Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35
 

Miscari ciudate ale volanului.

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
TibiBZG

TibiBZG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 286
  • Înscris: 17.09.2014
Salutare meseriasi! Ma confrunt cu o problema ciudata la doua masini, nu stiu daca este aceasi cauza, dar simptomele sunt cam aceleasi.
Prima data am observat aceasta miscare la masina unui prieten ( Citroen xsara 2003), am intrat in sensul giratoriu si in timp ce faceam sensul volanul dadea sa se invarta in cealalta parte, el a spus ca asa face de cand are masina si nu il deranjeaza. De cateva saptamani am observat ca la masina mea (focus 2002 tddi) in timpul mersului, indiferent de viteza imi tremura volanul, acel tremur seamana cu cel al rotilor neechilibrate doar ca tremuratul nu este direct proportional cu viteza si nu tot timpul se simte. Astazi il asteptam pe prietenul asta al meu si am inceput sa invart volanul, apoi tinandu-l intr-o pozitie, si ce sa vezi, volanul se misca in dirctia opusa destul de brutal. Acelasi simptom si la focusul meu  cand virez pe loc si-l mentin intr-o pozitie, doar ca aproape insesisabil. Ma astept ca aceste simptome sa se accentueze in timp si as vrea sa stiu pe ce sa pun mana la nevoie.
O sa atasez si un video.
https://streamable.com/205v6

Edited by TibiBZG, 03 May 2018 - 22:28.


#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,129
  • Înscris: 22.05.2003
Pai e normal ca volanul sa incerce sa aduca masina in linie dreapta, pentru ca asa e cea mai mica rezistenta la inaintare (sau nu inteleg eu ce vrei tu sa spui).

#3
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Nici eu nu prea inteleg. Cati km "ai la bord" ?

Chiar daca clipul este "demonstrativ", volanul se tine cu amandoua mainile  in pozitia 10: 10

Edited by pasilla, 03 May 2018 - 22:40.


#4
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Din filmat nu se vede ca volanul sa se miste singur. Ai mana pe el tot timpul.

#5
TibiBZG

TibiBZG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 286
  • Înscris: 17.09.2014

 Paz, on 03 mai 2018 - 22:43, said:

Din filmat nu se vede ca volanul sa se miste singur. Ai mana pe el tot timpul.
Observi in filmare ca volanul  dupa ce il invart o cursa mai lunga el da sa se invarta inapoi 2-3 cm? Despre asta vorbesc.

 pasilla, on 03 mai 2018 - 22:36, said:

Nici eu nu prea inteleg. Cati km "ai la bord" ?

Chiar daca clipul este "demonstrativ", volanul se tine cu amandoua mainile  in pozitia 10: 10
Titi Aur, tu esti? Nu cumva  se tin la 9 si 3?

#6
lula_canci

lula_canci

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,387
  • Înscris: 24.03.2007
Nu vad nimic in neregula, nici pe video, nici din ce povestesti. Da inapoi datorita frecarii cu asfaltul si servodirectiei. De fapt si fara servo da inapoi putin. Eu zic sa ii multumim alui de sus, care o fi, ca volanul da sa se intoarca la drept, asta inseamna ca avem niste legi ale fizicii care functioneaza.

#7
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 TibiBZG, on 03 mai 2018 - 23:55, said:

Titi Aur, tu esti? Nu cumva  se tin la 9 si 3?
Se tin pe unde vrei, dar dupa ce inveti sa conduci.

#8
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

 Adm, on 03 mai 2018 - 22:34, said:

Pai e normal ca volanul sa incerce sa aduca masina in linie dreapta, pentru ca asa e cea mai mica rezistenta la inaintare (sau nu inteleg eu ce vrei tu sa spui).
Pentru asta este nevoie de reglajul unghiului de cadere si de fuga la roti: ca sa revina la linia dreapta.

 TibiBZG, on 03 mai 2018 - 23:55, said:

Observi in filmare ca volanul  dupa ce il invart o cursa mai lunga el da sa se invarta inapoi 2-3 cm? Despre asta vorbesc. Titi Aur, tu esti? Nu cumva  se tin la 9 si 3?
Verifica eventual nivelul lichidului la servo .
Si daca ceri sfaturi aici, nu mai fii tafnos, ci fii pregatit sa-ti iei portia de ras. Daca vrei sa-ti repari dintii, nu te duci la opera sa intrebi ce se canta, ci la dentist.

Edited by myshyk, 04 May 2018 - 07:39.


#9
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Se poate. Verifica sa nu ai o spira de arc rupta sau geometria rotilor afectata cumva ...sau diferenta mare de presiune intre pneurile rotilor fata . De obicei se manifesta la viteza mica . Cand ai o roata mai slaba ( cu presiune mai mica ) la viteza mica se lasa si astfel circumferinta rotii este mult mai mica . La viteza ma mare , roata se "ridica " pe creasta si circumferintele devin aproximativ egale , de aceea dispare fenomenul . Este din geometrie sau din presiune .

#10
titidinca

titidinca

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 25.07.2009
Verifica si cauciucurile pe flancul interior. Am avut odata surpriza sa gasesc cauciucul decupat din cauza unor defectiuni la directie. ( masina tragea intr-o parte si trepida la franare )

#11
TibiBZG

TibiBZG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 286
  • Înscris: 17.09.2014

 pasilla, on 04 mai 2018 - 00:01, said:


Se tin pe unde vrei, dar dupa ce inveti sa conduci.
Stii care i chestia? Ca se poate sa am mai multi km ca tine cu spatele dacat ai tu cu fata.

 JurasikMan, on 04 mai 2018 - 07:42, said:

Se poate. Verifica sa nu ai o spira de arc rupta sau geometria rotilor afectata cumva ...sau diferenta mare de presiune intre pneurile rotilor fata . De obicei se manifesta la viteza mica . Cand ai o roata mai slaba ( cu presiune mai mica ) la viteza mica se lasa si astfel circumferinta rotii este mult mai mica . La viteza ma mare , roata se "ridica " pe creasta si circumferintele devin aproximativ egale , de aceea dispare fenomenul . Este din geometrie sau din presiune .
Presiunea la roti e ok. Aia o verific aproape saptamanal. O sa vad daca arcurule sunt in regula.

 titidinca, on 04 mai 2018 - 10:27, said:

Verifica si cauciucurile pe flancul interior. Am avut odata surpriza sa gasesc cauciucul decupat din cauza unor defectiuni la directie. ( masina tragea intr-o parte si trepida la franare )
Da, se tocesc asa din cauza unghiului de fuga care e dereglat, dar in momentul in care ai unghiu de fuga deeglat ar trebui sa ti scartaie cauciucurile in sensul giratoriu (nu e obligatoriu)

#12
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015

 pasilla, on 03 mai 2018 - 22:36, said:

Nici eu nu prea inteleg. Cati km "ai la bord" ?

Chiar daca clipul este "demonstrativ", volanul se tine cu amandoua mainile  in pozitia 10: 10

Asta era pe vremea masinilor fara servidirectie si cu diametrul volanului de un metru. Multora le-a ramas in cap regula asta. Daca ai o masina cat de cat actuala la mana, cel mai eficient e sa tii mainile la 9 si 3.

#13
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006

 TibiBZG, on 03 mai 2018 - 22:25, said:

am intrat in sensul giratoriu si in timp ce faceam sensul volanul dadea sa se invarta in cealalta parte [...] am inceput sa invart volanul, apoi tinandu-l intr-o pozitie, si ce sa vezi, volanul se misca in dirctia opusa destul de brutal.
eu am rezolvat problema asta schimband caseta de directie

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate