Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...
 Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 

Dinamica economica sociala și culturala a oraselor din Romania - 2

* * * - - 4 votes
  • This topic is locked This topic is locked
6934 replies to this topic

#4285
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,729
  • Înscris: 01.10.2002
Imbunatatirea interconectarii feroviare
Cluj: Trenuri cu 100 km/h, între Jucu şi Bonţida
"în cadrul programului de reparaţii vor fi înlocuite şinele şi traversele uzate, iar vegataţie va fi tăiată pe întregul traseu, pentru creşterea vitezei de circulaţie de la 70 km/h la 100 km/h."

Lucrări la calea ferată Arad-Timişoara
"Sucursala Regională CF Timişoara derulează în această perioadă, în regie proprie, programul de întreţinere periodică şi consolidare a infrastructurii feroviare pentru ridicarea restricţiei de viteză de la 30 km/h la 80 km/h, pe intervalul de staţii Timişoara Nord – Arad, cu ramificație spre Cenad"

Iar Timisoara planifica locatia primei statii de metrou Planuri mari la Timișoara: parcare subterană cu 600 de locuri, pasaje pe sub calea ferată și stație de metrou de suprafață în zona Spitalului Municipal
"se dorește realizarea a două pasaje pe sub calea ferată, din care unul pentru mașini și pietoni și unul doar pentru pietoni și bicicliști. Totodată, ar urma să fie realizată o stație de metrou de suprafață, „accesibilă cu scări și ascensoare, cu unul sau două peroane, în vederea creșterii nivelului de mobilitate urbană în zonă”. De asemenea, se dorește realizarea unui heliport pe una dintre clădirile care va fi construită în zonă, care va avea șapte etaje."

#4286
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,729
  • Înscris: 01.10.2002

View Posttoniq, on 20 mai 2019 - 18:19, said:

Nah, e clar ca faceti si chestii mai soft, insa faceti si destule ”huse”/cablaje, nimicuri auto, etc pt ca altfel nu se justifica media voastra salariala mica.
Eh, daca e asa de bine in sud si salarii asa de bune, cum se face ca de ani de zile colegii vostri de regiune vin sa stea la banda in vest? Judetul care a ajuns sa importe forta de munca, dupa ce a ramas fara someri.
Sa fie oare din cauza ca in Mehedinti, Gorj, Teleorman nu gasesti de lucru la firme private, singurii angajati din zona fiind functionarasi cu salarii umflate? Sper ca nu explici salariile din zona ca fiind rezultat al eficientei deosebite in munca ale bastinasilor...

#4287
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,729
  • Înscris: 01.10.2002

View Posttoniq, on 20 mai 2019 - 18:39, said:


Mai degraba ar trebui sa observi tu ca persoana nu face altceva cand intra pe topic decat sa runce cu noroi in special in Bucuresti. Atunci clar e o problema.
Normal ar fi sa contracarezi afirmatiile cu date, daca consideri ca orasul tau e reprezentat incorect, si sa prezinti realizarile. O investitie noua, o cladire mai deosebita, o solutie interesanta de trafic, cum se imbunatateste interconectivitatea cu celelalte orase si cu Europa etc.

#4288
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,336
  • Înscris: 08.01.2009

View PostWotan, on 20 mai 2019 - 20:24, said:

Normal ar fi sa contracarezi afirmatiile cu date, daca consideri ca orasul tau e reprezentat incorect, si sa prezinti realizarile. O investitie noua, o cladire mai deosebita, o solutie interesanta de trafic, cum se imbunatateste interconectivitatea cu celelalte orase si cu Europa etc.

Eu zic sa incetezi cu offtopicul asta in care vezi doar ce-ti convine. Si tocmai tu te-ai gasit sa vorbesti, care ai postat atatea stiri negative despre Bucuresti si regiunile extracarpatice in general. E culmea penibilului ce faci!

View PostWotan, on 20 mai 2019 - 20:07, said:

Eh, daca e asa de bine in sud si salarii asa de bune, cum se face ca de ani de zile colegii vostri de regiune vin sa stea la banda in vest? Judetul care a ajuns sa importe forta de munca, dupa ce a ramas fara someri.
Sa fie oare din cauza ca in Mehedinti, Gorj, Teleorman nu gasesti de lucru la firme private, singurii angajati din zona fiind functionarasi cu salarii umflate? Sper ca nu explici salariile din zona ca fiind rezultat al eficientei deosebite in munca ale bastinasilor...

Pai la voi s-au investiti in cablaje cu salarii mici pt ca sunteti aproape de granita de vest. Astfel ca v-ati trezit intr-adevar fara someri, insa lucrand la banda pe salariul minim. Posted Image
Cei calificati au luat drumul Timisoarei ori al oraselor cu locuri de munca calificate. Norocul vostru este ca va aflati la granita de vest, ghinionul vostru este ca sunteti langa Timisoara!

Edited by toniq, 20 May 2019 - 21:16.


#4289
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,729
  • Înscris: 01.10.2002
Eh, nu e chiar atat de rau pe cat vezi tu lucrurile. Deja vin strainii in cautare de lucru, ca in occident
Indienii, la mare căutare în fabricile din Arad

"Majoritatea indienilor aduși în țară sunt bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani, iar aceștia câștigă cel puțin dublu decât în țara lor.
Conform legislației actuale, cetățenii străini trebuie plătiți în România cu cel puțin valoarea salariului mediu brut pe economie, adică 4.162 de lei, însă salariile efectiv plătite pot fi mult mai mari, în funcție de poziția pe care este angajată persoana și în ce companie”"
"În județul Arad, în momentul de față sunt în evidențele Serviciului pentru Imigrări aproape 200 de lucrători străini, dintre care aproximativ 150 permanenți. Aceasta este însă o cifră care se va schimba radical în următoarele luni, pentru că sute de muncitori ar urma să fie recrutați de firmele de specialitate și nu doar din India. De exemplu, un mare service auto din Arad lucrează deja cu muncitori aduși tocmai din Sri Lanka."

Iar daca ne uitam la PIB-ul pe cap de locuitor, vedem ca Arad se apropie rapid de Ilfov. Iar daca studiem situatia investitiilor straine, stim ca viitorul e promitator Care sunt judetele preferate de investitori
"Judetele cu cele mai multe investitii straine sunt Arad, Brasov, Cluj, Prahova, Sibiu, Timis si bineinteles zona Bucuresti-Ilfov"
"Industria a atras jumatate din investitiile straine, ceea ce demonstreaza ca "dezindustrializarea" Romaniei in contextul aderarii la UE si integrarii in piata unica reprezinta un mit. Astfel se explica de ce industria a avut si are o contributie importanta la cresterea PIB-ului."
""Din analizele realizate de FIC am observat ca, in general, judetele care au atras investitori straini au si un standard de viata mai ridicat (au fost masurate veniturile si avutia pe locuitor) . Nu putem spune ca asta se datoreaza doar investitiilor straine, dar exista o legatura stransa intre zonele dezvoltate economic si nivelul investitiilor straine atrase."

Iar in 1-2 ani Arad va beneficia de o a doua autostrada, in nordul judetului. O nouă autostradă va lega judeţul Arad de Budapesta
Ghici unde vor fi urmatoarele investitii straine, pentru ca in sudul judetului, pe langa orasul Arad, deja nu mai gasesti oameni fara loc de munca...

Edited by Wotan, 20 May 2019 - 23:18.


#4290
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,336
  • Înscris: 08.01.2009

View PostWotan, on 20 mai 2019 - 23:10, said:

Eh, nu e chiar atat de rau pe cat vezi tu lucrurile. Deja vin strainii in cautare de lucru, ca in occident
Indienii, la mare căutare în fabricile din Arad

"Majoritatea indienilor aduși în țară sunt bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani, iar aceștia câștigă cel puțin dublu decât în țara lor.
Conform legislației actuale, cetățenii străini trebuie plătiți în România cu cel puțin valoarea salariului mediu brut pe economie, adică 4.162 de lei, însă salariile efectiv plătite pot fi mult mai mari, în funcție de poziția pe care este angajată persoana și în ce companie”"
"În județul Arad, în momentul de față sunt în evidențele Serviciului pentru Imigrări aproape 200 de lucrători străini, dintre care aproximativ 150 permanenți. Aceasta este însă o cifră care se va schimba radical în următoarele luni, pentru că sute de muncitori ar urma să fie recrutați de firmele de specialitate și nu doar din India. De exemplu, un mare service auto din Arad lucrează deja cu muncitori aduși tocmai din Sri Lanka."

Sigur, o invazie de indieni, 47 au fost angajati in ultimele luni, peste 2 saptamani mai vin 35 dupa care mai vin vreo 50. La cei 140.000 angajati ai jud Arad, o sa va dea salariile peste cap! Posted Image

Quote

Iar daca ne uitam la PIB-ul pe cap de locuitor, vedem ca Arad se apropie rapid de Ilfov. Iar daca studiem situatia investitiilor straine, stim ca viitorul e promitator Care sunt judetele preferate de investitori
"Judetele cu cele mai multe investitii straine sunt Arad, Brasov, Cluj, Prahova, Sibiu, Timis si bineinteles zona Bucuresti-Ilfov"
"Industria a atras jumatate din investitiile straine, ceea ce demonstreaza ca "dezindustrializarea" Romaniei in contextul aderarii la UE si integrarii in piata unica reprezinta un mit. Astfel se explica de ce industria a avut si are o contributie importanta la cresterea PIB-ului."
""Din analizele realizate de FIC am observat ca, in general, judetele care au atras investitori straini au si un standard de viata mai ridicat (au fost masurate veniturile si avutia pe locuitor) . Nu putem spune ca asta se datoreaza doar investitiilor straine, dar exista o legatura stransa intre zonele dezvoltate economic si nivelul investitiilor straine atrase."

Iar in 1-2 ani Arad va beneficia de o a doua autostrada, in nordul judetului. O nouă autostradă va lega judeţul Arad de Budapesta
Ghici unde vor fi urmatoarele investitii straine, pentru ca in sudul judetului, pe langa orasul Arad, deja nu mai gasesti oameni fara loc de munca...


Esti chiar amuzant in naivitatea ta. La sfarsitul anului 2016 din totalul de 66 miliarde euro investitii straine in Romania, Bucuresti-Ilfov avea peste 60% (aproape 40 miliarde euro). Adica Bucurestiul avea 36 de miliarde euro, Ilfov 3,7 miliarde euro, Timis 3,5 miliarde euro, iar Aradul abia putin peste 1 miliard de euro.
Hai, noapte buna! Posted Image

Edited by toniq, 20 May 2019 - 23:51.


#4291
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,729
  • Înscris: 01.10.2002
Realitatea e ca muntenii vin sa munceasca la banda in Arad. Asta arata ca vestul ofera conditii mai bune decat firmele locale, chiar si cele din Bucuresti care e la 100 km distanta. Adevarul e ca, din ce stiu, in Bucuresti nu mai exista fabrici cu peste 1.000 de angajati. Chiar si Arad e deja o putere industriala mai mare. Iar asociat cu vecinul din Timisoara, e o forta industriala care la nivel national e egalata doar de asocierea Sibiu-Brasov.

Edited by Wotan, 21 May 2019 - 11:02.


#4292
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,729
  • Înscris: 01.10.2002
Oradea, dat din nou ca exemplu Corina Creţu: ”Oradea, exemplu pentru întreaga Uniune Europeană la fonduri europene”

"Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a declarat marţi că Oradea este un exemplu nu numai pentru România, ci şi pentru întreaga Uniune Europeană privind banii europeni folosiţi pentru a schimba faţa oraşului"
"Corina Creţu a vizitat şantierul lucrărilor din Piaţa Ferdinand şi lucrările la proiectul de extindere a liniei de tramvai cu peste patru kilometri."
"În Piaţa Ferdinand se vor înlocui toate reţelele din subteran, se pietonalizează cea mai mare mare a zonei, în suprafaţă de 3,5 hectare, se reconfigurează traficul rutier, se va construi o nouă fântână arteziană şi în spatele Teatrului de stat se va amenaja o platformă pentru spectacole în aer liber."
"Al doilea proiect vizitat de Corina Creţu, în lucru, vizează reabilitarea liniei de tramvai pe un sector central şi prelungirea liniei de tramvai cu o cale dublă de patru kilometri"

Si inca o veste buna pentru orasul de pe Cris AUTOSTRADA TRANSILVANIA. NODUL RUTIER DE LA GRANIȚA CU UNGARIA PRINDE CONTUR

"Nodul rutier Biharia începe să prindă contur după ce lucrările au pornit timid în februarie."
"Dacă se vor rezolva în timp util problemele birocratice și dacă antreprenorul se va mobiliza suficient de bine, sunt șanse ca noul tronson să fie inaugurat până la finalul anului viitor"
"vecinii maghiari vor aduce autostrada lor (M4 Berettyoujfalu – Nagykereki) la poarta noastră în ianuarie 2020"

Iar din punct de vedere al amenajarii orasului, luni a fost amplasată statuia ecvestră a Regelui Ferdinand în Piața Unirii din Oradea. http://www.aradon.ro...-unirii/2254133

#4293
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,336
  • Înscris: 08.01.2009

View PostWotan, on 21 mai 2019 - 11:01, said:

Realitatea e ca muntenii vin sa munceasca la banda in Arad. Asta arata ca vestul ofera conditii mai bune decat firmele locale, chiar si cele din Bucuresti care e la 100 km distanta. Adevarul e ca, din ce stiu, in Bucuresti nu mai exista fabrici cu peste 1.000 de angajati. Chiar si Arad e deja o putere industriala mai mare. Iar asociat cu vecinul din Timisoara, e o forta industriala care la nivel national e egalata doar de asocierea Sibiu-Brasov.

Trebuie sa fii intr-un mare fel sa vii cu asemenea aberatii cum ca muntenii sunt cei care lucreaza in Arad la banda si ca asta arata chipurile superioritatea Aradului in fata Bucurestiului, sau ca e un aspect negativ ca Bucurestiul nu mai are fabrici cu peste 1000 de angajati plus celelalte perle. Nu stiu, poate te gandesti sa ridicam serios nivelul discutiei si in afara de postarea unor stiri. ;)

#4294
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,336
  • Înscris: 08.01.2009
Şantierul Naval Damen Mangalia va construi vase de lux pentru croaziere şi ambarcaţiuni de mare capacitate

Quote

Vase de lux pentru croaziere, ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere şi nave de transport maritim vor fi construite la Damen Shipyards Mangalia, cel mai mare şantier naval din Europa, informează miercuri Ministerul Economiei.
Potrivit unui comunicat al ME, la doar şase luni de când şantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de reţeaua internaţională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte majore care vor permite şantierului să funcţioneze la capacitate maximă încă din această vară.
Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale şantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri şi nave offshore.
"Putem spune că, prin aceste contracte Şantierul Naval Damen Mangalia îşi reîncepe activitatea şi începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare şantier naval din Europa. Economia României are de câştigat, pentru că sunt produse cu valoare adăugată mare. În plus, sunt create locuri de muncă, oportunităţi şi perspective pentru viitorii investitori şi furnizori Este o nouă etapă în construcţia navală din România, care permite continuarea unei lungi tradiţii a construcţiilor navale în Marea Neagră", a declarat ministrul Economiei, Niculae Bădălău.
Unul dintre noile proiecte ce va fi realizat la Şantierul Naval Mangalia este o navă de croazieră - un mega-iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piaţa vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în întregime la Şantierul Naval Damen Mangalia.
Tot la şantierul din Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport şi o navă complexă pentru exploataţii offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).
"Potenţialul şantierului Mangalia este imens şi reprezintă baza ca Damen să-şi realizeze ambiţiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri şi offshore-energetic. Şantierul oferă oportunităţi nu doar pentru grupul Damen, ci şi pentru personalul din construcţii navale şi pentru industria maritimă românească în ansamblu", a declarat Chris Groninger, managing director al Şantierului Naval Damen Mangalia.
Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, şabloane de submarine şi diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum şi pentru pieţele de acvacultură. În plus, se ţine seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecţie şi de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului şi nave specializate de adâncime care acoperă, atât sectoarele regenerabile, cât şi cele neregenerabile din întreaga lume.
Odată cu preluarea managementului şantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Şantierul Naval Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial şi expertiza în domeniul construcţiilor şi reparaţiilor navale ale Grupului Damen, pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de şantier, pentru atragerea de forţă de muncă şi pentru a face toate investiţiile necesare.
Când grupul Damen a preluat conducerea operaţională, la şantierul din Mangalia erau 1.700 de angajaţi. Acest număr a crescut în mod constant şi este de aşteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajaţi până la sfârşitul anului. Pe lângă creşterea directă a forţei de muncă, activităţile şantierului au un efect pozitiv asupra activităţilor furnizorilor acestuia, stimulând astfel numeroase oportunităţi indirecte de angajare. Pentru a contribui la realizarea oportunităţilor sporite de angajare pe care le prezintă, Şantierul Damen Mangalia îşi extinde cooperarea cu şcolile profesionale, nu numai în Mangalia, ci şi pe întreg teritoriul României. Pentru a susţine această nouă generaţie de constructori de nave, Şantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la faţa locului şi locuri de cazare pentru participanţi. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur şi stabil pentru viitorii angajaţi ai şantierului cu oportunităţi pe termen lung şi cu o viziune îndreptată spre viitor.
Înainte de a prelua conducerea operaţională a Şantierului Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experienţă de succes în România. Grupul Damen a achiziţionat în anul 1999 Şantierul Naval Galaţi. De la deschiderea porţilor sale, în 1893, acest şantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea şantierului de către Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă şi adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Şantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an şi asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajaţi, precum şi angajarea suplimentară unui număr de circa 1.500 de angajaţi ai subcontractanţilor.


#4295
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,729
  • Înscris: 01.10.2002
Achizitii de mijloace de transport noi
Brașov: Primăria va achiziţiona 26 de troleibuze. Finanțare europeană de 77 de milioane lei

"Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Vasile-Daniel Suciu, a semnat, vineri, ordinul de finanţare a proiectului care prvede achiziţionarea, de către Primăria Braşov, a 26 de troleibuze articulate, de 18 metri, care vor deservi rutele de transport public cu numerele 1, 2, 6 şi 31 din municipiul Braşov."

Vești mari pentru bucureșteni! Se fac schimbări mari în Capitală.

"Conform Aurei Răducu, director al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov flota din Capitală va fi înnoită cu 100 de tramvaie moderne şi 100 de autobuze electrice."
"Prin Programul Operaţional Regional (POR), anul trecut în iunie am depus proiecte pentru 100 de tramvaie de peste 36 de metri lungime, faţă de 27 de metri cum sunt cele din prezent, deci cu o capacitate mai mare. Sunt în licitaţie."
"Totodată, de la bugetul de stat, prin programul de mediu, am propus şi s-a aprobat, în decembrie, achiziţionarea a 100 de troleibuze şi a 130 de autobuze hibrid. Troleibuzele hibrid vor avea 20 de kilometri autonomie, adică de pe fir vor mai circula încă 20 de kilometri independente, cu baterie, astfel încât să aibă flexibilitatea de a intra în noile cartiere care se dezvoltă."
"în fază avansată este reabilitatea unei distanţe de 1,2 kilometri pe bulevardul Timişoara de linie de tramvai. Se pregăteşte reabilitarea pe bulevardul Basarabia şi mai sunt în pregătire încă 15 kilometri de linii de tramvai. Dorinţa noastră este ca, până în 2030, să avem 35 de kilometri noi de linii de tramvai"

#4296
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,729
  • Înscris: 01.10.2002
Planuri pentru ciclistii din Sibiu Sibiul va deveni un oraș prietenos pentru bicicliști, pe bani europeni

"Sibiul a fost primul oraș din România care a început să se apropie de standardele europene de civilizație urbană, încă de acum 12 ani, când a fost prima Capitală Culturală Europeană provenită din fostele țări socialiste."
"Efortul de modernizare a orașului continuă de atunci încoace, iar aspectul și aerul orașului în timpul recentului summit european au smuls cuvinte de laudă și celor mai taciturni gazetari din corpul de presă aterizat de la Bruxelles."
"cele mai importante proiecte care vizează transformarea Sibiului într-un oraș prietenos pentru bicicliști sunt legate de crearea unui coridor de deplasare cu bicicleta pentru conectarea cartierului Ștrand cu zona centrală și parcul Sub Arini. „Pistele de biciclete vor fi separate de traficul rutier, pentru asigurarea unor condiții de siguranță sporită pentru deplasările cu bicicleta”, a explicat purtătoarea de cuvânt a Primăriei Sibiu"
"Al doilea proiect este mai amplu și presupune crearea unui traseu pietonal și pentru bicicliști de-a lungul râului Cibin."
"Alte două inițiative de amenajare a unor piste de biciclete sunt incluse în cadrul unor proiecte mai mari de mobilitate urbană. Este vorba de modernizarea Căii Dumbrăvii, prin crearea unei benzi unice dedicate exclusiv transportului public și amenajarea de piste de biciclete, trotuare si zone verzi pe anumite tronsoane ale străzii Calea Dumbrăvii, și, respectiv, de modernizarea străzii Podului, inclusiv prin crearea de piste de biciclete."
"Un alt proiect major legat de utilizarea bicicletei în Sibiu este introducerea unui sistem public, gratuit, de închiriat biciclete. Astfel de sisteme funcționează deja de câțiva ani în Cluj-Napoca sau Timișoara și și-au dovedit utilitatea."

#4297
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View PostWotan, on 23 mai 2019 - 15:09, said:

"Sibiul a fost primul oraș din România care a început să se apropie de standardele europene de civilizație urbană, încă de acum 12 ani, când a fost prima Capitală Culturală Europeană provenită din fostele țări socialiste."

Standarde europene de civilizatie urbana...not really tho

Adio, troleibuze!

Edited by shefu_de_combinat, 23 May 2019 - 15:23.


#4298
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,729
  • Înscris: 01.10.2002
La momentul respectiv orasul incepuse sa se extinda masiv, iar plantarea unei intregi retele noi de fire aeriene (plus intretinerea celei vechi care era din timpuri comuniste) plus achizitia de troleibuze noi (care sunt mult mai scumpe decat autobuzele) ar fi fost prohibitiva pentru finantele orasului la moment. Piata troleibuzelor SH e de asemenea mult mai mica decat cea a autobuzelor. Se vede pe harta cum traseele se suprapun peste traseele de autobuz, dar sunt mult mai scurte. Iernile la Sibiu sunt destul de grele, iar depunere de gheata pe fire facea sa fie multe incidente cu saritul troleelor de pe fir.
In multe tari din vest s-a considerat ca exploatarea e mai scumpa decat a autobuzelor, si s-a renuntat treptat la ele. Iar viitorul apartine autobuzelor electrice.

Attached Files


Edited by Wotan, 23 May 2019 - 16:10.


#4299
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Apropo de transportul public din Sibiu:

Încă 10 autobuze noi intră în flota Tursib

22.05.2019

Primăria Sibiu a finalizat achiziția a încă 10 autobuze noi care vor intra în flota Tursib din luna iunie. Autobuzele au sosit deja în autobaza de la Sibiu, fiind livrate de firma firma BMC Truck & Bus SRL din București. Valoarea investiției din bugetul local este de 10,5 milioane de lei.

Cele 10 autobuze City Bus Diamond măsoară 12 metri, au trei uși, un motor Euro 6 produs de Daimler (deținătorul mărcii Mercedes Benz), precum și podea joasă și rampă specială pentru accesul persoanelor cu dizabilități. Autobuzele oferă 28 de locuri pe scaune și încă 73 în picioare, inclusiv un loc pentru un scaun cu rotile. Confortul termic al pasagerilor va fi asigurat prin sisteme de climatizare – încălzire, ventilare și condiționare a aerului.

Noile mijloace de transport sunt echipate cu GPS, astfel că pot fi monitorizate în timp real pe traseu, iar pentru siguranța călătorilor acestea sunt dotate cu 6 camere de supraveghere. În ceea ce privește informarea pasagerilor, autobuzele au afișaj electronic exterior în față, în spate și pe lateral. În interior informațiile utile vor fi afișate pe cele două monitoare și vor fi transmise prin anunțuri vocale. Pentru plata călătoriei în autobuz, pasagerii pot opta între validatoarele pentru bilete și aparatele pentru plata cu cardul contactless. Autobuzele vor oferi servicii de Wi Fi gratuit, fiind dotate cu echipamentele necesare.

Cele 10 autobuze noi vor intra în parcul auto Tursib care s-a înnoit la finalul anului trecut cu 55 de autobuze.

Reamintim faptul că Primăria Sibiu va continua modernizarea sistemului de transport public prin încă trei proiecte care sunt depuse pe fonduri europene și se află în diverse stadii:
- Achiziția a 40 de autobuze pe gaz comprimat, împreună cu modernizarea sistemului de ticketing, crearea unui sistem de management a flotei și crearea unei aplicații pentru transportul public.
- Achiziția a 5 microbuze electrice pentru crearea unei linii verzi de transport în centrul orașului, împreună cu stațiile de încărcare aferente
- Achiziția a 9 autobuze electrice printr-un proiect în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în acest caz proiectul pentru obținerea fondurilor europene fiind în curs de finalizare de către Minister.

https://www.sibiu.ro.../comunicat/6731

#4300
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View PostWotan, on 23 mai 2019 - 16:09, said:

Iar viitorul apartine autobuzelor electrice.

Stai sa se certe astia nitel cu poporu chinez care scoate pamanturi rare si sa vezi cum ajungem la idei rationale.

Sibiu avea in PMUD introducere tramvai da' nu stiu daca s-a mai discutat/ales ceva de idee.

Quote

Iernile la Sibiu sunt destul de grele, iar depunere de gheata pe fire facea sa fie multe incidente cu saritul troleelor de pe fir.

As paria mai degraba pe niste fire date cu solutii de degivrare decat pe niste acumulatori in conditii de ger napraznic.

Edited by shefu_de_combinat, 23 May 2019 - 17:18.


#4301
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005
[ https://i.postimg.cc/h4FZbWYk/Fonduri-UE-2017-2018-judete-si-municipii-resedinta.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu prea se vede bine, că o micșorează: aici e link-ul direct însă https://postimg.cc/4HYc1WKH

Bucureștiul stă bine față de alți ani. La municipii de reședința de județ cam a luat 60-70% din bani (undeva în jur de 185 mil euro). Oradea vreo 20%.

La județe, dacă este scos București (cam 15% din bani), Bihor vine pe primul loc (7% din toți banii, aproximativ). E interesant că are dublu față de Oradea, deci au luat și restul administrațiilor destul de mult (practic toate la un loc cât Oradea).

De altfel, se vede că în clasamentul cu județele, peste tot sunt bani în principiu atrași. Deci se mișcă destule administrații mai mici, cu toate că în tabelul cu reședințele de județ, 95% nu au fost în stare să tragă nici măcar un milion de euro în 2 ani. Mai mult, cred că peste jumătate din ele au atras sub 0,1 milioane de euro. E fascinant de puțin...

Edited by cristi7, 23 May 2019 - 18:08.


#4302
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007
Ah, apropo de analizeeconomice, chiar voiam sa postez ceva da' ne-am luat cu autobuze electrice.

[ https://i.postimg.cc/MKch3kjq/2019-05-23-180726.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Quote

55,15 miliarde lei din totalul de la nivel național de 142,47 miliarde lei au fost încasate de cele șase administrații de sector ale finanțelor publice, administrația județeană Ilfov, Administrația Regională pentru Contribuabilii Mijlocii, biroul vamal și administrația fiscală a contribuabililor nerezidenți (vezi tabelul din imagine).
Repet, ceea ce s-a colectat în regiunea capitalei a provenit de la persoanele fizice și companiile mici și mijlocii și contribuabilii nerezidenți, marile companii au cotizat direct la ANAF, mai precis la DGAMC.

La nivelul regiunii, veniturile administrațiilor locale (primării și consiliul județean) s-au ridicat la valoarea de 10,94 miliarde lei, deci aproape 19,8% din ceea ce s-a colectat la nivel regional.


Ca sa nu mai avem vorbe.

[ https://media.giphy.com/media/xT9DPhONuz1SpCONiM/giphy.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate