Rectificare prin strunjire/frezare piesa turnata aluminiu
Last Updated: May 06 2018 08:16, Started by
udragos
, May 03 2018 23:06
·
0
#1
Posted 03 May 2018 - 23:06
Salut,
detin o piesa ca cea din poze, doresc sa o utilizez la fixarea unui motor electric pe o placa. Ca dimensiune, gaura interioara are 80mm diametru. Piesa este turnata si nu a fost rectificata. As dori o prelucrare pe strung/cnc pentru a face ca cele doua aripioare de fixare sa fie in acelasi plan si paralele cu gaura de 80mm, plus o tesire a marginii interne (pentru prindere a motorului in conditii bune) si realizarea a patru gauri (in total) in cele doua aripioare (vedeti poza 2, unde este marcat cu rosu). Imi puteti recomanda pe cineva (persoana fizica / firma) care poate realiza rectificarea si gaurirea? Cat credeti ca ar costa operatia? Multumesc. Attached Files |
#2
Posted 03 May 2018 - 23:15
Daca este un motor ce actioneaza ceva pe la vreo centrala nucleara....poate ai avea nevoie de superclasa de precizie, dar la ce vad acolo e o chestie ce se face in atelierul din casa sau pe genunchi cu o masina de gaurit. ori poate explicatiile sunt prea sumare.., ca in rest ateliere specializate de prelucrare cred ca se gasesc pe Goagle..
Edited by keta, 03 May 2018 - 23:17. |
#3
Posted 03 May 2018 - 23:16
N-ai cum sa faci la strung operatiunile astea. In schimb, le poti rezolva chiar si la mana, dar lent.
|
#4
Posted 03 May 2018 - 23:26
Cauta o bucata de teava (sau un fiting) ppr.
Materialul asta se prelucreaza foarte usor cu sculele aflate de obicei la orice om mai "gospodar". "talpa" necesara prinderii pe placa se poate si ea atasa usor. |
#6
Posted 04 May 2018 - 05:15
#7
Posted 04 May 2018 - 05:24
#8
Posted 04 May 2018 - 05:34
Este un atelier de strungarie cu un nene destul de priceput si binevoitor, pe str. Crizantemelor (perpendiculara pe Str. Antiaeriana), aproape de intersectia cu aceasta.
|
#9
Posted 04 May 2018 - 05:43
#10
Posted 04 May 2018 - 07:33
|
#11
Posted 04 May 2018 - 07:45
Un meserias priceput te trimite la plimbare de langa strung cu piesa aia pentru ca nu are cum o prinde sigur in universal. Piesa aia nu are 3 sau 4 puncte de contact la aceeasi distanta de axa de rotatie. Si cred ca am vazut cativa, tinand cont ca am facut ceva plimbari printr-o fabrica de produs avion.
Daca vrei sa te spargi in figuri, cu o masina de rectificat plan ii faci partea aia plata, dar la fel de bine o poti obtine cu un slefuitor de banc daca masa e verificat perpendiculara pe abraziv si dorel nu e beat. Ori asta o rezolvi la fel de precis cu un smirghel pe o foaie de sticla, caci masini de rectificat nu cresc pe toate gardurile. Toata treaba e sa nu iti ploua in gat. La sanfren te las pe tine sa-ti expui primul ideile si apoi continui eu. |
#12
Posted 04 May 2018 - 08:48
In primul rind depinde de precizia pe care o doreste beneficiarul.
Daca are nevoie de precizie ridicata in primul rind se face un miez de dimensiunea motorului si se stringe in alezaj. De prins, se prinde in universal independent cu 4 bacuri sau pe plansaiba, fara probleme se face lucrarea. Pe plansaiba prinderea este asemanatoare cu cea de la masa de frezare sau de rectificat. Nu`i complicat doar oamenii priceputi lipsesc. In timpurile astea toi cred ca daca e CNC deja e rezolvata problema si doar asa se poate face! Eu as lua motorul, l`as stringe in pozitie si pe o suprafata plana cu vreo citeva foi de smirghel l`as rezolva. Nu mai spun de sabar...si pila! Edited by Ion_Bumbu, 04 May 2018 - 08:49. |
#13
Posted 04 May 2018 - 11:05
Initiator, ai verificat daca ai de fapt nevoie de operatiile astea?
Gaseste o suprafata plana suficient de mare, poate sa fie si o masa/birou, dar verifica ca e plana, cu o rigla. Geamul float e plan, dar daca pui o foaie de 3 pe o masa curba se curbeaza si ea. Daca ti se pare ca exista puncta ridicate pe marginea interioara fa un sanfren la mana cu pila/smirghel, ca acolo nu conteaza precizia. Prinde motorul la jumatate, strange prinderea si pune-l pe masa, pe aripioare. Vezi daca sta fara sa se balangane, si daca calca cu toata talpa. Daca da, cu un obiect oarecare de grosime potrivita verifica daca distanta de la masa la motor e identica in ambele parti. Poti folosi un set de lere daca vrei sa masori diferenta. Nu conteaza obiectul, poate fi si o bucata de lemn adusa la grosimea potrivita cu smirghel, cata vreme verifici la fel in ambele parti, pentru ca nu conteaza valoarea exacta ci diferenta intre ele. |
#14
Posted 04 May 2018 - 14:12
_bcristian_, on 04 mai 2018 - 11:05, said:
Initiator, ai verificat daca ai de fapt nevoie de operatiile astea? Gaseste o suprafata plana suficient de mare, poate sa fie si o masa/birou, dar verifica ca e plana, cu o rigla. Geamul float e plan, dar daca pui o foaie de 3 pe o masa curba se curbeaza si ea. Daca ti se pare ca exista puncta ridicate pe marginea interioara fa un sanfren la mana cu pila/smirghel, ca acolo nu conteaza precizia. Prinde motorul la jumatate, strange prinderea si pune-l pe masa, pe aripioare. Vezi daca sta fara sa se balangane, si daca calca cu toata talpa. Daca da, cu un obiect oarecare de grosime potrivita verifica daca distanta de la masa la motor e identica in ambele parti. Poti folosi un set de lere daca vrei sa masori diferenta. Nu conteaza obiectul, poate fi si o bucata de lemn adusa la grosimea potrivita cu smirghel, cata vreme verifici la fel in ambele parti, pentru ca nu conteaza valoarea exacta ci diferenta intre ele. Se balangane, acele aripioare nu sunt in plan .. si masina de gaurit cu care sa pot da gauri perpendicular nu am. Pe genunchi pot sa incerc sa rezolv problema .. dar nu asta era ideea. In plus nu sunt sigur de paralelismul dintre gaua interioara (unde sta prins motorul) si acele aripioare. |
#15
Posted 04 May 2018 - 17:31
N-ai spus ce precizie iti trebuie. In principiu, cred ca poti gasi tot ce ai nevoie la firmele care rectifica/planeaza chiulase ci blocuri motor. Aia au toate masinile si instrumentele de masura sa-ti faca cu precizii foarte mari si paralelismul intre prinderi si motor si gauri, tot.
Motorul ala electric cum va face antrenarea celorlalte mecanisme? Curea? Lant? Roti dintate? Roti de frictiune?Cremaliera? Pentru ca in functie de asta suportul va trebui prevazut cu sistem de intindere(lant, curea); sistem de strangere/joc pentru roti dintate si cremaliera...etc - deci si asta trebuie luat in calcul. |
|
#17
Posted 04 May 2018 - 19:46
0722508894 suna la numarul asta si iti va raspunde un frezor caci ce ai tu nevoie sa face la freza. Nu mai tin minte cum il cheama. Atelierul e langa Titan Masini Grele, zona Republica, e atelierul lui. E bun in meserie si il gasesti in special seara la atelier, dar il poti suna oricand in cursul zilei, dar insista.
|
#18
Posted 05 May 2018 - 00:59
OPEDI, on 04 mai 2018 - 17:56, said:
Pana la urma ce vrei sa motorizezi? o farfurie satelit? O masina cu comanda numerica omuspan, on 04 mai 2018 - 19:46, said:
0722508894 suna la numarul asta si iti va raspunde un frezor caci ce ai tu nevoie sa face la freza. Nu mai tin minte cum il cheama. Atelierul e langa Titan Masini Grele, zona Republica, e atelierul lui. E bun in meserie si il gasesti in special seara la atelier, dar il poti suna oricand in cursul zilei, dar insista. Ok, multumesc |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users