Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Nivelul salariilor/veniturilor in Romania/Bucuresti in 2018

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
395 replies to this topic

#235
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
Ala cu chilotii de firma era utopium. Invata sa citesti si apoi sa intelegi un text, daca tot te dai pe forumuri :w00t:

#236
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,921
  • Înscris: 18.12.2007
Haidi bre, va certati de la niste chiloti?

#237
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008

View Postutopium, on 22 iunie 2018 - 07:22, said:

Ce middle class e ala in care nu iti permiti o masina noua sau un abonament la piscina?
Tu știi cât e salariul mediu net în Germania? 2300 de euro. Iar venitul pe familie cam 2800 net. Deci nu înțeleg ce visezi tu aici la middle-class cu peste 2000 de euro net pe familie în România.

#238
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007
N-a definit nimeni aici middle class-ul ca si cei care isi permit aia si aia, doar am dat exemple la cate ar trebui sa renunt personal daca ar scădea veniturile familiei la 2.000 de euro. Mie mi-ar fi greu sa-mi permit chestiile alea cu 2.000 de euro/familie. Daca iei in calcul amortizari, CASCO, RCA, combustibil, intretinere si vezi ca din 2.000 de euro venit lunar ajungi sa cheltui 20% pe masina, parca deja devine o problema o masina noua de 15-20k, nu crezi? (amortizarea e cea mai mare problema la o masina noua, mai ales daca nu vrei sa o tii pana e prea veche). Cel putin din punctul meu de vedere masina trebuie sa iti "consume" pana in 10% din veniturile familiei cu tot cu amortizare, ceea ce mie imi iese si la masina noua pentru ca am si ales o masina cu costuri mici si am si venituri pe familie mai mari (eu dau sub 300 de euro pe CASCO, altii la masini de aceeasi valoare/putere dar capacitate cilindrica dubla si de alte marci dau 600 de euro, consum de diesel fara costurile extra ale dieselului, etc), altfel evident solutia accesibila majoritatii e second-hand-ul unde amortizarea e mica (chiar daca consumul/intretinerea sunt mai mari). Deci nu, nu m-as baga la o masina de 50.000 de euro care sa cheltuie (cu tot cu amortizari) 20% din veniturile familiei, mi s-ar părea complet nejustificat, nu am venituri lunare care sa justifice asa ceva. Asta insa tine deja de "politica fiscala" a fiecăruia.

Cat despre chilotii de firma, nu sunt genul, pentru mine Jolidon/Mr. Big si de astia normali sunt ok, chiar ma gândeam săptămânile trecute ca n-am avut niciodată in viata mea un produs Nike, Adidas, Puma pentru ca nu pun valoare pe "show off" brands si oricum nu găsesc chestii sa-mi placa de la firmele astea (nici nu caut si in general nu cumpăr des produse sport, imi plac mai mult chestii gen Sketchers daca imi iau ceva papuci sport), am zis ca eu vorbesc de haine de "firma" de masa, nu de fitze/showoff, adică H&M, Zara, C&A, Bata, etc, de firme de fitze/showoff nu sunt curios. Din punctul meu de vedere un papuc de peste 400 de lei deja e o fitza, la fel un tricou peste 100 de lei, un chilot peste 25 de lei, etc. Iau produse "premium" doar daca sunt pasionat de domeniu sau chiar oferă extra valoare, altfel iau produse mass market. Nu sunt interesat sa-mi iau chiloti cu nu stiu ce brand pe ei, nici haine in general cu "brand"-ul la vedere, si la produse sportive prefer ca logo-ul sa fie cat mai discret sau deloc afisat. Mi se pare culmea sa fac reclama brandului si sa mai platesc si extra pentru asta.

#239
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008
Dacă tot îți pasă de amortizare, de ce să iei mașină nouă? Și Casco sunt bani aruncați în general... 20% e destul de mult, dar dacă ești pasionat de mașini, de ce nu? Banii trebuie și cheltuiți altfel ajungi la 80 de ani cu regrete că nu te-ai bucurat niciodată de ei.

Edited by blotunga, 23 June 2018 - 22:13.


#240
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007
De ce nu ti-ar pasa unde se duc banii tai? E normal sa monitorizezi pe ce se duc, aia nu înseamnă ca nu iti mai iei masina noua (eu nu imi iau nimic second desi sunt conștient ca financiar cu chestiile noi pierzi mult mai mult ca amortizari). CASCO par bani aruncati pana vezi cazuri concrete la prieteni care si-au "pierdut" masina cu totul din cauza unor incidente neprevăzute/neacoperite. Personal consider ca daca nu-mi permit sa asigur un bun, înseamnă ca nu-mi permit acel bun. Din fericire la masina mea e mic CASCO-ul, asa ca nu ma plâng (deja l-am folosit dupa vreun an si ceva pentru a repara o greseala de-a mea, desi as prefera sa-l platesc "degeaba"). In 20 de ani de soferie am avut si personal situatii când lipsa CASCO m-a costat o gramada de bani, asa ca măcar cat masina e noua prefer sa-l fac.

Da, daca esti pasionat de masini nu te opreste nimeni sa dai 20% din bugetul familiei pe masina, eu nu sunt, asa ca imi permit sa fiu rational si sa nu-mi iau masina de 50.000 de euro chiar daca teoretic as putea.

Edited by utopium, 24 June 2018 - 06:53.


#241
denky

denky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,360
  • Înscris: 09.03.2009
Am facut de vreun an-doi un calcul. Ca sa putem plati intretinerea casei, apoi cheltuielile noastre si cu copiii (sport, limbi straine, teatru, opera etc), concediile (minim 3, vorbesc de 3 saptamani vara si 2 iarna, plus weekenduri peste an), ne trebuie luna de luna sa ramanem (dupa achitarea ratei) cu 8000 lei, adica vreo 1800 euro.

View PostAlexEn, on 22 iunie 2018 - 09:30, said:

Nu, de 2000 de lei faci mai multe mancare si de calitate mai buna.

P.S: nu mai cita mesajul imediat anterior.

Daca iti place si ai timp sa gatesti...

#242
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008
1800 de euro e cam acolo. Dar dacă stai aici pe forum ajungi să crezi că dacă n-ai 5000 de euro venit pe lună în familie, rabzi de foame. Ceea ce nu e deloc adevărat.

Iar la @utopium: și totuși de ce să iei mașină de 20k nouă,când poți lua mașină de 50k de 3 ani și puțini km cu sub 20k? La un moment dat și eu eram aproape să iau una nouă, dar probabil cel mai nou ce aș lua e mașina de drivetest de la reprezentanțe.

#243
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

View Postblotunga, on 24 iunie 2018 - 07:34, said:

Iar la @utopium: și totuși de ce să iei mașină de 20k nouă,când poți lua mașină de 50k de 3 ani și puțini km cu sub 20k?
N-am masini preferate de 50k care sa ma facă sa le doresc asa de tare încât sa le iau second. Octavia e mai practica/potrivita pentru familie decat majoritatea berlinelor de 50k, SUV-urile nu ma atrag deloc, alea sport nici atât. In plus si daca iei masina de 50k dupa 3 ani la 20k (desi n-ar trebui daca ar avea putini km, adică pana in 60.000), intretinerea ei va fi tot de masina de 50k, adică clar mai scumpa, deci tot la costuri lunare mai mari ajungi, plus uzura care te duce mai rapid in service decat una noua.

Ma rog, deviem de la subiect, ideea e ca imi iau ce consider ca imi permit si e justificat, noua, la veniturile mele.

#244
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,912
  • Înscris: 25.06.2007

View Postutopium, on 24 iunie 2018 - 08:12, said:

daca iei masina de 50k dupa 3 ani la 20k (desi n-ar trebui daca ar avea putini km, adică pana in 60.000), intretinerea ei va fi tot de masina de 50k, adică clar mai scumpa, deci tot la costuri lunare mai mari ajungi, plus uzura care te duce mai rapid in service decat una noua.
Mnah, nu stiu ce sa zic, dar eu chiar asa am si cu o singura exceptie, nu am avut nicio cheltuiala lunara in afara de carburant (si o data pe an verificarea si consumabilele, ca la orice masina, evident).

#245
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007
Nu cred ca trebuie sa explic detaliat de ce un CASCO sau o revizie la o masina de 50k e mai mare decat la una de 20k. Sau de ce la o masina second schimbi mai rapid chestii importante decat la una noua (daca distributia o schimbi sa zicem dupa 5 ani la cea noua, când iei una care are deja 3 ani o schimbi dupa 2 ani de la achizitie, nu?)

#246
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008
Dacă e pe lanț distribuția și nu zornăie, nu trebuie schimbat niciodată. În general până la vro 200-220k km nu prea ai de ce băga bani în mașină. Și dacă ai ghinion, poți avea ghinion și cu mașină nouă. Știu mașini noi care mai mult prin service au stat. Una SH de 50-80k km deja a trecut prin rodaj și dacă a avut probleme, acestea au cam fost remediate.

#247
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,912
  • Înscris: 25.06.2007

View Postutopium, on 24 iunie 2018 - 10:49, said:

Nu cred ca trebuie sa explic detaliat de ce un CASCO sau o revizie la o masina de 50k e mai mare decat la una de 20k.
Repet, o masina premium intretinuta si servisata ca la carte merge beton. Vezi pe aria auto si vezi ca probleme au cei cu masini ieftine, toate le pica, toate le zdrangane, umbla prin service de nu stiu cate ori pe an. Daca tragi linie, din reparatii si piese ieftine insa care vin tot la cateva luni, aproape tot acolo ajungi.
Eu la a mea o singura problema am avut in 4½ ani (acu' masina se apropie de 10 ani) in rest merge impecabil.

#248
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,921
  • Înscris: 18.12.2007
Da mai, dar nu ai condus-o pe drumurile din Romania.

#249
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,912
  • Înscris: 25.06.2007

View PostAlexEn, on 24 iunie 2018 - 12:59, said:

nu ai condus-o pe drumurile din Romania.
Nu-s nici in Ro toate drumurile rele (si nici aici toate drumurile bune). O mai fi, intr-adevar, calitatea carburantului, dar totusi...

#250
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004

View PostAlexEn, on 24 iunie 2018 - 12:59, said:

Da mai, dar nu ai condus-o pe drumurile din Romania.
Drumurile din Romania nu mai sint atit de rele cum erau odata...

Casco este inutil. Daca nu conduci ca un bou si nu-ti lasi masina sub copaci/balcoane care stau sa pice, n-ai nevoie de el suficient incit sa merite. Plus ca daca iti repari pe casco masina gasita lovita in parcare, iti mareste prima de asigurare, chiar daca nu e vina ta, dupa cum a putut sa constate un fost coleg ghinionist care si-a gasit oglinda rupta in parcare. De doua ori. In loc sa dai ca boul 500+ euro pe an mai bine iti pui deoparte 100-200 pentru oglinda sau parbriz :lol:

Sigur ca daca iei masina noua si nu e cu banii jos, abia asteapta sa-ti ia banii...

#251
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,921
  • Înscris: 18.12.2007
Se vede ca nu ai mers (de mult_ pe centura Bucurestiului de ex. Nu neg ca au fost si imbunatatiri, dar tot nasol e.
Iar cu CASCO nu sunt neaparat de acord cu ce zici tu, depinde de masina. Tocmai ce ne-a 'pupat in fund' ieri un pusti care era pe sub volan sa isi caute telefonul cazut si nu a franat la timp. Masina pe numele parintilor, asigurarea nu stia pe unde o are. A prins bine CASCO in cazul asta.

Oricum, deviem de la subiect.

Edited by AlexEn, 25 June 2018 - 11:09.


#252
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
Pai nu deviem prea mult, atita timp cit CASCO e un moft, nu o necesitate. Sigur ca poate sa te loveasca cineva fara asigurare, dar probabilitatea este extrem de mica. Intii trebuie sa te loveasca cineva, iar asta se poate evita daca belesti ochii si nu mergi bara-n bara cu viteza, cum sigur mergeai tu, pentru ca daca nu mergi bara-n bara nu esti sofer adevarat, apoi trebuie ca ala care te-a lovit sa nu aibe asigurare. Si chiar si asa din cite stiu este ceva chestie care da ceva despagubiri si dup-aia il executa silit pe bou...

Nici masina noua de 20.000 de euro nu e necesitate pentru a trai bine. Poti sa-ti iei cu 10.000 de euro masina de 25.000+ de euro, 3-4 ani vechime si pina in 100.000 km, care pentru o masina circulata prin Germania e ca si noua. La 11k euro credit pe 5 ani rata e sub 1000 de lei, deci cam 10% din venit.

PS Centura Bucurestului nu e Romania, e doar a 634723678482-a parte din Romania. Probabil ca drumurile la sudisti si moldoveni or fi mai nasoale, dar prin Banat / Transilvania progresul este cit se poate de evident. Oricum nu mai e cazul nicaieri de drumuri in care sa-ti zboare bucati de masina, iar daca cumva e vreo exceptie din-asta pe undeva si stii de ea si tot mergi pe-acolo, pai atunci tre sa mai cumperi un kil de neuroni :lol:

Edited by Mosotti, 25 June 2018 - 12:08.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate