Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 

Sharan 2.0 TDI BRT - demaraj sacadat la accelerarea din turatii sub 2000 rpm si altele

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
matteo_tgv

matteo_tgv

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 13.11.2006
Va salut,

Am cumparat recent un Sharan 2.0 TDI 140 CP BRT din 2008 (de fapt, 2007 dar, in talon, e 2008). Motorul asta, din ce inteleg, e ceva mai pretentios (dar si mai gurmand) decat 1.9 TDI. Imi plac, insa, cuplul lui liniar prin lipsa lag-ului specific celui 1.9 TDI, reactiile lui prompte si sustinute. C’est la vie, cum ar zice poetul :)

Iata o chestie care mi s-a intamplat azi si, despre care, cred ca isi are locul in aceasta sectiune, descriu detaliat:

1. Am pus azi un aditiv pentru curatare injectoare in rezervorul aproape gol si am mai pus inca 25 litri la pompa, deci a fost amestecat in cca. 30 litri motorina (zicea vanzatorul ca ar fi agreat si de VW - vedeti poza atasata). Am zis sa incerc o curatare de injectoare pentru ca, de obicei dimineata, se mai balbaia motorul la ralanti si parca am si consumul un pic mai mare decat cred eu ca ar fi normal (sau poate nu reusesc sa eu sa ma obisnuiesc cu el dupa Sharanul anterior 1.9 TDI AUY 116cp care consuma cu 1.5-2 l mai putin la suta de km, inca il mai am si deja ma gandesc ca nu ar trebui sa renunt la el) dar si porneste greu uneori (dau mult la automat pana sa o ia insa doar uneori – mi-a facut si la cald, si la rece dar, mai ales, la cald).

2. Am apucat-o la drum cu masina ca sa consum carburantul cu aditiv, pentru curatirea sistemului. Am alergat-o bine, inclusiv pe autostrada, iar, cand a fost drumul complet liber, am dus-o si la 180 km/h, pe alocuri (nu merg, de fel, ca pensionarii dar nu fug nici chiar asa de obicei, acum am facut-o gandind ca, poate, un flux mai riguros de carburant, prin duze, ar putea face procesul de curatare mai eficient).

3. Totul OK, pana aproape de casa, cand, pe DN, in coloana, avand cca. 1600 rpm in treapta 4 (rar o “scap” sub 2000 rpm), am accelerat masina ca sa depasesc. Initial a pornit sa urce turatia normal, am auzit si un usor suierat de turbina (eram cu geamul deschis si am mai auzit acest usor suierat si la alte masini TDI care nu au dat, insa, probleme) si, apoi, intre 1700 rpm si 2000 rpm, masina a inceput sa sacadeze in ritm f.f. alert, ca o pulsatie foarte rapida, ca si cum o fractiune de secunda se alimenta si urmatoarea nu si tot asa, se simtea de parca mergeam pe un drum ridat (cum e inainte de unele intersectii). Eu am tot testat masina asta la tot felul de turatii si nu a mai facut asa ceva pana azi. Poate conteaza (am vazut referiri la pompa din rezervor), precizez ca rezervorul era aproape gol, acul indicator de nivel intra deja pe zona rosie (dar am mai mers cu rezervorul aproape gol si nu a facut din astea). Am repetat situatia, de test, si a facut la fel. Dupa 2000 rpm, insa, masina merge perfect, trage linear, urca in ture normal, nimic in neregula.

4. Nu stiu daca ajuta sau daca are vreo legatura, insa, uite o chestie pe care am observat-o si in alte zile si pe care nu am mai simtit-o si la alte masini (1.9 TDI, VW sau Skoda): cand am tempomatul activat, parca nu sta la fel de liniar ca la alte masini si mai da unele “suturi” infime, chiar infime, greu sesizabile. Simt ca si cum are tendinta sa isi regleze turatia un pic mai brutal (la celelalte masini autoreglajul tempomatului e f.f. lin, la asta parca mai simti unele f.f. mici zmucituri cand accelereaza).

5. Precizez ca masina are DPF si rezervor mic pentru aditiv in locul rotii de rezerva (nu am avertizari in bord, nici pe tester, cu privire la DPF sau lipsa aditiv, nici averitzari de EGR sau injectoare - nici un fel de erori, de fapt).

A mai patit cineva ceva identic? Ce diagnostic s-a pus si cum s-a rezolvat?

Va multumesc pentru parcurgerea postarii mele si, daca e cazul, si pentru opinii si sfaturi.

Attached Files



#2
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu nu am folosit niciodata "aditivi minune". Am avut cunostinte care au folosit si toti, repet, dar absolut toti au avut probleme.
Nu mai bagati prostii de genul in rezervor. Daca apare ceva fix de la producator, recomandat de producator, ok, insa pana atunci lasati naiba prostiile astea "minune".

Edited by MembruAnonim, 17 May 2018 - 00:47.


#3
eireman

eireman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 11.10.2016
Nu mai baga mizerii de alea in masina si nu mai crede toti vanzatorii analfabeti ce lucreaza pe salariul minim.Gandeste-te ca daca ala stia meserie nu ajungea sa vanda “aditivi”,era naibii si el mecanic la VW si incasa de 10 ori cat un vanzator.
Vezi ca de multe ori,aditivul minune e defapt un amestec de benzina si alte porcarii,mai rau faci motorului...

#4
Benderbut

Benderbut

    viking member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,722
  • Înscris: 11.12.2014
E de la aditivul pe care l-ai bagat. La sharaul unui amic dupa ce a pus aditiv si kilometrajul o lua razna (pe langa simptomele spuse de tine)

 matteo_tgv, on 17 mai 2018 - 00:13, said:

5. Precizez ca masina are DPF si rezervor mic pentru aditiv in locul rotii de rezerva (nu am avertizari in bord, nici pe tester, cu privire la DPF sau lipsa aditiv, nici averitzari de EGR sau injectoare - nici un fel de erori, de fapt).
Precizez si eu ca aditivul ala cand se va goli , va costa cam circa 300 de euro umplerea lui. In cel mai fericit caz tine aditivul vreo 300.000 de km.

Edited by Benderbut, 17 May 2018 - 05:00.


#5
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Se vorbește despre respectat ceea ce spune producătorul, ai respectat dozajul de pe cutie? De ce ai pus doza în atât de puțină motorină? Ai citit ce conține? Este compatibil cu mașina ta? Este prima dată când văd așa ceva.
Merg de o groază de kilometri folosind numai aditivi în motorină dar cu o atenție foarte mare la dozaje. Eu cred că mașina avea probleme dinainte.

#6
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

 TLGTLC, on 17 mai 2018 - 05:44, said:

Merg de o groază de kilometri folosind numai aditivi în motorină
De la ce firme folosesti?
Aditivi de curățat sistemul de injectie ori pentru tratarea motorinei?

#7
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Vinde-l si ramai cu 1.9-le chiar daca e mai slab ca putere, este suficient pentru o masina ca sharanul, ca nu e masina de curse. Sau vinde-le amandoua si ia unul de 131 sau 150cp.
Am un prieten tot asa cu un 2.0 din 2007 si un 1.9 de 116cp , tot asa zice de 2.0 si e nemultumit, are consum mult mai mare, a mai avut probleme cu el, a schimbat imbusul la pompa de ulei, etc, in timp ce 1.9-le are mai multi km si este abuzat zilnic, nu are nici pe naiba. + ca a trebuit sa anuleze si dpf-ul.

Edited by TruculMagic, 17 May 2018 - 06:26.


#8
leomagic44

leomagic44

    Io, cu electronii.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,050
  • Înscris: 06.02.2012
Bagati cat mai mult aditiv, astfel  mecanicii de motoare, au sa manance si gura lor o paine.Posted Image Posted Image

Edited by leomagic44, 17 May 2018 - 06:58.


#9
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,712
  • Înscris: 30.04.2006

 MembruAnonim, on 17 mai 2018 - 00:46, said:

Eu nu am folosit niciodata "aditivi minune". Am avut cunostinte care au folosit si toti, repet, dar absolut toti au avut probleme.
Nu mai bagati prostii de genul in rezervor. Daca apare ceva fix de la producator, recomandat de producator, ok, insa pana atunci lasati naiba prostiile astea "minune".
acum câțiva ani am băgat aditiv în rezervor să "dezgheț" motorina. făcusem cu vreo 2 zile înainte plinul cu motorină normală, doar că într-o noapte au fost -28°C afară și evident că motorina "normală" de max -15°C numai lichidă nu mai era. probleme n-au existat.

#10
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Eu as misa pe mizerie in rezervor ( se cere curatat ) , cumbinata cu faptul ca ai prostul obicei sa mergi cu rezervorul aproape gol ( adica toate mizeriile se lasa pe fund si obtureaza sorbul ) ...sau volant pe duca ( ceea ce este foarte plauzibil , volantul fiind la VAG o sursa importanta de probleme. DEasemenea , daca nu ai schimbat intinzatorul de pe transmisie ....ar fi momentul . Verifica-l daca are amplitudine mare la functionarea motorului . Transmisia la VAG este "datatoare " de tremuraturi . Fenomenul este in serie , o rola blocata , sau un intinzator cu arcul slabit , bat in curea cand aceasta incepe sa se invarta cu viteza ...si se tempereaza cand capata o anumita inertie . Ideea este sa verifici amplitudinea intinzatorului cu motorul pornit si accelerat usor pe plaja de turatie unde sesizezi tremuraturile .

#11
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,859
  • Înscris: 06.01.2008

 matteo_tgv, on 17 mai 2018 - 00:13, said:

1. Am pus azi un aditiv pentru curatare injectoare in rezervorul aproape gol si am mai pus inca 25 litri la pompa, deci a fost amestecat in cca. 30 litri motorina (zicea vanzatorul ca ar fi agreat si de VW - vedeti poza atasata). Am zis sa incerc o curatare de injectoare pentru ca, de obicei dimineata, se mai balbaia motorul la ralanti si parca am si consumul un pic mai mare decat cred eu ca ar fi normal (sau poate nu reusesc sa eu sa ma obisnuiesc cu el dupa Sharanul anterior 1.9 TDI AUY 116cp care consuma cu 1.5-2 l mai putin la suta de km, inca il mai am si deja ma gandesc ca nu ar trebui sa renunt la el) dar si porneste greu uneori (dau mult la automat pana sa o ia insa doar uneori – mi-a facut si la cald, si la rece dar, mai ales, la cald).
2. Am apucat-o la drum cu masina ca sa consum carburantul cu aditiv, pentru curatirea sistemului. Am alergat-o bine, inclusiv pe autostrada, iar, cand a fost drumul complet liber, am dus-o si la 180 km/h, pe alocuri (nu merg, de fel, ca pensionarii dar nu fug nici chiar asa de obicei, acum am facut-o gandind ca, poate, un flux mai riguros de carburant, prin duze, ar putea face procesul de curatare mai eficient).
Daca vrei sa-ti **ti motorul mai baga aditiv.

 mannes, on 17 mai 2018 - 08:48, said:

acum câțiva ani am băgat aditiv în rezervor să "dezgheț" motorina. făcusem cu vreo 2 zile înainte plinul cu motorină normală, doar că într-o noapte au fost -28°C afară și evident că motorina "normală" de max -15°C numai lichidă nu mai era. probleme n-au existat.
Probabil unele marci nu fac rau (sau asa mult rau) ca altele. Dar daca esti mai ghinionist din fire ajungi sa-ti schimbi motorul dupa o asemenea aventura.

Edited by Hider141, 17 May 2018 - 09:50.


#12
baghera2

baghera2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 16.03.2010
alo, lasa aditivii...mergi si curata-ti EGRul mai intai si vezi apoi daca mai ai nevoie sa bagi prostii in motorina!

Edited by baghera2, 17 May 2018 - 10:52.


#13
matteo_tgv

matteo_tgv

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 13.11.2006
Stimati colegi,

va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Nu obisuiesc sa merg cu rezervorul gol. De obicei merg din plin in plin. Cei de la magazin mi-au zis ca e bine sa las masina sa ajunga pe rosu si apoi sa adaug aditiv si sa ma asigur ca am in rezervor cel mult 35 litri carburant. Pe cutie scrie asa: "poate trata pana la 50 litri de carburant". E cu "pana la", nu are indicatii sau avertizari de cantitate.

Ce ma gandesc eu ca s-a intamplat:

a. Fie aditivul a dizolvat diverse depuneri din rezervor sau de prin sistem si le-a plimbat spre injectoare.

b. Fie un injector, care deja facea figuri, s-a defectat mai serios intr-un moment care a coincis cu adaugarea aditivului.

Puteam nici sa nu mentionez aditivul in postare, pana la urma.

Ceea ce e interesant de vazut este ce anume (piesa/fenomen) provoaca trepidatia aia ferma dar pasagera (intre 1600-2000 rpm). Ma asteptam, e drept, mai mult la raspunsuri tehnice, de genul "e din injectoare" sau "e din EGR", decat la cele din categoria "nu-i mai da sa bea" :)

Cu stima!

#14
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,859
  • Înscris: 06.01.2008

 matteo_tgv, on 17 mai 2018 - 11:00, said:

Ma asteptam, e drept, mai mult la raspunsuri tehnice, de genul "e din injectoare" sau "e din EGR", decat la cele din categoria "nu-i mai da sa bea" Posted Image
Pai astfel de raspunsuri primesti cand ii intrebi pe oameni care au avut deja probleme de la aditivi, si nu mai cred toate solutiile minune bagate pe gat de benzinarii si producatorii de masini (care apropo, au interesul sa vanda cat mai mult, nu sa faca o masina care te tine 20 de ani fara probleme).

#15
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Nu te astepta la raspunsuri care sa-ti rezolve problema pe un forum. Multi am impresia ca va reparati masina pe forum. Mergi la mecanic si iti spune ce are, ca pot fi o gramada de cauze. Oricum 2.0tdi PD e un motor prost, trebuie sa te obisnuiesti cu el. Nu as tine asa ceva pe langa pereti.

#16
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

 missionnad, on 17 mai 2018 - 06:01, said:

De la ce firme folosesti?
Aditivi de curățat sistemul de injectie ori pentru tratarea motorinei?
Eu ma apropii de 60000 de kilometri de când folosesc ulei 2t și Adizol. De aproape o lună am trecut pe Liqui Moly Schmier pentru că motorina are mult biodiesel și  Adizolul care mie mi-a adus rezultate bune pe partea de dpf (motor 1.6 tdi Vag) și consum. Uleiul 2t îl păstrez pentru la iarnă când motorina nu va mai avea biodiesel. Am scris mult despre asta în topicul despre ulei 2t în motorină de pe Info Corner.
Pentru inițiatorul topicului în primul rând trebuie să faci o diagnoză. Dacă vrei să afli mai multe răspunsuri mergi pe forumul mărcii și ce afli acolo să confrunți cu ce spune mecanicul. Chiar este foarte bine să nu menționezi de aditiv, oriunde vei merge mai mult ca sigur se vor lega de el și este foarte posibil ca asta să îngreuneze un diagnostic obiectiv. În funcție de ce s-a întâmplat de fapt, trage tu mai târziu concluzia dacă a fost el sau nu de vină.

Edited by TLGTLC, 17 May 2018 - 11:49.


#17
matteo_tgv

matteo_tgv

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 13.11.2006
Exista vreun topic legat de acest Adizol si de uleiul 2t? As vrea sa inteleg mai bine chestiunea. Cat de mult te ajuta la consum?

#18
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

 matteo_tgv, on 17 mai 2018 - 19:35, said:

Exista vreun topic legat de acest Adizol si de uleiul 2t? As vrea sa inteleg mai bine chestiunea. Cat de mult te ajuta la consum?
Ti-am dat mesaj privat.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate