Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

ANCOM : Ce drepturi au utilizatorii când acceptă, prin telefon, email sau online, o ofertă de la furnizori

- - - - -
  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1
StefanRO

StefanRO

    Hai noroc straine

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,757
  • Înscris: 06.03.2018
Atunci când utilizatorii achiziționează servicii de telefonie, internet sau televiziune prin intermediul telefonului, e-mailului sau al unei aplicații online, furnizorul trebuie să le pună la dispoziție o serie de informații minime, relevante pentru ca aceștia să poată lua o decizie adaptată nevoilor de consum. Contractul la distanță (inclusiv cel telefonic) se consideră încheiat doar după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris (pe un suport durabil). Utilizatorii au dreptul de a se retrage dintr-un contract la distanță în termen de 14 zile de la încheierea acestuia, fără a invoca un motiv.


Ce este contractul la distanță?
Contractul la distanță este acel contract încheiat între un furnizor și un utilizator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii organizat fără prezența fizică simultană a celor două părți, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanță (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc.).
În contextul unei piețe competitive și al diversității tot mai mari de oferte comerciale din domeniul comunicațiilor electronice, posibilitatea de a încheia contracte prin mijloace de comunicare la distanță oferă consumatorilor oportunitatea de a beneficia de oferte avantajoase, personalizate propriilor nevoi de consum, fără a se deplasa la centrele comerciale ale furnizorilor.

Drepturile utilizatorilor
Indiferent de mijlocul de comunicare la distanță utilizat pentru încheierea contractelor la distanță,
utilizatorii trebuie să primească, într-un mod adecvat mijlocului de comunicare la distanță utilizat, o serie de informații cu privire la serviciile pe care urmează să le contracteze, înainte ca aceste contracte să producă efecte obligatorii pentru ei;
un astfel de contract intră în vigoare numai după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris, pe un suport durabil (e-mail, scrisoare, fax) în cazul în care serviciile au fost contractate prin telefon, fax ori e-mail sau după ce furnizorul a confirmat comanda, în cazul în care serviciile au fost contractate online (prin intermediul unui site sau printr-o aplicație);
utilizatorii au dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de maxim 14 zile de la încheierea contractului.
Informațiile specifice despre încheierea contractelor la distanță pentru fiecare tip de serviciu – telefonie, internet, televiziune – sunt disponibile în InfoCentrul ANCOM.

Obligațiile furnizorilor cu privire la informarea utilizatorilor
Operatorii telecom sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor, înainte de încheierea contractului, informații precum toate costurile asociate serviciului care urmează să fie furnizat (prețul, respectiv tariful și modalitatea de calcul al acestuia, beneficiile, opțiunile și extraopțiunile incluse), perioada contractuală minimă, costurile de transport pentru primirea echipamentul achiziționat, dacă este cazul, termenul de la care utilizatorul va beneficia de serviciile achiziționate, modul de soluționare a reclamațiilor, informații despre dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept.

Ghidul realizat de ANCOM și ANPC
Atât ANCOM, cât și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au atribuții privind verificarea și sancționarea modului în care este implementată legislația privind încheierea contractelor la distanță de către furnizorii de servicii de comunicații electronice, în relația lor cu consumatorii.
De aceea, pentru a veni în sprijinul furnizorilor de servicii de comunicații electronice, dar și al utilizatorilor acestor servicii, ANCOM și ANPC au elaborat un ghid care prin care este prezentată modalitatea de interpretare a legislației naționale referitoare la încheierea contractelor la distanță, respectiv în afara spațiilor comerciale.

Ce, cum și unde reclami
Dacă ești consumator, ai încheiat un contract la distanță și furnizorul nu ți-a respectat drepturile, poți sesiza ANCOM sau Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
Dacă ești utilizator final persoană juridică, ai încheiat un contract la distanță și furnizorul nu ți-a respectat drepturile, poți sesiza ANCOM.

http://www.ancom.org...furnizori-_5906

#2
YourFan

YourFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 30.01.2017
Nu cred ca un om in varsta se mai duce la ANPC sa faca sesizare...
Nu se mai complica cu chestii dintr-astea!

Edited by YourFan, 03 April 2018 - 22:46.


#3
stlk

stlk

    Spartan Officer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,438
  • Înscris: 15.07.2008

View PostSeiren, on 03 aprilie 2018 - 22:33, said:

Atunci când utilizatorii achiziționează servicii de telefonie, internet sau televiziune prin intermediul telefonului, e-mailului sau al unei aplicaţii online, furnizorul trebuie să le pună la dispoziție o serie de informații minime, relevante pentru ca aceștia să poată lua o decizie adaptată nevoilor de consum. Contractul la distanță (inclusiv cel telefonic) se consideră încheiat doar după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris (pe un suport durabil)...
Ai muncit o gramada sa copiezi ce scrie  acolo iar noi ascultam  ce vorbeste TTS-ul (Read Speaker) de pe site.
Oricum eu nu aud mai nimic nou!

Edited by stlk, 03 April 2018 - 22:43.


#4
gump4

gump4

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,787
  • Înscris: 10.01.2017

View PostYourFan, on 03 aprilie 2018 - 22:39, said:

Nu cred ca un om in varsta se mai duce la ANPC sa faca sesizare...
Nu se mai complica cu chestii dintr-astea!
Dupa ce ai incercat rezolvarea amiabila cu societatea respectiva si nu ai reusit acest lucru, poti depune si online reclamatie, iar ANPC are obligatia de a raspunde si de a solutiona cererea consumatorului.Plus,ca parere, din ceea ce citesc in ultima vreme, chiar a inceput sa-si faca treaba.

Edited by gump4, 04 April 2018 - 07:45.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate