Nissan Leaf 2013
Last Updated: Sep 28 2019 10:20, Started by
bzalex
, Apr 27 2018 12:59
·
0
#505
Posted 21 May 2019 - 08:09
Iei o lula avionul.
Joia trecuta am facut un drum de vreo 1000 km: bucuresti-craiova-iasi. Am plecat pe la ora 13 din bucuresti si am ajuns la 01.30 in iasi. Cu ce avion ajungeam mai repede? Ca nu-s tiriac sa am unul al meu. Cu o electrica ajungeam sambata dupa-amiaza, dar aveam timp sa vizitez noaptea orase precum caracal sau ramnicu sarat. |
#506
Posted 21 May 2019 - 15:07
Daca faci des drumul respectiv, marita electrica doar daca nu esti foarte conditionat de timp. Cu una long range ai fi putut sa il faci cu 2 incarcari intermediare, dar asta inseamna inca 1.5 ore in plus de stat pe traseu. In functie de unde a trebuie sa te opresti este positbil sa nu te fi deranjat cele 1.5 ore(adica poate poti sa iti vezi de treaba ta in timp ce masina se incarca).
Eu zic ca nu prea se justifica comparatiile de genul: cu o termica fac drumul ala in X ore fara sa ma opresc de loc. Este cat se poate de clar ca daca nu te opresti sa te mai duci la baie sau sa mai mananci, cu termica fac drumul mai repede. Dar daca te opresti sa mai mananci si sa faci o pauza asa cum e recomandat la fiecare 3 ore de codus, atunci diferenta de timp e destul de mica(evident daca si incarcatoarele sunt plasate convenabil) Uite cum arata calatoria ta intr-o Kona. bobalex18, on 21 mai 2019 - 08:05, said:
Bzalex, cum.stai cu vânzarea? S-au mai arătat persoane interesate? dantt, on 18 mai 2019 - 06:42, said:
Care ar fi mașinile alea care funcționează pe post de generator pentru casa? Attached Files |
#507
Posted 21 May 2019 - 17:12
remvirg, on 21 mai 2019 - 08:09, said:
Iei o lula avionul. Joia trecuta am facut un drum de vreo 1000 km: bucuresti-craiova-iasi. Am plecat pe la ora 13 din bucuresti si am ajuns la 01.30 in iasi. Cu ce avion ajungeam mai repede? Ca nu-s tiriac sa am unul al meu. Cu o electrica ajungeam sambata dupa-amiaza, dar aveam timp sa vizitez noaptea orase precum caracal sau ramnicu sarat. |
#508
Posted 21 May 2019 - 17:28
Nu fac saptamanal asa ceva, evident. Rar spre foarte rar. Ce anume e amuzant la ruta aia?
|
#509
Posted 21 May 2019 - 20:19
Ca pierzi 5-6 ore sa te duci la Craiova și sa te întorci în București și după sa mergi obosit pe unul din cele mai periculoase drumuri din tara pe timp de noapte
|
#511
Posted 31 May 2019 - 20:08
Cred că-i singura.Deocamdata pentru România n-au nici pret,dar disponibilitate.
|
#513
Posted 30 June 2019 - 09:07
Gata. L-am vandut. Am reusit sa ii si lovesc un pic bara din spate.
Dupa ce l-au bagat pe Dragnea la puscarie, au inceput sa devina oamenii interesati de achizitii. Cate un telefon pe saptamana. |
#514
Posted 30 June 2019 - 09:54
|
#517
Posted 30 June 2019 - 19:30
N-auzi dom'le ca se devalorizează electricele ceva de groaza? ) Ca să intru în pielea unora de pe aici, la banii aia cumpărătorul lua un Audi/Bmw/Mercedes full de full fără piele de plângeau toți vecinii de la bloc. "E prosti mulți care dau atâția banii pe electrice, nu știu ei ce este valuarea".
Edited by edi10000, 30 June 2019 - 19:30. |
#518
Posted 02 July 2019 - 12:15
Deci ai pierdut 33% in 3 ani. Nu e rau, in linie cu devalorizarea la o masina similara, cu combustie interna. Se pare ca limita de productie pentru modelele electrice noi ajuta binisor preturile la SH.
|
#519
Posted 02 July 2019 - 12:51
Alex, daca nu ti-e cu suparare si ai timp, acum ca ai trecut prin ciclul complet al unei masini electrice (cumparare, utilizare, vanzare), poti face un TCO in cazul tau ?
Practic, cati ani ai detinut masina, cati Km ai facut cu ea si cati bani ai scos din buzunar in perioada asta (asigurari, service, curent si, bineinetels, devalorizare la vanzare). In felul asta putem avea un punct de referinta cu care sa comparam atat celelalte masini electrice care au mai aparut cat si ICE-urile atat de iubite de unii. |
|
#520
Posted 02 July 2019 - 13:45
Hai sa incerc
83.000 - 39000 = 44.000 km / 2 ani 9 luni 16.700 - 11.500 = 5200 euro devalorizarea (~33% / 3 ani) 600 euro transport platforma 400 euro upgrade incarcator de la 3kW la 6kW 500 euro anvelope 500 euro sercice (suspensii/bucse/directie) si ITP 200 euro RCA pentru 3ani 200 euro inmatriculari si alte altea 44.000 x 150Wh/100 km x 0.55lei/kWh(media, acum 3 ani era 0.5 acum e 0.6) = 3630 lei = 800 euro curentul daca l-as fi platit 100 euro un cablu de incarcare Total: 8400 euro / 33 luni = 254 euro/luna la 1330 km/luna Daca consider ca incarcarea a fost 90% gratis(munca, supermarket-uri, etc), 700 de euro nu i-am platit deci m-a costat: 7700/33 = 233 euro/luna Daca as fi luat o fosila si as fi considerat aceeasi devalorizare, costuri de transport, inmatriculare, reparatii, s-ar mai fi adugat: - motorina 44.000 x 6 l/100(atat imi consuma Yaris-ul prin oras)x 5.5 lei = 14.500 lei = 3000 euro - impozit: 50 euro - schimb filtre, ulei, etc: 300 euro x 2 = 600 euro Total 3650 euro/ 33 luni = 110 euro/luna in plus Sumar Leaf cu curent gratis 230 euro/luna Leaf real 233 - 254 euro/luna in functie de cat din curent in platesti Echivalent motorina 230 + 110 = 340 eruo/luna PS. Nu am calculat foarte precis, scriu din amintiri. PS 2. E posibil ca devalorizarea la o fosila diesel sa fi fost mai mare in perioada asta decat la Leaf |
#521
Posted 02 July 2019 - 14:46
Multumesc mult. Numerele de mai sus reprezinta aur curat dpdv al informatiei din teren. Am salvat bookmark pentru viitoare referinte. Nu pot da decat un like din pacate ...
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users