Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Fiat Fullback LX - Fanica 2.0 - pickup-up - MY2017
Last Updated: Mar 02 2024 12:13, Started by
Quoriah
, May 04 2018 12:43
·
1
#1
Posted 04 May 2018 - 12:43
Am facut-o si p-asta. Am cumparat masina nou, desi am fost si raman in continuare sustinator fervent al masinilor SH pentru ca o masina noua se devalorizeaza prea mult.
Pe scurt: incepand de ieri dupa amiaza am intrat in posesia noii jucarii - un Fiat Fullback LX facut in 2017 cu 9 km in bord. Mai exact, vorbim de un Mitsubishi L200 sub acoperire (cu grila si sigla de Fiat). Este produs in fabrica Mitsubishi din Thailanda (Laem Chabang). Un preambul in care povestesc despre cum am ajuns sa iau un pickup, putin mai tarziu Scurta prezentare a agregatului Fiat Fullback este fabricat doar in versiunea double cab. Iar detaliile generale arata cam asa (comparativ cu masina anterioare - Freelander 2 din 2008): Caroserie: pickup cu 4 usi - double cab Motor: 2,442 cc (+200 cc fata de FL2). Acesta este noul motor 2,4L de pe ultima versiune de L200 care inlocuieste cu succes versiunea de 2.5L. Motorul este EURO6 (EURO4 la FL2) fara balarii cu AdBlue sau alti aditivi (a contat si acest lucru la decizia de a cumpara masina). Putere: 180 CP si 430 NM (+20 CP si +30 NM) Greutate: 1875 kg (- 90 kg) Tractiune: 4x4 permanent si ne-permanent (4x4 permanent cu Haldex gen.3 la FL2). Fiind un L200, Fullback LX beneficiaza de sistemul SuperSelect 4wd II care ii permite sa ruleze pe asfalt cu tractiune pe puntea spate (exact, are modul "distractie" pentru zapada) sau in mod 4x4 cu diferential central deschis. Cutie de viteze: automata 5+1 (FL2 avea manuala 6+1). E o cutie de generatie mai veche ceea ce inseamna ca toate bubele ar trebui sa fi fost deja rezolvate. Frane: discuri pe fata si tambur pe spate; solutie clasica pentru pickup-uri din ce am vazut (FL2 avea discuri pe fata si pe spate). Suspensii: independente pe fata si arcuri cu foi pe spate (FL2 suspensii independente fata - spate) Dimensiuni: 5,3m lungime (+80 cm), 1,82m latime (-5 cm), 1,78m inaltime (+8 cm). Garda la sol: 20,5cm (-1,5 cm). Avantajul aici este ca Fullback-ul are sasiu si caroserie fata de caroserie autopurtanta ca Freelander-ul. Mai exact, doar grupul spate este la 20,5 cm, restul masinii fiind mai sus (banuiesc ca +27-28 cm - o sa vad zilele astea mai exact), fata de Freelander unde toata podeaua masinii era pe la 24-25 cm inaltime. Roti: 245/65/R16; mai mari decat la FL2 unde erau 235/65/R17 Consum mixt: 7,5 L/100 km (putin mai mult la FL2) Dotari specifice modelului LX (cel pe care il am eu)
Cateva pareri si impresii din goana calului (mor de foame) - se conduce foarte usor chiar si prin Bucuresti - mie chiar imi place senzatia putin de artificial din directie si usurinta cu care se intoarce volanul - nu am observat "lipsa de precizie" a directiei sau faptul ca ar prelua orice miscare mica de volan la viteze mai mari (clar nu are precizia unei directii de pe BMW, dar totusi) - antifonare putin mai slaba decat la Freelander, dar oricum peste medie - singurele lucruri pe care le regret sunt parbrizul incalzit (iarna e bun) si sistemul de sunet (se poate imbunatati pe parcurs) - cutia schimba destul de lejer fara sa trimita socuri; schimba pe la un 2000-2100 RPM - e in rodaj acum asa ca nu am incercat sa vad cum merge aici functia de kickdown (in special cu tractiune spate) - toate limitatoarele de viteza trebuie abordate cu grijaaaaaaa (prea repede si sare muuuuuult de spate si tu primesti o palma dupa ceafa) - farurile