Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Dinamica economica sociala și culturala a oraselor din Romania - 2

* * * - - 4 votes
  • This topic is locked This topic is locked
6934 replies to this topic

#37
Alecsandru010

Alecsandru010

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,227
  • Înscris: 29.06.2011
Turcii dau navala la Pitesti..

Dupa Yildiz Entegre Romania, fabrica de panouri MDF/parchet, Yildiz Chem, fabrica de adezivi, la Pitesti va veni si Opsan cu o fabrica de componente auto.  

Quote

Producătorul turc de componente pentru industria auto Opsan a închiriat un spaţiu de 5.000 de mp în parcul logistic al dezvoltatorului CTP, pentru a construi o fabrică la Piteşti, unde va investi pentru prima dată în România, a anunţat compania de brokeraj imobiliar Dunwell Industrial Brokerage, care a reprezentat producătorul.

Printre clienţii Opsan se numără Ford, Fiat, Renault, Honda, MAN, Mercedes Benz şi Chrysler.

Astfel Argesul isi va consolida pozitia de pol industrial al Romaniei Posted Image

Ah, si ne facem si al doilea mall..

Quote

Un nou mall la Piteşti

Prime Kapital a semnat cu retailerul Carrefour care va fi ancora noului mall din Piteşti, care va avea o suprafaţă închiriabilă de 50.000 de mp, se arată în raportul financiar al partenerului sud-african, MAS REI.

Noul mall va fi construit pe un teren din zona industrială din zona Lânăriei, pe malul lacului Prundu şi în apropierea gării. Proiectul sud-africanilor, care lucrează pentru obţinera avizelor de construcţie, va face competiţie mallului VIVO deţinut de Immofinanz.

Daca am fi avut si un parc industrial facut gigea de catre primarie.. si daca ar face astia autostrada catre Sibiu mai repede.. orasu' asta va arata f. frumos in umatorii ani. Nu va duce lipsa de oportunitati si joburi.

Edited by Alecsandru010, 25 April 2018 - 18:08.


#38
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

View PostAlecsandru010, on 25 aprilie 2018 - 18:05, said:

Astfel Argesul isi va consolida pozitia de pol industrial al Romaniei Posted Image
Eu nu inteleg de ce PIB-ul Argesului a evoluat asa de prost in ultima vreme in statisticile INS ... pare ilogic ... probabil e o alta aberatie de-a INS (la fel de ilogica ca si cresterea recenta a PIB-ului Constantei). E suspect si modul in care Timisul a cazut intr-un timp foarte scurt de pe locul 1 in provincie pana pe locul 4 (fiind depasit de Constanta, Cluj si Prahova). Cred ca nici cei de la INS nu inteleg ce calculeaza acolo ... ma rog, la Cluj ne-am lamurit ca habar n-au care sunt exporturile judetului, pentru ca softul nu apare in statistica de exporturi INS.

#39
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,623
  • Înscris: 01.10.2002
Primul zbor direct de la Sibiu spre Bruxelles Charleroi și retur, a fost operat astăzi cu success de compania aeriană Wizz Air. Alte patru rute vor fi inaugurate în luna iunie a acestui an. http://www.turnulsfa...erat-cu-succes/

View PostAlecsandru010, on 25 aprilie 2018 - 18:05, said:

Turcii dau navala la Pitesti..
Dupa Yildiz Entegre Romania, fabrica de panouri MDF/parchet, Yildiz Chem, fabrica de adezivi, la Pitesti va veni si Opsan cu o fabrica de componente auto.
Astfel Argesul isi va consolida pozitia de pol industrial al Romaniei
E o veste buna, dar spatiul de 5.000 mp si 50 de angajati arata ca e o investitie strict locala, pentru alimentarea fabricii Dacia. Ca sa devina un exportator spre alte site-uri de productie auto din Europa, are nevoie de conexiuni bune, respectiv acces la autostrada. Lucru care se va realiza in vreo 10 ani, probabil, dupa cum evolueaza lucrurile la noi...

Producătorul chinez de mașini electrice ZhiDou a inclus România pe lista scurtă, finală, ca țară în care să își construiască o fabrică europeană, în competiție fiind și Slovacia.
https://www.profit.r...e-euro-18081596
"O decizie definitivă a companiei chineze de automobile va fi în toamna acestui an. Planul chinezilor, care se concentrează în principal pe mașini electrice de dimensiune redusă, este de a investi 400 milioane euro în această fabrică, care să înceapă producția în 2020, cu o capacitate lunară de fabricare de până la 5.000 de mașini electrice. În România, o mașină electrică pornește de la un preț de aproximativ 25.000 de euro, statul acordând o subvenție de 10.000 de euro."

Edited by Wotan, 25 April 2018 - 19:35.


#40
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

View PostWotan, on 25 aprilie 2018 - 19:19, said:

Ca sa devina un exportator spre alte site-uri de productie auto din Europa, are nevoie de conexiuni bune, respectiv acces la autostrada. Lucru care se va realiza in vreo 10 ani, probabil, dupa cum evolueaza lucrurile la noi...
Langa Turda un investitor istet a gasit solutia (Sonaca) ... va face avioane de mici dimensiuni (2 persoane), nu trebuie sa le transporte pe autostrada, pot iesi direct cu ele pe cale aeriana :) Deja fac piese de anul trecut de cand au deschis fabrica, acum se apuca de facut si avioanele. Interesant e ca in trecut au facut si F-16 (sub licenta americana)

#41
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012

View PostWotan, on 25 aprilie 2018 - 19:19, said:

Primul zbor direct de la Sibiu spre Bruxelles Charleroi și retur, a fost operat astăzi cu success de compania aeriană Wizz Air. Alte patru rute vor fi inaugurate în luna iunie a acestui an. http://www.turnulsfa...erat-cu-succes/


E o veste buna, dar spatiul de 5.000 mp si 50 de angajati arata ca e o investitie strict locala, pentru alimentarea fabricii Dacia. Ca sa devina un exportator spre alte site-uri de productie auto din Europa, are nevoie de conexiuni bune, respectiv acces la autostrada. Lucru care se va realiza in vreo 10 ani, probabil, dupa cum evolueaza lucrurile la noi...

Producătorul chinez de mașini electrice ZhiDou a inclus România pe lista scurtă, finală, ca țară în care să își construiască o fabrică europeană, în competiție fiind și Slovacia.
https://www.profit.r...e-euro-18081596
"O decizie definitivă a companiei chineze de automobile va fi în toamna acestui an. Planul chinezilor, care se concentrează în principal pe mașini electrice de dimensiune redusă, este de a investi 400 milioane euro în această fabrică, care să înceapă producția în 2020, cu o capacitate lunară de fabricare de până la 5.000 de mașini electrice. În România, o mașină electrică pornește de la un preț de aproximativ 25.000 de euro, statul acordând o subvenție de 10.000 de euro."


Sper să reușim să-i convingem pe chinezi să vină aici, sper ca subvențiile să le fie mai de ajutor decât ce le oferă slovacii.

#42
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,623
  • Înscris: 01.10.2002
Daca fabrica ar fi facuta in vestul tarii, accesul la reteaua europeana rutiera e deja realizat... ;)

#43
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012
Păi aia e ideea, slovacii le pot oferi doar autostrăzi și o piață saturată (șomaj 0) și multă competiție. România le pot oferi chinezilor și infrastructura din vest, și subvenții mari, și o piață plină de tineri ingieri (estul/sudul țării) și șomaj mai mare, și mână de lucru mai ieftină. Eu zic că avem o șansă bună și dezvoltarea industriei auto-electrice este un pas important, aș spune unul din cele mai importante din ultimii 20-30 de ani.

Edited by Velaxa, 26 April 2018 - 11:02.


#44
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,623
  • Înscris: 01.10.2002
Mda, au deja fabrica VW, Kia, Peugeuot Citroen, plus K-1. Mai greu, ca firma chinezeasca de masini ieftine, sa furi personal de la ei... ;)

#45
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,309
  • Înscris: 30.01.2008
Cea de-a treia ediție a festivalului „Magia baloanelor – festival al baloanelor cu aer cald” va avea loc la Războieni, Iași, în weekendul 18-20 mai 2018 și va fi organizat în parteneriat cu primăria comunei Ion Neculce, Consiliul Județean Iași și Aeroclubul României. Este estimat un număr de 15.000 de vizitatori, în condiții meteo favorabile. Anul acesta ne propunem să avem prezente în jur de 10 baloane, atât din țară, cât și din străinătate.  Lansările în masă ale baloanelor vor fi programate de două ori în fiecare dintre cele trei zile, după ora 6.45 am și după 6.30 pm. În plus, se vor organiza sesiuni de zbor captiv după–amiaza, începând cu ora 6.30 pm, în limita disponibilității,
pe principiul „primul venit, primul servit.” Atât zborul liber cât și zborul ancorat depind de vreme, iar hotărârea de a zbura se ia pe loc, în urma ședinței tehnice a piloților. Informațiile despre zboruri se găsesc la http://www.magiabaloanelor.ro/

Edited by Daco_Get, 26 April 2018 - 13:59.


#46
adisluc

adisluc

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,419
  • Înscris: 02.09.2016
,,... Centrul Vechi se va extinde cu inca 50 de strazi, pana in Cartierul evreiesc ...''

ziare.com

,,... Centrul Vechi se va extinde cu inca 50 de strazi, pana in Cartierul evreiesc, lucrandu-se in Primaria Capitalei la un studiu de fezabilitate astfel incat pe acestea sa se desfasoare activitate de alimentatie publica cu terase, cafenele, cluburi si alte unitati de relaxare ...''

#47
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005
http://www.ebihorean...oto-141182.html

http://www.ebihorean...oto-141190.html

Piața Unirii din Oradea se va extinde cu încă aproximativ 300-4000 mp în total de spații pietonale/pavate cu piatra asemănătoare lucrărilor de până acuma până la finalul anului. Asta pe lângă ce era oricum în lucru/anunțate/diferite stadii birocratice.

Lucrările ar trebui să se încheie până la finalul anului.

#48
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,623
  • Înscris: 01.10.2002
Alarma falsa.
Modernizarea căii ferate pe ruta Arad-Simeria a început cu o ştire parcă preluată din bancurile cu Radio Erevan. Informaţia iniţială ne spunea că vor fi dărâmate toate clădirile de staţii CFR de pe această rută: https://specialarad....te-cladiri-noi/


Pana la urma, CFR a clarificat ca e vorba de reabilitare, iar garile care vor fi reabilitate sunt cele de la Radna, Săvârşin, Simeria şi Deva. Ar fi fost pacat ca aceste mici bijuterii, vechi de peste o suta de ani, sa fie distruse...

Attached Files


Edited by Wotan, 27 April 2018 - 14:08.


#49
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,309
  • Înscris: 30.01.2008
Parcul de autobuze și tramvaie al Municipiului Iași ar putea fi modernizat prin intermediul fondurilor europene. Acest lucru este posibil după ce, la mijlocul acestei luni, Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă prin care ministerele Fondurilor Europene, Dezvoltării Regionale şi Sănătăţii „vor urmări flexibilizarea mecanismului de implementare pentru anumite categorii de proiecte finanțate din fonduri europene”.
„Am finalizat documentația pentru achiziția de autobuze electrice și tramvaie noi. Este finalizată, dar nu a fost lansată încă depunerea de proiecte. Mai avem o dilemă de rezolvat: dacă vom realiza singuri licitația sau vom merge într-un model asociativ alături de alte 22 de municipalități din România. Este vorba despre o achiziție comună având o valoare de aproximativ 600 de milioane de euro. Noi aplicăm pentru circa 40 milioane de euro. Așteptăm anunțul de la București. Astăzi (25 aprilie – n.r.) transferăm documentația la Ministerul Dezvoltării. Dacă primim avizul favorabil, lansăm licitația chiar săptămâna aceasta”, a anunțat primarul Mihai Chirica.
Cu banii alocați Iașului ar urma să fie achiziționate 16 tramvaie cu o lungime de 26 de metri, 25 autobuze electrice cu o lungime de 7 – 10 metri și 20 de autobuze electrice cu o lungime de 12 metri.

#50
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,623
  • Înscris: 01.10.2002

View PostDaco_Get, on 28 aprilie 2018 - 09:28, said:

Parcul de autobuze și tramvaie al Municipiului Iași ar putea fi modernizat prin intermediul fondurilor europene. Acest lucru este posibil după ce, la mijlocul acestei luni, Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă prin care ministerele Fondurilor Europene, Dezvoltării Regionale şi Sănătăţii „vor urmări flexibilizarea mecanismului de implementare pentru anumite categorii de proiecte finanțate din fonduri europene”.
Lucru pe care ministerele respective trebuiau sa-l faca si fara ordonanta de urgenta, pentru ca de asta sunt platiti...
Pentru absorbtia mai eficienta a fondurilor europene, ar trebui ca fiecare dintre regiunile de dezvoltare sa aiba propria ei agentie de administrare a fondurilor europene. Altfel, birocratia asta ne omoara...

#51
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005
Un interviu cu primarul orașului Oradea la Hotnews despre ce s-a realizat în oraș în ultimii 2 ani: https://www.hotnews....i-ora-12-00.htm

#52
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,623
  • Înscris: 01.10.2002
Primăria Cluj-Napoca a depus cereri de finanțare de peste 100 de milioane de euro pentru susținerea transportului electric nepoluant în oraș: 30 autobuze electrice, 50 troleibuze și 24 tramvaie.
https://www.notabn.r...oluant-in-oras/

#53
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,294
  • Înscris: 08.01.2009
Ieri am fost în Oradea, azi în Clujel. Estetic Oradea arata mai bine, în zona centrala la fel de multa lume/agitație în ambele orase,  parca mai multe grupuri de excursioniști pensionari unguri sau nemți în Cluj,  nu mi-a fost foarte clar. Preturi ceva mai mari în Clujel, insa în general sub București. Oricum ambele orase par semi-stațiuni pe lângă București.
A, la ghiolbanii din trafic de data asta m-ați impresionat în sens negativ, foarte agresivi, neciopliti, tarani și nesimțiti atât în Oradea cat și în Clujel. Si în general am întâlnit foarte multa nesimțire,  nu știu care e faza. Circul destul de des în Ardeal insa în ultimul timp am fost foarte negativ surprins.

Edited by toniq, 30 April 2018 - 17:09.


#54
Damascus77

Damascus77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,911
  • Înscris: 11.07.2015
Or fi fost tot bucureșteni în trecere...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate