Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Genetica vs educatia vs cultura

Asus ROG - Probleme mari wi-fi

Recomandare Apartament

reparatie zgarietura bara spate
 Lipire XPS de hidroizolație ...

Detectare dispozitiv de ascultare...

suport/cutie fixare SSD in locul ...

Popcorn stradal
 De ce ard asa de violent masinile...

Sfat achizitie bicicleta MTB

Imi tot apare ipconfig

Degresant auto eficient
 Pistol care sa pulverizeze vopsea...

Cursuri inot apa netratata

Telefoane vechi, fixe si mobile c...

Sa desparțim cuvintele in cuvinte
 

Idee anti poluare

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
85 replies to this topic

#55
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,135
  • Înscris: 25.02.2007
Pui o butelie de oxigen lichid din care alimentezi motorul. In loc de azot din atmosfera bagi inapoi CO2 din iesire.
Si in felul asta scazi de ~5 ori volumul de gaze pe care trebuie sa le retii.
Daca folosesti caldura gazelor arse pentru a expanda oxigenul, obtii si gaze reci de bagat in cisterna. Adica mai imbunatatesti un pic randamentul sistemului.
Comprimi gazele din cisterna cand mergi la vale (in loc de folosit frana) si iarasi mai obtii cativa km in plus.
Mai folosesti presiunea din reervorul de oxigen lichid impreuna cu presiunea din cisterna pentru inca cativa km.
Mai... si tot asa, pana obtii un randament maxim al conceptului :)

Ideal ar fi sa comprimi CO2 in forma lichida din mers. In felul asta obtii o capacitate necesara a cisternei mai mica. Doar de cateva ori mai mare decat rezervorul de oxigen. Adica incape in protbagaj.
Vedem cat mai costa kg de CO2 aruncat in atmosfera si daca iesi pe plus cand il duci la reciclare.

Cu un pic de efort hai ca poate merge. Sanatatea noastra e cea mai importanta :)
(poate mai primesti ceva bani pentru usurarea sistemului de sanatate, cine stie)

#56
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004
Nu poti baga doar O2 (inlocuind aerul) intr-un motor cu ardere interna, mai ales in unul gata construit.
-ai nevoie de un gaz inert care sa nu participe la reactie da care sa preia caldura rezultata in urma arderii si sa efectueze lucru mecanic, in cazul asta azotul. Temperatura maxima pe
-arderea ar fi prea rapida si greu de controlat,  ai avea autoaprinderi pe faza de copresie si presiunea maxima pe ciclu s-ar atinge mult inainte de punctul mort superior. Chiar daca modifici diagrama de injectie si avans, tot nu-l poti stabiliza.
-ai distruge motorul. Oxigenul pur in constact cu orice suprafata calda ar forma oxizi foarte rapid. In contact cu pelicula de ulei de pe cilindri ai avea autoaprindere. La contactul cu electrozii bujiei si cu suprafetele supapelor de evacuare (zone foarte calde) ai avea efectiv ardere a metalului in mediul asta bogat in oxigen. Temperatura maxima pe ciclu ar fi foarte mare si toate suprafetele camerei de ardere s-ar supraincalzi iar la urmatorul ciclu cand ai baga pe admisie O2 situatia s-ar inrautati si mai mult si la fel cu fiecare ciclu motor nou.

Edited by gabyxm, 26 March 2018 - 09:54.


#57
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,135
  • Înscris: 25.02.2007

View Postgabyxm, on 26 martie 2018 - 09:42, said:

Nu poti baga doar O2 (inlocuind aerul) intr-un motor cu ardere interna, mai ales in unul gata construit.
-ai nevoie de un gaz inert care sa nu participe la reactie da care sa preia caldura rezultata in urma arderii si sa efectueze lucru mecanic, in cazul asta azotul.

View PosttheMisuser, on 26 martie 2018 - 09:12, said:

In loc de azot din atmosfera bagi inapoi CO2 din iesire.


#58
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004

View PosttheMisuser, on 26 martie 2018 - 09:48, said:

In loc de azot din atmosfera bagi inapoi CO2 din iesire.
Nu prea poti folosi CO2 din cauza ca are punct critic foarte sus ( temperatura 31C si presiune 73 bar). In timpul arderii viteza frontului de flacara ii mult mai mica decat viteza de crestere a presiunii in cilindru si ai toate sansele ca o parte buna din CO2 sa se lichefieze, dupa care o sa-ti absoarba caldura (care nu o sa contribuie la lucrul mecanic) pentru a reveni la presiunea momentana din cilindru. Daca mai are de unde absorbi caldura in continuare, posibil ca pe faza de destindere sa-ti mai produca ceva lucru mecanic. La azot nu o sa ai problema asta.

Mai ii o problema: nici un gaz nu-i gaz ideal si in putine cazuri, pe intervale mici de presiune/temperatura, verifica p*V=nRT. Pentru CO2 ii chiar urata treaba, odata cu cresterea presiunii produsul p*V ii mult diferit fata de cel al gazului ideal pe zona de presiuni care ne intereseaza la un MAI (ajungand pe la un minim de ~30% la ~100atm). Practic ai o "frana de lucru mecanic". In graficul de mai jos ai si comportamentul N2, total diferit fata de CO2.
Attached File  4_19fig.gif   8.29K   3 downloads

http://chemed.chem.p...4/deviation.php

Edited by gabyxm, 26 March 2018 - 11:26.


#59
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,135
  • Înscris: 25.02.2007

View Postgabyxm, on 26 martie 2018 - 11:23, said:

ai toate sansele ca o parte buna din CO2 sa se lichefieze, dupa care o sa-ti absoarba caldura (care nu o sa contribuie la lucrul mecanic) pentru a reveni la presiunea momentana din cilindru.
Ma mai da-o-ncolo de treaba, lichefiere cu absorbtie de caldura ? Posted Image

edit - aaaa, tu zici ca dupa ce face poc, se lichefiaza si apoi la detenta fura caldura;
trebe' sa ma gandesc un pic
...........
Mpai... Nu stiu daca chiar e o problema.
Efectul final al acestui fenomen n-ar fi o detenta mai lunga si cu o presiune mai putin variabila ?
Cum ar veni, obtinem o presiune maxima la triple critical point si aia dureaza un timp putin mai mare decat o presiune peste urmata de o cadere rapida.

In cel mai rau caz, la o privire rapida asa, am putea avea nevoie de niste cilindri putin mai lungi. Eventual.
Ar mai fi alt efect pe acolo ?

Edited by theMisuser, 26 March 2018 - 11:50.


#60
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004
N-ai absorbtie de caldura instant, n-ai ardere instant in toata masa amestecului, totul dureaza un timp. Nici macar nu ai ardere in tot volumul cilindrului ca oricat te-ai chinui nu o sa poti face un amestec perfect omogen de combustibil si oxidant, asa ca in unele zone din cilindru ramai cu aceeasi compozitie ca cea initiala. Presiunea creste repede in tot volumul, da caldura ajunge mult mai tarziu si mai mult ca sigur ca o parte din CO2 o sa se lichefieze in unele zone. In cel mai fericit caz il duci intr-o faza de fluid supercritic, daca pe faza de compresie l-ai adus la o temperatura suficient de mare.
Oricum, nu te ajuta (chiar te incurca) pe destindere, ca vezi ce comportament are pe grafic.

#61
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,418
  • Înscris: 06.01.2007
Gazul ideal si legile lui presupun ca moleculele nu interactioneaza intre ele decat prin ciocnire.
In realitate, intre 2 molecule exista un potential al fortei de interactiune care depinde de distanta dintre ele astfel.
La distanta mare, moleculele se atrag, la distanta mica, moleculele se resping puternic, existand o groapa de potential in jurul distantei pe care acele molecule le-ar avea in starea lichida sau solida.
De fapt oscilatia in jurul acelei gropi de potential introduce un nou grad de libertate, care fura din energia cinetica a moleculelor, imprastiind-o pe mai multe grade de libertate.
Gazele monoatomice au comportament mai liniar, dar celelalte, prezinta un efect de comprimare cu mult mai slaba decat ai calcula prin legile gazelor, indiferent ca-i adus in stare supercritica sau nu.
Daca insa comprimarea continua, presiunea incepe sa creasca si va depasi repede presiunea calculata pentru varianta gazului ideal.
Intr-un fel, potentialul de atractie, "fura energie", din modelul ideal. Energia asta se va regasi in energia interna a "gazului" care nu mai e chiar gaz ci un fluid supercritic foarte comprimat sau un amestec de faze lichida + gazoasa.
Ea poate fi eliberata, dar nu instant. Pe timpul unui ciclu termodinamic lent, transformarile termodinamice devin izoterme, dar pe un ciclu termodinamic rapid, tind sa fie din ce in ce mai mult adiabatice (politropice cred ca le zice)

#62
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,135
  • Înscris: 25.02.2007
Ma-sa de CO2.
Nu mi-am inchipuit ca e atat de diferit fata de restul gazelor.
Ar trebui construit altfel motorul. Ori cu cilindri lungi, ori ceva gen jet engine ori altcumva.
Ceea ce complica atat de mult treaba incat nu mai are rost.

#63
pexCom

pexCom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 15.01.2014

View Postkarax, on 25 martie 2018 - 12:39, said:

Baga niste calcule intai si dupa aia discutam.

De ce vă tot chinuiți să îi explicați.

El se folosește de o tehnică foarte comună, am vazut oameni folosind-o atât în viața de zi cu zi cât și la servici.
Adică, un neavizat vine cu o idee ridicolă, pe care nu o poate susține în niciun mod științific, și îi pune pe ceilalți să o infirme.

În modul ăsta, îi face pe ceilalți să pară neavizați, și în același timp ideea lui ca fiind revoluționara, când de fapt e o idioțenie.

E ca și cum aș veni eu acum și as spune că știu sigur că de fapt 1+1=3, voi trebuie să imi demonstrați detaliat că de fapt e 2.
Eu sunt geniul inovator, voi doar vă chinuiți din pozitia voastră inferioară, să-mi demonstrați că nu e așa.

#64
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014
Sa nu-i vina numai ideea unei masini cu fotosinteza. Sa consume CO2 si sa elimine oxigen si iarba :D

#65
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,841
  • Înscris: 14.10.2017
Pai s-au inventat si copacii artificiali care absorb mai mult CO2...acuma ce le-ar mai trebui si la aia...

#66
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,076
  • Înscris: 02.03.2003
Subiectul este simpatic si multi fac efortul de a-i gasi o solutie stiintifica.
Marea problema a temei nu o reprezinta infantilismul ei ci premisa care spune ca dioxidul de carbon este poluant.

Ideea aceasta tine de politic si de "savantii" utili care au facut o legatura intre CO2 si efectul de sera.
Acest subiect a fost inoculat inca din clasele primare si multi il considera un adevar absolut. Daca ar fi fost atat de cert s-ar fi studiat la liceu sau facultate, atunci cand oamenii incep sa isi puna intrebari.

#67
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,322
  • Înscris: 01.10.2006
Ideea nu e rea si e probabil viabila d.p.d.v. economic. Am facut niste calcule.

Arderea combustibilului (un fel de (CH2)n) arata cam asa (aerul = 21% O2 + 79% N2):
CH2 + 3/2 O2 (+3/2*79/21 N2) ---> CO2 + H2O (+3/2*79/21 N2)
14 kg CH2 ---> 44 kg CO2 + 18 kg H2O si trec 158 kg N2 prin motor

1. Ca sa se capteze CO2 se pot raci gazele de esapament in 2 etape: o racire moderata condenseaza apa care e apoi eliminata prin picuring, iar o racire mai avansata ingheata CO2ul intr-un rezervor la -79 grade Celsius, acesta fiind stocat in stare solida. CO2ul e dificil de lichefiat din ce am citit, se pare ca trebuie sa fie presurizat pentru asta. Temperatura mediului e 20 grade Celsius, la care sunt aduse gazele de esapament prin racire pasiva. Deci practic se va consuma energie pentru racirea apei la cel mult 0 gr., a CO2ului la -57 gr. si pentru condensarea apei si a CO2ului.
Caldurile specifice sunt:
c CO2 = 841 J/kg K,
c H20 = 4180 J/kg K,
c N2 = 4180 J/kg K.
Caldurile latente sunt:
lambda vap. CO2 = 574 kJ/kg,
lambda top. CO2 = 184 kJ/kg.
lambda vap. H2O= 2257 kJ/kg.
Puterea calorica a combustibilului e de 45 MJ(megajouli)/kg. La benzina e cam de 46,7 MJ/kg. 14 kg de combustibil produc o energie Ei=630 Mj. Dar din asta o cantitate eta*Ei e transformata in lucru mecanic, unde eta e randamentul motorului.
Gazele rezultate trebuie procesate. Pentru asta, pt. 14 kg combustibil se consuma energiile:
33,352 MJ ........... condensarea si solidificarea CO2
40,626 MJ ........... condensarea H2O
3,663 MJ ........... racirea CO2 la -79 gr.
1,505 MJ ........... racirea H2O la 0 gr.
16,268 MJ ........... racirea N2 la -79 gr.
Et = 95,413 MJ ........... total
Et este produsa consumind o parte Wt din lucrul mecanic al motorului (adica din eta*Ecombustibil). Mai precis Et=Wt*CP, unde CP e coeficientul de performanta al sistemului de racire. Asadar consumul suplimentar de combustibil datorat condensarii CO2 in raport cu consumul fara condensare este dat de fractia:
f = Wt/(eta*Ei) = (Et/CP)/(eta*Ei).
Problema e alegerea lui eta si CP.
Un CP maxim teoretic (Carnot) poate fi clculat ca CPteoretic = Trece/(Tcald-Trece), cu temperaturile frigiderului si ale mediului. Rezulta CPteoretic=1,96. Din niste calcule ale mele ar rezulta o valoare mai practica CP=0,78.
Sa zicem ca CP=1.
In functie de randament am avea:
- motor pe benzina: eta=0,3 ==> f=0,5
- motor Diesel bun: eta=0,5 ==> f=0,3
- eta=1 ==> f=0,15
Daca CP=0,78 un motor pe benzina ar da f=0,65.

Deci intr-un caz tipic (motor pe benzina, CP=1) s-ar consuma cu 50% mai mult combustibil pt. colectarea CO2. Economic lucrurile ar sta cam asa: daca se colecteaza CO2 si se depoziteaza in subteran (cu costuri neglijabile, dar nu e cazul in momentul de fata, unii spun ca ar fi costuri de 100$/tona CO2 stocat in subteran) atunci se pot elimina accizele de la combustibil. Nu stiu cit sunt accizele, dar am citit odata ca fara accize pretul combustibilului ar scadea la sub 3 lei/litru. Sa zicem 3 lei/litru. Acum sunt 5,5 lei/litru. Deci unde se consuma acum 1 litru = 5,5 lei, cu captarea CO2 s-ar consuma 1,5 litri = 4,5 lei. E mai ieftin.
Dar ar mai trebuie adaugate si preturile instalatiei suplimentare si depozitarii CO2. Astea sunt necunoscute, iar ultimul depinde de metoda/mediul de stocare/etc., depinde cit mai poate fi redus si prin cercetare. Dar sa zicem ca ar fi 100$/tona CO2 = 0,1$/kg = 0,5 lei/kg. Dupa cum se vede din reactie 1 kg combustibil produce 44/14=3,14 kg CO2, care ar costa 1,57 lei sa fie duse in subteran.
Deci fara instalatia de racire si stocare ar fi un cost de 6,07 lei/kg combustibil, adica cu 10% mai mult decit azi.
Ideea ar putea fi fezabila d.p.d.v. economic. Si inca nu e poate cea mai buna idee, iar motoarele mai pot fi imbunatatite. Trebuie tinut cont ca in cazul captarii gazelor de esapament un motor Diesel devine mai bun decit unul pe benzina pentru ca nu mai polueaza.
Mai sunt unele aspecte: rezervorul de CO2 trebuie izolat termic si racit (discutabil cit de mult trebuie racit); nu trebuie sa reziste la presiune mare fiind dotat cu duza de evacuare a suprapresiunii; CO2 ar trebui descarcat dupa fiecare drum ca sa se evite racirea rezervorului in repaus.
Acum care e productia de CO2: la un consum de combustibil (densitate 0,75 kg/litru) de 7 litri (5,25 kg)/100 km, la un drum de 1 ora (1oo km/ora) s-ar produce 5,25*44/14 = 16,5 kg CO2 care ocupa in stare solida (densitate 1,56 kg/litru) un volum de 10,58 litri. Inmultim totul cu 7 si zicem asa: un rezervor de combustibil produce cam 116 kg sau 74 litri de CO2 solid. Deci rezervorul de CO2 poate fi de 10-20 litri pentru drumuri scurte sau de 75 litri pentru drumuri intre 2 statii de benzina. In ultimul caz rezervorul plin ar avea 117 kg CO2 in el.

2. Alta posibilitate de captare ar fi comprimarea gazelor de esapament si stocarea lor sub presiune. Din reactie se vede ca arderea a 14 kg combustibil produce nu=2+3/2*79/21=7,64 kmoli de gaz (CO2+H2O+N2). Volumul la 25 grade Celsius ar fi V = nu*24,465 m3/kmol = 186,98 m3. Comprimarea izoterma la 20 gr. pina la o presiune de 100 atmosfere ar consuma un lucru mecanic W = nu R T ln 100 = 85,74 MJ. Aparent W<Et de la metoda precedenta. In realitate insa comprimarea izoterma nu e realista si se consuma mai mult lucru mecanic. Volumul final al gazelor comprimate ar fi de 1,87 m3, foarte mare.
Daca s-ar separa CO2 inainte de compresie (de ex. prin absortie in apa) atuci nu=1 kmol, V=24,47 m3 si W=11,22 MJ. Volumul final ar fi 0,24 m3=240 litri, tot mare. Daca comprimarea s-ar face pina la 1000 atmosfere atunci W=16,83 MJ << Et si volumul final ar fi de 24 litri. La un rezervor de benzina (50 litri, 37,5 kg) volumul final de CO2 comprimat ar fi de 37,5/14*24=64,29 litri (volumul rezervorului de CO2). Pentru un motor pe benzina asta ar da f=0,089, deci un consum de combustibil doar cu 8,9% mai mare. Daca s-ar consuma pt. comprimare 2*L atunci consumul ar creste cu 18%.
Deci la metoda asta s-ar consuma mai putina energie, dar ar trebui sau un rezervor de gaze arse mult mai mare, sau unul care sa reziste la presiuni foarte mari. O presiune de 1000 atmosfere inseamna un rezervor greu si periculos. Nu vad cum s-ar rezolva problema unui asemenea rezervor. Niste solutii ar fi: de ex. rezervor care nu e gol inauntru ci are o matrice fibroasa care ii da soliditate; sau buzunare mici in care stocheaza gazul. Dar tot ar fi complicat.

3. Ar mai fi posibilitatea ca CO2 produs sa fie absorbit chimic pe un mineral, de ex. olivina (silicat de Mg si Fe). La un calcul grosier 1 kg CO2 e absorbit de 2 kg olivina; intr-o sursa am gasit 3 kg olivina. Deci la un rezervor de combustibil (116 kg CO2 produs) ar fi necesare in ultimul caz 348 kg olivina; dupa absorbtie o sa ii creasca masa si mai mult. La o densitate de 4 kg/litru (e intre 3,2 si 4,5 kg/litru) ar trebui 87 litri de olivina pentru un rezervor de combustibil. Totusi dupa ce absoarbe CO2 e posibil sa ii creasca volumul; sa zicem dublu: 175 litri. Olivina trebuie sa fie pulbere fina ca sa absoarba CO2ul. In schimb cred ca poate fi aruncata direct in mediu dupa absorbtie, fara prea multe probleme.

Deci idei ar fi si probabil ca sunt viabile.

#68
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,629
  • Înscris: 20.10.2006
Hahaha, esti constient nu ca asa ceva e imposibil? Ce presiune ar fi in recipientul ala? Si motorul de unde ar avea putere sa bage gazele de esapament la asa presiune?

Hint: in componenta arderii interne a motorului doar o parte mica e benzina, restul e aer, mult aer. Daca pui o masina intr-un garaj cu motorul pornit si inchizi usile daca stai si tu inauntru mori asfixiat, daca nu esti inauntru ai sa constati ca motorul se va opri dupa un timp destul de scurt pentru ca va scadea nivelul oxgienului din aer si nu va mai putea intretine arderea.

View PostQuantum, on 25 martie 2018 - 11:47, said:

Te vei trezi cu o planeta fara aer, dar cu multe cutii pline cu aer poluat.
Nici asta nu e posibil, de unde cutii atatea, sa aiba volum cam cat planeta? Pur si simplu e sf.

#69
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

View PostLunaCrystal, on 27 martie 2018 - 22:44, said:

Nici asta nu e posibil, de unde cutii atatea, sa aiba volum cam cat planeta? Pur si simplu e sf.
Daca nu intelegi bine romaneste, spune-mi in ce limba sa-ti scriu, sau iti fac un desen.

#70
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014
Eu cred ca cea mai viabila solutie este sa conditionezi inmatricularea de plantarea unor copaci. Aduci dovada ca ai plantat 10  copaci si poti inmatricula masina. Daca e doar transcriere aduci dovada ca ai plantat 5 copaci Posted Image E mai realizabil decat colectarea gazelor de esapament.
  Ca iese circ si scandal e de stiut :D

Edited by PoeOvidiu, 28 March 2018 - 07:24.


#71
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,322
  • Înscris: 01.10.2006

View PostPoeOvidiu, on 28 martie 2018 - 07:24, said:

Eu cred ca cea mai viabila solutie este sa conditionezi inmatricularea de plantarea unor copaci. Aduci dovada ca ai plantat 10  copaci si poti inmatricula masina. Daca e doar transcriere aduci dovada ca ai plantat 5 copaci Posted Image E mai realizabil decat colectarea gazelor de esapament.
  Ca iese circ si scandal e de stiut Posted Image
E mai complicat pentru ca trebuie sa ii plantezi unde vor creste si vor fi utili. Nu merge sa ii pui pe ogorul lui badea Ion. La fel, nu are rost sa ii pui in padure unde mai sunt copaci, marind densitatea, pentru ca nu vor creste. Apoi trebuie vazut cum se echivaleaza combustibilul consumat cu numarul de copaci.

#72
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014
Complicat ca vrei sa te complici. Se poate pune de catre autoritati un teren la dispozitie si acolo se si verifica. Primaria vrea sa impadureasca dealul X. E simplu, mergi cu puietii si cu reprezentatul primariei, ii plantezi si iti iei adeverinta.
  Asta daca se vrea reducerea poluarii. Altfel se vor baga taxe si se va minti ca vor reducerea poluarii cand de fapt vor bani.
Parca la Rasnov nu iti da autorizatie de constructie daca nu plantezi copaci. Nu sunt sigur de localitate, dar stiu ca era una in tara. Deci daca se vrea, se poate.

La case individuale parca erau 3 copaci/casa iar la blocuri cate un copac pentru fiecare apartament. Sau ceva de genul asta. O idee foarte buna dupa parerea mea.

Fiecare primarie isi poate gasi un teren de impadurit. Deci poti obtine adeverinta din localitatea de domiciliu. Eventual valabila 2 ani. Ca poate nu iti iei masina acum.Sau poate nu iti iei in perioada optima de plantare. Poti sa si cumperi adeverinte, nu am nimic in potriva. Adica badea Gheorghe sa planteze copaci pentru 100 de masini si sa vanda adeverintele. Daca isi gaseste cumparator nu am nimic impotriva. Scopul meu e sa reduc poluarea, sa plantez padurea etc.  Si poate il ajut si pe badea Gheorghe sa puna o paine pe masa la copii Posted Image

Uite. In Romania in 2017 s-au inmatriculat 627.000 de masini * 5copaci/masina=3.135.000 de copaci doar la masinile inmatriculate. Daca mai luam si transcrierile  cu 2 copaci/transcriere trecem lejer de 5 milioane de copaci/an. Ti se pare putin?

Mi se pare o idee viabila. Eventual daca tot o dam cu normele de poluare. 5copaci la E6, 7 la E5 etc. 30 la noneuro.

La o densitate de 8000  de puieti/hectar erau  625 de hectare de padure. Nu e mult la nivel de tara. Dar in cativa ani se simte.

Un hectar de padure absoarbe in medie 200 kg CO2/zi. Cam atat produce un autoturism in 1400 de km.

Si uite cum printr-o masura simpla, 8750 de masini pot sa faca zilnic 100 de km fiecare fara sa creasca poluarea. Si numarul masinilor creste anual odata cu crestera suprafetelor impadurite.

Cred ca e mai usor decat sa punem butelie la teava de esapament :)

Edited by PoeOvidiu, 28 March 2018 - 10:46.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate