Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Momentul Aprilie 1964

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...
 Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 

Consumul real de carburant

- - - - -
  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#19
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,147
  • Înscris: 19.09.2005

View PostDany_Darke, on 27 aprilie 2018 - 11:13, said:

consumul real depinde de:
.......

de talpa soferului, restul e discutabil

si in cea mai cea masina daca bagi adanc piciorul in accelaratie o ia razna consumul.

Edited by arg, 27 April 2018 - 11:17.


#20
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Consumul real de carburant este numai cel instantaneu, chiar dacă vorbim de autovehicule identice (să aibă numerele VIN consecutive) care se deplasează unul în spatele altuia.
Primul factor care hotărăşte consumul este şoferul, să fie clar. În funcţie de stilul de conducere, consumul este mai mare/mic.
Al doilea factor care hotărăşte consumul este drumul (tipul şi calitatea pavajului), cu un sub-factor determinat de starea pavajului (umed/uscat, denivelat sau nu).
Al treilea factor sunt anvelopele (tipodimensiune, compoziţie, grad de uzură).
Al patrulea factor este vântul (direcţie, viteză).
Al cincilea factor este unul colectiv şi anume factorii perturbatori, care sunt compensaţi, în cazul transportului urban de marfă şi călători, prin coeficientul Sb.
Urmează mai mulţi factori hotărâtori: temperatura mediului ambiant, gradul de încărcare, numărul de porniri şi opriri, numărul de semafoare sau locuri de oprire obligatorii de pe traseu (staţii, de ex.), numărul de viraje la stânga (pentru traficul urban) etc.
Computerul de bord afişează într-o măsură relativ mică consumul real.
Dar, dacă doriţi să vă calculaţi un consum cât de cât aproape de cel real, vă recomand aplicaţia aCar (numai pentru Android). Este cea mai bună soluţie software de acest gen pe care am întâlnit-o, în afară, bineînţeles, de aplicaţiile dedicate acestui domeniu, de uz profesional.

Una peste alta: Nissan Primera P12, 11 ani vechime, rulaj 110.000 km, consum urban 9-13%, consum extraurban 5-8,5%. Valorile minime le-am atins în condiţii de trafic ideale (numai eu în maşină, drum liber), valorile maxime le-am atins în condiţii crunte (coloane în care am staţionat peste 1 h, drumuri de munte cu serpentine şi AC pornit). Evident, sunt valori medii toate.

Edited by PSC, 27 April 2018 - 11:22.


#21
dany67

dany67

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 382
  • Înscris: 14.09.2006

View PostAdm, on 27 aprilie 2018 - 10:58, said:

Ce insemna consum real?

Consum Real-time = Consum instant

La multe benzinare nu exista asta pentru ca te ia cu durere de inima.

In rest, consumul e foarte mult influentat la noi de conditiile de trafic (mers bara la bara) si modul de condus.

Sa iti zic ca a mea masina are mixt declarat 5.5l/100Km, dar real am 15l/100km (Bucuresti), foarte rar la drum lung 9l/100km, iar mediu 11 L/100Km?
Sor'mea are 1.6 diesel VAG si sub 11l/100Km nu vede in Bucuresti

Fiecare e cu realitatea sa!

Asa e.Cand esti in accelerare acul ala ar vrea sa treaca de gradatia maxima, care este la 30l./100km
In rest, 10-12-14, dar nu prea des in Buc., ca nu-mi place .BMW 520i

#22
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

View PostDany_Darke, on 27 aprilie 2018 - 11:13, said:

consumul real depinde de:
  • motor

  • uzura motorului

  • modul de exploatare

  • intretinere

  • combustibil

  • temperatura ambianta

  • cu sau fara ac

  • modul de conducere

  • incarcarea masinii

  • inclinatia drumului

  • asfaltul de pe drum

  • anvelope

  • conditiile de trafic
iar exemplele pot continua pana maine. crezi ca le poti cuprinde pe toate pt un consum real?

Singurul post cu rost de aici. Restul sunt ... adunare de posturi...

#23
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012
Luat de pe aria jurnal de bord Posted Image

E vorba de 530D , 2001 . in prezent 275.000km

Quote

A) Am facut un plin de 70 de litri - am facut undeva la 850km . Mers normal . Am facut un drum Resita - Oradea / Oradea - Resita ... seara m-am plimbat putin prin oradea cu maisna si in rest doar in Resita . Asta a fost pe la inceputul lunii Decembrie cand nu a fost frigul ala. Deci media ma gandesc ca e undeva la 8L/100km  .. mers normal . Asta ar fi consumul in mediul urban, exterior si putin autostrada Posted Image
B ) Am alimentat inainte de revelion. La fel, am facut plinul ... A venit si frigul ala de -13-15 grade dimineata. In perioada asta am mers doar prin oras, mai precis Resita. Aici nu e niciodata aglomeratie , sau cel putin nu am prins eu. Si de acasa pana la birou am 2 semafoare pecare mai tot timpu le prind pe verde. Cu 70L am facut undeva la 550km, mers normal. Media e undeva la 14L/100km , asta in mediul urban... Ma gandesc ca daca era sa locuiesc intr-un oras aglomerat, era undeva la 17L-18L la 100km

+

Quote

Ca un detaliu in plus... combustibilul pe anul 2017 a costat undeva la 9000RON (+/- cateva sute de ron) - calcul facut de pe facturile din 01.01.2017 pana la 01.01.2018
In anul 2017 am facut undeva la 22.000-23.000 km

Nu am mers niciodata cu ochii pe consum. Oricum in bord imi arata 7.1L media Posted Image ... vezi sa nu

Edited by Andreysc7, 27 April 2018 - 11:32.


#24
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

View Postrealduc, on 27 aprilie 2018 - 11:07, said:

depinde in primul rand de experienta soferului ! ...
eu cu nevasta-mea avem o diferenta de cca 1-1,5 litri la 100 km ! ...
bineinteles in favoarea mea ! ... Posted Image
conducem o Toyota de 1600 cm3, pe benzina !
Ai punctul pe"i". Nu stiu cum se face ca femeile termina carburantul mai repede. Pe aceiasi masina eu scot cal la fel ca tine comparativ cu nevasta-mea pe un Audi A2 1,4 TDI. In exterior cam 4,5 -5 %, in oras nu ma mai gandesc..cred ca 8-9%...la ea acum baga motorina, acum se termina :).

#25
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Peugeot 307 2.0HDI  4.1-4.6l/100km extraurban. 7-8l/100 urban.
Citroen C3 1.4HDI  4-4.6 l/100km  extraurban  5.5-6 l/100km urban
Daewoo Cielo GLE 6.2-6.5l/100km extraurban  10-12l/100km urban

Acestea sunt consumuri obtinute in mod constant pe masinile mele. Ocazional consum mai mult sau mai putin dar in 90% din cazuri ma incadrez in limitele astea.

#26
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,147
  • Înscris: 19.09.2005

View Postexceswater, on 27 aprilie 2018 - 11:22, said:

Singurul post cu rost de aici. Restul sunt ... adunare de posturi...
ca si postul tau, cam offtopic
toti stim ca variaza si de ce, initiatorul a intrebat ce consumuri avem nu de ce le avemm, nu de alta dar nu ai spus ce consum ai.

Edited by arg, 27 April 2018 - 11:27.


#27
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,920
  • Înscris: 01.01.2010

View PostSeteh, on 27 aprilie 2018 - 11:07, said:

Mie imi plac topicurile astea ca se lasa cu cearta :) . Fiecare isi va lauda cotetul si nimeni nu va spune consumul real. Pana acum doar Adm a zis realitatea.
O sa ajungem la consumuri SF de 3.2 si " a mea e mai lunga", " ba a mea e mai tare".
De unde ești?
Te plimb cu mașina și îți arăt că nu am mințit. Eu mă așteptam să nu fie crezuți cei care declară consum mic.
Oricum, vei vedea că am spus adevarul, dai o bere și scrii aici că te-ai înșelat.

Ați "sefeit" de la SF, consumul mediu de carburant. Dacă mergi cu aceeași mașină, un an, pe toate drumurile, îți faci o socoteală, în ceea ce privește consumul și știi cam cât  îți va consuma (deci cu aproximare), atâți KM. Nu este așa greu. Și nu trebuie bifate o sută de căsuțe.  Inițiatorul a dorit să afle valorile subiectiv măsurate de către noi, șoferii, colegi de forum. Pentru date tehnice, se interesează la producător.

#28
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Consum facut in decursul a citeva mii de Km in Germania mers pe autostrada Logan 1.6Mpi 7,2%
In Romania mers constant afara din oras 5,8% cu aprox 90Km/h si pina`n 60Km/h in localitati.
Patrol 2,8l Diesel SWB fix cum o calci, 8% cu 80Km/h...12% 120Km/h, bineinteles afara de oras si fara remorca, ea adauga aprox 1%.
Viteza reala este cu 9Km/h mai putin decit indica bordul, consum cfm. vitezei bordului.

#29
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,147
  • Înscris: 19.09.2005
@ Dany
ii poti face un pool din litru in liru de pe la 3% pana pe la 12%?

#30
dany67

dany67

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 382
  • Înscris: 14.09.2006

View Postarg, on 27 aprilie 2018 - 11:35, said:

@ Dany
ii poti face un pool din litru in liru de pe la 3% pana pe la 12%?
Cel mai mic, si mai bun, si pe drum lin, si drept(nu la vale Posted Image ), si masina goala, si...alea, alea, mai putin de 6,5 nu vrea! Posted Image

#31
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostIon_Bumbu, on 27 aprilie 2018 - 11:33, said:

Consum facut in decursul a citeva mii de Km in Germania mers pe autostrada Logan 1.6Mpi 7,2%
In Romania mers constant afara din oras 5,8% cu aprox 90Km/h si pina`n 60Km/h in localitati.

Viteza reala este cu 9Km/h mai putin decit indica bordul, consum cfm. vitezei bordului.
Nu cumva ai inversat primele două valori? Eu n-am reuşit să am sub 6% consum extraurban în România, dar am reuşit 5% în Bulgaria, din care numai 1/4 din cei 600 km a fost autostradă.
Contează şi calitatea combustibilului, am uitat să scriu la primul meu post. Benzina OMV de 100 din România se arde foarte repede, dar am avut acelaşi consum ca şi cu o benzină de 95.
De regulă, în România, extraurban, nu merg sub 100 dacă permite drumul, iar asta înseamnă un consum instantaneu de 5,5%. Evident, viteza de pe vitezometru.
Apropo de vitezometru: viteza reală faţă de cea indicată la bord depinde şi de tipul de anvelope. La maşina mea, 60 km/h pe bord înseamnă 57 km/h reali, iar 80 km/h pe bord înseamnă 78 km/h reali. Sursa: dispozitivele de măsurare a vitezei de pe DN1 din Otopeni, sensul spre aeroport.

#32
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,147
  • Înscris: 19.09.2005
eu folosesc omv 95+98 si nu am observat consum mai mare, dar problema e ca motorul se tureaza mai usor si trage mai bine... iar daca scap piciorul in acceleratie incepe sa coste.

Edited by arg, 27 April 2018 - 11:54.


#33
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011
Ma bag si eu in "galceava".Posted Image
Eu am un Logan ph2 (facelift) cu motorizare 1.4MPI, fabricat in nov. 2009 (e al meu doar de doi ani). Nu are posibilitatea de afisare a niciunui fel de consum (instantaneu, mediu, sau cum o fi), dar eu, inca de la cumpararea masinii, am inceput sa tin o evidenta a unui asa-zis 'consum mediu", pe care-l determin foarte simplu. Intotdeauna cand merg la benzinarie fac plinul si notez kilometrajul masinii. In acest fel, cu regula de trei simpla pot foarte usor sa aflu cat a fost consumul mediu / 100km in intervalul de la ultima alimentare. Bineinteles ca rezultatele au marja lor de eroare, dar eu nu sunt interesat sa aflu cat mai precis consumul, ci scopul pentru care fac aceasta statistica este acela de a depista eventuale consumuri "anormale" in raport de conditiile in care au fost inregistrate, consumuri care pot fi semnul unor probleme ale masinii.
Mergand pe metoda descrisa mai sus, am descoperit cat de mult variaza consumul in functie de conditiile de trafic, de mersul in oras sau la drum intins, de anotimp, etc. Cel mai mic consum mediu calculat a fost de 5,65 l / 100 km, realizat in vara anului trecut la drumul dus catre mare, iar cel mai mare a fost de 13,6 l / 100 km, realizat in ianuarie 2017, la mers exclusiv prin oras in intervalul de timp dintre doua alimentari.
Facand media tuturor consumurilor calculate in cei aproape 2 ani care au trecut de cand am cumparat masina, am obtinut valoarea de 8,16 l / 100 km.
Iar acum, sa vedem ce zice fisa tehnica a masinii, la capitolul consum:
- ciclu complet = 6,9 l / 100 km;
- ciclu urban = 9,6 l / 100 km;
- ciclu extraurban = 5,5 l / 100 km.
Eu zic ca sunt "in parametri optimi" cu consumurile realizate.

#34
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Orice autoturism poate sa consume mai mult carburant decat este precizat de catre producator , mai putin , doar in cazul in care masina nu merge pe rotile ei ci pe platforma Posted Image

#35
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Argule nu vreau sa stric prietenia cu tine.

Consum recent la Lancerul meu de 1.8 143 de cai este undeva intre 7.3 si 10.
Depinde de multe chestii.

Zi si mie de cat timp conduci matale si cati km ai la bord te rog...

#36
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postarg, on 27 aprilie 2018 - 11:54, said:

eu folosesc omv 95+98 si nu am observat consum mai mare, dar problema e ca motorul se tureaza mai usor si trage mai bine... iar daca scap piciorul in acceleratie incepe sa coste.
Asa betivan e golful ala ?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate