De ce sunt așa de scumpe piesele de schimb raportat la produsul finit?
#37
Posted 02 April 2018 - 09:15
@ Assur : la vremea aia ar fi avut rost. Apăruseră L.C.D.-urile, dar cine le preconiza un asemenea viitor.
Să ţină 50 de ani nu cred că mai făceau. Dar să ţină 20 de ani (deloc rău) se mai produceau. Există televizoare produse în anii '90 care au funcţionat şi peste 20 de ani. Şi nu consumau excesiv de mult curent. Un latpop foarte vechi, dacă nu ai nevoie de internet sau intrii pe chestii simple pe internet poate fi util uneori. Prin prisma faptului că e portabil. Mie îmi pare rău că am făcut cuiva cadou un P4 (şi eu îl primisem moca), că doream să mă duc într-o zi cu scannerul A3 la o biblotecă să scanez ceva şi la ce aveam nevoie era bun ăla (şi avea şi display 4:3 sau 5:4, aşa cum îmi place mie). |
#38
Posted 02 April 2018 - 09:30
Dany_Darke, on 02 aprilie 2018 - 08:33, said:
banuiesc ca doar ai vrut sa te bagi si tu in seama desi esti paralel cu domeniul. ia zi, se poate? N-am zis ca nu se poate. Am zis ca e super tare daca poate sa scoata o roata dintata de 10mm diametru la o imprimanta 3d si sa mai fie si functionala. Si mai las-o cu catalogarile,.
Edited by althea, 02 April 2018 - 09:53.
|
#39
Posted 02 April 2018 - 09:54
Tocmai, eu am laptop vechi (2008, Pentium Dual CPU) dar il iau si in calatorii pentru internet la hotel/pensiune (chiar daca am smarpthone, nu poate inlocui un PC) si il folosesc si la birou de cand il am.
|
#40
Posted 02 April 2018 - 10:49
arg, on 02 aprilie 2018 - 08:56, said:
in constuctii in momentul de fata se lucreaza cu coeficienti partiali de siguranta: Nu-i tocmai buna comparatia. Eu si Dany_Darke vorbeam de industria auto. In constructii sunt alte numere, insa se trage clapa in alte directii, din ce am citit pe forum; material prost calitativ, de ex la tencuiala. Dormi_Hete, on 02 aprilie 2018 - 09:30, said:
N-am zis ca nu se poate. Am zis ca e super tare daca poate sa scoata o roata dintata de 10mm diametru la o imprimanta 3d si sa mai fie si functionala. Si mai las-o cu catalogarile,. N-o da cotita. Ai lasat clar sa se inteleaga ca nu ar fi posibil asa ceva. Acum te ascunzi in spatele imaginii de victima. Daca chiar nu stiai, intrebai normal, nu faceai o remarca pasiv-agresiva. |
#41
Posted 02 April 2018 - 11:09
Eu am spus doar ca e number one daca face asa ceva. Asta nu inseamna ca nu se poate. Voi ati vadut vreodata piese printate 3D la o imprimanta profesionala (nu vorbim de chestii hi-tech gen direct metal laser sintering). Pai daca scoti cu o toleranta de 0,2 esti tare. Plus la alea mai slabe se vede textura, iar suprafata de contact a dintilor necesita o oarecare toleranta si rugozitate, altfel ai doar o piesa care arata ca o roata dintata, fara sa fie asa ceva.
|
#42
Posted 02 April 2018 - 12:03
Exista fotopolimerizare cu DURA.
Cand vorbesti de inginerie, nu exista "oarecare" toleranta si rugozitate. Toleranta e una, rugozitatea e altceva. Suprafata de contact se numeste flanc. Nu dimensionarea e problema la 3D, ci timpul de executie, cum am zis. E mult mai usor sa torni plastic decat sa-l printezi 3D. Edited by Ann0nyym0us, 02 April 2018 - 12:04. |
#43
Posted 02 April 2018 - 12:26
Nu ma refeream la dimensionare. Am zis clar la ce ma refeream: tolerante si rugozitate. Intelegi sensul conjunctiei si
Cat despre turnare, injectie versus printare 3d/ frezare cnc,/ prelucrari mecanice conteaza volumul de productie. O matrita pentru o plasticaraie ordinara poate depasi 10000 de euro. Insa daca produci cu acea matrita sute de mii de piese, costul se amortizeaza rapid ,iar pretul piesei rezultate va fi fi mic. Cand e vorba de prototipuri sau serie mica treaba se schimba. |
#44
Posted 02 April 2018 - 12:31
Si daca faci piese de schimb, faci serie mica, nu-i asa? De asemenea, le faci prin prelucrare, nu turnare, ca sa le ai gata la 2 ani dupa ce intra produsul pe piata.
Ia mergi dumitale si vezi cam cum sta treaba cu productia de piese de schimb, ca exista si legislatie in vigoare. La urma vii si aberezi pe-aici. Edited by Ann0nyym0us, 02 April 2018 - 12:32. |
#45
Posted 02 April 2018 - 12:40
Bingo. Adica nu le faci prin printare 3d. Ceea ce era de demonstrat.
btw, roti dintate turnate poate merg la aplicatii ce nu necesita cerinte prea mari. Rugozitatea pieselor turnate este in general foarte mare. Edited by Dormi_Hete, 02 April 2018 - 12:43. |
#46
Posted 02 April 2018 - 12:44
Dormi_Hete, on 02 aprilie 2018 - 12:40, said:
Bingo. Adica nu le faci prin printare 3d. Ceea ce era de demonstrat. Nu din cauza ca n-ar iesi la tolerante, asa cum ai zis. Ci din cauza ca dureaza mult. Rotile dintate solicitate la forte si cupluri reduse se pot turna. Danturare pe plastic nu stiu in ce masura poti face, sau ce tolerante extraordinare ai nevoie la 2Nm transmisi intr-un mixer. Nu ca nu s-ar putea obtine toleranta respectiva necesara. Edited by Ann0nyym0us, 02 April 2018 - 12:48. |
|
#47
Posted 02 April 2018 - 13:04
Se fac roti dintate metalice prin turnare, doar ca se rectifica.
Edited by arg, 02 April 2018 - 13:04. |
#48
Posted 02 April 2018 - 13:09
Ann0nyym0us, on 02 aprilie 2018 - 12:44, said:
Nu din cauza ca n-ar iesi la tolerante, asa cum ai zis. Ci din cauza ca dureaza mult. Rotile dintate solicitate la forte si cupluri reduse se pot turna. Danturare pe plastic nu stiu in ce masura poti face, sau ce tolerante extraordinare ai nevoie la 2Nm transmisi intr-un mixer. Nu ca nu s-ar putea obtine toleranta respectiva necesara. Nu are importanta cuplul cat turatia , tolerantele de executie si rugozitatea. . Incerca sa invarti un angrenaj care nu este realizat in niste tolerante rezonabile sa vezi cat de greu se invarte. |
#49
Posted 02 April 2018 - 13:21
Tolerantele si rugozitatea depind de cuplul si turatia la care vor fi supuse componentele din angrenaj.
|
#50
Posted 02 April 2018 - 13:41
Dormi_Hete, on 02 aprilie 2018 - 13:09, said:
Nu are importanta cuplul cat turatia , tolerantele de executie si rugozitatea. ca si cum ai zice ca o cutie de viteze este doar pt a echilibra motorul, ca mare lucru nu face. studiaza putin mecanica, din ramura de fizica ma refer, cat si mecanica auto, ca te va edifica. nu de alta, dar e pacat de cei ce citesc cele scrise de tine si daca asimileaza informatia, se vor face de ras la randul lor. chiar nu e o rusine sa recunosti ca nu stii. |
#51
Posted 02 April 2018 - 13:49
Ann0nyym0us, on 02 aprilie 2018 - 13:21, said:
Tolerantele si rugozitatea depind de cuplul si turatia la care vor fi supuse componentele din angrenaj. depind de procesele tehnologice utilizate si de precizia utlilajelor, executia matritelor etc. Ca n-ai sa scoti in veci o rugozitate de 1,6 sau 3,2 la o piesa turnata. Ca imi aleg tehnologia in functie de necesitati e altceva. Dany_Darke, on 02 aprilie 2018 - 13:41, said: ca si cum ai zice ca o cutie de viteze este doar pt a echilibra motorul, ca mare lucru nu face. studiaza putin mecanica, din ramura de fizica ma refer, cat si mecanica auto, ca te va edifica. nu de alta, dar e pacat de cei ce citesc cele scrise de tine si daca asimileaza informatia, se vor face de ras la randul lor. chiar nu e o rusine sa recunosti ca nu stii. parca era vorba de un mixer. De la mixer am sarit la cutii de viteza auto. Incetati fratilor kindergardenul asta. Edited by Dormi_Hete, 02 April 2018 - 13:51. |
|
#52
Posted 02 April 2018 - 13:54
tu crezi ca sta cineva sa slefuiasca asa ceva? ia zi, ce rugozitate crezi ca se obtine?
serios, mergi si dormi_hete mai departe. vrem sa discutam la subiect si in cunostinta de cauza. eu una iti voi ignora postarile, cel putin pe cele care iti arata necunostinta de cauza. Attached Files |
#53
Posted 02 April 2018 - 14:03
Pentru o astfel de piesa din plastic realizata prin injectie ,rugozitatea piesei e data de rugozitatea matritei, care are in mod sigur o rugozitate de 1,6 sau 3,2. (La 3,2 se vad urme de freza imprimate pe piesa ) . un exemplu ca nuca-n perete, in fine. Chiar te rog sa-mi ignori postarile.
|
#54
Posted 02 April 2018 - 14:14
Dormi_Hete, on 02 aprilie 2018 - 14:03, said:
Pentru o astfel de piesa din plastic realizata prin injectie ,rugozitatea piesei e data de rugozitatea matritei, care are in mod sigur o rugozitate de 1,6 sau 3,2. iar mai sus scriai ca Dormi_Hete, on 02 aprilie 2018 - 13:49, said:
precizia utlilajelor, executia matritelor etc. Ca n-ai sa scoti in veci o rugozitate de 1,6 sau 3,2 la o piesa turnata. pai si cum e colegu? ca e obtinuta prin turnare "clasica" ori injectie, piesa este tot turnata. cata vreme iese dintr-o matrita, se numeste ca e turnata. pai se obtine sau nu rugozitatea? ca te cam contrazici aici am incheiat subiectul. invartitul in jurul cozii cu termenii nu suplineste si nici nu fura privirea de la grava lipsa a cunostintelor. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users