Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

50 de ani (jumate de veac) de "Dacia"

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010
Dacia 2000? Ştiu că s-a făcut şi un BUZ Dacia, nu ştiu câte piese au fost făcute la noi. Cele mai proaste piese pe care le-am văzut la Dacia: Pompele de frână de Satu Mare, pivoţii inferiori (nu mai ştiu cine-i producea), membranele de la pompa „şpriţ”şi radiatoarele de la Braşov.

#20
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010

View Postsarac.lipit, on 27 mai 2018 - 17:00, said:

era diferenţă colosală între export şi intern
am avut ambele modele
cît W am consumat eu.... unii n-au şcoală...bine, trebuia segmentată lunar...dar mergea!
carburatoarele erau OK! aprinderea dacă o modificai pe multiscînteie...chiar trăgea super!
şi azi mă întreb cum circulam fără cauciucuri de iarnă prin nămeţii ăia...???

Segmentarea se făcea la 100 000 km, la 50 000 când mergeai cu „tot ce arde” (petrol lampant, acetonă, benzen, toluen, kerosen, alcool metilic, benzină de „75”, neofalină, white spirit, petrosin, etc., in diferite proporţii). Conta mult uleiul de motor pe care-l foloseai, au „răbdat” multe Daciile...

#21
donbalon

donbalon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 400
  • Înscris: 26.04.2018

View Postdjl, on 27 mai 2018 - 16:45, said:

@ xmanyacs77 : aia e o 1300, nu o 1100.
De bine, de rău, "Dacia" i-a ajutat pe unii. Ăia care nu aveau acces la calea ferată sau care chiar aveau nevoie de maşină. Câte s-au cărat cu "papucii".
Care e cea mai rară "Dacia", afară de aia dubiţă şi 1100. Să vedem, ştie cineva.
Dacia sport, in doua usi.

#22
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007
Din alea au fost destule. In serie au mai produs Dacia 2000, copie de reno 18 si lastunul.

#23
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010
La Dacia Sport ştiu că era o mică „şmecherie”, luneta spate era tot un... parbriz.

#24
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,073
  • Înscris: 24.02.2011
Dacia 1320 Liberta

#25
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012

View Postslai, on 27 mai 2018 - 18:18, said:

Din alea au fost destule. In serie au mai produs Dacia 2000, copie de reno 18 si lastunul.


dacia 2000 era R 20 .

#26
Music-Box

Music-Box

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,064
  • Înscris: 16.02.2017
Paradoxal unul din cele mai bune lucruri facute de culae.Dupa o vizita in Italia la uzinele Fiat culae a pus problema astfel:trebuie sa avem o marca auto proprie pentru ca oamenii muncii sa se deplaseze mai usor spre locurile de munca.
Problema a mers ''struna'' pana cand a inceput plata datoriilor externe si culae a fortat indirect fabrica Dacia ca TOATE piesele care alcatuiau masina sa fie produse exclusiv in Romania.
Din ce imi aduc aminte cateva chestii:
Dacia export pt Columbia,avea cutia de viteze 4 trepte era facuta pt tractiune si panta , daca nimereai 1 refuzata la export pana prindeai 80 cu ea iti crestea barba.
Dacia 1320 CN1 (CN -ul vine de la Ceausescu Nicolae,ca semn de omagiu a producatorului de la Mioveni ...pentru ilustru nostru conducator) era nenorocire cu hayonul ei.
Jantele de Canada,era lux sa ai astfel de jante pe masina.
Seria de CN3 facuta cu tabla calitatea 3 de import care dupa maxim 3 ani era ruginita toata.
Nenorocirea de carburator dublu corp montat de Nova si pe 1304 la care toti renuntau si montau carburator normal cu flansa adaptoate.Cred ca nu exista mecanic sau specialist care putea sa regleze carburatorul dublu corp.
Cutia 5 trepte de pe Nova....mamica meaaaaa.
Sistemul 4x4 de la Papuc care era comandat din buton din bord si lucra pe vacum.Cred ca durata medie de functionare a sistemului la o masina noua a fost de maxim 20 minute.
Bordul de CN4 care dadea caldura in 3 puncte si avea 4 trepte de ventilatie....la aparitie era vazut ca o minune tehnologica.Posted Image
Etc...Etc.

#27
stancosty

stancosty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,091
  • Înscris: 17.03.2009

View Postslai, on 27 mai 2018 - 18:18, said:

Din alea au fost destule. In serie au mai produs Dacia 2000, copie de reno 18 si lastunul.
Lăstunul s-a făcut la Timișoara, nu la Mioveni.

#28
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostSidorin, on 27 mai 2018 - 17:28, said:


Segmentarea se făcea la 100 000 km, la 50 000 când mergeai cu „tot ce arde” (petrol lampant, acetonă, benzen, toluen, kerosen, alcool metilic, benzină de „75”, neofalină, white spirit, petrosin, etc., in diferite proporţii). Conta mult uleiul de motor pe care-l foloseai, au „răbdat” multe Daciile...

De fapt la 10 mii o segmentam ca se spargeau fustele de la pistoane, gazolina aproape integral. Ca scoteai cheia din contact si motorul mergea mai departe era alta distractie. Dar aveam in balcon 3-4 seturi motor... Nu mai zic cat de usor se demonta motorul... Excelenta masina pentru acele timpuri.

#29
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Pe vremuri îmi doream să dispară de tot "Dacia" vechi (mai puţin alea 1100). Acum mi-e dor de ele  :(
Unul dintre cele mai rare modele a fost 1309. Caroserie ca de berlină, însă avea benă în loc de portabaj.

#30
Alex90USA

Alex90USA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 314
  • Înscris: 06.02.2018
@TruculMagic: tu te bagi in seama aiurea daca ai inteles ceva ce nu am scris: sa fie pus motor de 6 cilindri pe Logan. Nu toti soferii vor masini de 900 kg sau cat are un Logan si nu vad cum toti soferii ar trebui sa gandeasca atat de limitat ca proiectantii Dacia. Si daca zici de Logan, ar fi interesant un motor mai mare. La fel cum exista Laguna cu motor diesel de 120 cp, exista si Laguna cu motor 3.0, 6 cilindri, probabil in V, probabil peste 200 cp ( nu stiu exact ca nu sunt fan Renault ). Daca unii nu isi permit nici macar impozitul la motor de 2996 cm cubi, nu inseamna ca trebuie sa ii convinga pe altii ca acele motoare sunt inutile. In America de Sud exista Dacia Sandero cu motor de 2 litri, 140 sau 150 cp. In Rusia exista Dacia Duster cu motor mai mare (nu mai retin stirea, daca era tot 2.0 sau ceva mai mic cu turbocompresor ).

@MicroEdge: erau acelasi model de masina, cu acelasi motor, cu aceeasi greutate, cu aceleasi cauciucuri? Am vazut diferente intre Skoda Fabia 1.9 sdi cu tamburi pe spate si 1.9 tdi cu discuri pe spate. Diferenta exista si la distanta si la distributia greutatii la franare, controlul masinii, desi modelul tdi era mai greu cu cateva zeci de kg.

Edited by Alex90USA, 30 May 2018 - 09:20.


#31
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,280
  • Înscris: 16.08.2016
Vezi ca faci confuzii :)
Logan/Sandero sunt în clasa mica (Polo/clio/Fabia etc) nu merita sa pui motoare de 150cp pe o masina din clasa mica.

#32
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,077
  • Înscris: 20.12.2007
Ca sa ii răspund lui Djl, cea mai rara Dacie nu este copia de Estaffete asa cum crede el ci Dacia GLE în cinci trepte asa numitul lot canadian. Au fost exportate candva între 80-83 dar nicio comanda nu a mai urmat. Calitatea și service-ul nu au fost considerate satisfăcătoare deși prețul era foarte mic. Mașinile astea și cele 12 Renault Gordini aduse direct din Franța sunt ceva gen Sfântul Graal printre dacioti. Pe forumuri nu exista decât ceva referiri în presa vremii despre aceste mașini dar nu s-a mai găsit niciuna.

#33
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Eu am zis că 1309 e cea mai rară. Altcineva a menţionat de 'Estaffete'. Oricum, mulţumesc pentru informaţie.
Cele 8 aduse din Franţa au primit sigla "Dacia"?   :huh:

#34
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,077
  • Înscris: 20.12.2007

View Postdjl, on 01 iunie 2018 - 09:56, said:

Eu am zis că 1309 e cea mai rară. Altcineva a menționat de 'Estaffete'. Oricum, mulțumesc pentru informație.
Cele 8 aduse din Franța au primit sigla "Dacia"?   :huh:
Nu știu dar nu cred. Pe Dacia club cred ca au fost puse niște scanuri de pe revista a vremii dar erau alb negru și pozate lateral. Oricum la vremea respectiva era sigla UAP nu Dacia.

#35
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007
Estafette au fost peste 600 bucati fabricate. Si avea sigla uap.
https://i.pinimg.com...910cd83e117.jpg

Edited by slai, 01 June 2018 - 11:42.


#36
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Pe 23 August, acum jumate de veac a ieşit prima 1.100 de pe poarta uzinei.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate