Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Ford Focus 1.0 74kw
Last Updated: Aug 19 2023 11:33, Started by
Octavian___
, Apr 28 2018 09:01
·
1
#631
Posted 18 March 2019 - 18:15
#632
Posted 31 March 2019 - 19:13
Aha, asta e minim, cred ca atata si ii la mine...trist.
30000+ km si n-am facut anul, pana acum s-a comportat ca o masina noua, adica fara stricaciuni, sa o tina naravul, mai ales ca nu sunt cel mai bun exemplu de grija la masina. O singura remarca, probabil valabila pt multi colegi (nelegata de masina) sa ma p...s pe drumurile noastre de rahat, pline de gropi, gropite si surprize. Focus nu prea e facut pt drumurile noastre zic eu, asa la general. Suspensia si directia pare a fi facuta mai pt tarile civilizate. Interesant ca Golfu de aceeasi generatie tine mai bine cu drumurile noastre de rahat, suspensia mi se pare a fi un pic mai moale si mai iertatoare cu gropile si gropitele. La Focus nu se iarta nimic, orice groapa care n-ai reusit sa o ratezi, o simti in inima si maduva. In rest nu prea mai am ce sa zic momentan, va doresc doar sa aveti la fel de multe probleme ca mine pana acum si absolut drumuri mai bune pe care sa circulati. Sapt viitoare f posibil sa ma duc la o optimizare de harta, am gasit ceva in apropiere care pare ca stie ce face. Attached FilesEdited by Octavian___, 31 March 2019 - 19:41. |
#633
Posted 31 March 2019 - 19:43
Pai golful e mai de pensionari asa, trebuie sa fie delicat cu pietrele de la rinichi 😉
|
#634
Posted 31 March 2019 - 20:01
Nu vreau sa facem vreun versus aci, dar dus la extrem cam asa e.
Mie imi plac amandoua maxim. Masina ideala e sa imbine dinamica de la Focus cu calitatea de la Golf. In fine, pt mine sunt faine amadoua, una o tii pt mai mult timp (Golf ) . Am uitat sa spun, si spun pt ca e bine si pt mine (vad cand ) am schimbat oloiu si filtru la 29000+ km, desigur Eneos 0w20 avut in dotare. Cand vine vara puternica trec pe 0w30. Poate ca e caz mai rar, poate ca nimeni nu a schimbat uleiu ca mine sa stie exact cat a bagat si cat a scos la urmatorul schimb, dar al meu utilaj iarna asta a facut un pic de dilutie oloi. In sensul ca asta toamna am scos 4 litri, am bagat 4 litri, acum dupa 9000 km am scos 4,5 litri. Si mirosea clar a benzina. Cu boxurile mele poate ca am si favorizat treaba asta, oricum nu mi se pare un capat de tara |
#635
Posted 01 April 2019 - 04:16
Iti baga benzina in ulei pentru ca ai crescut cu POWER BOXUL presiunea in rampa de injectie ( pompa de inalta lucreaza cu alta presiune decat cea conceputa de fabricant ) si injecteaza mai mult decat era calculat . Asa ca acum mergi cu un amestec aer-benzina mai mare decat cel initial gandit ( ECU este pacalit de powerbox ) . Nu este un capat de tara , dar , trebuie schimbat uleiul mai des decat normal , asta daca vrei sa protejezi lagarele motor si lagarul de la turbo..
Bine.. daca nu tii masina mult , nu te mai inteseaza in ce stadiu vei da motorul pe mana urmatorului proprietar .. No worry ... asa si la mine . mai departe nu conteaza cum ii dau masina urmatorului .... HAHAHA .. |
#636
Posted 01 April 2019 - 06:37
Ce spui tu este valabil la diesel-uri, nu la benzina (dupa cum am mai spus). La masini turbo pe benzina, box-ul altereaza doar semnalul de boost, transmitand ECU o presiune mai mica ( de exemplu real ECU are nevoie si comanda presiune 1,0 => box-ul intercepteaza semnalul si retransmite o presiune actuala de 0,8 => ECU crede ca presiunea livrata e prea mica si comanda cresterea ei cu 0.2 => presiune reala 1,2). Fiind mai mult aer, ECU comanda injectarea unei cantitati mai mari de benzina, pentru a respecta raportul corect din hartile originale => mai multa putere atunci cand trebuie.
Cantitatea de benzina injectata este 100% sub controlul ECU, de asta spuneam acum ceva timp ca, in cazul benzinarelor turbo, box-urile nu altereaza indicatiile de consum si nici nu imbogatesc amestecul. In cazul diesel-urilor este "ajustat" si semnalul de presiune in rampa si este alterata si indicatia de consum, fiind injectata ceva mai multa motorina fata de ce stie ECU. Edited by paultt, 01 April 2019 - 06:38. |
#637
Posted 01 April 2019 - 07:49
NU vreau si NU imi place sa contrazic , dar nu ai dreptate ... El are RaceChip power box cu DOUA CANALE .. Pacaleste simultan senzorul de presiune de boost si ( + ) cel de presiune in rampa de injectie comuna ( este motor turbo benzina cu injectie directa, asemanator dieselui ) ... De aceea si costa acel power box cat costa , nu este ceva ieftineala sau low quality ... Sunt ...the best ...pe piata power boxurilor ...
Iar benzina in ulei este doar din amestecul benzina aer Foarte Bogat ( de aici reiese si puterea in plus ) ,,, pe care ECU motor NU IL VEDE .. find pacalit de Power Box. Sincer nu stiu de ce sonda ( sau sondele ?? ) Lambda ( de pe cele doua catalizatoare ) impreuna cu ECO motor nu regleaza corespunzator amestecul .. sau nu ii da ( dau ) cod de alarma / eroare .. Edited by stefandinescu70, 01 April 2019 - 07:59. |
#638
Posted 01 April 2019 - 08:10
Ba iti place si vrei sa contrazici, doar ca exprimi pareri aiuristice si nefundamentate... La benzina, box-ul nu are nici o treaba cu injectia. Eu am box (de fapt box-uri, pentru ca am si la turbo benzina si la turbo diesel) mult mai scump decat cel in discutie, cu 3 canale, dar asta e irelevant, nu asta e subiectul si nu e un concurs intre box-uri. In cazul lui, cablurile intercaleaza senzorii de turbo boost (1) si MAP (2), nu au nici o treaba cu injectia sau cu imbogatirea amestecului. Afirmatiile tale denota clar ca habar nu ai despre ce vorbesti si nu intelegi principiul de functionare. Penibila este vehementa cu care sustii niste aberatii.. Mai repet inca o data: doar in cazul diesel-urilor este afectata masurarea consumului si este marita presiunea in rampa, injectandu-se combustibil in plus fata de ce stie ECU.
Edited by paultt, 01 April 2019 - 08:11. |
#639
Posted 01 April 2019 - 08:37
Paultt... sorry pentru offtopic ... ai injectie directa pe masina ta turbo benzina ?? .
Octavian _ ce te-a facut sa te hotarasti la un chip tunning ( optimizare de harta .. cred ca asa ai zis mai sus, post 632 ) ?? Vrei mai mult de la motor ... decat poate power boxul sa ofere ?? Edited by stefandinescu70, 01 April 2019 - 08:59. |
#640
Posted 01 April 2019 - 09:40
Nu conteaza ce tip de injectie are masina pe benzina, logica functionarii este acelasi... Daca nu ma crezi pe mine nu e nici o problema, poti accesa instructiunile de instalare de pe site-urile producatorilor (inclusiv Racechip, pentru care iti pun eu link-ul benzinarului : https://www.racechip...B_K2_ENG_V1.pdf ). Degeaba cauti similitudini intre sistemele de injectie, principiile de functionare ale box-urilor difera intre diesel si benzina (turbo ambele). In cazul motorinei arderea se face permanent cu exces de aer in timp ce in cazul benzinei trebuie respectat un raport clar. In cazul benzinei, mai mult aer in camera de ardere va duce la ajustarea cantitatii de combustibil injectat direct de catre ECU. In cazul diesel-ului este necesara si ajustarea presiunii din rampa in vederea injectarii de mai mult combustibil, motiv pentru care trebuie manipulata informatia de la senzorul commonrail. Pentru diesel-uri exista si box-uri cu o singura conexiune (evident cu posibilitati de control mai reduse fata de cele cu 2-3 conexiuni), cea de la rampa de alimentare, tocmai pentru ca aer este oricum permanent in exces.
|
|
#641
Posted 01 April 2019 - 10:13
stefandinescu70, on 01 aprilie 2019 - 08:37, said:
Paultt... sorry pentru offtopic ... ai injectie directa pe masina ta turbo benzina ?? . Octavian _ ce te-a facut sa te hotarasti la un chip tunning ( optimizare de harta .. cred ca asa ai zis mai sus, post 632 ) ?? Vrei mai mult de la motor ... decat poate power boxul sa ofere ?? Si-a facut optimizare de soft si mi-a dat masina fara sa-mi spuna ce i-a facut, asa la misto sa fac o tura sa vad cum merge cica cu noul filtru de aer, abureli d-astea. M-a dat pe spate in cel mai placut mod. Se vehiculeaza puterea de ~140cp si undeva la 240Nm. Nu am avut pana acum de niciunde o recomandare de incredere, asa ca am zis pas la treaba asta pana acum. Acum ca am vazut ce poate o sa ma bag si eu. |
#642
Posted 01 April 2019 - 10:22
Uite ce scot astia din 1.0 : https://www.celtictu...ge-1#t3-content
|
#643
Posted 01 April 2019 - 11:26
Da, e dus sus de tot.
Nu cer prea multe explicatii pt ca nu sunt expert in domeniu. Spuse ca se poate duce si mai sus de ~~140cp, dar pe aici ar fi limita safe. |
#644
Posted 01 April 2019 - 11:31
De la 100 cp la 140 cp sunt ... la matematica mea ... 40 % crestere de putere .. Nu este rau .. daca este si testat/ probat pe dyno . Astept sa ne spui ce si cum dupa ..( interventia soft in ECU ) .
Suna bine.... OPTIMIZARE .. . dar la 40 % ( la mine in cap ) suna a chip tuning deja stage 2 . Eu recomand sa te duci prima data cu RaceChip pus si sa ii faci primul run pe dyno cu power boxul sa vezi ce iti da ( sau ce iti spun ei ca da ) , si , apoi sa il scoti sa vezi ce ramane de fabrica din micul 1.0 ecoboost . Si abia la final , run dyno cu OPTIMIZAREA ..... zic si eu ... ,,, nu da cu pietre , stiu tu vei face cum crezi tu , dar sa stii ca sunt tuneri care mint la dyno si inainte si dupa optimizari |
#645
Posted 01 April 2019 - 11:40
Nu o bag pe dyno, si ala se poate minti.
La Fiesta stiu cum trage cu boxu si stiu cum trage acum cu noua harta. Cresterea de putere cu boxu e evidenta, cu harta modificata e altceva si e normal. Un power box nu va face niciodata ce face o harta completa, dar e varianta de luat in considerare pt cine nu vrea sa modifice harta stock. O sa povestesc dupa |
|
#646
Posted 01 April 2019 - 12:54
Intreb si eu asa, de pe margine .... tu ce asteptari ai de la motorul ala ca durata de viata daca ii facu supraalimentare ca la balamuc? Dar oare normele de poluare mai sunt respectate cu "tuninguri" de genul asta ? Mai e "street legal" masina sau nu iti pasa? Daca nu ma insel, firmele specializate care fac din astea au o mica nota de subsol cum ca masina tunata de ei in anume moduri e buna doar pentru circuit, nu si pentru sosea publica ...
Doar intreb, repet, de pe margine. |
#647
Posted 01 April 2019 - 14:18
Nu stiu sa-ti spun la norme daca mai iese.
La Logan n-am avut probleme, a fost pe bune si ok de fiecare data la itp. La benzinare nu cred ca sunt probleme, nu le tureaza ca pe dizaluri (la mine nici nu se tureaza pe loc mai mult de 4000 rpm orice ai face ) . Afara in tarile civilizate din cate stiu e caz penal sa mergi cu masina tunata pe drum, adica sa ai mai multa putere decat ce scrie in talon, pt ca fentezi taxele/impozitele/asigurarile. La noi...inca ne punem la punct cu legislatia. N-o fi 100% legal, poate ca sunt un pui de infractor fata de ceilalti care merg cu niste rable vai si amar pe drum, aia sunt ok fata de mine. Ca durata de viata nu-mi fac probleme, in sensul ca va tine fara niciun stres la stilul meu de mers. Daca vrei sa-l omori, o poti face usor si asa stock. |
#648
Posted 01 April 2019 - 15:06
Octavian___, on 01 aprilie 2019 - 14:18, said:
La benzinare nu cred ca sunt probleme, nu le tureaza ca pe dizaluri (la mine nici nu se tureaza pe loc mai mult de 4000 rpm orice ai face ) . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users