Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Ingineria in lume

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,276
  • Înscris: 30.10.2003
Scopul topicului? Sa vorbim despre marile realizari ingineresti ale lumii. Prezentari, discutii, x vs y, tot ce inseamna inginerie e binevenit in aceasta discutie. Sa incep eu:


Viaductul Millau
[ https://lonelyplanetwp.imgix.net/2011/09/2892568426_0c55f78f5d_z.jpg?fit=min&q=40&sharp=10&vib=20&w=1470 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/05/Viaduc-Millau_Pile-P2_Eiffel.svg/400px-Viaduc-Millau_Pile-P2_Eiffel.svg.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Date tehnice
Viaductul este un pod hobanat cu o lungime de 2.460 m. Traversează râul Tarn la aproape 270 m altitudine. Tablierul, cu o lătime de 32 m, conține o autostradă cu 2 bezi și o bandă de urgență pe fiecare sens de mers.
Podul este susținut de șapte picioare prelungite prin piloni de 87 m înălțime, de care sunt agățate cele 11 perechi de hobane.



Tunelul Gotthard (GBT) este un tunel de cale ferată prin masivul elvețian Gotthard, construit între 1999 și 2016; darea sa în folosință era planificată pentru anul 2017, dar s-a realizat la jumătatea lui 2016.  Posted Image
Tunelul, care leagă Elveția de Italia pe direcția nord-sud, este format din 2 galerii principale paralele (pentru câte 1 cale de rulare) și câteva tronsoane de legătură între ele. Galeria de vest măsoară 56,978 km, iar cea de est 57,091 km, acesta fiind cel mai lung tunel din lume. Lungimea totală a galeriilor inclusiv toate galeriile de legătură și acces va fi de 153,5 km.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/i0kdT5oEN2Q?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Bursul, 20 April 2018 - 11:03.


#2
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,104
  • Înscris: 05.06.2002

View PostBursul, on 20 aprilie 2018 - 10:38, said:

Raza de curbură a podului este de 20 km, ceea ce permite vehiculelor o traiectorie mai precisă decât în linie dreaptă.
pls explica-mi chestia asta ca eu n-o inteleg...

#3
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,444
  • Înscris: 19.04.2009
Platesti tu diazepamul pentru 15 milioane de romani care pot citi topicul asta?
Nu ti-e rusine?

#4
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,276
  • Înscris: 30.10.2003

View PostFane, on 20 aprilie 2018 - 10:47, said:

pls explica-mi chestia asta ca eu n-o inteleg...
Am sters. Habar n-am ce a vrut sa zica ala care a scris in Wiki. Posted Image

#5
invest20042001

invest20042001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 314
  • Înscris: 04.02.2008
Rusine Elvetienilor! Pai astia ar fi in stare sa faca autostrada Comarnic-Brasov in linie dreapta, pe sub pamant, sa nu o vada nimeni........... Pai asa?????

Edited by invest20042001, 20 April 2018 - 11:02.


#6
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Hong Kong–Zhuhai–Macau Bridge

Attached File  section-of-hong-kong-zhuhai-macao-bridge-xlarge.jpg   129.82K   51 downloads


Lungime  55 Km
Inaltime - 42 m
Durata construcitie - 7 ani
Cost - 16 miliarde USD

#7
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,276
  • Înscris: 30.10.2003
Sa-ti bati copiii ce lung e pe google maps.

#8
victor29cr

victor29cr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 04.06.2016
Autostrada Bucuresti - Pitesti ? ??          ???
???????????

#9
androholic

androholic

    nemuritor si rece

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,898
  • Înscris: 26.03.2012
Barajul Siriu
http://adevarul.ro/l...171c/index.html

#10
meshgheru_andu

meshgheru_andu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,453
  • Înscris: 09.05.2009
Podul ala din Hong Kong :o si pe deasupra si dedesubt :o

#11
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,276
  • Înscris: 30.10.2003

View Postvictor29cr, on 20 aprilie 2018 - 11:38, said:

Autostrada Bucuresti - Pitesti ? ??   ???
???????????
Sectiunea bancuri e mai sus.

#12
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Asta e raza de curbura a viaductului Millau. Viaductul nu e drept, e curbat, daca s-ar prelungi cercul din care face parte viaductul ar fi un cerc cu raza de 20 km, cercul e asa de mare ca e cam inopservabil. Personal am trecut doar noaptea pe viaductul Millau si nu mi-am dat seama ca nu e drept.
[ https://photoeditor61.files.wordpress.com/2013/05/postcard-view-millau-viaduct-bridge.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
O curba usor inclinata datorita fortei centrifuge iti permite o viteza superioara unor curbe bruste, plane, in cazul unei autostrazi face mersul lin, nimeni nesimtind nevoia sa franeze.

Edited by SpeedDemon, 20 April 2018 - 12:51.


#13
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017

View PostBursul, on 20 aprilie 2018 - 10:59, said:

Am sters. Habar n-am ce a vrut sa zica ala care a scris in Wiki. Posted Image
este mai putin plictisitor sa conduci un auto intr-o traiectorie usor curba decat dreapta ! ...
esti mai atent ! ... creste siguranta in trafic ! ...
cred ca asta a vrut sa spuna cel de la Wikipedia !
colegu' @SpeedDemon a preciazat ca majoritatea viaductelor sunt in linie "usor" curba !

Edited by realduc, 20 April 2018 - 13:11.


#14
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,276
  • Înscris: 30.10.2003
Avea dreptate @lex404. Chiar te apuca depresia cand vezi ce realizeaza unii si noi ...

#15
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Daț dreaq străinejii ăștia.

Și România e frumoasă, păcat că e populată.

#16
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016
Salvare de apele barajului Assuan a monumenteleor egiptene. A fost o colaborare internationala. Poate exista vreun film despre asta pe youtube, dar nu am cautat.

#17
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007
Pe la rusi la Krasnoyarsk, este o "ecluza" pe sine.  Mare si urata.
Nu am detalii , doar video deocamdata.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pjUPL2_Jzjg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#18
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Barajul Hoover, S.U.A. Între statele Nevada şi Arizona

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XE8yZZ5QEj4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate