Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Se mai folosesc aditivi anti-detonație în benzină?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#19
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
În S.U.A. benzina care la noi e C.O. 95 la ei e C.O. 90.
Tetraietilul de plumb nu se mai foloseşte de vreo 11 ani în România.
Pe o maşină Americană de prin 1987-1992 am văzut că scria în dreptul capacului de la gura de alimentare "Unlead fuel only" ("Numai carburant fără plumb"). Dacă pui cu Plumb ce se întâmplă   :huh:
Da, maşinile noi sunt pretenţioase...

#20
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

View Postpasilla, on 25 mai 2018 - 22:53, said:

Acum benzina este plina de aditivi si are si termen de garantie.
Subscriu, am nimerit de cateva ori lot proaspat si bun la omv, de-mi zbura masina de sub mine.
Dar am bagat si un petrom => frana de mana.
Ovm-ul si petromul sunt procesate pe aceasi instalatie dar au alti aditivi.

Pe motorul meu 1.6 aspirat nu ar trebui sa simt diferenta dintre 98 si 95 dar se simte bine.
Cred ca sunt singurul din bucuresti care alimeteaza amestecat 98 + 95.

View Postdjl, on 26 mai 2018 - 00:58, said:

În S.U.A. benzina care la noi e C.O. 95 la ei e C.O. 90.
Tetraietilul de plumb nu se mai folosește de vreo 11 ani în România.
Pe o mașină Americană de prin 1987-1992 am văzut că scria în dreptul capacului de la gura de alimentare "Unlead fuel only" ("Numai carburant fără plumb"). Dacă pui cu Plumb ce se întâmplă   :huh:
Da, mașinile noi sunt pretențioase...
In europa se masora in rafinarie si atat.

In america este o medie intre ce se masoara in rafinarie si ce e la pompa.

Edited by arg, 26 May 2018 - 01:02.


#21
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

View Postarg, on 26 mai 2018 - 01:05, said:


Pe motorul meu 1.6 aspirat nu ar trebui sa simt diferenta dintre 98 si 95 dar se simte bine.
Cred ca sunt singurul din bucuresti care alimeteaza amestecat 98 + 95.

pai daca se simte, de ce vrei de 96 amestecata? crezi ca masina prefera spritz?

#22
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
Pentru ca omv-ul de 100 e prea scump si se comsuma prea repede, iar cel de 95 daca e si vechi e prea lenes.
Acum, cu ac-ul pornit am consum mediu peste 11.5

Edited by arg, 26 May 2018 - 01:38.


#23
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

View Postarg, on 26 mai 2018 - 01:05, said:

Ovm-ul si petromul sunt procesate pe aceasi instalatie dar au alti aditivi.
Omv și Petrom sunt 100% același carburant, diferă doar cantitatea de aditiv. Am folosit singularul pentru că orice rafinărie lucrează cu un producător de aditivi care livrează o formulă de aditivare în funcție de cerințe. Puțin probabil ca o rafinărie să aibă un laborator propriu și să mixeze ea aditivii, mai simplu este să îi cumpere și să dozeze. Unii furnizori de carburant fac dozajul direct în cisternă.
Producătorii de aditivi pentru marele public de multe ori cumpără aditivi de la producătorii cei mari cum ar fi BASF, Afton Chemicals, Lubrizol Infineum etc. și-i mixează cu alte componente în doze inofensive (câți dintre cei care cumpără aditivi nu toarnă conținutul în mai puțin carburant să aibă efect mai puternic? Dacă le-ai lăsa pe mâna aditivi în forma lor originală probabil și-ar face mașinile praf) . Mă îndoiesc că mărcile pe care le găsim în magazinele de piese auto sau benzinării își permit costurile unui laborator în care să creeze aditivi de la zero.
Ca să îi răspund lui Djl. chimia a progresat și există substitute de tetraetil de plumb foarte eficienți. Multe mașini vechi nici nu mai au nevoie de așa ceva sau substitute pentru că aditivii de care pomeneam mai sus, adăugați de rafinărie în carburant, au avut de îndeplinit și un astfel de obiectiv.

#24
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,576
  • Înscris: 11.06.2010
Attached File  Screenshot_20180526-081150.png   139.83K   38 downloads

#25
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017

View Postdjl, on 26 mai 2018 - 00:58, said:

Dacă pui cu Plumb ce se întâmplă   Posted Image
Da, maşinile noi sunt pretenţioase...
masinile noi au "umpic" de platina in toba. Plumbul se depune exact  acolo, acopera platina si face ineficient catalizatorul.
alea vechi nu erau obligate sa aiba catalizator, tobele erau doar perntru zgomot

Edited by OPEDI, 26 May 2018 - 08:59.


#26
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
@arg, cum iti explici ca se consuma mai repede? daca ti-ar inregistra computerul ca la electrice ai vedea pe grafice ca ai mers mai sprinten cu cea aditivata, de acolo eventuala diferenta.

#27
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Ori e placebo, desi matetematic e clar, dar mie imi consuma mai putin cu minim 10% la suta de km , undeva 500-700 ml mai putin in extraurban, urban e cam invers. Folosesc doar benzina Evo si foooarte rar carerra.

#28
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
E vorba ce cantitatea de alcool folosita pentru cresterea cifrei octanice.
Este cea mai simpla metoda de a creste cifra octanica a benzinelor, dezavantajul este ca are putere calorica mai redusa alcoolul.
Rezultatul este o benzina care ajuta motorul sa functioneaze mai bine dar se si consuma mai mult/Km.
Benzina etilata inca se produce in Romania, folosita in aviatie la motoarele mai vechi.

Edited by Ion_Bumbu, 27 May 2018 - 08:32.


#29
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,576
  • Înscris: 11.06.2010
Mol 100

Attached File  Screenshot_20180527-095911.png   300.5K   15 downloads

Edited by Handicarpati, 27 May 2018 - 09:00.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate