Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...
 Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...
 De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...
 schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 

OFICIAL: Fara taxa de reziliere la Vodafone

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
In notificarea privind actualizarea contractului de servicii Vodafone, in ultima fraza a acestei notificari, cu eforturi considerabile pentru a trece neobservata, se face urmatoarea precizare:

Quote

Totodată, vă precizăm că următorele clauze din Clauze Contractuale Principale și Termeni Contractuali Generali sunt eliminate conform Sentinței 8254/2015 pronunțată în Dosarul civil nr. 914/2/2015, dacă acestea se regăsesc în contracul dumneavoastră aflat în executare:
“- a citit, a înţeles şi a acceptat clauzele cuprinse în CCP şi TCG şi a primit un exemplar din CCP semnat de ambele
părţi.
– a acceptat în mod expres clauzele din CCP: 2.6 – Utilizarea rezonabilă; 2.7-2.8 Suspendarea serviciilor, 5 - Încetarea Contractului; 9 – Limitarea obligației”
Vă mulţumim pentru intelegere şi vă stăm la dispoziţie pentru orice alte detalii.

Ce spune mai exact sentinta 8254/2015 si la ce fac referire aceste clauze:

Quote

Solutia pe scurt: Admite în parte cererea. Constată caracterul abuziv al următoarelor clauze din contractele seria POS nr. 12492547/31.01.2013, seria POS nr. 13452193/18.12.2013, seria UFE 16538493/20.09.2013, seria POS nr. 12830778/10.06.2013 şi seria UFE nr. 15018690/10.06.2013 ce fac obiectul procesului-verbal de constatare a contravenţiei nr. 0619993/749 din 21.02.2014: a) din Clauzele Contractuale Principale – Partea a II-a: - clauza 5 pct. 5.1 fraza a doua privind obligaţia clientului de a plăti „o despăgubire în cazul încetării Contractului înainte de expirarea duratei minime contractuale stabilite în CCP Partea I şi TCG”; - clauza 9 alin. 2 ultimele două liniuţe conform cărora la încheierea contractului clientul declară că „a citit, a înţeles şi a acceptat clauzele cuprinse în CCP şi TCG” şi că a acceptat în mod expres clauza 5 din CCP partea a II-a; b ) din Termenii şi Condiţiile Generale pentru Persoane Fizice – Consumatori: - clauza 10.3 fraza a doua „Prejudiciul cauzat se calculează pornind de la suma de 150 euro, durata minimă contractuală şi numărul de luni rămase până la expirarea duratei minime contractuale şi/sau prejudiciul corespunzător calculat potrivit prevederilor din prezentul Contract pentru fiecare cartelă SIM dezactivată, plătibilă în lei la cursul oficial de schimb BNR leu/euro de la data emiterii facturii”; - clauza 10.4; - clauza 10.5; - clauza 18.2 lit. a) şi b ); - clauza 18.3; - clauza 19.8.3 alin. 1 fraza a doua „Prejudiciul cauzat se calculează pornind de la suma de 200 euro, durata minimă contractuală şi numărul de luni rămase până la expirarea duratei minime contractuale şi/sau prejudiciul corespunzător calculat potrivit prevederilor din prezentul Contract pentru fiecare cartelă SIM dezactivată, plătibilă în lei la cursul oficial de schimb BNR leu/euro de la data emiterii facturii” şi alin. 2 fraza a doua „Prejudiciul cauzat se calculează pornind de la suma de 100 euro, durata minimă contractuală şi numărul de luni rămase până la expirarea duratei minime contractuale şi/sau prejudiciul corespunzător calculat potrivit prevederilor din prezentul Contract pentru fiecare cartelă SIM dezactivată, plătibilă în lei la cursul oficial de schimb BNR leu/euro de la data emiterii facturii”; - clauza 19.9.3 - clauza 19.9.4 alin. 1 fraza a doua „În cazul în care clientul doreşte trecerea la o extraopţiune lunară de Internet pe Mobil în roaming cu valoare în euro mai mică, înainte de expirarea perioadei minime contractuale, clientul va plăti, cu titlu de despăgubire, diferenţa de valoare între extraopţiunea prezentă şi cea viitoare pentru restul perioadei contractuale obligatorii” şi alin. 2 fraza a doua „În cazul în care clientul doreşte trecerea de la extraopţiunea Internet pe Mobil Roaming 1GB la Internet pe Mobil Roaming 500MB, cu valoare în euro mai mică, înainte de expirarea perioadei minime contractuale, clientul va plăti, cu titlu de despăgubire, diferenţa de valoare dintre extraopţiunea prezentă şi cea viitoare pentru restul perioadei contractuale obligatorii”; - clauza 19.9.6 alin. 1 fraza a doua „Prejudiciul cauzat se calculează pornind de la suma de 200 euro, durata minimă contractuală şi numărul de luni rămase până la expirarea duratei minime contractuale şi/sau prejudiciul corespunzător calculat potrivit prevederilor din prezentul Contract pentru fiecare cartelă SIM dezactivată, plătibilă în lei la cursul oficial de schimb BNR leu/euro de la data emiterii facturii” şi alin. 2 fraza a doua „Prejudiciul cauzat se calculează pornind de la suma de 100 euro, durata minimă contractuală şi numărul de luni rămase până la expirarea duratei minime contractuale şi/sau prejudiciul corespunzător calculat potrivit prevederilor din prezentul Contract pentru fiecare cartelă SIM dezactivată, plătibilă în lei la cursul oficial de schimb BNR leu/euro de la data emiterii facturii”. Menţine procesul verbal nr. 0619993/749/21.02.2014 în ceea ce priveşte constatarea caracterului abuziv al clauzelor enumerate mai sus. Aplică pârâtei sancţiunea amenzii contravenţionale în cuantum de 200 lei pentru încălcarea prevederilor art. 1 alin. 3 din Legea nr. 193/2000. Obligă pârâta să modifice toate contractele de adeziune în curs de executare, precum şi să elimine clauzele abuzive din contractele preformulate de acelaşi tip, destinate a fi utilizate în cadrul activităţii profesionale. Admite excepţia lipsei calităţii procesuale active pe capătul de cerere având ca obiect restituirea către clienţii pârâtei a sumelor de bani încasate în temeiul clauzelor abuzive şi respinge acest capăt de cerere ca fiind formulat de o persoană fără calitate procesuală activă. Cu apel în 30 de zile de la comunicare. Apelul se depune la Tribunalul Bucureşti, Secţia a II-a de contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei azi, 20.11.2015.
Document: Hotarâre  8254/2015  20.11.2015
http://portal.just.r...22933&id_inst=3

Atentie: aceasta nu e ceva nou si nu este valabil doar pentru Vodafone.
Rezilierea fara taxa de despagubire daca nu ati luat telefon subventionat se aplica pentru toti operatorii, conform legislatiei in vigoare.

Observatie importanta:
Clauzele abuzive se gasesc in continuare in ultima varianta de TCG desi au fost declarate si recunoscute ca fiind abuzive.
Vodafone incearca sa sperie clientii mentinand acele clauze.
Nu le luati in considerare, puteti rezilia oricand fara taxa indiferent daca ati incheiat sau urmeaza sa incheiati un contract.

Attached File  Notificare privind actualizarea contractului de servicii Vodafone.pdf   392.19K   39 downloads

Edited by danutz1, 26 May 2018 - 17:49.


#2
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Foarte bine, asa e si logic! :)

Nu iau telefoane de la operatori tocmai ca sa pot rezilia oricand!

#3
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
Una e ce scrie, alta e ce se aplica. In mod real eu nu pot rezilia contractul de internet fix cu RDS desi nu am beneficiat de nimic. Ca sa inchid abonamentul de internet fix mi se cer 100 ron la RDS.

Edited by Kroghy, 26 May 2018 - 17:56.


#4
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
Există și contract de o lună. Reziliezi când vrea paula ta, doar cu un telefon/email.

#5
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Pentru toti cei care vi se cer despagubiri, indiferent de operator: adresati o solicitare in scris operatorului in care ii cereti ferm sa renunte la taxele de reziliere.
Daca raspunsul este negativ sau daca nu vi se raspunde faceti o reclamatie online catre ANPC unde atasati raspunsul operatorului sau dovada incercarii de rezolvare amiabila.

#6
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
1.   - ca sa poti rezilia trebuie sa citesti intai contractul sa vezi ce naiba scrie acolo

2.   - ca sa poti rezilia trebuie sa nu fi primit nimic moka, la incheierea contractului care sa te tina prizonier in contract pe 12 sau 24 luni

3.   - majoritatea operatorilor, ca sa fie acoperiti, baga o falsa oferta in contract (ca ti-au dat ceva, de fapt nu ti-au dat nimic, doar se prefac)

4.   - rezilierea se face in scris, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, nu rugandu-te de unul sau de altul pe la vreo casierie a operatorului

5.   - rezilierea este insotita de sesizare la ANPC in care se mentioneaza clar ca operatorul a facut presiuni desi n-a oferit nimic promotional care sa lege clientul de contract (ca iobagul de glie)

6.   - incercati sa fiti cat mai coerenti intr-un demers de reziliere, nu va invartiti dupa cires adica, daca ati primit un avantaj, asteptati sa se termine perioada contractuala, daca n-ati primit mergeti inainte

7.  - mai lasati-le in paula mea de telefoane gratuite... sunt de tot kktul... Luati-va un telefon pe care il alegeti voi si il platiti in rate cu cardul, daca aveti asa ceva.

8.  - nu mai puneti botul la tof felul de "oferte" si "promotii" care va leaga de contract. Valoarea lor, pe termen lung este zero.

9.  - calculati-va costurile pe intreg contractul chiar daca, aparent, vi se pare ieftin la inceput.

#7
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Sunt bune precizarile dar cu o mica observatie la punctul 1.
Toate, dar absolut toate contractele de servicii telecom pot fi reziliate fara taxa daca nu ati beneficiat de echipamente subventionate, indiferent de ce scrie in ele.

Edited by danutz1, 26 May 2018 - 18:18.


#8
marianculturistul

marianculturistul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 09.09.2005
in practica sunt putin diferite lucrurile: la digi am avut un abonament de 5 euro, simplu fara tel. la reziliere mi a pius taxa de conectare in retea 50 ron si 27 ron reducere la abonament. nu am cerut si nu am primit reduceri pe facturile de plata insa anpc tine cu ei si a zis sa platesc justa despagubire......

#9
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
ANPC nu e singura cale de atac. Daca ai timp si nervi te poti adresa instantei de judecata.

#10
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postdanutz1, on 26 mai 2018 - 18:17, said:

Sunt bune precizarile dar cu o mica observatie la punctul 1.
Toate, dar absolut toate contractele de servicii telecom pot fi reziliate fara taxa daca nu ati beneficiat de echipamente subventionate, indiferent de ce scrie in ele.

Nu e vorba numai de echipamente ci si de "oferte"
Sunt unsi cu toate alifiile. Ca sa iti bage bete in roate iti dau "3 luni gratuite" la incheierea contractului sau "100 min in plus de la nashu mare"...  Si atunci se kk pe ei la reziliere.

#11
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,246
  • Înscris: 01.12.2001
Cred ca se aplica doar abnamentelor cu "pret de lista".
Daca prin retentie ai primit o reducere substantiala pt contract oe 2 ani, cred ca vei plati un tarif de despagubire.

#12
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
mesaj dublat

Edited by Kroghy, 26 May 2018 - 18:42.


#13
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007

View Postdorin_2k, on 26 mai 2018 - 18:34, said:

Cred ca se aplica doar abnamentelor cu "pret de lista".
Daca prin retentie ai primit o reducere substantiala pt contract oe 2 ani, cred ca vei plati un tarif de despagubire.
Depinde de pretul de lista. Daca nu e un pret echitabil raportat la servicii similare, atunci e clauza abuziva.
Iar taxe de genul celor de conectare sau de utilizare retea sunt apa de ploaie daca nu sunt justificate economic.

Edited by danutz1, 26 May 2018 - 18:45.


#14
diZy

diZy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,603
  • Înscris: 12.06.2006

View PostKroghy, on 26 mai 2018 - 17:56, said:

Una e ce scrie, alta e ce se aplica. In mod real eu nu pot rezilia contractul de internet fix cu RDS desi nu am beneficiat de nimic. Ca sa inchid abonamentul de internet fix mi se cer 100 ron la RDS.
Pt ca ai beneficiat de reducerea de 100 % a taxei de activare a abonamentului, dar cine sa mai citeasca contractul?
Poti rezilia oricand platind reducerile primite la semnarea contractului.

#15
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Si cum justifici economic acea taxa de activare a abonamentului?
Ce costuri are Digi cand iti activeaza un abonament?

Edited by danutz1, 26 May 2018 - 18:57.


#16
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,521
  • Înscris: 07.02.2003
Un operator trebuie sa munceasca din greu sa tasteze datele tale in aplicatie si sa dea un enter... dupa aia unu trebuie sa verifice si sa dea ok-ul :)

#17
sound_expert

sound_expert

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 26.05.2018
@danutz1 : fa-ti un abonament la Vodafone,cel mai ieftin iar luna viitoare reziliaza-l si pune dovada aici...adica ca nu ai platit nici o despagubire catre Vodafone

#18
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
La corporatisti eu nu am avut si nu voi avea nici macar o secunda abonament.
In schimb am ajutat pe altii sa scape de ei:
Attached File  Untitled2.png   2.29MB   134 downloads Attached File  Untitled.png   3.49MB   123 downloads

Edited by danutz1, 26 May 2018 - 19:24.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate