Care este in medie, durata de viata a pompei de apa, originala?
Last Updated: May 28 2018 22:06, Started by
max_01
, May 27 2018 08:42
·
0
#1
Posted 27 May 2018 - 08:42
In medie, care este durata de viata a pompei de apa, originala?La cati kilometri incepe sa cedeze si se impune inlocuirea ei?
Unele masini au pompa de apa dispusa in kitul de distributie asa ca aceasta se schimba impreuna cu distributia.La alte masini, pompa de apa este dispusa independent de kitul de distributie.La masina mea, pompa de apa nu este dispusa pe kitul de distributie asa ca inca am pompa de apa originala. Masina mea este fabricata de 14 ani, are 178.000km rulati, reali si are inca pompa de apa originala, cu care a venit din fabrica.Masina mi-a fost verificata de un mecanic auto care mi-a spus ca pompa de apa nu face condens.L-am intrebat daca se impune schimbarea ei iar iar omul mi-a dat un raspuns evaziv.Adica nici da, dar nici nu.Mecanicul auto a afirmat ca la unele masini, pompa de apa a cedat mai repede de 178.000 km iar la altele a rezistat mai bine de 300.000 km rulati. Preventiv, ca sa nu am probleme, mai ales cand ma voi afla in concediu, m-am gandit sa o schimb. Voi opta pentru o pompa aftermarket marca SKF care la reducere, ma costa 150 lei.O pompa de apa originala costa 400 lei.Oricum nu voi pastra masina mai mult de 2-4 ani, cel mult, de acum in colo, asa ca si o pompa aftermaket de calitate este ok. Edited by max_01, 27 May 2018 - 09:06. |
#2
Posted 27 May 2018 - 08:49
pai schimb-o preventiv. mie mi s-a dus etansarea de la ax la 180 de mii. puteam in continuare sa folosesc masina completand din cand in cand cu antigel. palele din plastic erau ok. la mine pompa de apa e oricum pe cureaua de transmisie auxiliara deci n-a fost o problema.
Edited by Michele-, 27 May 2018 - 08:50. |
#3
Posted 27 May 2018 - 08:50
Daca pana acum nu ai avut probleme...lasa-l inca. Piesele originale montate din fabricasunt mai fiabile decat cele care vor urma.
Si eu am distributia pe lant si pompa de apa este independent de kit distributie.Cand am schimbat rola intinzatoare si cureaua de accesorii, l-am rugat pe mecanic sa verifice pompa de apa. Fulia se invarte fara zgomot, nu sunt scurgeri de lichid...deci inca ramane pe masina. Este cea montata din fabrica...adica din 2002 si am in jur de 140000km. In schimb la 3-4 ani schimb complet antigelul |
#4
Posted 27 May 2018 - 08:51
Preventiv, poti schimba orice. Pompa de apa, combustibil, furtune, filtre, radiator, volan. Cete face sa crezi ca tocmai cu pompa de apa vei avea probleme in concediu? De regula, nu cedeaza brusc, incepe mai intai sa picure, abia apoi, dupa mult timp, intra apa la rulmenti, ruginesc si se gripeaza. Eventual, cumperi pompa, o pui in portbagaj, daca ai ghinion, o schimbi singur sau in primul service. Uzura pompei nu e in functie doar de km, cauciucul imbatraneste dupa cativa ani, plasticul la fel, uzurile la pompa apar in functie de timpul si regimul de functionare, nu neaparat de km, ca poate masina a circulat doar pe autostrada, sau doar in oras aglomerat, unde faci 2km/ora, de asta mecanicul a dat raspunsul evaziv.
|
#5
Posted 27 May 2018 - 09:04
rumegus, on 27 mai 2018 - 08:51, said:
Preventiv, poti schimba orice. Pompa de apa, combustibil, furtune, filtre, radiator, volan. Cete face sa crezi ca tocmai cu pompa de apa vei avea probleme in concediu? De regula, nu cedeaza brusc, incepe mai intai sa picure, abia apoi, dupa mult timp, intra apa la rulmenti, ruginesc si se gripeaza. Eventual, cumperi pompa, o pui in portbagaj, daca ai ghinion, o schimbi singur sau in primul service. Uzura pompei nu e in functie doar de km, cauciucul imbatraneste dupa cativa ani, plasticul la fel, uzurile la pompa apar in functie de timpul si regimul de functionare, nu neaparat de km, ca poate masina a circulat doar pe autostrada, sau doar in oras aglomerat, unde faci 2km/ora, de asta mecanicul a dat raspunsul evaziv. O cunostinta cand a vrut sa plece cu masina, a constatat ca are probleme tehnice iar dupa ce a verificat blocul motor si s-a uitat cu atentie pe langa masina, a vazut langa ea, scurs antigelul.Masina lui avea 220.000 km rulati si vechimea de 14 ani.Ca masina mea.Experienta acestei cunostinte m-a determinat sa ma gandesc sa schimb preventiv pompa de apa.Urmeaza in aceasta vara, concediul, si nu as vrea ca in acea perioada sa fiu obligat sa umblu prin service, mai ales in alte tari.Nu este placut sa te trezesti cu antigelul scurs langa masina ta, din cauza cedarii pompei de apa, nici la tine, la domiciliu, in parcare.Ca sa ti se schimbe pompa de apa, trebuie sa ajungi la service. Eu fac circa 12.000km /an, iar majoritatea ii fac la drum lung, in afara localitatilor.Poate 20% din totalul kilometrilor ii fac in oras cu masina. feribalint, on 27 mai 2018 - 08:50, said:
Daca pana acum nu ai avut probleme...lasa-l inca. Piesele originale montate din fabricasunt mai fiabile decat cele care vor urma. Si eu am distributia pe lant si pompa de apa este independent de kit distributie.Cand am schimbat rola intinzatoare si cureaua de accesorii, l-am rugat pe mecanic sa verifice pompa de apa. Fulia se invarte fara zgomot, nu sunt scurgeri de lichid...deci inca ramane pe masina. Este cea montata din fabrica...adica din 2002 si am in jur de 140000km. In schimb la 3-4 ani schimb complet antigelul Eu nu voi pastra masina mai mult de 2-4 ani, cel mult, asa ca pentru aceasta perioada ar merge si o pompa de apa, fabricata de o firma de top. Edited by max_01, 27 May 2018 - 09:01. |
#6
Posted 27 May 2018 - 09:06
Hm, durata de viata ? Am condus in anii "90 ,Fiat Croma 2,5 td, 380 000 km si nu am schimbat pompa de apa. Masina o am si acum, sta in garaj, are antigel in ea si nu curge nimic....
Asta nu inseamna nimic, alte vremuri, alt concept... Edited by kesarion111, 27 May 2018 - 09:11. |
#7
Posted 27 May 2018 - 09:07
Va jucati cu siguranta voastra . Dupa 150 k deja mergem " la noroc " .
|
#8
Posted 27 May 2018 - 09:24
Ma intreb ce are pompa de apa cu siguranta......?
Poti detalia? |
#9
Posted 27 May 2018 - 09:30
Un amic , a schimbat in Italia rulmentii alternatorului .
Nu pot sa povestesc aici prin ce peripetii a trecut . Pompa de apa , contine rulmenti cu o lingurita de vaselina . La fel , orice intinzator sau rola de la motor . Acestea se defecteara rapid din momentul cand sesizezi zgomot . Si ramane masina imobilizata , de obicei , cand ploua , noaptea , departe de un adapost , etc . Edited by Bingo, 27 May 2018 - 09:34. |
#10
Posted 27 May 2018 - 10:01
Tot nu vad legatura cu cei 150K.....
Daca este sa luam ce scrii tu mai sus...probleme de genul' poti avea si la 50000km. Daca stii sa ingrijesti masina si iei masuri la primele simptome, masina va functiona excelent indiferent ca ai 15000 km sau 200000km. La masina mea dupa 16 ani am schimbat bieletele antiruliu, restul de bucse, amortizoare sunt inca in conditie excelenta, ele fiind cele montate din uzina. Chiar saptamana trecuta am fost in service si s-a verificat toata masina. |
|
#11
Posted 27 May 2018 - 10:08
Studiile tehnice au scos in evidenta ca dupa 150 k , majoritatea rulmentilor care se rotesc simultan cu motorul , nu mai prezinta siguranta in exploatare .
Vreau sa stiu si eu cum sa " ingrijesc " rulmentul de la compresorul AC . Multumesc anticipat ! |
#12
Posted 27 May 2018 - 10:19
Studii tehnice...unele doar de marketing. Daca ne luam dupa unele studii tehnice...probabil dupa 150000km ar trebui sa schimbam masina.....
Sunt curios la cate masini care au 150000 km s-a schimbat rulmentul de la compresor AC? Multumesc anticipat Referitor la intrebarea ta....eu m-am referit la ceva si tu m-ai intrebat altceva..... Stii foarte bine ca un rulment capsulat este "greu" de ingrijit. Dar, daca ai grija sa ai freon in sistemul de climatizare, compresorul nu va cupla/decupla incontinuu, deci rulmentul este protejat de sarcini inutile. PS. Unele studii zic ca dupa 40 de ani omu' este ramolit...... Oare este asa? Edited by feribalint, 27 May 2018 - 10:32. |
#13
Posted 27 May 2018 - 11:28
Rulmentii de la cuplajul magnetic a compresorului AC se rotesc permanent...
Am spus rulmentii dar se subintelege si unu dublu. Problema schimbarii pompei de apa o data cu distributia apare la cele care sint antrenate de cureaua de distributie. Se bolcheaza pompa si rade dintii curelei ajungind dupa aia ca la un motor cu "interferenta" sa indoi supapele. Cinstit, destul de rar e sa se blocheze axul pompei, mai repede pierde apa si atunci trebuie reluata procedura cu o noua curea. Sint si masini care au distributia pe curea si nu se cere schimbarea pompei de apa la inlocuirea distributiei, sint, dar rare. Edited by Ion_Bumbu, 27 May 2018 - 11:38. |
#14
Posted 27 May 2018 - 11:29
La o masina de 14 ani poți "schimba preventiv" mașina, căci orice poate crăpa oricînd.
Altfel, dacă nu ai nici un simptom de defectare, nu are rost să schimbi taman pompa de apă, care este o piesă f. simplă. Este perfect posibil să se strice tot în jurul pompei ăleia și ea să ramînă încă funcțională. Pompa de apă nu este (din cîte știu) pe lista pieselor care tb neapărat schimbate la anumite intervale, cum este cureaua de distribuție, plăcuțele de frîne, anumite filtre etc. |
#15
Posted 27 May 2018 - 12:21
XON-XOFF, on 27 mai 2018 - 11:29, said:
La o masina de 14 ani poți "schimba preventiv" mașina, căci orice poate crăpa oricînd. XON-XOFF, on 27 mai 2018 - 11:29, said:
Altfel, dacă nu ai nici un simptom de defectare, nu are rost să schimbi taman pompa de apă, care este o piesă f. simplă. Este perfect posibil să se strice tot în jurul pompei ăleia și ea să ramînă încă funcțională. Pompa de apă nu este (din cîte știu) pe lista pieselor care tb neapărat schimbate la anumite intervale, cum este cureaua de distribuție, plăcuțele de frîne, anumite filtre etc. Edited by max_01, 27 May 2018 - 12:19. |
|
#16
Posted 27 May 2018 - 12:38
"PS. Unele studii zic ca dupa 40 de ani omu' este ramolit...... Oare este asa? "
De acord . Eu am peste 40 si postez tampenii aici . |
#17
Posted 27 May 2018 - 12:42
Pompa mea a început sa aibă joc acum. La 18 ani de la naștere și după 240k km.
|
#18
Posted 28 May 2018 - 00:45
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users