Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Recomandare aparat foto <500 RON

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
vlad9727

vlad9727

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 25.09.2014
Salut. Imi puteti recomanda, va rog, un aparat foto care sa fie undeva la 500 RON. Ii trebuie unui amic pentru a face cateva poze la locul de munca. Stiu ca nu-i cel mai mare buget cand vine vorba de aparate foto, dar poate cunoasteti ceva ieftin si bun la banii astia. Mersi.

#2
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,299
  • Înscris: 02.02.2006
Telefon cu cameră n-are deja? S-ar putea să iasă mai bine, și rămâne cu 500 de lei în buzunar.

#3
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Daca e vorba de o camera foto care sa coste noua 500 lei, deja e concurata de smartphoneuri, poate unele sunt chiar mai bune.

Problema e ca majoritatea smartphoneurilor au focala fixa si wide spre foarte wide pana la ultrawide la unele, si daca ai nevoie de focala normala sau tele sunt putine smartphoneuri care au asa ceva, cu doua obictive cu focale diferite.

Ca sa nu apara deformare de fuga perspectivala, trebuie o distanta intre senzor si subiect de 5 diagonale spatiale ale subiectului, de ex. pt capul uman este nevoie de 1,5m ca sa nu iasa nici borcanat ( de aproape) si nici aplatizat de mai departe.
Si daca stai la 1,5m cu focala wide sau chiar ultrawide moderat cum au telefoanele, iese automat capul mic in cadru, deci era buna o focala ceva mai lunga, short tele echivalent 85-90mm in termeni de senzor FF35 pt portret bust, 43-50-58mm echivalent FF35 pt portret plan american, 35mm pt portret larg full body sau portret de grup.
Telefoanele au o focala de cativa mm care e echivalenta in general cu ~ 30mm de FF35, si exista si mai wide unele echivalente cu 24mm de Ff35 care deja e ultrawide moderat.

Daca suma de 500 lei poate sa fie si pt SH, atunci sunt si variante mai bune, insa trebuie sa te pricepi si sa ai si noroc.
Oricum chiar si DSLR daca gasesti SH ieftin, e cam greu sa ai si un obiectiv bun inclus in banii aia. Cel de kit e beznos, reda DOF mare si e greu sa separi subiectul de fundal. Se pot face si cu cele de kit fotografii bune, insa depinde de subiect si priceperea fotografului, la unele e necesar trepied, etc.

Edited by loock, 04 May 2018 - 21:11.


#4
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Bossu, lasa-ne cu teoriile ca oricum nu intelege nimeni nimic , puteai sa faci un rezumat : "Nu cumpara sapuniera de 500lei ca o bate orice telefon, cumpara unul sh daca vrei sa ai ceva care sa scoata poze ca si cu un telefon".

PS: Daca vrea sa prinda un unghi mai mare, poate la fel de bine sa faca o "mini panorama" cu telefonul.

Eu unul nu as da bani pe un aparat foto compact decat pe unul cu zoom optic peste 20 , vad ca e vreo 7-800lei unul de la sony. Am un samsung es90 pe care l-am folosit cateva zile cand l-am cumparat si de cativa ani sta in cutie, mai bune poze ies cu un telefon de 100euro actual.

#5
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Eu povesteam de o problema diametral opusa, unghiul mult prea mare de cuprindere la care sunt limitate majoritatea camerelor de telefon, care au obiectiv wide, care duce fie la deformare perspectivala grotesca cand incadrezi subiectul de aproape ca sa umple/justifice cadrul, fie daca respecti regula celor 5 diagonale spatiale/volumetrice ale subiectului, atunci acesta din urma apare redat prea mic in cadru, iar daca faci zoom digital atunci scade rezolutia...

Edited by loock, 04 May 2018 - 21:18.


#6
vlad9727

vlad9727

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 25.09.2014

View Postloock, on 04 mai 2018 - 21:06, said:

Daca e vorba de o camera foto care sa coste noua 500 lei, deja e concurata de smartphoneuri, poate unele sunt chiar mai bune.

Problema e ca majoritatea smartphoneurilor au focala fixa si wide spre foarte wide pana la ultrawide la unele, si daca ai nevoie de focala normala sau tele sunt putine smartphoneuri care au asa ceva, cu doua obictive cu focale diferite.

Ca sa nu apara deformare de fuga perspectivala, trebuie o distanta intre senzor si subiect de 5 diagonale spatiale ale subiectului, de ex. pt capul uman este nevoie de 1,5m ca sa nu iasa nici borcanat ( de aproape) si nici aplatizat de mai departe.
Si daca stai la 1,5m cu focala wide sau chiar ultrawide moderat cum au telefoanele, iese automat capul mic in cadru, deci era buna o focala ceva mai lunga, short tele echivalent 85-90mm in termeni de senzor FF35 pt portret bust, 43-50-58mm echivalent FF35 pt portret plan american, 35mm pt portret larg full body sau portret de grup.
Telefoanele au o focala de cativa mm care e echivalenta in general cu ~ 30mm de FF35, si exista si mai wide unele echivalente cu 24mm de Ff35 care deja e ultrawide moderat.

Daca suma de 500 lei poate sa fie si pt SH, atunci sunt si variante mai bune, insa trebuie sa te pricepi si sa ai si noroc.
Oricum chiar si DSLR daca gasesti SH ieftin, e cam greu sa ai si un obiectiv bun inclus in banii aia. Cel de kit e beznos, reda DOF mare si e greu sa separi subiectul de fundal. Se pot face si cu cele de kit fotografii bune, insa depinde de subiect si priceperea fotografului, la unele e necesar trepied, etc.

View PostTruculMagic, on 04 mai 2018 - 21:10, said:

Bossu, lasa-ne cu teoriile ca oricum nu intelege nimeni nimic , puteai sa faci un rezumat : "Nu cumpara sapuniera de 500lei ca o bate orice telefon, cumpara unul sh daca vrei sa ai ceva care sa scoata poze ca si cu un telefon".

PS: Daca vrea sa prinda un unghi mai mare, poate la fel de bine sa faca o "mini panorama" cu telefonul.

Eu unul nu as da bani pe un aparat foto compact decat pe unul cu zoom optic peste 20 , vad ca e vreo 7-800lei unul de la sony. Am un samsung es90 pe care l-am folosit cateva zile cand l-am cumparat si de cativa ani sta in cutie, mai bune poze ies cu un telefon de 100euro actual.

deci fara cateva mii de lei noi nu scapa... e clar.
Mersi mult. Banii nu-i cheltuia el propriu-zis. Veneau de la superior. E mai complicat. In orice caz, mersi din nou :)

#7
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Poate sa cheltuie si multe mii de euro (fara numar) si sa fie bani aruncati daca nu ia sculele potrivite pt ce are nevoie, sau/si nu se pricepe sa le foloseasca.
Trebuie pricepere si la alegere si la utilizare.
Camerele si obiectivele (care sunt de f. multe feluri - unele extrem-extrem de diferite) sunt doar niste scule, nu fac singure treaba buna decat pur intamplator.
Chiar si o camera cu AI super-avansat ( care inca nu exista) nu are cum sa stie de fiecare data ce vrea omul sa obtina, decat daca acesta ii comunica suficient de clar, deci tot la fotograf se ajunge.
Dincolo de incadrare, chiar si la expunere, white balance, timp de expunere, diafragma si DOF, ISO, sunt criterii subiective de alegere.
Unele smartphoneuri Samsung varf de gama ( adica din gama S8/S9, NU J5 si alte asemenea...) expun spot automat pe face detection, si astfel pot sa expuna bine fete umane in contralumina puternica. La Nokia si Sony inca nu ai asa ceva, chiar si la modele care altfel au camere comparabile. Pe de alta parte, expunerea se poate corecta manual destul de usor daca ai utilitarul de camera decent, deci nu e un criteriu f important. De asemenea, in anumite cazuri fotograful poate vrea sa salveze ceva si din fundal, sau chiar il intereseaza mai mult fundalul, sau poate chiar vrea sa redea fetele intunecate din diverse motive - pt mister, sau pt ca au intrat nedorit in cadru, etc. si camera nu e telepata sa stie asta...
Daca are un obiectiv luminos de camera cu senzor mare -enorm fata de telefoane, sunt cazuri in care fotograful e interesat nu doar de o anumita expunere, ci si de o anumita redare intre planuri. De ex. poate vrea la un peisaj sa redea profunzime mare de claritate, si pt asta alege intentionat sa inchida diafragma la sweet spot si sa foloseasca trepied, setat si iso la cel mic -nativ nu mic fortat, sau la 2 x iso nativ pt a salva luminile mai bine - alta chestie subiectiva, si incearca sa tina si timpul de expunere scurt ca sa scoata profite maxim de rezolutie prin reducerea miscarii atat a camerei cat si a frunzelor, ierbii, copacilor, etc.
In alt caz poate sa vrea invers, o profunzime de claritate mica ca sa separe subiectul de fundal, sa-l detaseze mai bine, sa nu apara frunzulite, gardulete, masinute, bloculete si alte ghetouri in spate, si in acesr caz face invers - deschide mai mult diafragma, in masura in care obiectivul folosit reda suficient de bine la acea deschidere - alta problema si limta care depinde de obiectiv.
In alt caz poate vrea sa prinda un subiect in miscare cat mai putin miscat, si atunci deschide diafragma ca sa poata avea un timp de expunre mai scurt, creste iso in masura in care zgomotul de imagine e suportabil, etc.
In alt caz face sport si alege oarecum invers, un timp de expunere mai lung ca sa faca pano si sa redea fundalul blurat dinamic si expresiv cu redarea plastica a miscarii, si trebuie sa stie destul de bine ce timp sa foloseasca in f de viteza subiectului, distanta, viteza de pano, gradul de miscare/blurare al subiectului si fundalului in f. de grafismul intentionat, etc.

Camera nu e telepata ca sa stie ce viseaza fotograful.
Desigur sunt pozari paraleli cu arta si tehnica fotografica, si pot exista camere care sa scoata singure mai des poze bune decat ei, dar tot e ceva intamplator, pe care nu poti pune baza.

Trebuie vazut mai clar ce anume trebuie sa faca.
Ce subiecte anume, in ce conditii anume de iluminare, si desigur si ce pretentii sunt pt rezultate - cine si pt ce sunt facute, in ce scop, pt ce clienti, ce vor sa faca cu ele ( sunt subiecte de grafism simplu care se pot face si cu o camera ieftina, dar desigur nu orice scule pot face fata la fine art pt orice subiect).

Edited by loock, 04 May 2018 - 22:03.


#8
vlad9727

vlad9727

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 25.09.2014

View Postloock, on 04 mai 2018 - 21:45, said:

Poate sa cheltuie si multe mii de euro (fara numar) si sa fie bani aruncati daca nu ia sculele potrivite pt ce are nevoie, sau/si nu se pricepe sa le foloseasca.
Trebuie pricepere si la alegere si la utilizare.
Camerele si obiectivele (care sunt de f. multe feluri - unele extrem-extrem de diferite) sunt doar niste scule, nu fac singure treaba buna decat pur intamplator.
Chiar si o camera cu AI super-avansat ( care inca nu exista) nu are cum sa stie de fiecare data ce vrea omul sa obtina, decat daca acesta ii comunica suficient de clar, deci tot la fotograf se ajunge.
Dincolo de incadrare, chiar si la expunere, white balance, timp de expunere, diafragma si DOF, ISO, sunt criterii subiective de alegere.
Unele smartphoneuri Samsung varf de gama ( adica din gama S8/S9, NU J5 si alte asemenea...) expun spot automat pe face detection, si astfel pot sa expuna bine fete umane in contralumina puternica. La Nokia si Sony inca nu ai asa ceva, chiar si la modele care altfel au camere comparabile. Pe de alta parte, expunerea se poate corecta manual destul de usor daca ai utilitarul de camera decent, deci nu e un criteriu f important. De asemenea, in anumite cazuri fotograful poate vrea sa salveze ceva si din fundal, sau chiar il intereseaza mai mult fundalul, sau poate chiar vrea sa redea fetele intunecate din diverse motive - pt mister, sau pt ca au intrat nedorit in cadru, etc. si camera nu e telepata sa stie asta...
Daca are un obiectiv luminos de camera cu senzor mare -enorm fata de telefoane, sunt cazuri in care fotograful e interesat nu doar de o anumita expunere, ci si de o anumita redare intre planuri. De ex. poate vrea la un peisaj sa redea profunzime mare de claritate, si pt asta alege intentionat sa inchida diafragma la sweet spot si sa foloseasca trepied, setat si iso la cel mic -nativ nu mic fortat, sau la 2 x iso nativ pt a salva luminile mai bine - alta chestie subiectiva, si incearca sa tina si timpul de expunere scurt ca sa scoata profite maxim de rezolutie prin reducerea miscarii atat a camerei cat si a frunzelor, ierbii, copacilor, etc.
In alt caz poate sa vrea invers, o profunzime de claritate mica ca sa separe subiectul de fundal, sa-l detaseze mai bine, sa nu apara frunzulite, gardulete, masinute, bloculete si alte ghetouri in spate, si in acesr caz face invers - deschide mai mult diafragma, in masura in care obiectivul folosit reda suficient de bine la acea deschidere - alta problema si limta care depinde de obiectiv.
In alt caz poate vrea sa prinda un subiect in miscare cat mai putin miscat, si atunci deschide diafragma ca sa poata avea un timp de expunre mai scurt, creste iso in masura in care zgomotul de imagine e suportabil, etc.
In alt caz face sport si alege oarecum invers, un timp de expunere mai lung ca sa faca pano si sa redea fundalul blurat dinamic si expresiv cu redarea plastica a miscarii, si trebuie sa stie destul de bine ce timp sa foloseasca in f de viteza subiectului, distanta, viteza de pano, gradul de miscare/blurare al subiectului si fundalului in f. de grafismul intentionat, etc.

Camera nu e telepata ca sa stie ce viseaza fotograful.
Desigur sunt pozari paraleli cu arta si tehnica fotografica, si pot exista camere care sa scoata singure mai des poze bune decat ei, dar tot e ceva intamplator, pe care nu poti pune baza.

Trebuie vazut mai clar ce anume trebuie sa faca.
Ce subiecte anume, in ce conditii anume de iluminare, si desigur si ce pretentii sunt pt rezultate - cine si pt ce sunt facute, in ce scop, pt ce clienti, ce vor sa faca cu ele ( sunt subiecte de grafism simplu care se pot face si cu o camera ieftina, dar desigur nu orice scule pot face fata la fine art pt orice subiect).
sincer, el e manager la un hotel, si vrea niste poze putin mai frumoase fara sa cheltuiasca prea multi bani "aiurea". E ceva de 3 stele, nu-i mare lucru. In orice caz. I-am sugerat sa se limiteze momentan la camera de la telefon. Are un A5 2015, ii ajunge.

#9
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Daca vrea imagini de prezentare pt. camere, focala relativ wide moderat a camerelor de telefon e in general OK, mai ales pt un om fara experienta.

La echivalent de 30mm, se descurca cu incadrarea.
Unii ar vrea poate si mai wide de atat ( exista si echivalent de 24mm in termeni de FF35), unii poate vor echivalent de 20, 14, sau chiar 12 si 10mm de FF35, insa fuga perspectivala este extrema de la distanta asa de mica ( in camere de ***...) si poate fi extrema si in camere de ****** stele...si pe langa ca fuge perspectiva aiurea, si e greu de controlat si pt un fotograf cu experienta, o sa-l ia oamenii la sooturi ca-i minte cu pozele in care camerele par mai mari decat sunt in realitate...
La ultrawide de la echivalent de 24 spre mai putin, apare si deformarea in picatura spre colturi, care trage de forme asimetric spre margini - in incercarea disperata de a corecta deformarea in butoi, deci e un compromis intre cele doua...
Unele obiective redau deformare in picatura sau/si in butoi si la echivalent de 28mm...

Deci se descurca ca unghi de cuprindere cu telefonul, si chiar daca faptul ca nu e mai wide o sa-l intristeze foarte tare, in practica o sa-l salveze de la probleme grave de fuga perspectivala cu deformari grotesti, redare nerealista, deformare in picatura si butoi, etc...

La partea negativa ar fi ca:
- in lumina artificiala trebuie sa puna surse puternice de iluminare ca sa nu creasca iso care la un senzor asa mic reda f mult zgomot de imagine, care dupa ce e si filtrat agresiv reda imaginea muci. Si desigur becurile alea puternice trebuie sa nu bata in obiectiv, nici direct si nici in reflex, alta belea cu sursele, abajurul, incadrarea, poate si ceva parasolar facut macar cu mana cu atentie sa nu intre in cadrul destul de larg...
- in lumina naturala, camera cu senzor mic are DR (gama dinamica) f. mica, pt ca fotositii sunt mici si capteaza putina lumina.
Asta nu inseamna doar zgomot mare de imagine, ci si lumini arse prea usor, si umbre beznoase sau care ridicate redau zgomot de imagine imediat sau chiar inainte sa fie ridicate ( corectate/luminate la procesare), zgomot care e urat si RAW, iar filtrat reda iar imaginea muci.

Ce poate sa faca e sa lege telefonul de un trepied, sa seteze manual iso nativ sau la 2 X nativ daca are nevoie sa salveze mai mult in lumini, si sa expuna cu un timp de expunere corespunzator.
Evident nu o sa obtina ce poate face o camera adevarata si ea pusa pe trepied si setata bine, dar poate mai mult decat altfel.
Si ar mai putea sa faca image staking, cu mici diferente de expunere intre cadre, care apoi combinate pt reda un DR mai mare.
La lumina naturala se poate ajuta cu lumina artificiala care sa reduca din contrastul prea mare pt. capabilitatile senzorului, fie blende/panouri reflectoare, fie cu surse active, insa apare problema de white balance care trebuie setat si echilibrat pt surse amestecate, si e o problema daca au temperaturi de culoare diferite...Trebuie atat alese surse artificiale cu temperatura de culoare cat mai apropiata de cea naturala la momentul fotografierii ( si cea naturala variaza mult ), cat si un mod de white balance custom-auto cu esantionare pe mostra de alb pur sau gri neutru pur, mod de setare WB care se regaseste iar la camere mai serioase, DSLR-uri, si e rar la telefoane...

Edited by loock, 04 May 2018 - 23:54.


#10
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Doar pentru un set de poze de prezentare a hotelului,mai bine ruga un amic cu camera bunicica sa i le faca,sau imprumuta una,sau platea un fotograf...Daca sunt doar pentru postat pe site-uri de booking,acolo nu se vede diferenta de calitate intre un telefon si un DSLR profi :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate