Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...
 Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur
 Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?
 Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 

sfaturi pentru nehotarati

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
neamanole

neamanole

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 840
  • Înscris: 12.01.2014
Clar - Octavia

#20
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Daca tot e sa fie Octavia, ia una break. Are cam cel mai mare spatiu interior in clasa compacta, iar aia break se bate cu masinile din clasa medie la portbagaj. Cu copii nu ai niciodata suficient portbagaj.

Iar pentru cei care zic de monovolume, cateva precizari:
- un monovolum nu are nevoie de mai mult spatiu in oras decat o masina normala. E doar mai inalt, nu e si mai lat si mai lung. De exemplu Ford C-Max are aceeasi latime / lungime ca un Ford Focus, S-Max ca un Mondeo, samd. La fel, un Sharan e cam la fel de mare ca un Passat break dpdv "amprenta la sol". Par ele mai mari ca-s inalte si colturoase, dar la parcat e aceeasi branza. La fel si la limitele de inaltime: toate sunt sub 1.80, deci nu e problema sa intri cu ele prin garaje subterane.
- din punct de vedere al utilizarii sunt mult mai practice decat masinile normale pentru ca sunt concepute pentru a fi folosite de familii, in special familii cu copii. Au unele functionalitati care nu se gasesc la masinile normale.
- Dezavantajele monovolumelor sunt: fiind mari si colturoase, sunt in general mai urate decat masina corespondenta in varianta sedan, break sau hatchback. De asemenea, fiind mai grele si mai inalte, consuma mai mult atat in oras (ca-s multe plecari de pe loc cu mai multa greutate) si in afara, pentru ca suprafata frontala e mai mare iar aerodinamica nu e grozava. Nu in ultimul rand, sunt mai scumpe pentru ca toate avantajele nu vin gratis.

Trebuie cantarita decizia daca un monovolum e alegerea optima sau nu, iar din descrierea cerintelor as zice ca nu e. O compacta (eventual break pentru aruncat o bicicleta in spate fara complicatii) e o alegere optima aici.

#21
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,720
  • Înscris: 08.10.2004
m-ai facut curios sa vad cat de mari sunt diferentele intre un monovolum si corespondentul lui in berlina..si nu sunt chiar asa mari :

c-max 2011  are Cd 0.30 https://en.wikipedia...wiki/Ford_C-Max
focus 2011 are Cd 0.295 http://www.wikiwand....rag_coefficient

diferenta de consum vine mai mult de la faptul ca sunt mai grele asa cum ai zis foarte corect. personal tot monovolum as lua pentru familie. comfortul a inceput sa fie caracteristica principala cand caut o  masina.

#22
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Da, problema cu coeficientul ala e ca e mereu raportat la o suprafata, si conteaza care e suprafata de referinta, care suprafata nu cred ca e aceeasi la toate masinile. Dar la ce viteze medii sunt pe drumuri si mai ales prin oras, conteaza destul de putin. Conteaza mult coeficientul ala cand mergi cu peste 120-130 la ora.

#23
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,720
  • Înscris: 08.10.2004
corect, da e tot ce am gasit si poate fi comparat legat de aerodinamica.

oricum esti de acord ca diferenta de consum se trage mai mult de la greutate, nu de la aerodinamica. si ma gandesc eu ca un break nu e mult mai breaz ca un monovolum  in partea asta oricum.

#24
denky

denky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,360
  • Înscris: 09.03.2009

View PostBogVal, on 06 aprilie 2018 - 06:31, said:

Revin cu precizari in speranta ca dispar si “certurile”.
Da, as vrea noua si nu Opel. Am vazut si Astra 1.4 140 cp si nu se incadreaza din mai multe considerente: portbagaj mic, confortul lasa de dorit in comparatie cu celelalte, are un consum foarte mare in oras fiind foarte grea, peste 1,5 t.
Cred ca renunt si la Jetta deoarece voiam mai mult motorul de 1.4 125 cp.
Hyundai e super echipat, pretul e foarte bun deoarece e masina de prezentare si drive test, are 3800 km si e cu vreo 6000 euro mai putin decat pretul real.
De Suzuki nu prea stiu nimic, precizez ca nu vreau sa urc cu el pe munti.
La Megane inca nu am ofertele financiare inca, le astept si de aceea nu zic mai multe.
Skoda momentan e favorita la mine dar are un defect, pretul se duce in 17000.
Multumesc de sfaturile de pana acum si pentru cele viitoare.
Sarbatori Fericite!

Nu te incadrezi la jetta de 1.4? De fapt, mai ai de unde s-o iei? Daca da, aia e masina. 1.2 era 11700 cu rabla si cu tva in toamna, ce naiba, nu iei in 16000 una de 1.4?

View Postadipelcz, on 06 aprilie 2018 - 08:33, said:

Daca tot e sa fie Octavia, ia una break. Are cam cel mai mare spatiu interior in clasa compacta, iar aia break se bate cu masinile din clasa medie la portbagaj. Cu copii nu ai niciodata suficient portbagaj.

Iar pentru cei care zic de monovolume, cateva precizari:
- un monovolum nu are nevoie de mai mult spatiu in oras decat o masina normala. E doar mai inalt, nu e si mai lat si mai lung. De exemplu Ford C-Max are aceeasi latime / lungime ca un Ford Focus, S-Max ca un Mondeo, samd. La fel, un Sharan e cam la fel de mare ca un Passat break dpdv "amprenta la sol". Par ele mai mari ca-s inalte si colturoase, dar la parcat e aceeasi branza. La fel si la limitele de inaltime: toate sunt sub 1.80, deci nu e problema sa intri cu ele prin garaje subterane.
- din punct de vedere al utilizarii sunt mult mai practice decat masinile normale pentru ca sunt concepute pentru a fi folosite de familii, in special familii cu copii. Au unele functionalitati care nu se gasesc la masinile normale.
- Dezavantajele monovolumelor sunt: fiind mari si colturoase, sunt in general mai urate decat masina corespondenta in varianta sedan, break sau hatchback. De asemenea, fiind mai grele si mai inalte, consuma mai mult atat in oras (ca-s multe plecari de pe loc cu mai multa greutate) si in afara, pentru ca suprafata frontala e mai mare iar aerodinamica nu e grozava. Nu in ultimul rand, sunt mai scumpe pentru ca toate avantajele nu vin gratis.

Trebuie cantarita decizia daca un monovolum e alegerea optima sau nu, iar din descrierea cerintelor as zice ca nu e. O compacta (eventual break pentru aruncat o bicicleta in spate fara complicatii) e o alegere optima aici.

Tu se vede ca stai in Nemtia, ai adoptat break-ul imediat!

View PostBogVal, on 06 aprilie 2018 - 06:31, said:

Revin cu precizari in speranta ca dispar si “certurile”.
Da, as vrea noua si nu Opel. Am vazut si Astra 1.4 140 cp si nu se incadreaza din mai multe considerente: portbagaj mic, confortul lasa de dorit in comparatie cu celelalte, are un consum foarte mare in oras fiind foarte grea, peste 1,5 t.
Cred ca renunt si la Jetta deoarece voiam mai mult motorul de 1.4 125 cp.
Hyundai e super echipat, pretul e foarte bun deoarece e masina de prezentare si drive test, are 3800 km si e cu vreo 6000 euro mai putin decat pretul real.
De Suzuki nu prea stiu nimic, precizez ca nu vreau sa urc cu el pe munti.
La Megane inca nu am ofertele financiare inca, le astept si de aceea nu zic mai multe.
Skoda momentan e favorita la mine dar are un defect, pretul se duce in 17000.
Multumesc de sfaturile de pana acum si pentru cele viitoare.
Sarbatori Fericite!

Acuma vad, daca e pomana, ia hyundai-ul

#25
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,183
  • Înscris: 12.09.2013
Eu n-as lua o masina de td cu 6000 km, sau nici cu 1000 km never.Pai la masina aia s-au dat toti, au accelerat-o, au bagat-o prin gropi, au forjat-o...Poate sa lase si 30% din pret si nu as lua-o!

#26
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,082
  • Înscris: 09.01.2007
Testeaza SX4. Octavia daca primul criteriu e porkbagajul, dar generatia actuala e petarda la fiabilitate.

#27
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018

View Postraducut123, on 06 aprilie 2018 - 21:19, said:

Eu n-as lua o masina de td cu 6000 km, sau nici cu 1000 km never.Pai la masina aia s-au dat toti, au accelerat-o, au bagat-o prin gropi, au forjat-o...Poate sa lase si 30% din pret si nu as lua-o!
Din aia 4000 km  ( citeste mai bine are 3800 km nu 6000 ) cati iti inchipui ca i-a parcurs in drive test? Maxim un sfert restul i-au facut aia din showroom. La km aia merita luata masina, nu au avut cand sa o forjeze in halul in care spui. Dupa mine pare oferta cam cea mai buna.

#28
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Eu am avut mereu break incepand cu prima masina, respectiv monovolum mai nou. Asta inca din 2005, cu multa vreme inainte sa ajung pe meleagurile germane. Imi amintesc de exemplu ca intr-un an am mers la mare si in portbagajul de la Focus 2 am pus 2 patuturi pliante de bebe + 2 carucioare (unul mai mare + unul sport) + bagajele noastre si am tras si copertina la final peste ele :D. Nu cred ca cineva contesta faptul ca un break e mult mai practic la portbagaj decat un sedan, insa nu e pentru toata lumea. Oricum, pe locul 2 as lua hatchback, dar sedan....poate cand oi avea 65 de ani si nu mai car nimic cu masina. Desi, pe aici de exemplu atunci e marea treaba. Oamenii la pensie se apuca de gradinarit, de carat chestii decorative prin casa, si atunci un break e minunat.

#29
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,183
  • Înscris: 12.09.2013

View Postarsmundis, on 06 aprilie 2018 - 22:06, said:


Din aia 4000 km  ( citeste mai bine are 3800 km nu 6000 ) cati iti inchipui ca i-a parcurs in drive test? Maxim un sfert restul i-au facut aia din showroom. La km aia merita luata masina, nu au avut cand sa o forjeze in halul in care spui. Dupa mine pare oferta cam cea mai buna.
Eu doar mi-am spus parerea:nu recomand masini sh, cu atat mai mult de td forjate.Si doar 500 km sa aiba si  e tot sh.....Daca nu va permiteti masini noi e problema voastra....

#30
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018

View Postraducut123, on 06 aprilie 2018 - 22:35, said:

Eu doar mi-am spus parerea:nu recomand masini sh, cu atat mai mult de td forjate.Si doar 500 km sa aiba si  e tot sh.....Daca nu va permiteti masini noi e problema voastra....
Vorbesti prostii. Cica vrei masini noi. Stii cat timp ai o masina noua? Pana ti-o preda dealerul si ai iesit de la reprezentanta. Si daca Doamne fereste in cateva luni dupa ce o iei ai vreun necaz in familie si esti nevoit sa o vinzi ca sa faci rapid rost de bani cum o sa spui, vand masina second de 3 luni? Iti spun eu ca o sa o lauzi si o sa zici Bai e practic noua, acum 3 luni am luat-o de abia are 3000 km. Si eu prefer masinile noi, iar urmatoarea e pe drum, urmeaza sa o primesc si nu e una chiar ieftina, dar daca aceeasi masina o gaseam la test drive veche de cateva luni la 3k km nu ezitam sa o iau. Chestia cu ” Si 500 km sa aiba e tot sh” este o mare fanfaronada. Si on topic as lua Hyundaiul tocmai pentru ca devalorizarea gigantica de dupa cumparare este DEJA suportata de vanzator si raman cu o masina practic noua cu dotari faine si pret bun.

Edited by arsmundis, 07 April 2018 - 07:28.


#31
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007

View PostBogVal, on 06 aprilie 2018 - 06:31, said:

Revin cu precizari in speranta ca dispar si “certurile”.
Da, as vrea noua si nu Opel. Am vazut si Astra 1.4 140 cp si nu se incadreaza din mai multe considerente: portbagaj mic, confortul lasa de dorit in comparatie cu celelalte, are un consum foarte mare in oras fiind foarte grea, peste 1,5 t.
Cred ca renunt si la Jetta deoarece voiam mai mult motorul de 1.4 125 cp.
Hyundai e super echipat, pretul e foarte bun deoarece e masina de prezentare si drive test, are 3800 km si e cu vreo 6000 euro mai putin decat pretul real.
De Suzuki nu prea stiu nimic, precizez ca nu vreau sa urc cu el pe munti.
La Megane inca nu am ofertele financiare inca, le astept si de aceea nu zic mai multe.
Skoda momentan e favorita la mine dar are un defect, pretul se duce in 17000.
Multumesc de sfaturile de pana acum si pentru cele viitoare.
Sarbatori Fericite!
Eu am luat megane sedan Intens benzina 130cp putin sub 16 mii, deci ai bani de ceva mult peste versiunea zen!
Legat de Octavia, daca ai nevoie de gura aia de incarcare neaparat, atunci da, merita sa renunti la o gramada de dotari, altfel nu.
Nu am testat nici o masina pur si simplu pe hartie mie mi-a dat mai ok ce am ales.
Am mai avut in vedere Kadjarul in versiunea inferioara zen!
Bineinteles un factor important si subiectiv totodata este cel al placerii, adica aia care iti /va place.
Sfatul meu, daca ai posibilitatea mergi prin showroom-uri, urca-te in ele, in spate prima data, apoi la volan,iti vei face o idee.
Si cel mai important, prezinta lista scurta de modele si lasa sotia sa isi spuna parerea si asculta-i argumentele, vei fi surprins sa descoperi explicatii si puncte care tie nici prin gand nu iti trec.
Pana la urma soferul oricum are confort sporit indiferent de model, conteaza ca si restul pasagerilor sa se simta bine.
Bafta!

Edited by M0sGerila, 07 April 2018 - 11:47.


#32
mihaibzgica

mihaibzgica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 325
  • Înscris: 23.06.2007
Aceeasi dilema am si eu: masina break dar cat mai mica, sa ma descurc si prin oras cu ea. Cred ca solutia este Skoda Fabia Combi, noua. Are aceleasi dimensiuni cu VW Golf, portbagaj mult mai mare.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate