sfaturi pentru nehotarati
Last Updated: Apr 10 2018 09:12, Started by
BogVal
, Apr 05 2018 20:38
·
0
#20
Posted 06 April 2018 - 08:33
Daca tot e sa fie Octavia, ia una break. Are cam cel mai mare spatiu interior in clasa compacta, iar aia break se bate cu masinile din clasa medie la portbagaj. Cu copii nu ai niciodata suficient portbagaj.
Iar pentru cei care zic de monovolume, cateva precizari: - un monovolum nu are nevoie de mai mult spatiu in oras decat o masina normala. E doar mai inalt, nu e si mai lat si mai lung. De exemplu Ford C-Max are aceeasi latime / lungime ca un Ford Focus, S-Max ca un Mondeo, samd. La fel, un Sharan e cam la fel de mare ca un Passat break dpdv "amprenta la sol". Par ele mai mari ca-s inalte si colturoase, dar la parcat e aceeasi branza. La fel si la limitele de inaltime: toate sunt sub 1.80, deci nu e problema sa intri cu ele prin garaje subterane. - din punct de vedere al utilizarii sunt mult mai practice decat masinile normale pentru ca sunt concepute pentru a fi folosite de familii, in special familii cu copii. Au unele functionalitati care nu se gasesc la masinile normale. - Dezavantajele monovolumelor sunt: fiind mari si colturoase, sunt in general mai urate decat masina corespondenta in varianta sedan, break sau hatchback. De asemenea, fiind mai grele si mai inalte, consuma mai mult atat in oras (ca-s multe plecari de pe loc cu mai multa greutate) si in afara, pentru ca suprafata frontala e mai mare iar aerodinamica nu e grozava. Nu in ultimul rand, sunt mai scumpe pentru ca toate avantajele nu vin gratis. Trebuie cantarita decizia daca un monovolum e alegerea optima sau nu, iar din descrierea cerintelor as zice ca nu e. O compacta (eventual break pentru aruncat o bicicleta in spate fara complicatii) e o alegere optima aici. |
#21
Posted 06 April 2018 - 09:41
m-ai facut curios sa vad cat de mari sunt diferentele intre un monovolum si corespondentul lui in berlina..si nu sunt chiar asa mari :
c-max 2011 are Cd 0.30 https://en.wikipedia...wiki/Ford_C-Max focus 2011 are Cd 0.295 http://www.wikiwand....rag_coefficient diferenta de consum vine mai mult de la faptul ca sunt mai grele asa cum ai zis foarte corect. personal tot monovolum as lua pentru familie. comfortul a inceput sa fie caracteristica principala cand caut o masina. |
#22
Posted 06 April 2018 - 09:51
Da, problema cu coeficientul ala e ca e mereu raportat la o suprafata, si conteaza care e suprafata de referinta, care suprafata nu cred ca e aceeasi la toate masinile. Dar la ce viteze medii sunt pe drumuri si mai ales prin oras, conteaza destul de putin. Conteaza mult coeficientul ala cand mergi cu peste 120-130 la ora.
|
#23
Posted 06 April 2018 - 10:04
corect, da e tot ce am gasit si poate fi comparat legat de aerodinamica.
oricum esti de acord ca diferenta de consum se trage mai mult de la greutate, nu de la aerodinamica. si ma gandesc eu ca un break nu e mult mai breaz ca un monovolum in partea asta oricum. |
#24
Posted 06 April 2018 - 20:50
BogVal, on 06 aprilie 2018 - 06:31, said:
Revin cu precizari in speranta ca dispar si â€certurileâ€. Da, as vrea noua si nu Opel. Am vazut si Astra 1.4 140 cp si nu se incadreaza din mai multe considerente: portbagaj mic, confortul lasa de dorit in comparatie cu celelalte, are un consum foarte mare in oras fiind foarte grea, peste 1,5 t. Cred ca renunt si la Jetta deoarece voiam mai mult motorul de 1.4 125 cp. Hyundai e super echipat, pretul e foarte bun deoarece e masina de prezentare si drive test, are 3800 km si e cu vreo 6000 euro mai putin decat pretul real. De Suzuki nu prea stiu nimic, precizez ca nu vreau sa urc cu el pe munti. La Megane inca nu am ofertele financiare inca, le astept si de aceea nu zic mai multe. Skoda momentan e favorita la mine dar are un defect, pretul se duce in 17000. Multumesc de sfaturile de pana acum si pentru cele viitoare. Sarbatori Fericite! Nu te incadrezi la jetta de 1.4? De fapt, mai ai de unde s-o iei? Daca da, aia e masina. 1.2 era 11700 cu rabla si cu tva in toamna, ce naiba, nu iei in 16000 una de 1.4? adipelcz, on 06 aprilie 2018 - 08:33, said:
Daca tot e sa fie Octavia, ia una break. Are cam cel mai mare spatiu interior in clasa compacta, iar aia break se bate cu masinile din clasa medie la portbagaj. Cu copii nu ai niciodata suficient portbagaj. Iar pentru cei care zic de monovolume, cateva precizari: - un monovolum nu are nevoie de mai mult spatiu in oras decat o masina normala. E doar mai inalt, nu e si mai lat si mai lung. De exemplu Ford C-Max are aceeasi latime / lungime ca un Ford Focus, S-Max ca un Mondeo, samd. La fel, un Sharan e cam la fel de mare ca un Passat break dpdv "amprenta la sol". Par ele mai mari ca-s inalte si colturoase, dar la parcat e aceeasi branza. La fel si la limitele de inaltime: toate sunt sub 1.80, deci nu e problema sa intri cu ele prin garaje subterane. - din punct de vedere al utilizarii sunt mult mai practice decat masinile normale pentru ca sunt concepute pentru a fi folosite de familii, in special familii cu copii. Au unele functionalitati care nu se gasesc la masinile normale. - Dezavantajele monovolumelor sunt: fiind mari si colturoase, sunt in general mai urate decat masina corespondenta in varianta sedan, break sau hatchback. De asemenea, fiind mai grele si mai inalte, consuma mai mult atat in oras (ca-s multe plecari de pe loc cu mai multa greutate) si in afara, pentru ca suprafata frontala e mai mare iar aerodinamica nu e grozava. Nu in ultimul rand, sunt mai scumpe pentru ca toate avantajele nu vin gratis. Trebuie cantarita decizia daca un monovolum e alegerea optima sau nu, iar din descrierea cerintelor as zice ca nu e. O compacta (eventual break pentru aruncat o bicicleta in spate fara complicatii) e o alegere optima aici. Tu se vede ca stai in Nemtia, ai adoptat break-ul imediat! BogVal, on 06 aprilie 2018 - 06:31, said:
Revin cu precizari in speranta ca dispar si â€certurileâ€. Da, as vrea noua si nu Opel. Am vazut si Astra 1.4 140 cp si nu se incadreaza din mai multe considerente: portbagaj mic, confortul lasa de dorit in comparatie cu celelalte, are un consum foarte mare in oras fiind foarte grea, peste 1,5 t. Cred ca renunt si la Jetta deoarece voiam mai mult motorul de 1.4 125 cp. Hyundai e super echipat, pretul e foarte bun deoarece e masina de prezentare si drive test, are 3800 km si e cu vreo 6000 euro mai putin decat pretul real. De Suzuki nu prea stiu nimic, precizez ca nu vreau sa urc cu el pe munti. La Megane inca nu am ofertele financiare inca, le astept si de aceea nu zic mai multe. Skoda momentan e favorita la mine dar are un defect, pretul se duce in 17000. Multumesc de sfaturile de pana acum si pentru cele viitoare. Sarbatori Fericite! Acuma vad, daca e pomana, ia hyundai-ul |
#25
Posted 06 April 2018 - 21:19
Eu n-as lua o masina de td cu 6000 km, sau nici cu 1000 km never.Pai la masina aia s-au dat toti, au accelerat-o, au bagat-o prin gropi, au forjat-o...Poate sa lase si 30% din pret si nu as lua-o!
|
#27
Posted 06 April 2018 - 22:06
raducut123, on 06 aprilie 2018 - 21:19, said:
Eu n-as lua o masina de td cu 6000 km, sau nici cu 1000 km never.Pai la masina aia s-au dat toti, au accelerat-o, au bagat-o prin gropi, au forjat-o...Poate sa lase si 30% din pret si nu as lua-o! |
#28
Posted 06 April 2018 - 22:07
Eu am avut mereu break incepand cu prima masina, respectiv monovolum mai nou. Asta inca din 2005, cu multa vreme inainte sa ajung pe meleagurile germane. Imi amintesc de exemplu ca intr-un an am mers la mare si in portbagajul de la Focus 2 am pus 2 patuturi pliante de bebe + 2 carucioare (unul mai mare + unul sport) + bagajele noastre si am tras si copertina la final peste ele . Nu cred ca cineva contesta faptul ca un break e mult mai practic la portbagaj decat un sedan, insa nu e pentru toata lumea. Oricum, pe locul 2 as lua hatchback, dar sedan....poate cand oi avea 65 de ani si nu mai car nimic cu masina. Desi, pe aici de exemplu atunci e marea treaba. Oamenii la pensie se apuca de gradinarit, de carat chestii decorative prin casa, si atunci un break e minunat.
|
|
#29
Posted 06 April 2018 - 22:35
arsmundis, on 06 aprilie 2018 - 22:06, said: Din aia 4000 km ( citeste mai bine are 3800 km nu 6000 ) cati iti inchipui ca i-a parcurs in drive test? Maxim un sfert restul i-au facut aia din showroom. La km aia merita luata masina, nu au avut cand sa o forjeze in halul in care spui. Dupa mine pare oferta cam cea mai buna. |
#30
Posted 07 April 2018 - 07:26
raducut123, on 06 aprilie 2018 - 22:35, said:
Eu doar mi-am spus parerea:nu recomand masini sh, cu atat mai mult de td forjate.Si doar 500 km sa aiba si e tot sh.....Daca nu va permiteti masini noi e problema voastra.... Edited by arsmundis, 07 April 2018 - 07:28. |
#31
Posted 07 April 2018 - 11:47
BogVal, on 06 aprilie 2018 - 06:31, said:
Revin cu precizari in speranta ca dispar si “certurile”. Da, as vrea noua si nu Opel. Am vazut si Astra 1.4 140 cp si nu se incadreaza din mai multe considerente: portbagaj mic, confortul lasa de dorit in comparatie cu celelalte, are un consum foarte mare in oras fiind foarte grea, peste 1,5 t. Cred ca renunt si la Jetta deoarece voiam mai mult motorul de 1.4 125 cp. Hyundai e super echipat, pretul e foarte bun deoarece e masina de prezentare si drive test, are 3800 km si e cu vreo 6000 euro mai putin decat pretul real. De Suzuki nu prea stiu nimic, precizez ca nu vreau sa urc cu el pe munti. La Megane inca nu am ofertele financiare inca, le astept si de aceea nu zic mai multe. Skoda momentan e favorita la mine dar are un defect, pretul se duce in 17000. Multumesc de sfaturile de pana acum si pentru cele viitoare. Sarbatori Fericite! Legat de Octavia, daca ai nevoie de gura aia de incarcare neaparat, atunci da, merita sa renunti la o gramada de dotari, altfel nu. Nu am testat nici o masina pur si simplu pe hartie mie mi-a dat mai ok ce am ales. Am mai avut in vedere Kadjarul in versiunea inferioara zen! Bineinteles un factor important si subiectiv totodata este cel al placerii, adica aia care iti /va place. Sfatul meu, daca ai posibilitatea mergi prin showroom-uri, urca-te in ele, in spate prima data, apoi la volan,iti vei face o idee. Si cel mai important, prezinta lista scurta de modele si lasa sotia sa isi spuna parerea si asculta-i argumentele, vei fi surprins sa descoperi explicatii si puncte care tie nici prin gand nu iti trec. Pana la urma soferul oricum are confort sporit indiferent de model, conteaza ca si restul pasagerilor sa se simta bine. Bafta! Edited by M0sGerila, 07 April 2018 - 11:47. |
#32
Posted 10 April 2018 - 09:12
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users