:

Este vorba despre un drum printr-o padure. Pe margine poti gasi masini "parcate printre boscheti", sau vegetatie. Pe acolo se poate intra pana aproape de intrarea in Parc, de aia majoritatea parcheaza masinile pe unde gasesc o palma de pamant Posted Image)

Edit : Daca refuz cu desavarsire sa manevrez cu spatele, sau sa permit trecerea, coborand de pe carosabil, risc ceva inafara de o bataie de la celalalt sofer?Posted Image
''
1. ocoleşte acel traseu
2. prinde la oglindă o şurubelniţă cu vîrful spre exterior şi cînd vine haudili...opreşti, cobori şi faci semne disperate spre oglindă!!! pariem că va trece pe lîngă?
3 dacă pe un drum public două automobile nu încap, ar trebui să fie sens unic. primărie cu tîmpiţi sau poliţie cu idioţi.

Edited by sarac.lipit, 28 May 2018 - 21:13.


#21
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

View Postlegeamaipresusdeorice, on 28 mai 2018 - 20:39, said:

https://www.google.r...89!4d26.7982387

Acesta este drumul despre care vorbesc.
Eh... zii mersi ca ai prins vremuri bune... Pe vremea mea te prindea ț.ganu prin coclaurii aia, te batea si-ti lua si banii si tigarile.
Cea mai nasoala chestie la incepatori, e ca unii conduc cu picioarele, si pe urma dau vina pe fraierul care nu e sigur pe el. Te sfatuiesc sa-ti pui un dashcam.

View Postsorin147, on 28 mai 2018 - 20:55, said:

Daca drumul este ingust si nu permite trecerea a 2 masini in paralel si nu este nici in panta, ar trebui reglementata prioritatea pe el. Cum nici dreaq nu-si bate tartacuta cu asa ceva, prioritatea e dupa cum urmeaza:
- etnia
- bemveu
- masina mai scumpa
- masina mai mare
- "punguta cu doi bani" mai mare
- valoarea (omului)
- buna intelegere

Succes!
Ai uitat sa pui mușkiu.

#22
legeamaipresusdeorice

legeamaipresusdeorice

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 28.05.2018
Care parte din faptul ca, carosabilul este mai inalt decat solul n-o intelegi? Posted Image) Coborand cu masina de pe carosabil, poti atinge masina pe dedesupt, la fel ca atunci cand parchezi cu 2 roti pe trotuar, cu 2 pe carosabil Posted Image). Am uitat sa dau quote, ma refer la post-ul lui rumegus.

Edit :
Paz, speram totusi ca lumea evolueaza, cu tot cu inaripati :D

Edited by legeamaipresusdeorice, 28 May 2018 - 21:13.


#23
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd eºti condus de proºti, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006

View Postlegeamaipresusdeorice, on 28 mai 2018 - 21:10, said:

Edit :
Paz, speram totusi ca lumea evolueaza, cu tot cu inaripati Posted Image
ai înţeles greşit
omenirea se înaripează.
n-ai citit că evoluţia e o goangă?

Edited by sarac.lipit, 28 May 2018 - 21:25.


#24
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,906
  • Înscris: 01.01.2010

View PostOPEDI, on 28 mai 2018 - 20:24, said:

Dar cel care depaseste axul drumului?
Nu stiam ca si asta se discuta. Legile le stim cu totii, eu ma refeream la situatia aceea in particular. Logic ca daca ai obstacol, ramai pe loc. Strabat si eu un drum de genul. Camionului sau microbuzului de 40 ani, le se rupe soeta ca merg prea aproape de mine. In acel caz, eu sunt mai precaut decat prevede legea, adica las de la mine. Stiu cum iese daca vrei sa joci chicken.
Ma fac sa rad colegii care se dau destepti in ale condusului din nevoia de afirmare.

#25
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,549
  • Înscris: 07.02.2003

View PostPaz, on 28 mai 2018 - 20:40, said:

Nimeni nu trebuie sa dea inapoi,
Depinde de situatie... cel care are banda libera are si prioritate, cel care are parcate asteapta dupa ele. Daca un loc nu permite decat un sir de masini acolo unde sunt mai multe masini care asteapta trece inainte, cel care e singur cedeaza randul (da inapoi daca e cazul sau manevreaza cu spatele cum e in legislatie). Excludem rampele/pampele sunt sunt reglementari suplimentare. Este interzisa blocarea drumului (refuzul de a manevra).

Edited by andreic, 28 May 2018 - 22:48.


#26
AroundYou

AroundYou

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,707
  • Înscris: 17.04.2015

View Postlegeamaipresusdeorice, on 28 mai 2018 - 20:09, said:

As dori sa stiu cum se procedeaza d.p.d.v legal, fiind un sofer incepator
Fiind un sofer incepator poate ca ar fi trebuit sa ai memoria mai buna, ca doar recent se presupune ca ai bagat la greu legislatie rutiera :)

Deci: Am inteles ca acel drum are o latime mai mica decat ar permite trecerea a doua autoturisme unul pe langa altul, lucru pe care nu il poti gasi in mod normal decat pe la unele drumuri de exploatare sau in anumite cazuri ale drumurilor comunale. Personal, nu am intalnit vreo asemenea situatie (adica exact asa cum tu o descrii) la vreun drum asfaltat in vreun oras si care sa fie deschis circulatiei auto in ambele sensuri si, evident, fara indicatoare etc.

Mai intai de toate, trebuie sa intreb daca esti convins ca acel drum este unul unde se permite circulatia auto?

Daca da, atunci regulile de circulatie pe care trebuie sa le urmam sunt cele valabile si in cazul situatiilor prevazute drept "drumuri ingustate"...
De obicei, astfel de sectoare de drum sunt semnalizate corespunzator, adica se reglementeaza ordinea de trecere prin indicatoare de prioritate. Insa, ai zis, nu are nicio semnalizare.
Legal, pe aceste sectoare de drum oprirea si restul manevrelor ce sunt legate de oprire sunt interzise, de parcare nici nu putem vorbi..
Pe drumurile publice inguste, unde trecerea vehiculelor care circula din sensuri opuse, unele pe langa altele, este imposibila sau periculoasa, (in lipsa deci a semnalizarilor adecvate) se procedeaza astfel:
1-la intalnirea unui ansamblu de vehicule cu un vehicul conducatorul acestuia din urma trebuie sa manevreze cu spatele;
2-la intalnirea unui vehicul greu cu un vehicul usor, conducatorul acestuia din urma trebuie sa manevreze cu spatele;
3-la intalnirea unui vehicul care efectueaza transport public de persoane cu un vehicul de transport marfuri conducatorul acestuia din urma trebuie sa manevreze cu spatele.

#27
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Bineinteles ca e interzisa blocarea drumului, ar fi si culmea. In postarea mea, ziceam ca datul inapoi e evitabil.

View Postandreic, on 28 mai 2018 - 22:47, said:

Depinde de situatie... cel care are banda libera are si prioritate, cel care are parcate asteapta dupa ele.
Asta e situatie identica cu depasirea. Daca nu ma insel, chiar se cheama depasire... si normal, ca te angajezi cand ai liber din fata.
Nu inteleg fraza asta :
"Daca un loc nu permite decat un sir de masini acolo unde sunt mai multe masini care asteapta trece inainte, cel care e singur cedeaza randul (da inapoi daca e cazul sau manevreaza cu spatele cum e in legislatie)"

Eu vorbesc de situatia cu strazile stramte. Intotdeauna m-am inteles cu cel din fata fara ca vreunul sa dea inapoi.

View PostAroundYou, on 28 mai 2018 - 23:01, said:

1-la intalnirea unui ansamblu de vehicule cu un vehicul conducatorul acestuia din urma trebuie sa manevreze cu spatele;
2-la intalnirea unui vehicul greu cu un vehicul usor, conducatorul acestuia din urma trebuie sa manevreze cu spatele;
3-la intalnirea unui vehicul care efectueaza transport public de persoane cu un vehicul de transport marfuri conducatorul acestuia din urma trebuie sa manevreze cu spatele.
Nici una din situatiile astea nu privesc.. "inculpatul". Posted Image

#28
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
@legea....
1. Vinovat e cel care merge daca celalat e oprit.
2. Exista axul drumului chiar daca nu e marcat.

Tu erai mai in dreapta si oprit deci nu ai nici o vina, cu filmarea la politie si il lasi pieton.

Eu in astfel de situatii opresc si pe urma ne intelgem cum trecem.
Daca dau de unu care forteaza ma trag din timp pe axul drumului (ca sa nu aibe loc sa intre si sa ma juleaca) si opresc in fata lui dupa care pornesc avariile si astept.

Sa vezi ce fain e pe aleea din fata de la zoo din baneasa, am mers pana la capat si am intors.

Edited by arg, 28 May 2018 - 23:25.


#29
legeamaipresusdeorice

legeamaipresusdeorice

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 28.05.2018
Sunt si alte "stradute", unde se procedeaza la "mica intelegere" si n am avut niciodata nicio problema. Deobicei, fiind incepator, nu indraznesc prea mult si permit eliberarea carosabilului pana sa ma bag eu. Nu fac pe viteazul, cum s-ar zice:D Dar ca specimenul de azi, n am mai intalnit. O sa procedez la fel si pe acea strada, si anume, voi face "sa fie bine pentru toata lumea". Pana la urma, cine se pune cu prostii, nu dovedeste decat ca e mai prost decat ei!

