Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
[ANCOM] Atentie la perioada minima a contractelor pentru serviciile telecom!
Last Updated: May 11 2018 15:59, Started by
StefanRO
, May 11 2018 13:55
·
0
#1
Posted 11 May 2018 - 13:55
Atentie la perioada minima a contractelor pentru serviciile telecom!
ANCOM doreste sa atraga atentia utilizatorilor de servicii de telefonie, internet sau televiziune din Romania ca retragerea dintr-un contract incheiat cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice pe durata perioadei minime contractuale implica, de regula, plata unor penalitati. „Utilizatorii considera ca daca se porteaza de la un operator la altul, nu vor mai trebui sa plateasca penalizari legate de renuntarea la contract. Indiferent de motivul pentru care vor sa renunte la serviciul pe care il detin, utilizatorii trebuie sa citeasca prevederile contractului pe care il au si sa se asigure ca au iesit din perioada minima contractuala pentru a nu risca plata de penalitati pentru rezilierea anticipata a contractului”, a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM. Furnizorii de comunicatii electronice sunt obligati sa ofere contracte cu perioade minime de cel mult 24 de luni, dar si sa aiba oferte cu o perioada contractuala de cel mult 12 luni. Dupa expirarea perioadei minime, contractul se va derula in continuare pe o perioada nedeterminata sau se va prelungi succesiv cu perioade egale cu perioada contractuala minima. Perioada minima contractuala Potrivit prevederilor legale, furnizorii de servicii de telefonie, internet si televiziune pot stabili o perioada contractuala minima, denumita si perioada contractuala initiala in cazul contractelor ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicatii electronice. Renuntarea la contract in aceasta perioada contractuala minima atrage, de regula, plata unor penalitati. Exceptie fac situatiile in care utilizatorii solicita rezilierea contractului ca urmare a modificarii unilaterale a acestuia de catre furnizor. In functie de strategia comerciala a fiecarui furnizor, acestia isi pot concepe si oferte ce presupun incheierea contractului pe o perioada nedeterminata (adica fara durata minima contractuala), de regula la preturi standard (fara beneficii sau reduceri), avantajul pentru utilizatori fiind ca acest contract poate fi reziliat oricand, fara plata unor penalitati. Durata totala a contractului Durata totala a contractului nu trebuie confundata cu perioada contractuala minima. Din analiza efectuata de ANCOM a contractelor principalilor furnizori de servicii de comunicatii electronice din Romania a reiesit ca, dupa expirarea perioadei contractuale minime, contractul nu inceteaza, ci se deruleaza in continuare pe o perioada nedeterminata sau se prelungeste succesiv cu perioade egale cu perioada contractuala minima, in functie de prevederile concrete ale contractului si de solicitarile abonatilor. In acest caz, dupa expirarea perioadei minime initiale nu este necesara contractarea unei noi oferte pentru prelungirea duratei contractuale, oferta curenta fiind in continuare disponibila. De asemenea, dupa expirarea perioadei minime initiale, utilizatorii pot renunta la contract fara plata penalitatilor de reziliere anticipata. Bine de stiut
Portarea numarului de telefon nu anuleaza obligatia de a plati penalitati de reziliere anticipata a contractului, daca procesul de portare are loc in cadrul perioadei minime contractuale. Ce, cum si unde reclami? In cazul in care consumatorii doresc sa reclame modul in care un furnizor de comunicatii electronice a stabilit sumele percepute ca penalitati de reziliere anticipata, acestia se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), institutia care poate constata existenta unor clauze abuzive in contracte. In cazul in care contractul de servicii de comunicatii electronice nu contine nicio precizare referitoare la durata acestuia sau, in cazul consumatorilor, se mentioneaza o perioada initiala mai mare de 24 de luni sau nu li se ofera si posibilitatea de a incheia un contract cu o durata initiala de cel mult 12 luni, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmand pasii descrisi in sectiunea Sesizeaza ANCOM. De asemenea, persoanele juridice carora li s-a refuzat, ca urmare a cererii acestora, incheierea contractelor cu o durata maxima de 24 de luni, precum si posibilitatea de a incheia un contract cu o durata de maximum 12 luni se pot adresa ANCOM. Detalii si pe http://www.ancom.org...le-telecom_5915 Attached FilesEdited by Seiren, 11 May 2018 - 13:56. |
#2
Posted 11 May 2018 - 13:59
fix ce urlu si eu pe unele topice si nu pricepe nimeni. ba chiar mai vine cate unu'
si zice ca nu dom'le, ca stie el mai bine si-a facut si-a dres. sa-i spui unuia care se ocupa ZILNIC de minim 5-10 astfel de cacaturi o ineptie d-asta, desi vine si iti demonstreaza cu subiect si predicat...si sa mai si indemni lumea sa se ia dupa creierii tai hodorogiti... si tot cu subiect si predicat o spun si pe urmatoarea: @danutz, ia cu paine maestre!! mai sunteti cativa, dar imi scapa pe moment cine si care. daca-mi aduc aminte, fiti siguri ca revin. Edited by dygey, 11 May 2018 - 14:08. |
#3
Posted 11 May 2018 - 14:01
Ca să citez din filozofia concernului Kaufland :
"Cască ochii în plm" |
#4
Posted 11 May 2018 - 14:08
Nu stiu cum e la altcineva, dar eu am inchis un abonament care mai avea perioada contractuala 1 an de zile , cu ajutorul anpc si nu am platit nici o despagubire pentru perioada ramasa , chiar daca operatorul a cerut despagubire. Cred ca tine de mai multi factori.
Edited by slv0990, 11 May 2018 - 14:14. |
#5
Posted 11 May 2018 - 14:11
ala se numeste in doua feluri: noroc chior sau lehamitea operatorului de a-si bate capul cu tine.
atat si nimic mai mult. eventual poate doar ceva variabile de luat in calcul, cum ar fi nefunctionare corespunzatoare, termen asumat de remediere a problemelor nerespectat, modificare unilaterala clauze, conditii si preturi si inca vreo cateva, marunte si rare. |
#6
Posted 11 May 2018 - 14:12
Eu am cerut rezilierea pentru ca nu prea era bun semnalul.Nu puteai sa vorbesti la telefon.Dar si atunci au cerut despagubiri , ca trebuie abonamentul platiti chiar daca nu il poti folosi.
Edited by slv0990, 11 May 2018 - 14:16. |
#7
Posted 11 May 2018 - 14:16
pai d-aia a si luat-o-n mana operatoru', despagubirea ma refer. ca l-a ars ANPC-ul
pentru functionare necorespunzatoare si i-a urat multa la revedere. daca n-aveau de ce sa se lege...plateai de te plictiseai. |
#8
Posted 11 May 2018 - 14:21
E posibil , dar din moment ce nu functiona corespunzator , nu era normal sa platesc ceva ce nu pot folosi, dar nu inteleg daca au constatat ca nu functioneaza corespunzator, pentru ce a fost necesara sesizarea la anpc, sa renunte la despagubire, ca inainte de anpc am vrut sa vorbesc cu ei si nu au vrut in nici un chip sa renunte de bunavoie.Probabil ca merg pe sistemul daca sunt clienti prosti , poate platesc.
Edited by slv0990, 11 May 2018 - 14:24. |
#9
Posted 11 May 2018 - 14:28
Păi sperau să plătești. După ce s-au convins că nu ține au renunțat.
Altfel - renunțarea cu sau fără penalizări depinde de contract, mai precis de beneficiile obținute prin acesta. Dacă ai căpătat ceva extra - telefon redus, opțiuni gratis etc. - slabe șanse să scapi de penalizări. |
#11
Posted 11 May 2018 - 14:48
Orice penalitati legate de perioada minima contractuala (cu exceptia cazului in care clientul a primit un avantaj la incheierea contractului, ex: un telefon) reprezinta clauza abuziva si trebuie denuntate imediat la ANPC. Inclusiv contractele insotite de asa-zise oferte, in fapt false oferte care leaga clientul de contract fara sa ofere nimic in schimb.
Cititi cu atentie, oameni buni, si nu semnati nimic daca vedeti clauze abuzive in contract. Faceti contractul sul si bagati-l in curul agentului de vanzari. In ultima luna am umplut ANPC cu sesizari privind abuzurile corporatiilor (firme si banci) in Romania. Faceti la fel. Bububuie Romania de abuzurile capitalistilor... unul e mai smecher ca altul.. Dati de pamant cu acesti cacanari. Nu exista perioada minima contractuala decat daca ati primit ceva moka (un telefon, o tableta, un laptop, 6 luni gratuite, etc).. Altfel puteti denunta oricand contractul printr-o simpla scrisoare cu confirmare de primire. |
#12
Posted 11 May 2018 - 15:24
Si tu cam de ce crezi ca se semneaza prelungiri? Doar asa de chestie, ca sa aiba clientul o hartie pe care scrie perioada contractuala? Evident ca primeste o reducere la servicii sau la terminal sau bonusuri.
|
#13
Posted 11 May 2018 - 15:38
slv0990, on 11 mai 2018 - 14:30, said:
Era abonament fara telefon/reduceri/ beneficii. Culmea ca pe mine cei de la relatii clienti m-au indrumat sa fac abonament fara telefon si sa imi iau separat telefonul ca e mai rentabil in conditiile cerute de mine. Edited by PoeOvidiu, 11 May 2018 - 15:39. |
#15
Posted 11 May 2018 - 15:59
Mie mi se pare ca se disculpa ANCOM de eventuale abuzuri ale operatorilor pe care habar nu au cum sa le medieze.
Sa mai lase gargara descurcaretii cu incheierea abonamentelor. Numa' creiere luminate! Am patit eu mistocareala la Digi. Da, am semnat pentru 2 ani, dar nici dracu nu-mi dadea prin cap ca nu voi putea apela sau sa fiu apelat de pe anumite numere de telefon. De investigat? Iaca fleosc! inca un fraier! Haha! Sesizari cu numerele de tel. in cauza si pe degeaba Asa ca inainte de semnarea contractului trebuia sa ma urc pe stalpi, sa le verific releele sau alte magarii? Mai am un an si fac ceva cu bolta pe serviciile lor. De bine ce vroiam sa le pastrez pe cele fixe, "de-al dreaq" nu o sa le mai tin nici pe alea. Acum stau cu Dual Sim (Digi + prepay Orange) si o mai sug asa prin ciorap un an de zile. |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users