Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Campanie/Petitie - noua lege acce...

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?
 Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 

Sfat achizitie autoutilitara 3.5T cu prelata

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
alintarb

alintarb

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 04.02.2016
Salutare "forumisti" ,

Sunt pe punctul de a achizitiona o autoutilitara de 3.5T cu prelata, masina noua. Masina va fi folosita exclusiv pentru transport intracomunitar ( fara curse in Romania ) .
Variantele luate in considerare de mine sunt :

- Iveco Daily 35S14 motor 2.3 fara AdBlue, varianta de 10 paleti

- Ford Transit SCAB L5 , motor 2.0 cu adblue, varianta de 10 paleti

Ca si oferta de pret ce am primit eu nu sunt diferente considerabile intre cele doua masini.

Intrebarea este, are cineva cunostinte despre aceste modele ? Ma intereseaza mai mult detalii despre fiabilitate si durata de viata sau defecte care apar constant la aceste modele.

Multumesc anticipat!

#2
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Este un topic dedicat, un domn care face transport intracomunitar cu asa ceva, mai e si tipul asta pe YouTube , are un canal https://www.youtube....yCWE9vZNgdUhoqg

Revenind la auto, din experienta cu marca Iveco, as alege tot Iveco.

Poti lua in considerare si Mitsubishi Fuso Canter 3.5T carosat http://fuso-trucks.r...eet_TF_3_5t.pdf

Edited by MembruAnonim, 12 April 2018 - 08:06.


#3
alintarb

alintarb

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 04.02.2016
xwh iti multumesc pentru raspuns.

Am cautat pe forumul SP topic-uri despre acest subiect dar sincer nu am gasit discutii noi ( poate nu am cautat bine ). Daca ai cumva link la acel topic te rog sa il pui aici.

am sa cer o oferta de pret si pentru Mitsubishi .

#4
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
Vei fi unicul cu Mitsu Canter care face comunitate !!Aia e masina de oras nu de autostrada,are cea mai mica cabina !!

Dintre ce 2 as merge pe Iveco,altfel dintre modelele actuale vad foarte des atat la romani cat mai ales la polonezi, Renault trafic !

#5
alintarb

alintarb

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 04.02.2016
lucruri aflate in zilele trecute de pe la unu altu' :

- Ford, problema cu service-urile pt ca nu prea au loc in service pt 3.5tone si se gasesc greu service-uri autorizate, motor cam mic 2.0 si e singura varianta.

- Iveco, motor ok dar problematic dpdv electri si probleme cu pornirea in diminietile reci.

Am discutat si cu cineva care are firma de transport cu 3.5TO si el recomanda Citroen sau Fiat...

Mai am o saptamana la dispozitie sa ma hotarasc la ce model raman.

#6
firepcmaster

firepcmaster

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 04.01.2011
Comparatia de mai sus are un castigator clar, cel putin din punctul meu de vedere, si anume Ford Transit.
De ce? ( pot sa presupun ca initiatorul topicului este fie la inceput in domeniul transportului de marfa, fie un manager "neinspirat" )
1. Confortul interior si dotarile pentru sofer. Iveco are aceleasi plastice ordinare, tari, finisaje parca la nivelul anilor 2000, si foarte putine dotari.
Ford Transit vine in varianta Trend cu foarte multe dotari si finisaje mai bune ( unitate audio cu cititor USB + bluetooth cu hands-free, parbriz incalzit, volan imbracat in piele, etc ).
2. Poate cel mai important punct pentru afacerea pe care doresti sa o pornesti il reprezinta riscurile mici, iar faptul ca Fordul ofera 4 ani garantie fara limita de kilometrii si asistenta rutiera gratuita pe perioada garantiei comparativ cu 2 ani de garantie de la Iveco + 1 an de asistenta rutiera ( sper sa nu ma insel cu asistenta la Iveco, dar acum cateva luni asa era ).
De ce insist pe parte de asistenta / garantie ? Cele 2 modele pe care le-ai dorit a fi comparate, in configuratia de 10 paleti depasesc 30.000 Euro, suma care nu se amortizeaza in 2 ani, deci orice problema tehnica grava ( motor / cutie ) survenita in anul 3 de folosinta poate costa foarte mult. Doar tractatul in afara tarii a unei masini de asemenea dimensiuni ( aprox 2.800 kg goala ) pana la un service autorizat poate costa de la cateva sute de Euro in sus. Sa nu mai vorbim de adusul in Romania, nu mai departe de Franta... Apoi reparatul unui motor sau unei cutii de viteza.
3. In cazul in care achizitionarea se face prin leasing financiar, diferentele intre ofert pot fi foarte mari. Sunt unele campanii foarte bune, putand sa apara diferente de 1-2.000 Euro.

Alte modele:
Citroen Jumper identic Peugeot Boxer ( difera sigla ). Tot 2 ani garantie, acelasi interior ordinar ramas la nivelul anului 2007 ( doar ca l-au colorat negru in loc de gri ). Motor de 2.0HDI dezvoltat de PSA, sisten AdBlue. Cele mai mici preturi. Garantie si asistenta 2 ani fara limita de km.
Fiat, caroserie de Boxer/Jumper cu motor de Iveco. Pret mai mare decat Boxer / Jumper ( nejustificat ). Mai nou au o campanie de garantie extinsa, pe bani, de 3 ani fara limita de kilometrii. Doar ca putini dealeri spun totul pana la capat, si anume ca aceasta garantie extinsa este valabila doar pe teritoriul RO, ceea ce nu te ajuta foarte mult dupa expirarea garantiei standard, masina facand transport pe comunitate.
Opel Movano = Renault Master - identice ( mai putin sigla ). Garantie 2 ani fara limita. Multi le lauda pentru consumul bun. Nu am idee, nu am testat.
La fel Mercedes Sprinter nu am testat foarte mult , dar ce pot sa confirm e faptul ca sunt foarte grele la asemenea dimensiuni de carosare, comparativ cu restul. Cumparate de noi, duc multi kilometrii cu o servizare corecta, mai multi decat majoritatea concurentei, doar ca in varianta de baza vine cu un pret semnificativ mai mare decat concurenta, iar daca apar cateva optiuni se ajunge cu un pret cu 25-30% mai mare.
Toate cele expuse sunt din experienta, nu sunt vanzator de masini :).
Bafta la achizitie!

Edited by firepcmaster, 12 May 2018 - 00:58.


#7
alintarb

alintarb

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 04.02.2016
Salutare,

firepcmaster , ai dreptate sunt la inceput de drum.

Am ramas pe varianta de IVECO ( saptamana aceasta am semnat actele pentru leasing ). Dupa cateva sapaturi mai adanci am aflat ca pe Ford capacitatea efectiva de incarcare este de doar 500 kg ( in CIV apare 1100 dar e irelevant ) , pe cand la Iveco este undeva intre 850-900 kg ( sasiul gol este mai usor decat cel de Ford). Ca si pret am reusit sa obtin cam aceleasi valori ( Fordul era cu 500 eur mai ieftin). Varianta pentru 10 paleti a iesit la sub 26000 eur fara TVA deci nicidecum la 30000.
Dupa cum am mai scris anterior la Ford am inteles ca sunt probleme cu service-urile pentru ca nu prea au service autorizat unde sa incapa masina.

Multumesc tuturor pentru sfaturi, o sa revin in cateva luni cu update-uri drespre cum a evoluat situatia.

#8
firepcmaster

firepcmaster

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 04.01.2011
Ma bucur ca ai luat o decizie.
26.000 Euro x 1.19% = peste 30.940 Euro.
Daca o sa faci transport comunitar ori o sa emiti facturi externe la preturi apropiate de adevar, deci TVA dat in avans la stat si asteptat de recuperat, ori vre-un contract cu vre-o firma "profit" din RO care o sa iti vanda curse la pret de rahat + TVA din care 70%, evident, vei da la stat ca doar nu alimentezi din RO.
Eu iti doresc, sincer, sa ai succes.
Vis-a-vis de greutatea utila, eu promit solemn ca iti voi da cadou un set de anvelope de iarna daca Iveco-ul ( sau Fordul), de 10 paleti, cu cabina de dormit, webasto, lazi laterale, sofer, bagaje si jumate de rezervor o sa aiba 700 kg util real.
Ne plangem de incompetenta si lipsa de moralitate si profesionalism atunci cand ajungem pe la primarii, fisc, ma rog, institutii ale statului, de Politie, etc... ( nu judec eu cat de adevarat este, doar constat ca e sport national vaicareala asta ), dar atunci cand mergem la un vanzator de masini, fie ele noi sau SH, il vedem ca un zeu, si ii inghitim toate gogosile. Din experienta pot sa afirm ca pana in acest moment doar maxim 20% din vanzatorii ( fie dealer fie PF ) cu care mi-a fost dat sa ma intalnesc au fost competenti, bine informati, dornici de a transmite informatiile complete si in special cinstiti. La restul le lipsea, ca sa fiu finut, cel putin un atribut din cele anterioare.
Ce vroiam sa iti spun este sa nu mai crezi balivernele unora, mergi si testeaza. Mergi in service si discuta proprietari sau soferi, roaga-i sa iti arate o foaie de consum, un bon de cantar.
Sacrifici o saptamana la inceput ca sa poti castiga cateva mii de euro dupa.
Bafta!

Edited by firepcmaster, 12 May 2018 - 10:02.


#9
alintarb

alintarb

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 04.02.2016
TVA aferent masinii il recuperezi...deci costul efectiv e 26000.

legat de sarcina maxima la Ford stiu 100% sigur ca a iesit 500 kg util cu dotarile specificate de tine ( cabine, webasto etc ) . pentru Iveco am vorbit si cu cativa carosieri si eu zis ca intradevar iese mai mult decat la Ford si chiar catre 850-900 kg. Acum efectiv o sa vad cand o sa ajunga masina si o sa fie gata.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate