Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 Outlook e muta pe Android

Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...
 AC Gree duce la palpait de becuri

Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...
 

Nissan Leaf 2013

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
539 replies to this topic

#19
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011
Aham, multumesc pentru clarificare. Acum incep lucrurile sa capete sens.
Ca eu eram un pic blocat cum sa dai 17000 de euro pe o electrica SH din 2013 cand poti sa iti iei un Smart ForFour nou nout electric pe la vreo 12000 de euro si ai autonomie mai buna sau la ~20000 un ZOE cu autonomia reala mult mai mare...
Dar in 2016 canci RablaPlus, ioc ForFour electric iar la Zoe plateai chirie la baterie.

Sa o stapanesti sanatos si sa ne mai scrii despre ea.

Edited by StefanSC, 27 April 2018 - 15:39.


#20
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Afara nu conteaza autonomia pentru ca masina asta e facut sa stea doar in oras 99% din timp. Deci autonomie ei reala e 100km in oras/ Brasov, in Bucuresti mai scazi.

Ai dat 17.000euro pe masina, 650euro pe platforma, 200 euro inmatriculat. Aproape 18.000euro.

Daca ar fi sa vinzi masina din anumite motive acum dupa 2 ani, ai lua pe ea maxim 11.000euro.

Economie de carburant in 2 ani sa fie 2000euro, devalorizarea e de 7000euro. Nu-i nimic rau in asta, doar ca daca sunt oameni care cred ca daca isi iau masina electrica fac economie, nu prea fac.

#21
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Am luat masina electrica pentru ca imi placeau masinile electrice. Faptul ca calculul imi arata ca daca o tin 5 ani pretul o sa fie tot cam acelasi doar m-a ajutat in luarea deciziei. La doi ani dupa ce am cumparat-o, Leaf-urile din 2013 se vand inca cam cu aceleasi preturi, cam cu 1000 de euro mai mici. Nu stiu cat o sa se devalorizeze peste inca 3 ani. Oricum daca imi luam diesel, la cum evolueaza piata si  noile restrictii probabil se devaloriza mai mult. In plus, dimensional se potriveste pe ea si noua baterie de 40kWh. Asta inseamna ca probabil o sa o tin mai mult decat 5 ani daca fac un upgrade de baterie. O sa vedem, in functie de ce modele si autonomii mai apar pe piata. Imi face cu ochiul Model 3 de la Tesla, dar astept inca 3 ani sa o pot lua second, ca nu merita pretul de noua.

#22
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu existã decât în matematicã

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Si unde o incarci ? In cat timp se incarca ?

#23
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005

View PostDeenman, on 27 aprilie 2018 - 15:39, said:

Afara nu conteaza autonomia pentru ca masina asta e facut sa stea doar in oras 99% din timp. Deci autonomie ei reala e 100km in oras/ Brasov, in Bucuresti mai scazi.

Ai dat 17.000euro pe masina, 650euro pe platforma, 200 euro inmatriculat. Aproape 18.000euro.

Daca ar fi sa vinzi masina din anumite motive acum dupa 2 ani, ai lua pe ea maxim 11.000euro.

Economie de carburant in 2 ani sa fie 2000euro, devalorizarea e de 7000euro. Nu-i nimic rau in asta, doar ca daca sunt oameni care cred ca daca isi iau masina electrica fac economie, nu prea fac.
Dude, tu numai despre calcule vorbesti, dar in viata asta exista si placere dincolo de matematica....
Omul vrea electrica indiferent de costuri, nu intelegi?
E clar ca daca vrea costuri reduse, isi lua un Logan nou cu 10k, si de 7k baga benzina si intretinea masina 5 ani.... dar omul vrea electrica... Ce face cu banii e problema lui.

Omul isi permite sa cumpere aceasta masina si sa o intretina in continuare, nu tine sa calculeze fiecare euro-cent cum poate sa-l economiseasca.

BTW, masina mea pe care-o folosesc ca daily drive imi consuma 17.5 - 19l/100km prin oras.... who the fuck cares? Stiu ca as putea lua o masina care nu trece de 8% in oras, dar nu imi pasa de aspect asta, prefer sa aud sunetul de V6 cand plec de la semafor decat sa stau cu ochii pe indicatorul de la rezervor... asta e placerea mea, si nu renunt la ea pentru un consum mai bun.
La fel si electrica e placerea omului.... am inteles, ai dat un sfat, ti-ai spus parerea, dar deja m-am saturat eu sa-ti citesc mesajele, vad ca tu vrei sa-ti IMPUI parerea, nu doar sa o spui.

Edited by AndyM, 27 April 2018 - 16:07.


#24
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Acum in general o incarc la servici. Se incarca cam :
- 35-40% pe ora, deci 2-2.5 ore
- In weekend acasa la prelungitor: 10-15 / ora, deci 8-9 ore,
- sau la incarcatoare rapide 0-80% in 20-30 de minute vara sau pana la 60 de minute iarna. De la 80 la 100% vara dureaza inca 20-30 de minute, deci o incarcare full dureaza cam 45 de minute vara. Iarna nu am incercat.

Continui cu povestea.
Prima dezamagire. Masina nu avea optiunea de incarcare de 6kW ci cea de 3kW

Daca ar fi avut optiunea de 6KW ar fi afisat doua randuri cu timpi estimati. Unul pentru 3Kw si unul pentru 6Kw

Am luat numere provizorii. A fost usor.
A fost mult mai complicat cu inmatricularea. Masina a fost luata pe leasing de austriac si nu imi era clar daca am toate actele masinii. Pe net gasisem ca am nevoie de doua taloane. Dar la austrieci era numai unul. De fapt au fost doua si la ei, dar unul a fost retinut cand a fost radiata masina.

Am avut dificultati in a face RCA-ul. Putine firme ofereau asigurari pe masina electrica.
La fel a fost cu impozitele. Nu aveau configurata baza de date pentru masini electrice. M-au sunat dupa o saptamana cand au actualizat baza.
La RAR a fost ok. Am facut programare online. Dupa 3 saptamani cred ca aveam numerele si eram in final proprietar cu acte si in Romania.

Attached Files



#25
sergiu_psc

sergiu_psc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 08.01.2008
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Strict economic vorbind, deocamdata nu sunt rentabile masinile electrice. Citisem acum cateva saptamani o stire cum ca incarcarile pentru masinile electrice nu mai sunt gratuite in Romania.
Cred ca asta era: http://0-100.hotnews...arburant-fosil/

#26
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Am zis asta deja pe prima pagina.

El incarca gratis la servici (i-a facut seful statie de incarcare) si acasa la pret bun. Ca si costuri de transport iese bine.

Arata bine masina, dar hai cu mai multe poze actuale, de la interior, scaune, bord, vreau sa vad masina ta, nu poze de pe internet.  Ce cauciucuri ai? ce dimensiune.

#27
reti

reti

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 29.07.2007
Mai bine un prius plus.....

#28
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postbzalex, on 27 aprilie 2018 - 14:57, said:

Ne-a zis ca in pretul respectiv nu erau incluse si cele doau accesorii pe care ni le mai da: un incarcatoru de masina si un cablu care valoreaza peste 1500 de euro.
poti detalia despre ce incarcator si cablu e vorba? si daca te-au ajutat cu ceva?

de ce oare o fi renuntat la ele? nu si-a luat tot electrica?

cam multi bani dupa ce cumperi masina sa mai cheltui 1500 euro pe un cablu...

View Postbzalex, on 27 aprilie 2018 - 15:19, said:

Am plecat inapoi in Romania, fara masina, urmand sa vad cu platfroma cum rezolv.
deci devenisei proprietar in postul trecut, ai dat toti banii.
unde a ramas masina?

#29
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postbzalex, on 27 aprilie 2018 - 13:37, said:

Sunt 3 nivele de echipare: Tekna, Accenta si inca un nivel si mai mic care nu imi aduc aminte cum se cheama.
Visia cred?

#30
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Pozele sunt toate de la masina mea. O sa pun mai multe pe masura ce apuc.

Masina a ramas la vechiul proprietar in curte timp de o saptamana pana am reusit sa o aducin tara cu platforma.

Incarcatorul apare in una din pozele anterioare. E un incarcator normal de masina. Unul simplu. Poti sa iti iri unul cu 500 de euro. Nou. Dar pe atunci nu stiam asta si m-am bucurat ca l-am primit.
Cablul e cablul de incarcare dr care ai nevoie ca sa poti incarci masina la incarcatoarele normale. Cele care nu au cablu incorporat. E un cablu simplu, de 16A. De nou costa in jur de 100 de euro acum.

Ambele mi-au folosit de-a lungul timpului. Incarcatorul pentru ca incarca masina cu 16A spre deosebire de  cel venit din fabrica care incarca cu 10A. Iar cablul l-am folosit la singurele incarcatoare disponibile in Brasov la vremea respectiva.

Vechiul proprietar a renuntat la ele pentru ca a intrat la pensie si nu mai avea nevoie de doua masini pentru naveta.

#31
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Primele drumuri le-am facut prin oras. A urmat o perioada de acomodare cu noua masina si condusul fara ambreiaj. Cel mai dificil a fost sa ma dezvat de scosul din viteza la oprirea si plecarea de la semafor.
Urmatoatea problema a fost ca comutatorul pentru scimbarea modului de mers este practic pe dos decat la o masina cu schimbator de viteze. Ca sa merg cu spatele trebuia sa fac o miscare asemanatoare cu bagatul in viteza 1. Iar ca sa merg inainte, in modul D, trebuia sa o bag ca si cand o bagam intr-a doua. De multe ori m-am surprins la semafor ca am bagat masina intr-antaia. Adica in marsalier. Noroc ca mergeam destul de atent la inceput ca nu eram obisnuit.

O alta problema a fost incurcatul franei cu acceleratia. Problema e ca masina e programata sa se comporte ca o masina cu cutie de viteze automata: cand ridici piciorul de pe frana, masina pleaca de pe loc. Si nu e doar asa un pic de tot, cateodata mai ales in parcare cand vrei sa faci o miscare fina trebuie sa fi foarte atent cu frana ca pleaca de parca e la vale. Ei, la viteze mici daca apesi pe acceleratie usor, poti la un moment dat sa traiesti cu impresia ca de fapt tu o tii din frana. E destul de greu de explicat. Ideea a ca la viteze mici frana si acceleratia iti dau senzatii asemanatoare. Si daca esti neatent s-ar putea sa le confunzi mai ales intr-o masina pe care nu o cunosti si in conditii de trafic solicitante. Mi s-a intamplat o data cand trebuia sa cedez trecerea la o intersectie sa apas pe acceleratie in loc de frana. Desigur m-am prins imediat de greseala, dar m-a costat un metru de deplasare si se putea solda cu un accident.

Am evitat sa mai conduc Yaris-ul. Sa nu imi ametesc reflexele si mai tare.

#32
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Niste poze pe care le-am facut cu prima masina electrica care a incarcat alaturi de mine. Desigur o Tesla.Attached File  IMG_20170422_155521.jpg   51.06K   166 downloadsAttached File  IMG_20170422_155454.jpg   47.29K   166 downloads

Si o poza cu motorul.Attached File  IMG_20170526_091839.jpg   63.16K   181 downloads

O alta problema neplacuta a fost ca desi seful imi promisese o priza a tot taraganat montarea ei. Si eu din doua in doua zile scoteam prelungitorul ba acasa ba la servici sa incarc masina. Dar pana la urma s-a rezolvat si a mintat un incarcator de 22KW. Ma rog, masina mea putea incarca doar cu 3.2KW dar a fost un salt semnificativ. De la 10-15% / ora la peste 20%/ora. Cum eu incarcam in general intre 20 si 80%, acum in 3 ore era incarcata. Era mai usor asa. Nu mai aveam nevoie de prelungitor, parcam si o puneam la incarcat.

A si cablul incarcatorului avea o mufa diferita de a masinii si a trebuit sa folosesc cablul primit la cumpararea masinii. Dar combinatia respectiva nu era permisa in standard: cablul dr la incarcator sa il cuplez la cablul meu care sa il cuplez la masina. Mufele se potriveau dar incarcarea nu incepea. Rezolvarea a fost relativ simpla desi pare stupida: a trebuit sa dai din mufa cablului meu 14 mm.Attached File  Mennekes%20Type%202%20Plug%20length%20to%20fit%20socket.jpg   58.16K   143 downloads

#33
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Jantele sunt cele originale pentru echiparea Tekna, de 17 inchi. Accenta si Visia au de 16 inchi. Visia are normale de tabla cu capac de plastic din cate stiu.

O poza facuta ieri. Pusa la incarcare la bloc pentru un drum la Sfantu Gheorghe la 'Zilele Sfantu Gheorghe'. A fost un drum de 70 de km in total. Mers normal(pana in 110 km/h) la dus si destul de incet la intors(pana in 75) ca a condus nevasta, era noapte si drumul varza. Consum 7.3 km/kWh (13.6 kwh/100km), aproximativ 55% din baterie.
Festivalul a fost organizat pe o suprafata mare, cu zone tematice(in poza zona de vinuri organizata la muzeu si zona de artizanat). Asta a permis o aglomeratie mai redusa insa la ora 8 tarabele de artizanat se inchideau. Am gasit usor si loc de stat jos sa mancam un ciolan de la 'Regele Ciolanului' de Sfantu Gheorge. Recomand.Attached File  IMG_20180427_122419.jpg   101.61K   153 downloadsAttached File  IMG_20180427_182914.jpg   94.19K   122 downloadsAttached File  IMG_20180427_183305.jpg   93.81K   103 downloads

View Postsergiu_psc, on 27 aprilie 2018 - 16:20, said:

Citisem acum cateva saptamani o stire cum ca incarcarile pentru masinile electrice nu mai sunt gratuite in Romania.
Cred ca la o zi sau doua dupa stirea respectiva, Kaufland a anuntat ca incarcatoarele din parcarile lor(cam 75% din reteaua Renovatio) vor ramane in continuare gratuite.

Informatiile prezentate de bordul masinii referitoare la autonomie sunt ultra optimiste. Nu stiu daca cineva le poate atinge. Din acest motiv am cumparat, desigur de pe Aliexpress, un adaptor ODB II Bluethooth, pe care il folosesc cu o aplicatie destul de desteapta de pe telefon: LeafSpy. Aplicatia a fost facut de un tip care a decodat o parte din mesajele trimise de masina. Varianta full a costat 75 de lei. E utila pentru ca poate sa iti calculeze energia folosita, consumul(instantaneu, pe calatori sau total de la incarcare) si pe baza lui estimeaza autonomia reala. Se pot vedea codurile de eroare, puterea de incarcare, nivelul de degradare a bateriei. Asa am aflat si eu in sfarsit nivelul de degradare. De fapt aplicatia afiseaza nivelul de sanatate a bateriei (SOH): 88%

Si pozele:
Attached File  Screenshot_2017-02-08-16-01-28.png   66.41K   124 downloadsAttached File  IMG_20180428_065537.png   79.47K   93 downloadsAttached File  Screenshot_2017-06-23-12-22-14.png   69.96K   69 downloads

Edited by bzalex, 28 April 2018 - 06:01.


#34
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,326
  • Înscris: 09.09.2006
Întrebare legată de poza din postul #24 : nu e obositor bordul ăla așa de colorat? Ai vreo opțiune să-l "simplifici" cumva?
Kilometri mulți și fără problemele colegului de leaf (sau altele)!

#35
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Din nefericire indicatorul respectiv e destul de aproximativ si de exemplu incarcarile la un incarcatori rapid il imbunatatesc. Temperaturile reci de asemenea. Deci e greu de estimat exact unde e. Momentan il am la 84%, destul de stabil. Deci as putea zice o degradare maxima de 4% in doi ani. O sa pun probabil mai incolo si un grafic cu evolutia parametrului respectiv de-a lungul timpului.

Bordul nu are skin-uri. El nu e obositor in sine. Ce e in schimb confuzant, este ca toate valorile numerile sunt afisate cu alb pe negru, cu acelasi font. La drum lung le mai incurc mai ales daca au valori apropiate: viteza, viteza de croaziera, nivelul bateriei, km parcursi. Nu ai un hint vizual la ce reprezinta indicatorul respectiv. Iti ramane in cap o cifra alba pe un fond negru. Daca iti arunci rapid ochii si nu esti atent s-ar putea sa te uiti la viteza de croaziera si sa crezi ca e nivelul de baterie.

#36
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Initiator, mai bine nu ne povesteai cum te-ai dus cu atatia bani cash la tine pana in Viena...  Si i-ai mai si speriat ( normal...) pe aia de la banca, de au crezut ca nu esti sanatos la cap..( normal...)

Si cum l-ai intrebat tu superior pe vanzator...ca ii dai bani CA$$H...Cat mai lasa..  WTF?

Tot asa ma intrebau dealerii din RO. Cum achit masina, cash sau credit? Ba esti prost? Ce te fute grija? Tie iti intra banii toti in cont.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate