Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Sfat alegere scuter 50cmc second hand.

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
azkan

azkan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 22.02.2011
Salutare tuturor. Dupa cum am scris in titlu sunt in cautarea unui scuter de pana in 50cmc pe care o sa-l folosesc in jur de 1500-2000 de km pe an(estimativ).
Am citit cateva posturi si am ramas totuși nedumerit de aceea am zis sa deschid eu unul separat.
Scuterul o sa-l folosesc la sat. 90% in perioada verii. Eu stand in germania merg cam 2-3 săptămâni vara in tara si vreau sa ma plimb dintr-un sat într-altul pe o distanță de maxim 100 de km dus-intors. Poate intr-o zi un drum mai lung.
1. Nu stiu care mi s-ar potrivi 2 sau 4 timpi. Din ce am citit cel in 4 e mai fiabil decât cel in 2 timpi,  dar din ce vad mărcile consacrate nu prea au de 50 cmc in 2 timpi.
2. Nu ma interesează sa-i maresc viteza de deplasare, daca ma grăbesc iau masina.
3. Răcire pe aer sau apa.
4. Daca iau unul înscris din țară mai trebuie sa ma duc la rar sau care sunt procedurile. Ma gândisem sa iau din Germania, dar sa mi-l aduca  cineva m-ar costa cam 200 + rar 100 si timp pierdut asa ca as prefera sa dau 300 de euro in plus dar sa nu am batai de cap.
5. Buget nu pot sa spun ca am o limită anume dar nu as vrea sa ies peste 800 de euro pentru ceva ce utilizez destul de rar.
6 Care ar fi un număr maxim de km peste care nu ar trebui sa iau un scuter?
7. Ma interesează un model sa ma poate duce atât pe mine cat si pe sotie (80 kg eu si 50 ea) din cand in cand, adica ceva cu un siț mai lung si mai confortabil. Imi place cum arată Yamaha aerox dar nu cred ca am avea loc amandoi.
Daca aveti timp si bunăvoința sa-mi răspundeți va sunt recunoscător.
Mulțumesc

Edited by azkan, 27 May 2018 - 23:27.


#2
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,749
  • Înscris: 22.11.2006
Salut. Nu sunt mare expert, dar am avut un Yamaha Neos vreo 3 ani si pot sa-ti impartasesc din ce am invatat.

Ce pot sa-ti spun de la inceput e sa fugi de marcile chinezesti, dar si Puegot. Din cate am vazut si auzit, nu sunt prea fiabile, si apoi  in cazul China e mai greu de gasit piese care sa fii sigur ca se potrivesc 100% si care sa fie si de calitate. Mai ales cum ai un buget realativ bunicel, poti sa cauti o marca mai consacrata. Yamaha, Malagutti, Piaggio, PGO, Kymco, Aprilia.

Ca diferente intre motoare: cele in 2 timpi se strica mai des, dar se repara cumva mai usor, cel cu 4T e ceva mai fiabil dar e mai complicat de servisat. 2T are cuplu mai mare, suna a "trabant", polueaza mult mai tare din cauza uleiului care se arde cu benzina in amestec, si miroase groaznic dupa el. 4T merge mai rotund, nu face fum urat mirositor.

Daca vrei sa incapi si tu si sotia... 50cm e putin, o sa traga greu. in rest 100km intr-o zi nu e chiar mult, dar... scuterele mai au obiceiul sa te lase in drum. Nu odata am ramas sa imping la el pana acasa. Nu sunt masinarii fiabile, sunt doar asa de fun. Sunt fragile la intemperii, ploaie, inghet, soare direct. Dar daca poti sa-ti cumperi unul de marca, in stare buna, poate sa te tina cativa ani buni fara probleme majore. Eu pe al meu l-am avut si de lucru, si de fun, am tras de el destul, inclusiv iarna chiar si la -20 de grade, pana cand a imbatranit si era ziua si raparatia doar ca sa merg pana la magazin si inapoi.

Am mers cel mai mult 25 km dintr-o data. Aveam o gascuta de scuteristi, de obicei ieseam mai multi, in caz ca se strica unul, sa-l tragem restul. Si de multe ori se stricau... Ba o pana, ba un carburator cu probleme, ba bujia, ba filtrul de aer, ba una ba alta... Eh au avut farmecul lor.

In concluzie: e fun mai ales vara, dar daca vrei mijloc de transport pe care sa te poti baza mai tare, in general o masina e alegerea mai buna.

#3
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Doua persoane pe un 50cc? Si asta pentru 100km? Haida de, ne iei in balon. Pentru asa ceva iti trebuie un maxi scooter, de minim 400cc.
In rest, la 50cc, musai 2T, dar cu dezavantajele de rigoare, adica ulei de amestec, uzuri mari, mentenanta relativ deasa.
Asa ca renunta la ideea de 50cc, ia-ti un maxiscooter fie el cit de vechi dar in stare tehnica buna, si ai rezolvat totul.

#4
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
"Ma gândisem sa iau din Germania,"
Si de ce nu il inmatriculezi in Germania? De ce trebuie sa-l inmatriculezi aici?
Si da, pe drumurile noastre, 100 de km, in 2 persoane pe un scuter de 50cmc, e cam incomod, dar nu irealizabil. Depinde ce scuter iti alegi. Chestia cu 4 sau 2 timpi, nu are importanta, decat daca ai dealuri mari si pante destul de abrupte de urcat. Acolo e preferabil 4 timpi.Iar transportul, cand vii in tara, inchiriezi/imprumuti o remorca mica, de 250-400 de kg si vii cu ea agatata in spatele masinii.

#5
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005
Ehe, mi-ai adus aminte de aventurile mele pe scuter cand am mers cu prietena de la Tulcea la Constanta - 123 km un drum - pe un scuter 50cmc, un Kymko Dink 50. A fost fun dar trebuie sa recunosc ca 50cmc este prea mic. Ce vrei tu acolo, cum zic si colegii, iti trebuie un maxi-scuter, motor 4T, racire pe apa, 250cmc cel putin.
Vezi ca peste 125cmc iti trebuie permis de cat. A.

#6
azkan

azkan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 22.02.2011
Gata nu o mai iau pe nevasta-mea :). Cam prin 2003 am avut un Piaggio Si 2 (eram in liceu) cu care faceam cam aceleași drumuri in 2 persoane diferenta fiind ca atunci aveam cam 90 de kg iar "copilotul" vreo 60. Daca ala a făcut fata nu înțeleg de ce nu as putea sa fac acelasi lucru cu unul mai noi si, cred eu, mai performant.
Nu am timp sa dau de A si nici chef sa mai invat deocamdată.
Zic si eu nu dati cu parul

#7
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Posttehnics, on 28 mai 2018 - 08:25, said:

Ehe....
Vezi ca peste 125cmc iti trebuie permis de cat. A.
Eheeee vezi ca peste 50cc iti trebuie " A " -ul !!
On : scuter pt drum lung , numai 4T se preteaza , poti sa alegi de la 50 cc , cu care te vei tara efectiv pana la ceva mai mare ca cilindree . Contrar celor afirmate de " unii " ca ai nevoie de minim 400 cc ...

#8
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Unii au afirmat ca ai nevoie de minim 400, pentru ca nu-i placut sa simti cum moare sub tine, si cum nu poti face o depasire. Unii mai merg pe doua roti, inclusiv cu pasager.
Iar o recomandare e doar atit, o recomandare, omul isi cumpara oricum ce doreste.

#9
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Se plimba dintr-un sat in altul , nu face depasiri & shit ca nu e la concurs si nu se grabeste ( daca e grabit ia masina ... ) dar exagerarea cu minim 400 cc e penibila .

#10
Alex90USA

Alex90USA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 314
  • Înscris: 06.02.2018
Nu ai aflat? Mai nou, in Romania, 2 persoane nu mai pot merge pe un scuter de 50 cm cubi. La fel cum masinile cu mai putin de 100 cai putere pot circula doar la campie si nu pot urca pantele. Asa zic unii pe Softpedia. Iar distanta de 100 km nu este mare, o faci cam in 2 ore jumate. 40 km/h e o viteza buna pentru scuter. Accelerarea dureaza mai mult cu 2 persoane, dar mentinerea vitezei se face usor. Unii merg 100 km si mai mult cu bicicleta.

Am avut un Piaggio nu mai stiu modelul, dar era in 2T, ca ii puneam ulei intr-un rezervor separat si avea racire cu aer. Era fiabil, daca nu umblam la reglaje nu se strica.

#11
azkan

azkan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 22.02.2011
Nu vreau sa intram in polemici, fiecare se raportează la ce a avut si la nevoile/placerile lui.
Pentru mine e suficient unul de 49 cmc chiar daca ar fi sa nu o iau pe nevasta-mea cu mine.
Am niste prieteni cu scutere de 125 cu acte de 49 ceea ce pe mine nu ma interesează in primul rand pentru ca nu am chef de dosare penale si batai de cap cu politia.
Pe unele forumuri se vb ca daca faci drumuri lungi e mai bine cu racire pe aer in detrimentul celei pe apa si da tot pe acolo se vb ca cele in 4 timpi sunt mai ok pentru drumuri "lungi".


#12
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Te contrazic , cele cu racire pe apa sunt net mai bune decat cele cu racire pe aer ! Insa asta nu insemna ca unul cu racire pe aer n-ar fi bun .

#13
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Ti-as recomanda un Yamaha Neo's 4T. Are motor in 4 timpi, e pe injectie, are racire pe apa. Eu am unul din asta. Iti spun ca duce fara greturi 2 persoane. Singura buba e ca e limitat electronic la 50 km/h si nu prea poti sa il delimitezi.
Daca merge 100 km/zi? Fara probleme. Eu am mers si 200 km.
Insa va trebui sa mai suplimentzi putin bugetul ... unul sh bun nu il vei gasi la 800 de euro.

#14
azkan

azkan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 22.02.2011
Mulțumesc @XL700VA.


Sincer mai mult de 900 nu sunt dispus sa dau pe un scuter sh. Am vazut unii care cer pe scutere din 2006-2008 1200 de euro. Mi se pare exagerat. Oricat ar fi de întreținut tot are 10-12 ani vechime. Decat sa dau 1200 pe unu sh mai bine iau aprilia sr 50 nou cu 2000 si gata. Ideea e ca nu as vrea sa dau atatia bani pentru un scuter cu care o sa merg de cateva ori pe an.

#15
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

View PostBaxon, on 28 mai 2018 - 08:44, said:

Eheeee vezi ca peste 50cc iti trebuie " A " -ul !!
On : scuter pt drum lung , numai 4T se preteaza , poti sa alegi de la 50 cc , cu care te vei tara efectiv pana la ceva mai mare ca cilindree . Contrar celor afirmate de " unii " ca ai nevoie de minim 400 cc ...
Parca pana la 125 iti trebuie A1...sau nu mai este A1 ?

Legat de scuter, initial daca crezi ca te vei da cu el dintr-un sat in altul, ai sa gusti placerea sa te duci mai mult de atat...si atunci vei vedea ca 50cmc nu e chiar fun. Adica eu prefer sa merg mai repede in aia 100 de km decat sa stau ca melcu'n trafic. Hai sa fim seriosi, unde naiba e placerea cand urci o rampa cu 20-30km/h si trece tirul pe langa tine si simti cum te trage curentul de aer sub tir.. ? Been there..
Asa ca eu prefer 125-250 cmc. Adica daca tot ma dau cu scuterul...sa si simt ca ma dau, nu ca merg cu bicicleta cu motor..
Dintre toate Yamaha Burgman mi-au placut iar la capitolul motoare, Honda Goldwing... Posted Image - ma refer la motoare de touring, nu de viteza..

Edited by tehnics, 29 May 2018 - 09:58.


#16
azkan

azkan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 22.02.2011
Am gasit un Benelli x49 din 2015 cu 3000 de km, 2 timpi, carburator, răcire pe apa pret 850 de euro. Din ce am găsit pe net astia fac motoare din 1911. Aveti idee daca se compara cu aprilia, yamaha, etc. Mulțumesc

#17
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

View Postazkan, on 29 mai 2018 - 21:43, said:

Am gasit un Benelli x49 din 2015 cu 3000 de km, 2 timpi, carburator, răcire pe apa pret 850 de euro. Din ce am găsit pe net astia fac motoare din 1911. Aveti idee daca se compara cu aprilia, yamaha, etc. Mulțumesc
Desi nu pare o firma cunoscuta, se pare ca sunt bune. Go for it.

#18
a_user

a_user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,292
  • Înscris: 22.04.2017
Nu stiu daca-i tarziu dar si eu zic ca nu ai ce face cu 50cmc pentru "interurban". La drumul ala de 100km aproape sigur ramai fara benzina. Si o sa dureze mai bine de doua ore. Doua ore intr-o pozitie incomoda, depasit de zeci de soferi.

Eu conduc un scuter de 50cmc prin Bucuresti de vreo 1800km si nu as face sub nicio forma astfel de drumuri.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate