Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 

Start and Stop ?

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
118 replies to this topic

#91
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Eu vreau sa ma tina macar cat a tinut la Logan...9 ani, 6 luni si 13 zile 😂😂
Ss nu folosesc de 3 ori pe luna !

#92
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007

 ro_explorer, on 16 octombrie 2018 - 16:04, said:

Nu e afectata in nici un fel. Diferenta intre o baterie "speciala" pentru SS si una "normala" este rezistenta interna. Bateria trece printr-un stres enorm la pornire, curenti de sute de amperi, stres minimizat de o rezistenta interna scazuta. Dezactivand SS practic scazi stresul cu pornirile si bateria sta incarcata mereu, ca orice alta baterie cu plumb.
si daca imi fac obiceiul sa dezactivez S/S de la prima pornire, oare se prelungeste viata bateriei?
Pe opelul vechi, bateria din fabrica a rezistat 7 ani fara S/S.

O sa tina oare bateria de pe masina noua, 8 ani? 9?

#93
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Pai inca nu ti-a intrat in reflex de atata vreme ? Nu iti e mila de motorul ala , parca aveai diesel !?!

#94
77777-7

77777-7

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 665
  • Înscris: 24.10.2016
Nu stiu cum sta treaba la motoarele astea mai ''asa si asa'' cu motoare ''pseudo start stop'' de le ia timp sa porneasca si sa plece de pe loc, dar la Toyota/Lexus(si multe alte hibride din lista de mai jos), hibridele nu-s cu ciclu Otto, ci cu ciclu Atkinson, un ciclu cu eficienta crescuta in detrimentrul densitatii puterii bla bla....detalii etc....partea interesanta e ca motoarele cu ciclu Atkinson au timpul de compresie mai scurt decat timpul de expansiune si ca au senzori si softul facut incat sa stie exact in ce pozitie a ramas motorul cand s-a oprit...stie exact pozitia volantei si cursa fiecarui piston si care cat mai are pana la detenta., plus compresie mai mare decat la benzina Otto. Toyota Prius (1.5L <2009 sau 1.8L >2009) are compresia 13:1.
Deci stie la ce mm din cursa a ramas si la care cilidru urmeaza detentaa si exact cand. In felul asta aprinderea e facuta din prima miscare fix pe ultimul cilidru care ramasese sa aiab detenta pan s-a oprit. Combinat cu sistemul hibrid, adica ''electromotor'' imens de zeci de kw, rezulta pornire la sfert de cheie pe bune de fiecare data, fara rateu, e imposibil. Cel putin la Toyota/Lexus(restul nu stiu cum o ard, dar Toyota a scos primul hibrid in 1997).
Alta faza misto e ca ciclul Atkinson rezulta in motor care nu se forteaza, din 1.8L abia scoate 90 cp, dar fiabilitatea e imensa, si sistemul hibrid permite pornirea din mers la orice viteza, cand un ''start stop'' porneste, si ii trebuie dat ''cheie'' pt o pornire normala, Motorul Atkinson a pornit in 1/10 de secunda cu/fara ca masina sa se miste deja de pe loc. In practica la o Toyota Prius de ex, motorul porneste si se opreste de mii de ori ce zi, la 12 ore sa zicem de condus. Ori de cate ori franezi sau mergi relanti, daca e suficient electric, motorul benzina e oprit., iar pornit, iar oprit, din secunda in secunda daca am chef sa ma joc cu acceleratia...bine ia cam 2 secunde intre complet opri, pornit si iar oprit.
https://en.wikipedia...n-cycle_engines
Asa porneste un hibrid la rece la -30, model vechi din 2008.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/m-XIxU9wrmg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si asa porneste la -26 model 2009+ dar e cu capota ridicata si se aude mai bine si se vede cum se misca motorul.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fwvQxNC-DL0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by 77777-7, 21 October 2018 - 12:58.


#95
Raulz0r

Raulz0r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 415
  • Înscris: 29.07.2012
Eu personal am decis sa folosesc S&S doar cand stiu ca nu voi intalni mers bara la bara pe traseu, daca am parte de stat normal la stop il voi folosi ca voi economisii carburant.

#96
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,769
  • Înscris: 25.11.2009
5 lei la 100 km. Maxim.

#97
Raulz0r

Raulz0r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 415
  • Înscris: 29.07.2012
Pai si 1 litru economisit la 100 km se aduna, 5 lei pe saptamana, 25/luna, 300/an

#98
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
700 de euro la 10 ani !
Dar, in zece ani : cate baterii schimbi, cate alternatoare, cate seturi de bujii, cate bobine si altele ?
Calculul asta nu il face nimeni, fix la fel ca la electrice care de fapt sunt mai poluante decat clasicele, caci producerea bateriilor alora are o amprenta de carbon, energia produsa pentru alimentare la fel si cand tragi linie da cu virgula grav de tot, la fel si la ss pantzer asta !
Dar na, marketing sa fie, ca se gasesc suficienti creduli !

Eu vreau sa vad cum tine o baterie cu m-a tinut la Logan 11 ani si jumatate, dupa mai discutam de start/stop !

Edited by M0sGerila, 24 October 2018 - 19:52.


#99
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 M0sGerila, on 24 octombrie 2018 - 19:53, said:

la fel ca la electrice care de fapt sunt mai poluante decat clasicele, caci producerea bateriilor alora are o amprenta de carbon, energia produsa pentru alimentare la fel si cand tragi linie da cu virgula grav de tot, la fel si la ss pantzer asta !
Pe buneeeee ???? wooow ... nu stiam. Of ...
Dar oare rafinarea petrolului si transportul lui la benzinarii nu se face cu amprenta de CO2? Si asta doar se adauga la ce produce o masina cu ICE pe perioada utilizarii. Dar nah, marketing sa fie, bine zici.

#100
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Treaba e ca la combustibilii conventionali se stie ca sunt poluanti si e asumata treaba, la ecoshit e totul flower power !
Da ma rog, si energia nucleara e curata, pana are loc un Cernobal si se bulesc niste milioane bune de papuasi !
Nu ma pricep la minerale dar materialele din compozitia bateriilor sunt absolut convins ca nu au ajuns in forma respectiva fara a trece prin fel si fel de procese care mai de care mai poluatoare !
Repet, una e marketingul, alta realitatea !
Daca vrei , e aceeasi treaba ca cea cu downsizing-ul, rezultatul este...consum de carburant mai mare !
Dar na, da bine ....

Edited by M0sGerila, 24 October 2018 - 22:25.


#101
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007
Eu pornesc start stop daca se face rosu in fata mea si stiu ca urmeaza sa stationez peste un minut, si asta daca deja a ajuns apa la 90. Oricum iarna slabe sanse sa se opreasca , pentru ca nu il lasa climatizarea daca e pornita incalzirea auxiliara.

#102
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006

 M0sGerila, on 24 octombrie 2018 - 19:53, said:

700 de euro la 10 ani !
Dar, in zece ani : cate baterii schimbi, cate alternatoare, cate seturi de bujii, cate bobine si altele ?
Calculul asta nu il face nimeni, fix la fel ca la electrice care de fapt sunt mai poluante decat clasicele, caci producerea bateriilor alora are o amprenta de carbon, energia produsa pentru alimentare la fel si cand tragi linie da cu virgula grav de tot, la fel si la ss pantzer asta !
Dar na, marketing sa fie, ca se gasesc suficienti creduli !

Eu vreau sa vad cum tine o baterie cu m-a tinut la Logan 11 ani si jumatate, dupa mai discutam de start/stop !
Nu-i chiar așa, sunt speciale pentru SS.

#103
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006
In alta ordine de idei...exista vreun topic in aria asta, care sa nu se transforme in clasica va electrica?!

#104
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,769
  • Înscris: 25.11.2009
Citeam despre bateriile EFB si Start and Stop si pe un site apar informatii legate de numarul de cicluri de pornire motor: 85.000 versus 30.000 clasica. Deci teoretic daca folosesti de mai mult de 3 ori pe zi start and stop "ajungi din urma" bateriile clasice, acuma numarul este imens si bateria probabil is va da duhul inainte sa atinga teoria.
https://www.rotronic...oded-batteries/

#105
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Remi, vezi ca pe reno ai ESM, sistem de recuperare a energiei....dar ai baterie EFB ....care nu stie sa se incarce de la el 😂😂😂😂
Reno a economisit 40 de euro si cu tine 😉

#106
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,769
  • Înscris: 25.11.2009
Da, si in pliantul de prezentare aparea acest sistem de recuperare a energiei...Merge numai la baterii mai scumpe AGM ?
Pe de alta parte oare ar trebui in weekenduri iarna sa o scot la ceva drum mai lung ca in timpul saptamanii fac sub 50 de km ?

#107
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Nu neaparat, cati km faci pe luna ? Eu ies cel putin o data la doua saptamani. Daca nu ai ocazia, arde-i vreo 10 minute de mers sportiv 4000-5000 rpm, e suficient !

#108
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,769
  • Înscris: 25.11.2009
Vreo 600-700 de km...are vreo importanta turația ptr încărcarea acumulatorului?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate