Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Momentul Aprilie 1964

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...
 Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 

1.4 TSI vs 1.6 GDI

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Kia Sportage 1.6 turbo de recomandat. Cea aspirata e cam lesinata, in rampa, incarcata mai ales.

#20
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006

 Deenman, on 25 martie 2018 - 22:14, said:

pai tiguanul pleaca de la 21.000euro. il scoti cu rabla la 18.000euro sau?

 soso35, on 25 martie 2018 - 22:07, said:

Bugetul este, undeva la 18 000 E.,
nu contează dacă e noua sau sh.


#21
gbirotica

gbirotica

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 08.04.2011
Si eu ma gandeam la Sportage 1.6 GDI...  insa cred ca este cam lenesa la motorizarea asta.
Cel mai bine este sa mergem la un test drive.  :)

#22
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,576
  • Înscris: 11.06.2010
Consumul declarat e mai mic la 1.4 TSI , si de tras trage mai bine.

#23
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
18k pentru un SUV 4x2? Nu inteleg conceptul dar accept ca exista si alte opinii pe lumea asta.

X-trail 1.6 DIG-T? Kadjar cu acelasi motor?

#24
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
1.6 GDI. Kia Sportage. Exista pe turatii.ro un review exhaustiv la un model de Sportage pana in 17.000 E. Care merge si arata intr-un mare fel. Am mers cu ea si mi-a placut si masina in sine si morotul cum se simte si trage. La banii astia nu prinzi Tiguan. Si la ce rulaj estimezi Kia cu al sau 1.6 aspirat benzina (desi e cu injectie directa si asta) e cea mai buna optiune. Plus, ai banchete spate cu spatar inclinabil, care nu stiu daca la versiunea basic de Tiguan o ai (eu stiu ca da, sau ar trebui). Optiunea asta (care e ceva standard la Kia Sportage cel putin) e ceva de care beneficiezi indirect: nu mai pun presiune pe tine pasagerii/tempomatul din dreapta ...  Si, oricum, Kia e cu ceva mii de Euro bune mai ieftina (2-3000 E cel putin).

Edited by radu_vasile59, 26 March 2018 - 14:15.


#25
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Motoarele 1.6 aspirat sunt o gluma proasta pe suv-uri. Am condus Juke 1.6 117cp (cu aprox. 200kg sub Sportage), motorul este o gluma proasta, trage binisor (pt un 1.6 aspirat) doar in tr1 si 2, in tr3 trage ok pana la 110-120km/h, iar in tr4 si 5 este mortaciune. In regim de autostrada+cateva reprize peste consuma 10.5-11% iar autonomia este foarte mica.

 danX, on 26 martie 2018 - 08:47, said:

18k pentru un SUV 4x2? Nu inteleg conceptul dar accept ca exista si alte opinii pe lumea asta.


Si cu motor de 1.6 aspirat.

#26
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Vezi ca TSI-urile in oras consuma mult. Intr-un oras ca Bucuresti, la bara la bara sa te astepti la 14-15%, pentru automata si 4X2.

#27
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007
Nu am consum 14-15 l/100km in Bucuresti nici la 1.8TSI...

#28
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,160
  • Înscris: 13.11.2017
In Bucuresti nu, ca-s distantele mari. Daca mergi in orasele mici cate 3k dus si 3 km intors la serviciu, iarna o sa ai si peste 15. Cel mai mare consum il ai cand mergi cu motorul neincalzit nu cand mergi bara la bara.
La mers cu motorul rece am vazut si consumuri de 10 la 1,6 TDI care in general e destul de economic.

Edited by Ford4, 30 March 2018 - 16:40.


#29
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,173
  • Înscris: 28.06.2005

 Ford4, on 30 martie 2018 - 16:40, said:

In Bucuresti nu, ca-s distantele mari. Daca mergi in orasele mici cate 3k dus si 3 km intors la serviciu
1.4 DOHC, 110CP, 1367kg. 5km + 5km. Trafic intens de Bucuresti.
Consum maxim 11l/1000km.

#30
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,160
  • Înscris: 13.11.2017
Vorbeam de motoarele de peste 150 Cp cum este 1,8. Oricum si la al tau, reseteaza-i kilometrajul si mergi la -10 grade si o sa ai o surpriza.

#31
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007

 Ford4, on 30 martie 2018 - 16:40, said:

In Bucuresti nu, ca-s distantele mari. Daca mergi in orasele mici cate 3k dus si 3 km intors la serviciu, iarna o sa ai si peste 15. Cel mai mare consum il ai cand mergi cu motorul neincalzit nu cand mergi bara la bara.
La mers cu motorul rece am vazut si consumuri de 10 la 1,6 TDI care in general e destul de economic.

Era vorba de consum de Bucuresti, mers bara la bara... Daca te uitai mai sus, observai si postul caruia i-am raspuns. Consumuri de aproape 15 (de fapt mai 13-14) vad doar in drumuri de 3km, cu motorul rece, la temperaturi exterioare semnificativ sub zero, in trafic bara la bara, rulaj fragmentat, opriri si porniri dese, gen Bucuresti.

In trafic lejer, de oras mic, fara opriri dese si rulaj relativ constant, condus corect si linistit, cu plecare de pe loc in 30-40 de secunde de la pornirea motorului, dupa 3km consumul este de maxim 10-11kl/100km.

Consumul cel mai mare se obtine in combinatia temperaturi foarte scazute + motor rece + regimuri tranzitorii de sarcina repetitive, adica rulaj cu oprir/porniri dese + mers in gol (trafic de oras mare, aglomerat). Mersul relativ constant in sarcini mici cu motorul rece (oras mic) nu este "worst case scenario" dpdv consum.

#32
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Consumul se face pe distante lungi sau de la plin la plin. Nu are rost sa vb despre varfuri in conditii extreme.

#33
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Eu in București niciodată nu am mers mai puțin de 10-12 km la un drum. Pentru 2-3 km mergi pe jos.

Consum.mediu pe 1 an și 10.000km urban in Buc 7.2%, extern  mediu 5.6% motor 1.4 tsi dar pe o mașină de 1350kg leon, pe un coteț înălțat mai pune 1-1.5 litri la consumul mediu.


#34
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,160
  • Înscris: 13.11.2017

 paultt, on 31 martie 2018 - 07:22, said:

Era vorba de consum de Bucuresti, mers bara la bara... Daca te uitai mai sus, observai si postul caruia i-am raspuns. Consumuri de aproape 15 (de fapt mai 13-14) vad doar in drumuri de 3km, cu motorul rece, la temperaturi exterioare semnificativ sub zero, in trafic bara la bara, rulaj fragmentat, opriri si porniri dese, gen Bucuresti.

In trafic lejer, de oras mic, fara opriri dese si rulaj relativ constant, condus corect si linistit, cu plecare de pe loc in 30-40 de secunde de la pornirea motorului, dupa 3km consumul este de maxim 10-11kl/100km.

Consumul cel mai mare se obtine in combinatia temperaturi foarte scazute + motor rece + regimuri tranzitorii de sarcina repetitive, adica rulaj cu oprir/porniri dese + mers in gol (trafic de oras mare, aglomerat). Mersul relativ constant in sarcini mici cu motorul rece (oras mic) nu este "worst case scenario" dpdv consum.

In Bucuresti scot consumuri mult mai bune decat in Bacau, nu stiu de ce va plangeti. In Bacau sunt pe drumurile principale cate 3 semafoare la 100 m distanta si mai sunt si nesincronizate, asa ca stiu cate ceva despre worst case scenario. Dar nu asta este important, ca daca faci cate 6-7 km dus intors zilnic poti sa ai si 25% consum ca nu te arde la buzunar.
Problema mea este urmatoarea : o benzinara turbo va fi in timp mai afectata de acest regim de mers, cum scrie in CB "100% mers cu mororul rece" vreo 3-4 luni pe an, decat o benzinara cu motor mpi aspirat ? Dieselul nici nu poate fi luat in consideratie in acest regim de mers.
Teoretic daca nu fortezi, turbina nici n-ar trebui sa intre in functiune, sau am inteles eu gresit acest lucru ?

Edited by Ford4, 31 March 2018 - 15:29.


#35
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007
Probabil ca orele la care circuli in B te ajuta sa scoti un consum bun. Merg destul de des prin BC si nu poti totusi compara traficul de ora de varf intre cele doua. In cazul unei exploatari corecte nu ar trebui sa fie nici o diferenta dpdv uzura intre aspirat si turbo (motorul turbo chiar are un regim de turatie semnificativ redus fata de un aspirat datorita cuplului mare la turatii f mici). Atata timp cat nu fortezi pana cand uleiul nu ajunge la 75-80 grade (ceea ce se intampla la cativa km dupa ce se incalzeste lichidul de racire) nu se intampla nimic cu turbina. De fapt, daca se respecta cateva reguli f simple pentru a o proteja (aceleasi si la benzinare si la diesel) nu apar probleme de nici un fel: ulei de calitate schimbat la timp (nu 30.000km...), mers linistit pana se incalzeste uleiul, lasat motorul la ralanti 40 secunde- 1 minut dupa sarcini mari (autostrada, rampe atacate mai sportiv, mers alert, etc..) pentru a raci turbina, evitarea accelerarilor "la podea" din turatii mici. Turbina se invarte din momentul in care pornesti motorul, e in functiune si la ralanti, doar ca la o turatie redusa, pe masura volumului de gaze evacuat in regimul respectiv de functionare al motorului. Motoarele turbo sunt mai sensibile la greselile de exploatare fata de aspirate, insa daca sunt exploatate corect nu creaza nici o problema.

#36
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

 Deenman, on 31 martie 2018 - 13:11, said:

Eu in București niciodată nu am mers mai puțin de 10-12 km la un drum. Pentru 2-3 km mergi pe jos.
Poate tu. Eu merg de zeci de ani drumuri de 2 km cu masina. Mergi tu pe jos 3km sa vezi ce transpirat si frumos mirositor ajungi la servici. Eu nu merg mai mult de 200m pe jos.
Daca faci drumuri de 2km la -15 grade plus stat 15 minute in parcare sa coboare restul familiei o sa vezi ca pana si cel mai economic motor de suce in 15%.

 Ford4, on 31 martie 2018 - 15:28, said:

In Bucuresti scot consumuri mult mai bune decat in Bacau, nu stiu de ce va plangeti. In Bacau sunt pe drumurile principale cate 3 semafoare la 100 m distanta si mai sunt si nesincronizate, asa ca stiu cate ceva despre worst case scenario.
Asa si in Iasi. Se plang unii de B dar nu au nici o idee cum e in Iasi sau Bacau cu semafoare care parca sunt programate sa te opreasca la fiecare 100m.

Edited by Kroghy, 31 March 2018 - 21:12.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate