Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Uber nu mai are voie să facă teste cu mașini autonome în Arizona
Last Updated: May 26 2018 08:55, Started by
Torquemada-666
, Mar 27 2018 11:53
·
0
#19
Posted 27 March 2018 - 14:43
luci_flash, on 27 martie 2018 - 13:57, said:
Hai s-o luam altfel. Tu consideri ca ai fi putut evita acel accident? A 44-a oara: nu este vorba despre accident ci despre standardele lipsa din testarea penalilor de la Uber. Dar... Eu militez de mult ca un pieton aflat pe carosabil sa fie 100% vinovat dpdv legal. Revenind la accidentul Uber, da, oricine belea ochii pe drum se sesiza mai devreme decat uber-freak-ul ala. Mai ales ca nu era autostrada, deci te astepti sa apara chestii de pe laterale. Ce ma intereseaza pe mine: chiar fara accident, daca vedeam conditiile de "testare", ma indignam referitor la bataia de joc pe care Uber le-o administreaza americanilor. romangx, on 27 martie 2018 - 13:51, said:
Cat despre prostia ta cu antemergatorul... ce dracu testare mai e si aia, Bai ne-iubitorule de Uber care esti tu tare in clonz, sa te dracuiesti tu in mahalaua ta unde habar nu aveti de standarde de testare. Ca sa fie pe scurt. https://www.bloomber...-after-fatality Marta Thoma Hall, president of Velodyne Lidar Inc., maker of the special laser radar that helps an autonomous car “see” its surroundings, said the company doesn’t believe its technology failed. But she’s surprised the car didn’t detect 49-year-old Elaine Herzberg as she pushed her bike across a road in Tempe, Arizona, around 10 p.m. on Sunday. “We are as baffled as anyone else,” Thoma Hall wrote in an email. “Certainly, our Lidar is capable of clearly imaging Elaine and her bicycle in this situation. However, our Lidar doesn’t make the decision to put on the brakes or get out of her way.” |
#20
Posted 27 March 2018 - 14:53
Ce era sa spuna si producatorul de senzori... tu te asteptai sa spuna: Da, senzorii nostri nu pot detecta orice caprioara sprintena in bezna ?
Normal ca o sa spuna: Vai dar ce surpriza, nu credeam ca senzorii nostri minunati nu pot detecta o caprioara sprintena in bezna. As fi jurat pe mama ca pot, sa stiti ca vina nu e la noi, e la franare, nu avem noi treaba aici, hai mars. overseas, on 27 martie 2018 - 14:43, said:
“Lidar doesn’t make the decision to put on the brakes or get out of her way.” Asta e atat de proasta inca nu stie ca pietonii circula pe trotuar si masinile pe sosea, nu invers... Imi dau seama ce senzori minunati poate produce proasta asta. Senzorii caprioarei oare mergeau, erau omologati, cine i-a progamat sa nu se dea din drumul masinii? Edited by romangx, 27 March 2018 - 14:56. |
#22
Posted 27 March 2018 - 15:05
romangx, on 27 martie 2018 - 12:53, said:
Nu imi place Uber ca si companie si nici conducerea acesteia. Dar accidentul ala era de neevitat, indiferent ca era condus de un robot sau de un pilot profesionist. Poate tot se intampla dar mai putin violent |
#23
Posted 27 March 2018 - 15:05
Accidentul s-a petrecut AICI
Caprioara traversa dinspre Marquee Theatre (Vest) si a sarit din scuar dintre copaci spre Est. Ceea ce am crezut initial ca e o banda de intrare in sosea de fapt era o alee pietonala de pe scuar. dani.user, on 27 martie 2018 - 14:54, said:
Are cineva coordonatele locatiei accidentului? |
#24
Posted 27 March 2018 - 15:06
#25
Posted 27 March 2018 - 15:30
unbrutus, on 27 martie 2018 - 15:05, said:
nu sint de acord. sistemele radar si viziune pe timpul noptii trebuiau sa reactioneze, sa miste un pic volanul si ciupeasca frana, cat sa diminueze impactul. Poate tot se intampla dar mai putin violent Era acolo o intrebare la care raspunsul era sa iei piciorul de pe acceleratie, sa strangi volanul si sa te pregatesti de impact. Ei bine, masina a reactionat intocmai cum scrie la lege si in chestionarele auto. Deci impecabila functionarea. |
#26
Posted 27 March 2018 - 19:06
@romangx: faci confuzie între vederea umană, care este f. limitată pe timp de noapte, și senzorii mașinii, care văd mult mai bine. Drumul era drept, mașina avea timp să frîneze de la o distanță mult mai mare decît ce se vede pe film.
Așa cum scrie producătorul lidarului, probabil că problema e la modul în care informațiile de la senzori au fost prelucrați. Mașinile autonome nu pot să meargă pe principiul "e dreptul meu legal să intru în omul sau mașina care nu are prioritate, atunci intru în el și-l fac zob, dă'l dreaq ! ". Chiar și la oameni se aplică, în multe state, principiul "condusului defensiv". |
#28
Posted 27 March 2018 - 19:23
Defensiv, ca incerci sa iti aperi Volvo-ul de 60.000 euro de actiunea de distrugere a unei caprioare nebune.
|
|
#29
Posted 27 March 2018 - 21:59
Parerea mea e urmatoarea:
1. Imbunatatirea normelor de testare. 2. Este inadmisibil ca o masina autonoma sa nu sesizeze din timp (macar 5-6 m inainte si sa franeze automat) chiar si o caprioara reala (nu figurat) pe o bezna totala, chiar fara faruri aprinse. Multi considera ca e ok sa ai farurile aprinse, dar la o masina autonoma acestea ar trebuii sa fie doar pentru ceilalti participanti la trafic si nu pentru masina in sine daca e autonoma. 3. Nu pot sa cred ca daca era zii o evita, daca ar fii asa atunci senzorii de pe masina sunt de toata jena.... 4. Aceste masini vor fii viitorul insa cred ca mai indepartat 20-50 ani. Si cred ca cel mai bine ar functiona pe drumuri fara pietoni si doar cu masini autonome legate intre ele. |
#30
Posted 27 March 2018 - 23:46
Si dupa cum spunea un coleg pe topicul celelalt, uite asa o sa reinventam trenul.
|
#31
Posted 28 March 2018 - 09:08
Vinovat fără vină: "Sistemele autonome native ale mașinii implicate în accidentul Uber fuseseră dezactivate"
Exemplarul Volvo XC90 care a acroșat mortal o femeie în Arizona în timp ce era testat ca mașină autonomă de compania Uber avea dezactivate sistemele standard de frânare și detecție. "Uber folosește propriul hardware și propriul software în teste", spun furnizorii Volvo. Edited by cata, 28 March 2018 - 09:08. |
#32
Posted 28 March 2018 - 10:44
E bine. Testezi sistemul autonom cu cele native dezactivate. 🤣 Dar o testau ca masina autonoma.
Edited by Torquemada-666, 28 March 2018 - 10:45. |
#33
Posted 28 March 2018 - 11:15
Era normal si logic sa fie asa, ca altfel intrau in contradictie sistemele total opuse si concurente si testul era nul.
|
|
#34
Posted 28 March 2018 - 14:19
romangx, on 28 martie 2018 - 11:15, said:
Era normal si logic sa fie asa, ca altfel intrau in contradictie sistemele total opuse si concurente si testul era nul. Deci cu sistem autonom, masina a ucis un om. Acuma incearca sa o nuanteze, ca vezi ca ala era dezactivat, ca aia parca nu mergea. Oricum nu puteau merge pentru a nu intra in contradictie. Deci cu pilot autonom a facut accident. Edited by Torquemada-666, 28 March 2018 - 14:20. |
#35
Posted 28 March 2018 - 20:02
Nu ai inteles... masinile Volvo au ele integrate din fabrica un pilot automat, ceva mai primitiv decat cel Uber, adica nu e autonom ca cel de la Uber ci unul ce necesita asistenta.
Acela in mod evident a fost dezactivat, ca nu poti lasa ambele sisteme ON in acelasi timp, ca se bat cap in cap si fac praf tot testul. E ca si cum ai incerca sa testezi un medicament dar inainte sa bagi medicamentul testat bagi unul deja existent pe piata... cam ce rezultate crezi ca obtii din testul ala? |
#36
Posted 28 March 2018 - 20:21
Ce ați văzut voi nu e ce a vazut lidarul este doar dash camul auxiliar nu ce a vazut lidarul. Banuiesc ca lidarul avea toată zona vizibila, inclusiv persoana in miscare.
Zicea cineva ca persoana ar fi o căprioară in fuga, greșit, persoana se deplasa incet si previzibil. Masina nu a schițat nimic, frana sau manevra de evitare. Probabil a avut o problemă sau o eroare. O persoana aflata la volan ar fi evitat accidentul, vizibilitatea este mai buna cu ochiul decat acel dash cam. Lidarul clar peste ochi. Mereu trebuie sa corelezi viteza cu limita de vizibilitate si aderență. La apariția oricărui obstacol sa reușești sa opresti masina la timp. Cel puțin in cazul obiectelor previzibile si cu viteza cat de cât constanta. Supraveghetorul nu avea ce face, sa stai 1 ora pregătit de impact, încordat nu reușești sa obții timp de reacție sub 0.5 1 secunda. Atat a avut la dispoziție sa evite. Asta dacă era cu mâinile pe volan si cu piciorul pe frână. Edited by wolfydRg, 28 March 2018 - 20:29. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users