@arg, la asta ma refeream!!!!! La ceea ce ai facut tu, sa nu permit trecerea celuilalt, sa ma pun pe avarii si sa vad ce face. Sa vedem, cat timp are la dispozitie sa piarda cu mine. Personal, eu am destul! Rabdarea e una din punctele mele forte !:)))) Dar ma interesa ce as putea pati, daca fac asta. In afara de scandalul propiu zis, unde sigur n-o sa am probleme:D

Edited by legeamaipresusdeorice, 28 May 2018 - 23:22.


#30
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

View PostYOUR_GOD, on 28 mai 2018 - 22:01, said:

Ma fac sa rad colegii care se dau destepti in ale condusului din nevoia de afirmare.
Pai spune care sunt colegii aia sa radem cu totii.

#31
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View PostAroundYou, on 28 mai 2018 - 23:01, said:

Deci: Am inteles ca acel drum are o latime mai mica decat ar permite trecerea a doua autoturisme unul pe langa altul, lucru pe care nu il poti gasi in mod normal decat pe la unele drumuri de exploatare sau in anumite cazuri ale drumurilor comunale. Personal, nu am intalnit vreo asemenea situatie (adica exact asa cum tu o descrii) la vreun drum asfaltat in vreun oras si care sa fie deschis circulatiei auto in ambele sensuri si, evident, fara indicatoare etc.
Sunt o multime de drumuri publice , chiar si asfaltate, unde "regula" de 3,5 m pe sens/banda este incalcata si nu exista marcaje rutiere, sau indicatoare. Exista astfel de exemple si la DN

Edited by pasilla, 28 May 2018 - 23:23.


#32
AroundYou

AroundYou

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,707
  • Înscris: 17.04.2015

View PostPaz, on 28 mai 2018 - 23:13, said:

Nici una din situatiile astea nu privesc.. "inculpatul". Posted Image
"Inculpatul" fiind cine? Cetateanul de etnie? Apai ala a aplicat alte reguli sau, eventual in cazul cand cunostea niscaiva legislatie, poate o fi considerat ca el e mai greu Posted Image
Daca te referi la initiatorul nostru, adica ca in cazul descris de el n-are cum aplica niciuna din prevederile respective, cam asa-i, dar nah... ce cauta insa atunci atata lume de merge acolo pe un astfel de drum? Adica, scuza-ma, io daca as intalni un astfel de drum prin sat la mine, parca tot as sesiza pe unii pe altii, in scopul reglementarii.

pasilla@
sunt o multime de drumuri, o multime de situatii... io insa am comentat strict pe ce a descris initiatorul iar asemenea situatii nicidecum nu sunt o multime

#33
legeamaipresusdeorice

legeamaipresusdeorice

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 28.05.2018
Probabil ca s-a sesizat cineva inaintea mea, nu mi fac probleme in sensul asta. Dar la cum merg lucrurile in tara asta.. drumul acela cred ca e ultima grija a domnului primar de la Buzau. Posted Image Cine o sa aiba ocazia sa treaca, e chiar la intrarea dinspre Bucuresti, in Buzau. Posted Image La noul sens giratoriu, de pe Calea Eroilor (si ca sa ma abat putin de la subiect, pana sa ne viziteze domnul Iohannis, de ziua Eroilor, aceasta intrare in oras era o paragina. Acum, imaginea asta parca e desprinsa din alt oras mult mai "dezvoltat". Cum spuneam, la noul sens giratoriu de la intrarea dinspre Bucuresti, a 3-a iesire spre stanga, pe langa parcarea Kaufland.

Edited by legeamaipresusdeorice, 28 May 2018 - 23:34.


#34
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,549
  • Înscris: 07.02.2003

View PostPaz, on 28 mai 2018 - 23:13, said:

"Daca un loc nu permite decat un sir de masini acolo unde sunt mai multe masini care asteapta trece inainte, cel care e singur cedeaza randul (da inapoi daca e cazul sau manevreaza cu spatele cum e in legislatie)"
Eu vorbesc de situatia cu strazile stramte. Intotdeauna m-am inteles cu cel din fata fara ca vreunul sa dea inapoi.
Ideea e atunci cand nu e loc si niciunul nu poate trece de celalalt... cel care manevreaza cu spatele este cel care e singur sau are mai putine masini in spate. (pentru simplificarea manevrei evident)

Edited by andreic, 28 May 2018 - 23:41.


#35
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
Sau care are loc unde sa se bage.

#36
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
A ok. Mi se pare logic.
Culmea... acum inteleg si fraza aia... "complicata".

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate