Care sunt etapele care trebuiesc parcurse de la posesia unui teren intravilan neconstruit ,la teren cu adresa,si o constructie mica(garaj,cabana,etc)
Last Updated: May 27 2018 22:38, Started by
softaipan
, May 27 2018 15:44
·
0
#1
Posted 27 May 2018 - 15:44
Salutare !
As avea nevoie de niste sfaturi si informatii referitoare la pasii care trebuie facuti pt a ajunge de la un teren ,intravilan,neconstruit(pe care am doar o constructie de lemn,de 17-18 mp ,fara fundatie),neracordat la curent,apa,(canalizare nu exista in zona),la un teren cu adresa si eventual o constructie mica(garaj,constructia existenta,cabana,etc)...pt obtinerea unei adrese la aceasta parcela. Mai exact situatia este astfel: -un teren de aprox 30-35 ari ,intravilan,cu acces auto,intr-o zona marginala a unui oras. -proprietar teren : parintii -exista o constructie de lemn,fara fundatie -vecini ,intr-o latura,cu nr de casa,bransati la curent -regia de apa din zona are un capat de retea,la 120 ml de teren |
#2
Posted 27 May 2018 - 17:07
1. pt curent e nevoie de Aviz de Amplasament.
2. pentru restul, e nevoie de autorizatie de constructie, iar primul pas este Certificatul de Urabanism |
#3
Posted 27 May 2018 - 21:09
Pentru curent mai este nevoie,dupa obtinerea avizului de amplasament de obtinerea ATR (aviz tehnic de racordare),apoi de autorizatie de constructie bransament,care inseamna obtinerea de CU pentru bransament.Acestea doua din urma sunt necesare si obligatorii pentru incheierea contractului de racordare,fara de care nu se poate trece mai departe,spre incheierea contractului de furnizare.
Nu stiu cum stau treburile in ceea ce priveste restul utilitatilor (gaze,telecomunicatii,canalizare,etc.) dar din punct de vedere electric astea-s meandrele concretului,care trebuie depasite. Birocratic inseamna ceva la granita nervilor intinsi la maximum datorita timpilor de asteptare.Financiar nu reprezinta niste sume mari (totul este relativ,stiu eu,informativ este vorba despre 500-1100 de lei,asta pe nevazute) Orice institutie a statului se prevaleaza de cele 30 de zile pentru elibererarea unui act oficial. La partea electrica,avizul de amplasament are 15 zile termen,iar ATR are 30 de zile.Asa este la Electrica Nord Transivania,dar banuiesc ca nici la alti operatori nu este diferit. Recomand cu tarie contactarea unei firme autorizate care sa se ocupe de tot,de la A la Z. Pentru consultare,site-ul ANRE cu firmele autorizate,repartizate pe judete. |
#4
Posted 27 May 2018 - 22:20
Ideea este ca pe acest teren(care urmeaza sa treaca in proprietatea mea,din partea parintilor,probabil prin donatie...)doresc sa construiesc un grajd si platforma de gunoi,prin elaborarea unui plan de afaceri,care ar trebui depus spre aprobarea finantarii prin sept-actombrie 2018.Initial am folosit ca sediu pt deschiderea unui srl,adresa de domiciliu(care nu are legatura cu acest teren),urmand ca dupa obtinerea Autorizatiei de constructie si construirea investitiei sa obtin nr si adresa,intabulare si sa deschid aici un pct de lucru.
Mi s-a spus ca planul de afaceri si respectiv,investitia trebuie sa fie din start pe acest teren,indicat ca punct de lucru din momentul scrierii planului. Ori cum aici nu am nr de casa,m-am gandit sa obtin autorizatie pt un garaj,sa fac pct de lucru si apoi sa prind in proiect investitia pe acest teren... Oare alta varianta nu am ? Eu ma gandisem astfel: -infiintare srl cu sediu social la domiciliu -transmitere drept de folosinta si constructie pe toate terenurile detinute de parinti,catre persoana juridica infiintata -scriere plan de afaceri,cu indicarea si bugetarea investitiei pe terenul de care va spun -in eventualitatea aprobarii si finantarii planului de afaceri ,demararea activitatilor de obtinere a avizelor,autorizatiilor si restul documentatiei pt terenul si constructia care a fost aprobata spre finantare -deschiderea pct-lui de lucru la adresa la care ar urma sa existe aceasta constructie Mi s-a spus ca nu este posibil astfel.Si uite asa(nici nu sunt sigur ca asa o fi)am ajuns sa intreb ce pot face ? Edited by softaipan, 27 May 2018 - 22:20. |
#5
Posted 27 May 2018 - 22:38
Pentru furnizorii de utilitati faptul ca ai sau nu un plan de afaceri este egal cu zero.Ei doresc un singur lucru,logic pana la un punct,dar de nesuportat pana la urma.
Indiferent ce doresti sa realizezi,lucru care pana la urma inseamna utilitati si consumuri,este nevoie sa speculezi tot ce permite legislatia. De exemplu,din punct de vedere electric,iti pot sugera alegerea variantei organizarii de santier,lucru ce te scuteste pentru o perioada de anumite documente si lucrari.Dar la expirarea acestei autorizatii care are limita de 12 luni,trebuie urmati pasii de mai sus.Pe scurt,amani "agonia",ce inseamna anumite costuri suplimentare. Edited by adisz, 27 May 2018 - 22:39. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users