Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Plecare de pe loc

- - - - -
  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#37
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006

View Postsilesax, on 03 aprilie 2018 - 10:11, said:

este cineva care se urca dimineata da cheie si in secunda 2 pleaca?
Da, și eu (m-a "bătut" Tarzy la post). Nu stau cu motorul pornit decât cât îmi ia să dezactivez frâna de mână și să trec din P în D.

Edited by buntzi, 03 April 2018 - 11:37.


#38
MihaiiiGL

MihaiiiGL

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 130
  • Înscris: 23.10.2015
Masina e un Megane 1.5 de 110cp. Cat timp am făcut scoala in principiu am plecat cu ambreiaj + acceleratie pe un Logan 1.5, insa instructorul nu mi-a sugerat niciodata sa plec intr-un mod anume. Din cate stiu eu la scoala se pune accent pe fluidizare si nu neaparat pe cum sa folosesti masina ca sa nu uzezi piesele, de aici si populara tehnica de apasat pe ambreiaj la fiecare frana. La mine problema nu e in termeni de trepidații sau disconfort, ci pur si simplu vreau sa invat sa exploatez cat mai bine masina astfel incat sa nu fiu supus la alte costuri ulterioare. Spre exemplu, instructorul imi spunea sa schimb pana in 2000 de ture, insa toți cei pe care i-am întrebat cum se merge cu un dci corect mi-au spus ca trebuie turat pana la 2500 cand e rece si pana la 3000 cand e cald astfel incat sa nu se depuna reziduri pe instalatie (turbina cred, nu sunt sigur).
Va mulțumesc pentru raspunsuri, voi pleca in continuare cu usoara acceleratie

#39
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
pai depinde unde are cuplul maxim acel motor...

eu am gasit (ceva similar) ca are cuplu maxim de la ~1500 la 2500 iar puterea maxima pe la 4000

deci accelerarile cele mai putermice le face in intervalul 1500-2500 pana spre 4000, dupa 4000 lesina.

[ http://www.e-automobile.ro/images/articole/motoare/diesel/dci-90/2_1.5_dCi_90_Energy_cuplu_putere.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by arg, 03 April 2018 - 11:49.


#40
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012

View PostMihaiiiGL, on 03 aprilie 2018 - 00:43, said:

Salut. Stiu ca la diesel se poate pleca de pe loc doar din ambreiaj , dar de obicei apas si pe acceleratie putin ca sa plece mai repede sa nu incurce traficul.Intrebarea mea este daca fac vreo dauna motorului daca fac forfecatia specifica benzinei pe un diesel...Nu o accelerez tare , doar pana pe la 1300 ca sa ii dau putin zvac.
Mersi anticipat

-nu-i bai! poți pleca de pe loc accelerând optim (nu 1300, dar nici 4500)
io am avut o vectra cu motor 2,0DTH (101 CP)cu care puteam pleca fără accelerație (nu o făceam pt că ambreiaj, ulei)
următoarea mașină astra cu motor 1,9 diesel (120CP) nici împinsă nu pleca fără accelerație (murea motorul instantaneu!!!)

bănuiesc că mai are influență și cum este etajată cutia de viteze: vectra în 5 trepte era o doamnă, mergea liniar și comod; astra în 6 trepte e un golan care te bagă-n scaun la fiecare schimbare de viteză !!!

Edited by gushpi, 03 April 2018 - 11:54.


#41
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
conteaza si cat de scurt cupleaza ambreajul
daca poti pleca semidebreat poti si la ralanti, dar daca cupleaza repede (brusc) iti moare motorul si atunci trebuie sa-i dai gaz.

Edited by arg, 03 April 2018 - 12:00.


#42
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
tarzy te stiu de pe aro. tu ai aro nu se pune. plus ca ai si albine :)
deci se poneste se baga in viteza si se pleaca.. hai mai ca nu se face asa.

#43
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 30.04.2006

View PostMihaiiiGL, on 03 aprilie 2018 - 11:43, said:

[...]
de aici si populara tehnica de apasat pe ambreiaj la fiecare frana.
[...]
să vezi populara tehnică din Germania de a se sta la semafor cu treapta 1 cuplată (implicit piciorul pe ambreaj). cât ne chinuim cu un prieten să-l dezvățăm de asta...

#44
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
eu consider ca trebuie sa ajunga uleiul peste tot, dupa care incep sa trag de motor.

View Postmannes, on 03 aprilie 2018 - 12:00, said:

să vezi populara tehnică din Germania de a se sta la semafor cu treapta 1 cuplată (implicit piciorul pe ambreaj). cât ne chinuim cu un prieten să-l dezvățăm de asta...
si cand mergi in trafic cate 3m din cand in cand cum faci? mesteci mamaliga?

#45
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 30.04.2006
mă refer la stat câte 1-2min cu treapta 1 cuplată până se schimbă culoarea semaforului.
și dacă între timp mai și cauți câte ceva prin cotieră sau scoți ceva din buzunar și nu mai apeși bine ambreajul... știm cu toții continuarea :D

#46
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
asta e ca faza cand te intinzi dupa tichet la intrarea in parcare la mall....

#47
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,885
  • Înscris: 29.06.2006

View Postsilesax, on 03 aprilie 2018 - 09:58, said:

deci când pleci in relanti se tocesc cuzineții ?.. Posted Image)))) mor!
de ce mori? zi ca nu stii ce sunt aia cuzineti sa mor si eu :))) na ca ti-a explicat colegul arg cat de cat....dar dupa reactia ta eu asta cred ca nu prea stii cum e ungerea intr-un motor

View Postarg, on 03 aprilie 2018 - 10:08, said:

da
[ http://blog.autovit.ro/wp-content/uploads/2015/03/chevrolet-spark-9.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


e ungerea mai slaba, ca nu ajunge suficient ulei pe acolo.

nu le mai zice, ca pe urma te considera vreun mesia ceva ca i-ai inviat din morti

#48
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
recunosc ca habar n-aveam
dar tot pe aici am gasit explicatia.
asa cum nici prea mult timp la ralanti nu face bine...

#49
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011

View Postsilesax, on 03 aprilie 2018 - 10:11, said:

este cineva care se urca dimineata da cheie si in secunda 2 pleaca?
Mda, o blondă idioată de la mine din bloc, împreună cu iubitul din dotare (fiecare cu hârbul său propriu, că „autoturisme” nu le pot numi).

Legat de subiect: școala de șoferi am făcut-o pe Logan 1.5 Dci. În prima zi de conducere, instructorul m-a învățat cum să plec de pe loc doar din ambreiaj, după care mi-a explicat că a procedat așa doar pentru a mă familiariza cu ambreiajul și că pornirea corectă implică concomitent apăsarea accelerației. De câte ori se mai întâmpa în trafic să nu corelez ambreiajul cu accelerația și mașina să trepideze puternic, instructorul zicea :„dacă ai fi fost acum la volanul unui benzinar, aici rămâneam, în mijlocul drumului cu motorul mort și ne umpleau ăia din spate frigiderul”. La 10 zile după obținerea permisului mi-am cumpărat un Logan Ph2 1,4MPI (benzinar). Nu vreți să știți de câte ori am „ucis” motorul la plecarea de pe locPosted Image  în prima lună de mers cu el.

Edited by flomelomanul, 03 April 2018 - 16:21.


#50
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
deci titlul topicului este plecarea de pe loc. deci de pe loc poti pleca la relanti daca nu îți moare motorul si puteti sta liniștiți ca nu se tocesc cuzineții.
si admit ca se poate pleca in secunda doi.
a nu se confunda cu plecatul de pe loc dimineata sau dupa un timp mai lung si mai ales cand este frig care nu se face in secunda doi după pornirea motorului decat daca santeti certati cu masina.

#51
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,976
  • Înscris: 09.05.2009

View Postalexcrist, on 03 aprilie 2018 - 11:12, said:

Enorm. 3 minute n-am stat nici când am pornit la -25 de grade.
Reusesti sa cureti masina de gheata in mai putin de 3 minute sau ai garaj? Eu recunosc ca la ultima ploaie inghetata am stat cam 10-15 minute cu motorul pornit pana sa pot da jos gheata groasa de un deget de pe parbriz!

#52
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
Nu am curățat niciodată mașina cu motorul pornit. Doar cu spray și eventual racletă. Că am stat uneori și 15-20 de minute să dau zăpada de pe mașină (toată mașina, nu doar de pe geamuri Posted Image ), asta e evident. Dar motorul l-am pornit când eram gata de plecare. Pe ger, da, pornesc motorul și aștept puțin, până într-un minut, și apoi plec ușor. Dar plec, nu ard gazul de pomană.

Și ca fapt divers, iarna asta am ajuns la mașina cu două palme de zăpadă pe ea, am dat la lopată, curățat geamurile lună, si am plecat la jumătate de minut după unul cu Sandero care stătea deja cu motorul pornit în parcare și dăduse deja zăpada de pe jumătate de mașină când am început eu. L-a ajutat cu ceva că a ars benzină 20 de minute? Dacă mă și grăbeam, plecam lejer înaintea lui, și eu eram singur, ală era cu prietena, deci 2 persoane la muncă.

Și eu încă sunt curios dacă poate cineva explica, tehnic, de ce un ambreiaj se uzează mai mult la turație mică decât la turație mare (chiar de 3 ori mai mare). Că văd că se tot insistă cu asta. Nici măcar ungerea aia nu înțeleg de ce ar avea probleme, din moment ce turația motorului e aceeași și în gol, și cu motorul conectat la roți, singura diferență fiind că calculatorul injectează mai mult carburant să compenseze nevoia de putere. Dar măcar cu ambreiajul dacă mă puteți lămuri.

Edited by alexcrist, 03 April 2018 - 20:33.


#53
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Pai poate l-a ajutat, pe mine m-a ajutat sa duc familia in caldura la serviciu si scoala care sunt la 3 km de casa!
Daca nu porneam motorul cand ma apucam de dezapezit, se incalzea in masina fix cand o parcam la serviciu!
Fiecare cu placerile lui!

#54
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
producatorii spun ca un motor se incalzeste mai repede in sarcina decat in relanti daia dupa 2 min e bine sa pleci dar sa mergi moderat pana motorul ajunge la temperatura de lucru.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate