Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
din greseala am stropit pomii cu ...

Branduri de card acceptate la pla...

Doctoratul sau al 2-lea masterat ...

Reparatie tabla smulsa in jurul u...
 W11 home , problema cu limba engl...

De unde cumpar o tigaie wok?

Modem 4G LTE (USB) cu sim Vodafone

Cartela cu numar pentru activarea...
 Cablu ingropat

Presiune/amenințari

Sapatura de jur imprejurul casei

Adaptor pt casti
 În UE, permis digital de conducato...

Spalatorie auto profesionala in I...

Anxietate si Safety behaviors OCD.

Conducta DN 800 pe teren construi...
 

Pago plateste - aplicatie de Android pentru plata utilitatilor

- - - - -
  • Please log in to reply
421 replies to this topic

#1
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Pago este o aplicatie romaneasca de Android, facuta de un dezvoltator din Pipera cu sprijinul BT, un startup fintech, de plati prin intermediul telefonului mobil.

https://play.google....goplateste.pago

O scurta descriere

Se descarca aplicatia Pago, se instaleaza pe telefon, se inroleaza un card cu un comision unic de inrolare de 0.20 RON (20 de bani) perceput o singura data.
Apoi se adauga, pe baza de cod client, furnizorii de utilitati la care avem cont si pe net (in cazul meu - ENEL, Digi, dar se poate adauga si Engie, Vodafone, Orange, si alti furnizori dintr-o lista). Se poate face si rovinieta in aplicatie.

Platile pot fi facute instant, direct din aplicatie (dupa ce apare factura) sau se pot programa plati automate la o data anume specificata (de preferinta cu minim 3 zile inainte de scadenta), de tipul... "daca factura este sub 100 lei, plateste automat in data de 28 ale lunii (scadenta in 30, sa spunem)".

Platile programate se pot dezactiva din aplicatie oricand, daca ne hotaram sa nu mai plateasca automat Pago (oricum le urmarim in exrasul de cont).

Parti slabe - Pago, desi plateste la timp, nu trimite intotdeauna confirmari pe mail pentru platile pe care le face. Asa ca.. stai si te intrebi cateva zile daca au platit sau nu (facturile nu apar scazute in contul furnizorilor decat dupa 4-5 zile de la plata).  

Pentru cei care au frica de plata cu cardul pe internet - platile nu se fac de catre operatorul aplicatiei Pago ci de catre procesatori de plati cu cardul autorizati (de tip PayU, sau EuPlatesc) prin intermediul acelorasi servere securizate pe care le folosim atunci cand platim pe net, prin acesti operatori... Pago asigura doar interfata si are contract cu acesti operatori sa se ocupe de toata bucataria platilor pe net cu cardul, asa ca datele cardurilor nu apar stocate undeva la dezvoltatorul aplicatiei.

In rest...functioneaza ok.

Edited by rosix, 13 April 2018 - 16:02.


#2
EllaBeauty

EllaBeauty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,870
  • Înscris: 18.12.2011
Da securitatea maica?

#3
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Frumos, da' nu prea.

Tipic românesc.
De obicei merge, dar poate să nu meargă și să te trezești fără curent.

Bună idee totuși, doar că mai trebuie luat la pilă.

#4
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 EllaBeauty, on 13 aprilie 2018 - 15:52, said:

Da securitatea maica?

E aceeasi securitate ca la platile pe internet, aceeasi furnizori de servicii de plati, numai ca e alta interfata, nu mai platesti pe site la Enel, prin intermediul ING WebPay, sa spunem, platesti prin alt furnizor de servicii de plati, in acelasi loc.. Aceeasi bucatarie, aceeasi securitate, costuri zero.  Singura diferenta este ca nu mai primesti codul ala de 3D Secure pe SMS, odata ce ai inrolat cardul, presupun ca asta e si scopul... Cum spuneam... oricum, se presupune ca te uiti lunar in extrasul de cont sa vezi ce miscari s-au facut pe acolo.   Cei de la Enel trimit singuri confirmare de plata cand au primit banii, iar la Digi se vede in Digicare, cand apare factura scazuta.

Eu folosesc de vreo 4 luni Pago pentru plati automate catre ENEL si Digi... facturile sunt sub 100 lei, scadentele sunt pe 30-31 si le-am programat pentru plata automata in 28 ale fiecarei luni.  Pana pe 4-5 a lunii urmatoare apar scazute din contul furnizorilor ... cam greu, dar asa e la romani, n-am primit totusi notificari de intarziere, semn ca banii totusi ajung la timp.

Din cate am inteles si Revolut a introdus sau va introduce plati automate la date presabilite din aplicatie, problema este ca ei nu vad facturile in aplicatie, cum le vede Pago, care are contract cu furnizorii de utilitati ca fiecare client inrolat sa-si vada factura in aplicatie.

Edited by rosix, 13 April 2018 - 16:08.


#5
mirq

mirq

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 23.05.2007
Din pacate (inca) nu au Telekom in lista furnizorilor :) (o folosesc de 3 luni si e ok)

#6
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,162
  • Înscris: 08.12.2006
Platesc de aproape 6 luni de zile facturile la Electrica, UPC, Orange si Engie .

Ce pot spune despre aplicatie, cand am instalat o acum 6 luni, au fost foarte mutl eprobleme cu ea. Contul de Orange nu imi extragea factura, cel de Electrica, cand si cand, cu Engie si UPC nuam avut proble.

In decursul a 6 luni au avut, cred ca, vreo 4 update uri in care aplicatia si functionalitatea ei s-a imbunatatit considerabil, nu mai sunt probleme cu niciiunul din furnizorii mai sus mentionati

Nu am avut probleme de trasmitere de email de confirmare a platii (e bine sa verificati si zona de span a emailului), emailurile au venit si vin la timp fara doar si poate. Confirmarea platii la furnizor se face cam in 2-3 zile (cel mai mult a luat la UPC 3 zile).
Am inregistrat doua carduri (cel de Revolut si cel de la Libra), platile merg perfect cu ele.

La capitolul securitate, pot spune ca nu au o autentificare cu amprenta sau parola la deschiderea aplicatiei, dar au parola la fiecare confirmare a platii (mandatory)

Ce as mai putea spune despre aplicatie? In mare, sunt multumit de ea si chiar apreciez initiativa celor care au facut o. Eu personal o folosesc si o consder utila prin prisma faptului ca nu mai sunt nevoit sa @surfez@ prin 3-4 conturi ale furnizorilor , astept sa se stranga 2-3 facturi si le platesc dintr-un foc .

 exceswater, on 13 aprilie 2018 - 15:52, said:

Frumos, da' nu prea.

Tipic românesc.
De obicei merge, dar poate să nu meargă și să te trezești fără curent.

Bună idee totuși, doar că mai trebuie luat la pilă.
Tipic romanesc...ce? la ce te referi?

Odata ce ai factura activa in Pago si ii dai sa o platesti, iti garantez ca plata se va face fara doar si poate, nu am avut surprize.

Mai mult decat atat, nu iti taie nimeni curentul fara o notificare in prealabil de neplata . Iar daca te vei trezi cu o avertizare in posta, stii de ce.

#7
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 mirq, on 13 aprilie 2018 - 16:06, said:

Din pacate (inca) nu au Telekom in lista furnizorilor Posted Image (o folosesc de 3 luni si e ok)

Nici nu o vor avea, pentru ca Telekom s-a aliat cu cei de la Alior Bank si au facut solutie proprie de banking si achitat facturi... deci nu vor apela la terti.

#8
mirq

mirq

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 23.05.2007

 rosix, on 13 aprilie 2018 - 16:11, said:


Nici nu o vor avea,...

Pacat, ar fi fost lista completa (pentru mine).
Oricum la ei platesc prin aplicatia Telekom dar ar fi fost frumos sa fie totul la un loc :)

#9
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,162
  • Înscris: 08.12.2006
Au un suport destul de ok, mie mi-au raspuns de fiecare data cand le-am ridicat o problema. Poti intreba chestia asta...de ce nu au cu telekom si daca vor avea.

Edited by cuculea, 13 April 2018 - 16:21.


#10
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,936
  • Înscris: 24.02.2006
ce avantaje au fata de sistemul DirectDebit?

#11
mirq

mirq

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 23.05.2007

 cuculea, on 13 aprilie 2018 - 16:17, said:

Au un suport destul de ok, mie mi-au raspuns de fiecare data cand le-am ridicat o problema. Poti intreba chestia asta...de ce nu au cu telekom si daca vor avea.
Am intrebat acum cateva luni si au raspuns ca este in curs de negociere :) Asteptam, poate-poate :)

#12
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,162
  • Înscris: 08.12.2006

 mirq, on 13 aprilie 2018 - 16:30, said:

Am intrebat acum cateva luni si au raspuns ca este in curs de negociere Posted Image Asteptam, poate-poate Posted Image
Asta vroiam sa zic, numai ca m-am abtinut. Zicea cineva mai sus ca NU VOR avea PENTRU CA S-AU ALIAT CU ALIOR... nu stiu daca asta este adevaratul motiv pt care Telekom nu exista in lista

Pago isi extrage datele cu privire la factura clientului, direct din baza de date a furnizorului. Accesul acesta chiar trebuie negociat foarte strict. Pesemne ca negocierile cu Telekon sunt mai lente.

Paga aveau de gand intr o vreme sa introduca si palta impozitelor ...imaginati-va negocierile cu cei de la ANAF pentru a intra in baza dedate de acolo. Va imaginati ca vor dura o vesnicie.

 _Smiley_, on 13 aprilie 2018 - 16:26, said:

ce avantaje au fata de sistemul DirectDebit?
Depinde din ce punct de vedere vezi situatia. Daca tu pe cardul de debit-credit pe care ai setat direct debitul, pastrezi foarte multi bani , nu e niciun avantaj Pago.
Pntru unul ca mine care @vantura@ banii dintr un cont in altul, iar pe cel de Romania tin foarte putini bani, sau transfer doar strict pentru plati facturi .....avantaj Pago care ma si notifica cand vine o factura. In momentul ala , avand Revolut, repede un schimb valutar si pac...execut factura (facturile)

Edited by cuculea, 13 April 2018 - 16:53.


#13
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,227
  • Înscris: 11.08.2003
Si aplicatia bancara face plati de facturi. O folosesc pe aia de la BCR.

#14
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 sorin147, on 13 aprilie 2018 - 17:17, said:

Si aplicatia bancara face plati de facturi. O folosesc pe aia de la BCR.

Da.. E cam acelasi lucru. Nu stiu daca aplicatia bancara face plati la date prestabilite, de pe card, cu comision zero... ca asta e ideea.  Asa, dintr-un mobile banking, oricine poate face plati.

Ideea cu Pago este ca... cei care o folosesc sunt, in majoritate tineri informati care au si alte mijloace (pot plati si pe net, cu telefonul, etc)... Pensionarii sau lumea comuna... tot la coada la Posta se aseaza, sa plateasca o factura de curent sau de cablu desi multi pensionari au card de debit pe care primesc pensia si ar putea sa gaseasca o solutie mai simpla.

#15
yndy

yndy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,438
  • Înscris: 17.05.2010
Am instalat-o şi eu dar nu m-a convins încă, eu am de plătit 2 facturi lunar şi o fac de pe site-ul furnizorilor cu cardul (Digi şi Enel). Digi mă tot îmbie să îmi fac direct debit, dar eu am învăţat ceva de la prietenii mei din Anglia şi de la facturile lor de utilităţi - la direct debit furnizorul trebuie să îţi dea discount, măcar 1% de formă, pentru că el îşi rezolvă o mare problemă a riscului de întârziere la plată. Şi Digi şi Enel au platfome ok în prezent şi nu simt nevoia de Pago.

#16
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 yndy, on 14 aprilie 2018 - 07:12, said:

Am instalat-o şi eu dar nu m-a convins încă, eu am de plătit 2 facturi lunar şi o fac de pe site-ul furnizorilor cu cardul (Digi şi Enel). Digi mă tot îmbie să îmi fac direct debit, dar eu am învăţat ceva de la prietenii mei din Anglia şi de la facturile lor de utilităţi - la direct debit furnizorul trebuie să îţi dea discount, măcar 1% de formă, pentru că el îşi rezolvă o mare problemă a riscului de întârziere la plată. Şi Digi şi Enel au platfome ok în prezent şi nu simt nevoia de Pago.

Nu-ti da nimeni asa ceva in Romania. In Romania firmele straine au venit sa se scoata, nu sa-ti dea tie discounturi. Riscul de intarziere la plata sa combate cu recuperatori si amenintari cu deconectarea.

#17
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,162
  • Înscris: 08.12.2006

 yndy, on 14 aprilie 2018 - 07:12, said:

Am instalat-o și eu dar nu m-a convins Ăźncă, eu am de plătit 2 facturi lunar și o fac de pe site-ul furnizorilor cu cardul (Digi și Enel). Digi mă tot Ăźmbie să Ăźmi fac direct debit, dar eu am Ăźnvățat ceva de la prietenii mei din Anglia și de la facturile lor de utilități - la direct debit furnizorul trebuie să Ăźți dea discount, măcar 1% de formă, pentru că el Ăźși rezolvă o mare problemă a riscului de ĂźntĂąrziere la plată. Și Digi și Enel au platfome ok Ăźn prezent și nu simt nevoia de Pago.
Eu in Anglia am la vreo 4 furnizori direct debit si nu imi da niciunul nici macar 0,0001 la suta discount. Toti imi iau aceeasi bani care sunt pe factura sau abonament, nu e precizat nicaieri niciun discount .
Am direct debit la Vodafone, la Tv licence, furnizorul de internet si televiziune Sky, chiria la casa, rata la masina, un abonamnet la cinematograf, si daca mai scotocesc prin contul bancar , cred ca mai am dar nu mai imi amintesc acum. Niciunul, fara exceptie, nu mi a facut niciun discount ca am setat direct debit.

 sorin147, on 13 aprilie 2018 - 17:17, said:

Si aplicatia bancara face plati de facturi. O folosesc pe aia de la BCR.
Pai, ce spui tu, e direct debit care face mai toate bancile, dar tocmai am precizat mai sus care e un avantaj, cel putin pt. Mine, la Pago. E vorba stric de preferine si de organizarea banilor pentu fiecare in parte, nimici mai mult. Poti foarte bine sa folosesti direct debitul bancii daca te simti comfortabil asa.

Edited by cuculea, 15 April 2018 - 01:03.


#18
yndy

yndy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,438
  • Înscris: 17.05.2010
Eu te cred, în același timp, am văzut factura cu reducere pentru direct debit cu ochii mei, era la ceva utilități, ori apă, ori gaz, ori curent electric, în Londra, în 2009.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate