Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
SITE-URI PENTRU SOFT-URI DE TELEF...

XXX users are reading this topic

Multibat/Adeziv rezistent pentru ...

Ziua care a schimbat totul
 Panasonic TX-40ES400E vs TX-40ES5...

Care sunt etapele care trebuiesc ...

Antena amplificare semnal DIGI

Sistemul de invatamant sau saraci...
 Investitie in actiuni administrat...

chestie simpla pentru masinile el...

Problema mare Yahoo mail ! HE...

Romania 2018: fosta Securitate in...
 Cum prinde politia infractorul ?

Alternativa FREE la Windows Movie...

Problema cardio vasculara

50 de ani (jumate de veac) de ...
 

Protocol OBD Astra G 2002

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
ncu

ncu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 118
  • Înscris: 25.06.2013
Salut pe toata lumea.
As avea nevoie de un mic ajutor.
Zilele trecute am primit o "jucarie" de tip afisare parametrii functionali prin mufa OBD a masinii - Vjoycar P10 OBD2 HUD si dupa cum banuiam nu functioneaza la cuplarea mufei OBD a masinii.
Am facut o proba pe un Vectra 2008 si functioneaza impecabil dar la mine,  eu avand un Astra G 1.7 DTI /2002, nu se poate conecta.

Banuiam ca desi am in mufa OBD 16 pini totusi nu e propriu-zis OBD2 insa necazul e ca dupa lungi cautari pe internet n-am reusit sa gasesc ce protocol foloseste masina asta.

La diferite diagnoze in service am vazut ca apar destul de multi parametrii (turatie, viteza, temp, etc) si speram ca aceasta jucarie sa-mi poata prezenta aceste valori in timp real dar vad ca nu se poate conecta.

In mufa masinii am prezenti pini in locurile 3, 4, 5, 7, 12, 16.

Mufa jucariei are toti pinii prezenti dintre care 4 si 5 sint usor mai inalti.

In prospectul jucariei mentioneaza ca functioneaza prin OBD2 + protocoalele
- ISO 15765 CAN bus (pini 4,5,6,14,16)
- ISO 14230 KWP2000 (4,5,7,16)
- ISO 9141-2 (4,5,7,15,16)

Exista vreo solutie de a adapta cele 2 mufe astfel incat, chiar daca pierd cateva din functiile jucariei, totusi sa functioneze ? Macar sa-mi ramana vitezometru si incarcarea, ori altceva...
Nu stiu, ma gandeam la un adaptor intre mufe sau mutare de pini, ceva de genul asta.
Va multumesc.

Attached Files



#2
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,987
  • Înscris: 12.08.2006
Protocolul obd a devenit obligatoriu la masinile diesel omologate si fabricate dupa 2003.
Cel mai probabil masina ta are un protocol de comunicare proprietar.

https://www.outilsob...tible-obd2/opel

Edited by alexa32, 16 May 2018 - 20:08.


#3
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,840
  • Înscris: 06.10.2003
Caută-ți un OpCom. La 100 - 150 de lei nu merită bătaia de cap cu adaptări. Sau un OBD2 pe bluetooth + ceva mobile app gen torque-nu-mai-stiu-cum.

Astra G din 2002 ar trebui să aibă OBD II, half-CAN bus (d-aia n-are computer de bord).

SAU
Mergi la o întâlnire ClubOpel din Oradea (sunt oameni faini acolo și uniți) și roagă pe cineva să încerce un OpCom pe mașina ta. Ca să nu dai banii aiurea.

Edited by shiva, 16 May 2018 - 20:10.


#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Admin
  • Posts: 12,448
  • Înscris: 22.05.2003
http://www.obdii.com/connector.html

Ar trebui sa fie OBSII, daca e din 2002.

https://www.outilsob...bd/Opel-astra-g

#5
ncu

ncu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 118
  • Înscris: 25.06.2013
Am luat fiecare sugestie in parte, am verificat fiecare link - masina asta parca nu exista nicaieri !
Nu corespunde conform asezarii pinilor din mufa nici unui protocol ISO si nici de alt tip.
Nici macar nu mai sint convins ca ar fi OBD2 - de fapt nici nu e pt ca la diesel am inteles ca s-a implementat cam din 2004.

Si totusi masinii i-am facut de-a lungul anilor diferite diagnoze prin service si pe la amici si chiar am putut sa vad cam tot ce se poate vedea (parca totusi valorile injectoare pe retur n-am reusit) si fara sa-mi bat capul cu atatea protocoale.

Deci probabil nu-mi pot adapta jucaria la masina asta :(

Va multumesc pentru raspunsuri !

Edited by ncu, 16 May 2018 - 22:28.


#6
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,007
  • Înscris: 22.12.2006
jucaria aia este pentru protocolul OBD2. orice alt protocol e exclus.
Chiar daca fizic mufa este la fel, nu inseamna ca la nivel de soft , masina ta stie limbajul OBD2, mai ales fiind diesel.
Iar functiile OBD2 sunt limitate, nu te lasa sa vezi parametrii injectoare si alte "fineturi". Doar ce tine de emisii poluante (debitmetru, presiune turbo, temperatura motor si inca ceva parametrii)
op-Com sau daca vrei universal, Delphi DS150 ( 100, respectiv 300 lei). La delphi avantajul este ca poti testa orice masina din 2000 pana in 2014
OP-com stie de protocoalele GM , iar Delphi are multiplexor si stie sa interpreteze protocoale din orice mufa de diagnoza.

Edited by andrei_221, 16 May 2018 - 22:35.


#7
ncu

ncu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 118
  • Înscris: 25.06.2013
Deci atunci am priceput asa - ori renunt la jucarie ori la masina ! Adica jucaria o voi pune la pastrare pana cand G-ul va fi inlocuit cu o masina mai tanara si care va avea protocolul OBD2 "pe bune".

#8
tehnics

tehnics

    dat dracului...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,344
  • Înscris: 01.11.2005

View Postncu, on 16 mai 2018 - 22:26, said:

Am luat fiecare sugestie in parte, am verificat fiecare link - masina asta parca nu exista nicaieri !
Nu corespunde conform asezarii pinilor din mufa nici unui protocol ISO si nici de alt tip.
Nici macar nu mai sint convins ca ar fi OBD2 - de fapt nici nu e pt ca la diesel am inteles ca s-a implementat cam din 2004.

Si totusi masinii i-am facut de-a lungul anilor diferite diagnoze prin service si pe la amici si chiar am putut sa vad cam tot ce se poate vedea (parca totusi valorile injectoare pe retur n-am reusit) si fara sa-mi bat capul cu atatea protocoale.

Deci probabil nu-mi pot adapta jucaria la masina asta Posted Image

Va multumesc pentru raspunsuri !
ELM 327 folosit cu ScanMaster are o sectiune speciala pentru Opel si Alfa Romeo tocmai pentru ca e ceva mai diferit pentru masinile mai vechi.
Eu de exemplu cu Dephi150 nu am putut scana un Opel Corsa din 2000. Asa ca am folosit ScanMaster.

#9
ncu

ncu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 118
  • Înscris: 25.06.2013
Usor discutia vad ca a alunecat spre partea de diagnoza dar nu l-a asta m-am referit eu.
N-am avut probleme de diagnoza cu masina asta in orice service m-am dus sau cand au lut-o la interpretat diversi amici ce aveau in dotare tot felul de scule mai mult sau mai putin clone. Si de altfel masina mai are si sistemul de autodiagnosticare prin "test pedale" sau "agrafa".

Ideea era ca ar fi fost funny si mi-ar fi placut sa am acest gadget montat pe/in bord si sa am acces vizual in timp real la viteza in format digital si alti parametrii ai motorului. Si totul prin conectare continua la mufa masinii pe care o stiam, asa, folcloric, ca fiind OBD2 dar se pare ca nu prea este decat ca forma.
Intre timp m-am impacat cu situatia - nu merge pe Astra mea si nici nu se poate adapta din cate am inteles. :(

#10
rumegus

rumegus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,706
  • Înscris: 03.04.2011
Nu cunosc jucaria ta, dar banuiesc ca e tot ceva clona pe baza lui elm327. La masini pe benzina, mai poate citi una alta, dar la diesel mai rar si f putin. La Opelul tau, sigur nu, orice soft ai folosi. Sau cumperi o clona chinezeasca op-com, cu 10-12€, sau ramai la testul pedalelor. Buba e ca opcom nu are bluetooth, nici android, deci nu te poti conecta la telefon, sa vezi parametri din mers, doar pe pc sau laptop cu windows.

#11
ncu

ncu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 118
  • Înscris: 25.06.2013
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/lrQ7RF0V7SM?rel=0 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

...sau aici (aceeasi jucarie)

http://www.vjoycar.c...mputer-P10.html

Anunturi


Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate