Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Magazin de haine in casa proprie
Last Updated: Apr 29 2018 16:55, Started by
Brick Top
, Apr 27 2018 15:25
·
0
#1
Posted 27 April 2018 - 15:25
Eu cu sotia ne-am decis sa deschidem un magazin de haine intr-o camera din casa proprietate personala. O sa lucram noi ca vanzatori.
Camera respectiva are un geam la strada, pe care vrem sa- transformam in usa(intrare clienti)+geam. E destul de larg, deci trebuie doar taiata partea de jos pt. a pune trepte si usa. Am cateva intrebari. 1. Firma(SRL) o deschidem inainte si facem modificarea prin firma? 2. Ce fel de autorizatii avem nevoie? De constructie? Altele? 3. De ce acte avem nevoie pt. a obtine autorizatiile necesare? 4. Avem nevoie de acordul vecinilor? (nu exista pereti comuni) 5. Cum facem cu curentul? Trebuie contract nou, pe firma? 6. Ce altceva ar trebui sa iau in considerare? Daca cineva se pricepe sau a facut ceva de genul, as fi recunoscator daca ne-ati ajuta. |
#2
Posted 27 April 2018 - 15:33
Intai incepi cu autorizatia si proiectul de modificare a locuintei ; daca ti se aproba , mergi mai departe cu infiintarea firmei .
Intrebari : de ce firma si nu pfa sau asociatie familiala ? Ce fel de haine , sh sau noi si de unde le achizitionezi ( cu factura etc ) ? La curent, apa , incalzire poti face o " intelegere " pt plata unei sume fixe cu un contract de comodat . Edited by Baxon, 27 April 2018 - 15:35. |
#3
Posted 27 April 2018 - 15:39
Baxon, on 27 aprilie 2018 - 15:33, said:
Intai incepi cu autorizatia si proiectul de modificare a locuintei ; daca ti se aproba , mergi mai departe cu infiintarea firmei . Intrebari : de ce firma si nu pfa sau asociatie familiala ? Ce fel de haine , sh sau noi si de unde le achizitionezi ( cu factura etc ) ? La curent, apa , incalzire poti face o " intelegere " pt plata unei sume fixe cu un contract de comodat . Mi s-a recomandat SRL in loc de AF, dar inca nu am pus totl in balanta ca sa luam o hotarare. Hainele, cel mai probabil, vor fi SH, cu factura. Am vrea sa aflam cam care sunt pasii si ordinea lor inainte sa ne apucam de demersuri, ca sa nu avem probleme dup-aia. Saptamana viitoare vom merge la primarie sa vorbim cu cei de la urbanism. Multumesc de raspuns! |
#4
Posted 27 April 2018 - 16:05
E casa de sine statatoare pe terenul tau sau cum e?
- faci contract de comodat pe 1 camera din casa - deschizi firma - nu ai cum fara contract de comodat. Aici trebuie sa vezi daca pentru vanzarea de haine SH iti trebuie autorizatii de la dsp, dsv, ma'sa, tac'su (vezi onrc pentru asta) - pentru vecini, la fel, te indruma cei de la onrc in functie de codul caen - te complici cu curentul pe PJ - poti sa deduci o anumita suma din factura corespunzator suprafetei din contractul de comodat - te rezolva contabilul - dar suma sigur va fi mica. |
#5
Posted 27 April 2018 - 16:05
Fa pfa daca vrei sa iti usurezi viata , daca vrei sa ti-o complici , atunci faci srl ...
|
#6
Posted 27 April 2018 - 18:00
Baxon, on 27 aprilie 2018 - 16:05, said:
Fa pfa daca vrei sa iti usurezi viata , daca vrei sa ti-o complici , atunci faci srl ... Am o ruda care are un magazin de genul si zice ca regreta ca n-a mers de la inceput pe SRL. O sa ma documentez inainte de a ma hotari, oricum. Edited by Brick Top, 27 April 2018 - 18:00. |
#7
Posted 27 April 2018 - 18:06
E de ajuns sa-ti vina un control la srl si iti blestemi zilele
|
#8
Posted 27 April 2018 - 18:07
Oho, ce te asteapta...
1. Autorizatie pentru spargere si modificare fatada. 2. Schimbare de destinatie, ceea ce se face in conformitate cu PUZ (daca zona permite functiuni comerciale) si acordul vecinilor. 3. Daca reusesti, vei fi trecut automat la impozit PJ => 1% din valoarea contabila anual Nu stiu cate haine iti faci plan sa vinzi, dar daca intri in acest malaxor ai dat de dracu. Chemi o echipa spargi si refaci totul intr-o zi, apoi zici ca asa era de la 1900 incoace DACA intreaba cineva. |
#9
Posted 27 April 2018 - 18:24
Baxoane, daca-ti declari si iti platesti taxele nu te cauta nimeni. Dar nah, poate stii tu mai bine.
Ce impozit de 1% din valoarea contabila? Poate ajunge la 2% dar, fiind cu destinatie mixta cu suprafata delimitata (sa pui in contractul de comodat cati mp ai) platesti 2% doar pe suprafata aia. Doar daca imobilul e in totalitate pe firma iti trebuie evaluare. La destinatie mixta nu. |
#10
Posted 27 April 2018 - 19:14
Baxon, on 27 aprilie 2018 - 18:06, said:
E de ajuns sa-ti vina un control la srl si iti blestemi zilele Pentru inceput PFA, AF, II, IF...... |
|
#11
Posted 29 April 2018 - 16:44
Brick Top, on 27 aprilie 2018 - 15:25, said:
1. Firma(SRL) o deschidem inainte si facem modificarea prin firma? 2. Ce fel de autorizatii avem nevoie? De constructie? Altele? 3. De ce acte avem nevoie pt. a obtine autorizatiile necesare? 4. Avem nevoie de acordul vecinilor? (nu exista pereti comuni) 5. Cum facem cu curentul? Trebuie contract nou, pe firma? 6. Ce altceva ar trebui sa iau in considerare? 1. Dacă vreți să vă decontați cheltuielile cu amenajarea spațiului, da. 2. Prima autorizare e la Registrul Comerțului, la înființare. Pe urmă, faceți cererea de certificat de urbanism, iar acolo veți avea toate autorizările necesare. O să fie cea de mediu, electrica, alte autorizații specifice. 3. Actul de proprietate, certificatul de înregistrare, certificat constatator, restul în funcție de fiecare autorizație. Anumite memorii specifice, cum sunt cele de la mediu, se ocupă cei care vă vor face proiectul de astea. 4. Dacă nu sunt pereți comuni, nu aveți nevoie de acord la înființare și nici la ce construiți. 5. Aceeași discuție de mai devreme, dacă vreți ca firma să suporte cheltuielile, da. 6. Urmează traseul pe care ți-l fac instituțiile, firma de proiectare și angajează-ți un contabil de cum înființezi societatea. Eu văd că tu ai probleme în a înțelege cum funcționează o firmă. Firma nu ești tu cu soția. Firma e o entitate juridică separată. Care are cheltuieli și venituri. Dacă firma e plătitoare de TVA, TVA-ul ăla circulă, între venituri și cheltuieli. Mai exact, dacă tu încasezi pe un tricou 11,9 lei, ăia 1,9 lei care sunt TVA, se deduc cu 1,9 dintr-o cheltuială. De-asta e bine să iei în vedere cheltuielile pe firmă, că îți deduci TVA-ul. Banii firmei nu sunt ai voștri. Îi puteți scoate prin salarii și dividende, dar până atunci sunt ai firmei. Trebuie să gândiți treaba separat, nu ca și cum ar fi banii voștri, că asta e o greșeală pe care o fac mulți administratori, la început. Baxon, on 27 aprilie 2018 - 18:06, said:
E de ajuns sa-ti vina un control la srl si iti blestemi zilele Da, pentru că un contabil autorizat habar n-are ce face, iar tu, care-ți iei informația de pe Google, după cum poți, vei ști să-ți ții contabilitatea perfect. Nu știu de ce sunteți toți speriați de controale. Culmea, majoritatea care dârdâiți de autorități, ori n-aveți și n-ați avut niciodată firmă, ori aveți sau ați avut, dar ați încercat să faceți evaziune, să mergeți pe burtă și v-au prins. Că administratorii normali n-au așa teamă de controale. La cifre de afaceri mici sunt inexistente, iar la cifre de afaceri mai mari, firma are personal care știe ce are de făcut, iar controalele sunt niște simple formalități. Problemele apar la evazioniști. Că acolo nu poți fi și hoț și liniștit. Acolo ți-e frică, că dacă te prind riști pușcărie. La comerț, ai un risc ridicat de controale. Că se fac tematice, pe casele de marcat, dar pot fi și clienți care-ți fac plângeri. Și nu-i nicio diferență dacă ești PFA, SRL sau II. Dar dacă desfășori activitatea conform legislației, n-ai ce probleme să ai. Brick Top, on 27 aprilie 2018 - 18:00, said:
Am o ruda care are un magazin de genul si zice ca regreta ca n-a mers de la inceput pe SRL. O sa ma documentez inainte de a ma hotari, oricum. Da, pentru că la PFA nu-ți poți păstra profitul de la o lună la alta, așa cum poți la SRL. Ce rămâne profit net, e considerat venit și se impozitează ca și salariu. Ori făcând comerț, poate că nu te poți desfășura în fiecare lună eficient pentru a cheltui profitul ăla. Poate ai stoc prea mare și nu consideri necesar să mai comanzi. La SRL îți lași banii acolo și acolo rămân, îi folosești luna viitoare. La PFA e mai greu. PFA-ul merge dacă vinzi produse proprii, dar la comerț, să cumperi din altă parte și să vinzi, e mult mai practic SRL-ul. Edited by SmurfK, 29 April 2018 - 16:44. |
#12
Posted 29 April 2018 - 16:55
SmurfK, on 29 aprilie 2018 - 16:44, said:
Nu știu de ce sunteți toți speriați de controale. Culmea, majoritatea care dârdâiți de autorități, ori n-aveți și n-ați avut niciodată firmă, ori aveți sau ați avut, dar ați încercat să faceți evaziune, să mergeți pe burtă și v-au prins. Că administratorii normali n-au așa teamă de controale. La cifre de afaceri mici sunt inexistente, iar la cifre de afaceri mai mari, firma are personal care știe ce are de făcut, iar controalele sunt niște simple formalități. Problemele apar la evazioniști. Că acolo nu poți fi și hoț și liniștit. Acolo ți-e frică, că dacă te prind riști pușcărie. Nici eu nu puteam sa zic mai bine. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users