Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Renault Talisman 1.6DCI160 EDC , Intense + 208cp / 420 nm
#289
Posted 09 February 2019 - 13:00
M0sGerila, on 09 februarie 2019 - 11:25, said:
Pe de alta parte la aspirate am vazut cazuri de modificare a hartilor cu rezultatul dorit, dar vorbim de un motor de 2 litri, aspirat, nu de o turbata. La aspirat nu cred ca este asa de invaziva modificarea, De fapt la turbo este mai usor sa castigi CP si cuplu pe toata plaja de turatii prin modificarea presiunii in admisie. La aspirate castigul este mult mai mic fara modificari fizice ale motorului si se obtin de obicei in zona "rosie". Edited by DannyMC, 09 February 2019 - 13:03. |
#290
Posted 09 February 2019 - 14:15
Ai dreptatee partial. Ce spui tu se aplica la turbo de cilindree mare. La turbatele cu motoare de drujba nu prea merge, alea sunt deja la limita cu potentialul. Aspiratele, pe de alta parte sunt muult mai pretabile la cipuire si se pot obtine si cresteri de CP de 100%.
|
#291
Posted 09 February 2019 - 14:32
edi10000, on 09 februarie 2019 - 14:15, said:
Ai dreptatee partial. Ce spui tu se aplica la turbo de cilindree mare. La turbatele cu motoare de drujba nu prea merge, alea sunt deja la limita cu potentialul. Aspiratele, pe de alta parte sunt muult mai pretabile la cipuire si se pot obtine si cresteri de CP de 100%. La o aspirata de 2000cm daca obtii 5-10 cai sa zici mersi. Este clar ca habar nu ai despre ce scrii, daca tastezi "cresteri de 100%" la o aspirata. As zice cu o admisie modificata si eventual ceva evacuare modificata cap coada sa obtii un 15%-20% de crestere putere realist la cilindree de la 2500 in sus. DannyMC, on 09 februarie 2019 - 13:00, said:
De fapt la turbo este mai usor sa castigi CP si cuplu pe toata plaja de turatii prin modificarea presiunii in admisie. La aspirate castigul este mult mai mic fara modificari fizice ale motorului si se obtin de obicei in zona "rosie". Evident ca la turbo este mai pretabil resoftul, asta pentru ca se creste presiunea in turbina si se modifica harta. Nici macar asa nu obtii mai mult de 30% cresteri fara modificari substantiale, alte injectoare cu debit marit, alta pompa, fmic. |
#292
Posted 09 February 2019 - 14:41
edi10000, on 09 februarie 2019 - 14:15, said:
Ai dreptatee partial. Ce spui tu se aplica la turbo de cilindree mare. La turbatele cu motoare de drujba nu prea merge, alea sunt deja la limita cu potentialul. Aspiratele, pe de alta parte sunt muult mai pretabile la cipuire si se pot obtine si cresteri de CP de 100%. Te contrazic aici , vezi BMW de F1 din anii '79-;85 care au folosit un bloc motor de 1.5 litri de ASPIRATA ( de la un BMW amarat si slab in putere ) si l-au turbat ( pana in 5 BAR = IMENS ) si cu o injectie agresiva si ceva axe cu came modificate si agresive , l-au dus in 1500 de cp pentru calificari si 1000 cp pentru cursa .. https://www.bmwblog....formula-1-cars/ Deci si un motor de cilindree mica poti sa il urci cat vrei de sus , numai sa te tina buzunarele si sa folosesti interne si turbo corespunzatoare cerintei pe care o vrei .. Vezi ecoboost de 1,0L de la Ford are puteri cuprinse intre 85 cp si apoi , 100 , 125 , 140 pe Mondeo si chiar 205 cp pe un QUAD produs de Ford pentru curse ) . https://www.easternc...wered-race-car/ La mine , de exmplu acest micromotor de 1.6 diesel ( DCI Renault ) poate fi urcat sus in putere si cuplu , dar sa nu ii mai ceri ecologie , ca nu are cum sa mai iasa la noxe , in veci .. Are pistoane si biele forjate de fabrica , axele cu unghiuri de deschidere destul de agresive ( pentru o masina de strada ) si doua turbine .. pe care le poti urca destul de mult in boost max ( la mine deja atinge acum 2.4 bar in 4000 rpm motor , original fiind cu 2.1 bar in full boost ) . By the way , trebuie sa imi adaptez un intercooler mai mare , sau doua originale puse in paralel ( sa vad daca am loc ) , ca in serie nu pot , pentru ca nu am loc in partea stanga a masinii , de cutia EDC care este cam MAREEEEE si ocupa tot locul pe acolo . Vara trecuta , se cam incalzea aerul pe admisie..la forje prelungite pe autostrada ... Edited by stefandinescu70, 09 February 2019 - 14:56. |
#293
Posted 09 February 2019 - 14:58
Ia uite aici .
http://www.revlimit....g=en&Itemid=145 ce iese dintr-un amarat de 1.4 TSI ( benzinar bineinteles ) |
#294
Posted 09 February 2019 - 15:32
Stefan, când zici că au păstrat blocul, înseamnă că practic nu au mai ținut nimic. Puteri la motoare turbo se obțin foarte ușor atunci când nu contează emisiile sau consumul. Banal de ușor chiar. Scazi compresia, reduci avansul și mărești presiunea aerului. Dimensionezi internele pentru cuplul obținut și aia e.
Mașina mea de circuit are 250cp pe un motor care la origine era aspirat și mai avea și doar 1.6. daca as schimba bielele și pistoanele as putea ajunge la 400cp. Secretul e sa previi detonațiile. Comparativ, pentru a obține aceeași putere (250cp) păstrând motorul aspirat ai nevoie de modificări cam de 3x mai scumpe. Referitor la IC, doar in paralel merită. In serie eficienta va fi mai scăzută și pierderea de presiune mult mai mare. Cat de mare e creșterea de putere și de ce consideri că ai avea nevoie sa mărești suprafața de răcire? Edited by figo1988, 09 February 2019 - 15:37. |
#295
Posted 09 February 2019 - 15:33
Si uite aici un amarat de Punto italian ( slab in ochii unora ) de 1.4 litri , dus in 450 cp la roata ( motor deci mai sus cu mult in cp si nm )
http://www.revlimit....mid=177&lang=en |
#296
Posted 09 February 2019 - 15:36
edi10000, on 09 februarie 2019 - 14:15, said:
Ai dreptatee partial. Ce spui tu se aplica la turbo de cilindree mare. La turbatele cu motoare de drujba nu prea merge, alea sunt deja la limita cu potentialul. Aspiratele, pe de alta parte sunt muult mai pretabile la cipuire si se pot obtine si cresteri de CP de 100%. 100% la aspirate? Amuzant... Si cum ai putea genera dublarea puterii unui aspirat prin rescrierea hartilor ECU? Probabil ai scris un 0 in plus in viteza... |
#297
Posted 09 February 2019 - 15:37
figo1988, on 09 februarie 2019 - 15:32, said:
Stefan, când zici că au păstrat blocul, înseamnă că practic nu au mai ținut nimic. Puteri la motoare turbo se obțin foarte ușor atunci când nu contează emisiile sau consumul. Banal de ușor chiar. Mașina mea de circuit are 250cp pe un motor care la origine era aspirat și mai avea și doar 1.6. daca as schimba bielele și pistoanele as putea ajunge la 400cp. Secretul e sa previi detonațiile. Comparativ, pentru a obține aceeași putere (250cp) păstrând motorul aspirat ai nevoie de modificări cam de 3x mai scumpe. Detonatiile le tii simplu sub control cu o injectie de apa ( se foloseste si la masinile de strada puternice , vezi BMW Mpower actual ) si daca vrei un motor adevarat race , foloseste un bloc de diesel cu interne forjate si o chiuloasa desteapta cu injectoare duble ( injectie dinamica pe trepte de turatie ) si apoi duci puterea cat vrei tu de sus , numai sa te tina cutia .. si volanul . Noxe , uita de ele |
#298
Posted 09 February 2019 - 15:39
La aspirate se pot obține 100% doar cu modificări extreme. Limita oricărui motor e cantitatea de aer. La aspirate putere mai mare se obține în general prin ridicarea turației maxime. Motorul de care va ziceam avea linia rosie la 7000, iar proprietarul a ridicat-o până la 9000 (plus multe alte modificări)
|
|
#299
Posted 09 February 2019 - 15:43
Corect, doar prin modificari extreme, nu printr-o simpla remapare.
|
#300
Posted 09 February 2019 - 18:33
#301
Posted 22 March 2019 - 09:00
Revizie dupa inca 15 000 km efectuata in regie proprie . Filtrele toate + 7 litri ulei Liqui Molly Race undeva in jur de 750 ron in total .. Ma declar multumit de preturile existente pe piata . A facut si Renault un lucru bun cu montarea noului tip de filtrul de motorina in spate langa rezervorul de motorina cu capac in filet demontabil pe dedesupt . Filtrul vine cu tot cu capacul din plastic filetat si apoi filtrul se amorseaza cu ajutorul pompei electrice existente in rezervor ( doar pui degetul pe butonul START motor fara sa apesi pedala de frana si pompa electrica de alimentare porneste si amorseaza sistemul de injectie ). Simpla si rapida inlocuirea filtrului de motorina ( by the way , este primul filtru de motorina inlocuit pana acum .. la 30000 km rulati , si , arata destul de curat cel vechi , deci , avem si noi motorina curata la pompele PECO in sfarsit ) ..
|
#303
Posted 22 March 2019 - 12:46
Stefan, pentru un benzinar 1.2Tce e ok uleiul care il baga in reprezentanta ? Consideri ca ar trebui schimbat mai des de un an ?
La momentul reviziei masina va avea aprox 12 mii km ! Merci ! Edited by SSpantzer, 22 March 2019 - 12:47. |
|
#304
Posted 22 March 2019 - 13:14
stefandinescu70, on 22 martie 2019 - 09:00, said:
Revizie dupa inca 15 000 km efectuata in regie proprie . Filtrele toate + 7 litri ulei Liqui Molly Race undeva in jur de 750 ron in total .. Ma declar multumit de preturile existente pe piata . A facut si Renault un lucru bun cu montarea noului tip de filtrul de motorina in spate langa rezervorul de motorina cu capac in filet demontabil pe dedesupt . Filtrul vine cu tot cu capacul din plastic filetat si apoi filtrul se amorseaza cu ajutorul pompei electrice existente in rezervor ( doar pui degetul pe butonul START motor fara sa apesi pedala de frana si pompa electrica de alimentare porneste si amorseaza sistemul de injectie ). Simpla si rapida inlocuirea filtrului de motorina ( by the way , este primul filtru de motorina inlocuit pana acum .. la 30000 km rulati , si , arata destul de curat cel vechi , deci , avem si noi motorina curata la pompele PECO in sfarsit ) .. SSpantzer, on 22 martie 2019 - 12:46, said:
Stefan, pentru un benzinar 1.2Tce e ok uleiul care il baga in reprezentanta ? Consideri ca ar trebui schimbat mai des de un an ? La momentul reviziei masina va avea aprox 12 mii km ! Merci ! |
#305
Posted 22 March 2019 - 15:25
Deci sa le luam pe rand ...... DCT = dual clutch transmission = deci nu are convertizor de cuplu ... Este o cutie manuala robotizata , impartita pe doua trenuri de pinioane paralele, care are in loc de convertizorul de cuplu ( pe care il stii tu ) doua seturi de ambreiaje multidisc imersate in ulei .. Sunt discuri metalice , alternand discuri de bronz ( special material ) si discuri de metal ( otel ) , care au o permanenta frecare in timpul patinarii . Deci este normal sa scoata o pilitura fina la fiecare patinare . Este exact cum erau cutiile secventiale din motorsport de multi ani in urma ( 15 / 20 ani ) acum trecand la cele crabotate secventiale ..odata cu cresterea de putere spre mia de cai )
========= Raspuns acum ... cand am inlocuit capacul de la mechatronic ( partea de robotizare / electronica / hidraulica a cutiei EDC ( cum ii zice Renault ) sau DCT ( cum este in realitate ) la 8000 km doar , deoarece curgea ulei la etansarea capacului , de atunci am vazut span in uleiul cutiei = un microspan fin care se vedea cand trecea lumina prin ulei ... Si by the way , atunci am inlouit uleiul la cutia EDC prima data ... Acum la 30000 km rulati in regimul meu de span si power si nebuneala , sigur gasesc si mai mult span in ulei , de aceea cutia are filtru de ulei extern , asta ca sa poata fi schimbat usor si la termen , nu cand imi aduc aminte sau vreau sa cheltui/sau nu bani ( cum este la cutiile automate clasice ( fiind inter filtrul ) ). De schimbat uleiul si filtru la cutia mea EDC Renault ( 6DCT450 Getrag ) , mai stau nitel , in jur de max 50000 km , o sa le schimb . Fabricantul zice in cartea de service sa fie schimbat la 90000 km, Ford la cutia PowerShift ( aceasi 6DCT450 Getrag) zice ca se schimba uleiul dupa 30000 km , Volvo si Jaguar si Range Rover Evoque ( aceasi 6DCT450 Getrag) zice sa se schimba uleiul la 60000 km . Deci vedem cand ma apuca schimbatul uleiului ... O sa caut intai sa si vad un pic ce culoare mai are uleiul in cutie , adica daca am reusit sa il ard sau inca nu si apoi ma gandesc la schimbarea lui si a filtrului . ============ La intrebarea nr. 2 , eu spun cum am facut eu si nu spun sa faca si altii la fel ca mine .. La mine uleiul nu se schimba dupa TIMP , nu se rancezeste sau cocleste in tigaie dupa ce am prajit un ou ochi in el . La mine ulei se schimba NUMAI dupa rulaj de km .. Deci , motorul fiind nou si strans , si alergat din prima mie de km , am schimbat primul ulei motor si filtru de ulei motor la 4000 km . Apoi urmatorul schimb de ulei + filtrele de aer si habitaclu l-am facut la 15000 km, adica dupa inca 11000 km rulati , si apoi, adica ACUM, am schimbat uleiul la 30000 km , adica dupa 15 000 km si restul de filtre + filtrul de motorina . De acum incolo , schimb uleiul numai dupa 15 000 km rulati ( si nu depasesc acesta cifra ). Folosesc numai uleiuri bune si cat de cat mai originale ( adica nu fabricate/imbuteliate in China sau Romania ) .. si MULT / MULT mai vascoase decat recomanda fabricantul ( stiu , nu dati cu pietre , asa folosesc eu .. la tot ce misca in curtea mea ) . Poze atasate.. Cuplul motor pe care il am , acum , dupa modificarile/upgrade-urile pe care le-am facut fiind doar ( ) de 420 nm , este suficient de mic sa nu depaseasca limita cutiei de 450 nm / chiar de 470 nm ( cutia 6DCT450/451 Getrag fiind pusa si pe Mitsubishi Evo 10 SST ) deci nu imi bat capul de span facut de mine suplimentar prin cresterea de cuplu / putere. Sincer cuplul puteam sa il urc mult mai mult , dar nu am dorit , tot din motivul protectiei cutiei dual clutch ..... chiar daca este wet ... si are si pompa de apa suplimentara electrica + racitor de ulei in placi si montat foarte aprope de cutie pentru un transfer imediat de caidura ... Attached FilesEdited by stefandinescu70, 22 March 2019 - 15:31. |
#306
Posted 23 March 2019 - 09:14
Pozele sunt facute de tine sau au doar caracter informativ?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users