bi-Xenon de pe masina sunt GENIALE dupa 60 km azi noapte si lumineaza mai bine decat cele de pe Freelander; au o dispersie foarte buna a luminii si dupa cum par sa bata nici nu par prea deranjate pentru cei din sens opus - suspensia fata cel putin la fel de confortabila ca pe Freelander - scaunele sunt mai bune (cel putin al soferului) si cu suport lateral mai bun decat pe Freelander; - vizibilitatea foarte buna; ma asteptam ca stalpii A sa obtureze mai mult din campul vizual dar no problemo - sunt nemaipomenit de fericit cu oglizile laterale IMENSE ca niste urechi de elefant dupa 2 saptamani de condus un Peugeot 206 cu laterale minuscule; sunt ceva mai mari (ca suprafata) si decat cele de pe Freeelander - spatiu imens la picioare pentru sofer si la fel si pentru pasagerul din dreapta; ori mi se pare mie dupa 2 saptamani cu un 206 - bancheta din spate pare la fel de confortabila precum cea din Freelander (doar cat am testat-o) - nu gasesc sa cumpar o prelata de acoperit bena (am de carat niste ciment si se anunta niste ploi peste weekend si ma gandeam sa fiu pregatit) - carosarea benei urmeaza in 1-2 saptamani (cand ajung toate piesele si am si eu timp) Edited by Quoriah, 04 May 2018 - 12:43. |
#2
Posted 04 May 2018 - 12:47
S-o stapinesti sanatos, drumuri bune si fara evenimete neplacute!
|
#3
Posted 04 May 2018 - 12:54
S-o stăpânești sănătos și să te bucuri de ea fără evenimente.
Vezi că poți închide bena așa... Fiat_Fullback_LX_01.jpg 30.27K 307 downloads Edited by exceswater, 04 May 2018 - 12:54. |
#4
Posted 04 May 2018 - 12:55
Poze ? Nu mai incepeti jurnaluri de bord fara poze.
S o stapanesti sanatos . |
#5
Posted 04 May 2018 - 12:55
Mersi fain. Și câteva poze de aseară și azi dimineață.
20180504_095328_HDR.jpeg 97.8K
414 downloads
20180504_095323_HDR.jpeg 104.82K
420 downloads
20180503_214216.jpeg 38.27K
400 downloads
20180503_194122.jpeg 43.33K
356 downloads
20180504_103408.jpeg 63.77K
339 downloads
|
#9
Posted 04 May 2018 - 14:01
Multumesc tuturor de urari
Cat despre pret... Da, a fost un raport foarte bun intre masina, echipare si pretul oferit. Daca nu erau toate prejudecatile vis-a-vis de Fiat (masini italiene cu fiabiliate proasta) sau cutii automate de viteza ori alte briz-briz-uri, nu cred ca prindeam pretul asta asa bun. Aici in Romania nu stiu cat succes vor avea, totusi Fullback-ul e din 2016 pe piata, hai 2017 in Romania, si nu am vazut decat 2-3 Fullback-uri pana cum. Mai degraba vad mai multe Ranger-uri (ultimul model - XLT si Wildtrak), Navara sau Hilux noi in ultima vreme decat Fullback sau, culmea, L200. In schimb, am vazut ca au mers destul de tare cu marketing pe piata africana, indiaba, din UK si cea australiana. Acum om trai si vom vedea. Acum sper sa nu le traga Mitsubishi clapa celor de la Fiat (in actionariatul Mitsubishi este si Nissan) pentru ca Fullback-ul va reduce din market share-ul Navarei. Ca strategie de pret, pare ok. Un L200 ceva mai ieftin desi culmea este cam aceeasi masina. Am zis ca revin cu lista complete cu echiparea standard pentru Fullback LX Confort si functionalitate
Siguranta
Design
(luate cu copy paste din prezentarea masinii) |
#10
Posted 04 May 2018 - 14:11
Faina, si pretul bun pentru un L200 undercover.
Sa te plimbe sanatos pe toate coclaurile! PS Pune-i si un troliu cind poti. |
|
#11
Posted 04 May 2018 - 14:53
Posibil sa ii pun troliu daca voi avea nevoie. Clar ii voi schimba barele de protectie fata / spate cu versiuni mai rezistente dar si mai utile (momentan bara spate nu permite rabatarea completa a usii de la bena).
Lista cu lucrurile de care am sa ma ocup in viitorul apropiat (urmatorul an) in ordine de la mai importante la "ce bine ar fi daca as castiga la loto maine dimineata":
Printre altele, am sa pun aici un post de-al meu "furat" de pe threadul cu Freelander-ul meu. Mai exact, de ce am ales Fullback-ul desi eram fan convins Ford Ranger (de la motive personale pana la motive obiective). Nu pot sa zic ca nu am incercat sa iau Ford Ranger, dar pana la urma asta a iesit, Fiat Fullback. A. Atitudinea din reprezentante. Din 3 reprezentante Ford, 2 mi-au lasat un gust amar din modul in care am interactionat cu oamenii de acolo. In mare, oamenii nu au fost profi. Mi s-a parut ca eu ii deranjez pe ei, de parca imi faceau mie un favor ca luam masina de la ei. Plus, modul de a face comparatii Ranger vs restul - totul era de kkt, numai Ranger-ul era "tzatza de matza". A doua problema si clar lipsa de profesionalism, modul in care s-au purtat discutiile vis-a-vis de buy-back si am ramas cu impresia unei tentative de rromeala ca in obor pana sa se mentioneze daca vor sau nu sa inspecteze tehnic masina. Mai ales criticile legata de motorul 2.2 care e de origine Ford - PSA... the irony!!! Asa ca nu voi calca prea curand in alte reprezentante Ford. Poate pentru urmatorul pickup care ar putea fi un F150 peste vreo 5-7 ani - dar oricum inseamna reprezentanta din afara Romaniei B. Un rol a jucat si pretul de achizitie in aceasta decizie. La Ford, cu inchiderea benei cu un hardtop, ajungeam la niste preturi astronomice care nu imi par justificate. C. Urmatorul criteriu de departajare a fost sistemul 4x4. L200-ele era in carti deja datorita sistemului de SuperSelect 4WD II cu care era echipat. Fullback-ul beneficiaza fix de acelasi tren de rulare si sistem SuperSelect ca L200-ele. Partea misto la SuperSelect II consta in faptul ca pot merge in modul 4H cu L200 / Fullback cu 4x4 cuplat (cu diferential central deschis) pe asfalt si la viteze mari (ex. auostrada) ceea ce inseamna un plus de siguranta. Efectiv partea de 4wd permanent ca la Freelander-ul de acum. Pe Ranger, nu am reusit sa obtin confirmarea ca Wildtrak-ul permite rularea cu 4x4 cuplat si la viteze mari (DN sau autostrada). In unele brosuri pe care le gasisem pentru Australia sau Asia, aparea si un mod 4A care parea sa ofere 4x4 la viteze mari. Se mai mentiona in anumite brosuri ca se permite trecerea 4H la 4L din mers (clar la viteze mici) si din 4H in 2H (si inapoi) fara sa se specifice daca se poate rula constant in 4H si pe asfalt. D. Timpi de livrare - Fullback pe stoc cum voiam eu vs. asteaptare de la 3-4 luni in sus pentru masina pentru un Wildtrak. E. Pretul... din nou, stiu, dar pentru ca a fost o surpriza mare. Pret mare, enorm la Wildtrak cel putin pentru persoane fizice si fara aproape nici un discount oferit astfel incat acoperirea si capitonarea benei si un snorkel faceau masina extrem de scumpa. Culmea, preturile erau mai mari decat daca as fi luat masina din Germania unde erau din start cu mai multe lucruri deja montate (de exemplu am gasit 2 reprezentante unde Wildtrak cu bena acoperita cu hardtop era la acelasi pret ca in Romania cu Wildtrak chior scos din fabrica). Toate ofertele / reducerile pentru Ranger mai consistente erau pentru masini luate pe firma - la pretul pentru PF, ajungeam in gama de pret pentru Amarok si un pickup premium incepea sa devina o optiune tentanta. Pretul pentru Fullback a fost muuuuuult mai OK astfel incat diferenta de bani poate ramane lejer pentru combustibil pentru urmatorii ani sau direct pentru alte mici modificari (snorkel-ul de exemplu). F) Manevrabilitatea a fost un alt factor in decizie. Aici Fullback-ul castiga mostenind din manevrablitatea L200-ului. Pentru o masina de 5,3m, ajuta sa fie manverabila si agila. Diferente unde Ranger-ul e mai bun si pentru care am fost aproape sa dau banii pe un Ranger (lucruri pe care le regret ca nu le voi avea pe Fullback) A. Motorul de 3.2L in 5 borcane e net superior ca anduranta / forta / performanta celui de 2.4L de pe Fullback. B. Bena mai pare la Ranger (1,54m x 1,56m x 0,51m) si lata. La Fullback, dimensiunile benei sunt 1,52m x 1,47m x 0,48m. C. Unghiurile sunt amestecate, la multe Ranger-ul castiga, la unele Fullback-ul. O parte din diferente sunt date de garda la sol din fabrica pentru cele 2 masini. Avem cam asa: Garda la sol (cm) - Ranger 23 cm / Fullback 20,5 cm Unghi de atac (grade) - Ranger 28 / Fullback 30 Unghi de degajare (grade) - Ranger 28 / Fullback 22 (la Fullback bena se continua mai mult peste puntea spate & garda la sol mai mica - amandoua il penalizeaza destul de mult; chiar cu gard la sol imbunatatita, bena iese destul de mult in afara) Unghi de trecere (grade) - Ranger 25 / Fullback 24 (datorita garzii mai mici a Fullback-ului) Unghi de inclinare (grade) - Range 35 / Fullback 45 (cam mult pentru Fullback tinand cont ca e mai ingust cu 4cm decat Rangerul) D. Din fabrica, Rangerul trece prin apa de 80cm, iar Fullback prin 70 cm. Cum planul e sa montez un snorkel, e irelevant. E. Sarcina utila (deci si cat pot pune in bena) e putin mai mare pentru Ranger, dar diferenta de 50 kg in plus la Ranger e irelevanta. Problema la Freelander era cu volumul efectiv unde puteam sa pun lucruri - ex. un motocultor cu inaltimea de 80 cm si 100 cm latime nu imi incapea in spate. Plus ca nu puteam sa car motocultorul in brate (90 kg). La pickup, 2 rampe si il urc in bena pe rotile lui. |
#12
Posted 04 May 2018 - 15:07
S-o stapanesti sanatos si fara probleme si sa te poarte pe multe..coclauri .
|
#13
Posted 04 May 2018 - 15:17
Multam fain! De asta am si luat-o
Pe cand un jurnal si la tine cu jucaria noua? |
#14
Posted 04 May 2018 - 16:39
Hah! Uite ca am invatat ceva nou azi. Aveam de facut niste drumuri prin Dobrogea si eram curios cum rezolv cu podul de la Fetesti.
Sa imi cada plombele (daca as fi avut), si nu altceva... Site-ul CNAIR a fost chiar util: Atat pentru vehiculele care circula cu numere provizorii, cat si pentru vehiculele inregistrate, NU se achita peajul. Misto asa! Acum doar sa gasesc niste seturi de chingi / plase de bagaje si prelata mica de protectie a bagajelor! |
#15
Posted 06 May 2018 - 11:56
La cauciucuri as merge pe cooper din tot ce ai insirat acolo.
|
|
#16
Posted 06 May 2018 - 13:10
M-am interesat și Rockproof nu găsesc pe dimensiunile mașinii.
Posibil sa merg pe Discoverer ST Maxx doar pentru profilul ceva mai agresiv decat la Nokian si datorita review-ului positiv vis-a-vis de anduranță făcut de un tip doxa de cunoștințe de off road. Altfel Rotiiva par perfect perfecte pentru cineva care sta mai mult pe asfalt decât in afara lui și care fac trasee ușurele. Rotiiva am avut și am abuzat de ele vreo 20k km și sunt foarte silențioase pentru niste AT-uri. |
#17
Posted 06 May 2018 - 13:23
Quoriah, on 04 mai 2018 - 14:01, said:
Acum sper sa nu le traga Mitsubishi clapa celor de la Fiat (in actionariatul Mitsubishi este si Nissan) pentru ca Fullback-ul va reduce din market share-ul Navarei. Fiat Talento(aka Scudo)este Renault Trafic. Alianta Renault-Nissan mai da si la Opel Vivaro si Movano care Opel inseamna PSA de ceva vreme, grup care pe utilitare colabora cu grupul Fiat(noul Expert l-au scos singuri). Francezo-japonezii mai vand din know-how si grupului Daimler care au rebranduit prin Citano si X-Klass modele traditionale Renault respectiv Nissan. Interesat de vazut repozitionarea fiecaruia pe segmentul utilitarelor. |
#18
Posted 07 May 2018 - 07:18
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users