Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cele mai confortabile vagoane de tren care au circulat vreodată în România
Last Updated: Mar 22 2018 11:53, Started by
djl
, Mar 21 2018 19:04
·
0
#1
Posted 21 March 2018 - 19:04
Am zis confortabile (așa e corect, nu e comfortabile), nu bune. E o difefență. Că de exemplu vagoanele Românești din seria 47 și 57, varianta cu geamuri rabatabile erau cam praf la finsaje (geamurile rabatabile de la vehiculele Românești ies mai totdeuana prost), dar cele de clasa 1 aveau canapele confortabile, față de unele mizerii actuale, care deși au finsaje mai bune, au niște scaune de toată jena.. și bașca le mai bagă și pe parcurs lung.
Confortabile și bune au fost cele din seria 50 produse în anii '80 la V.E.B. Waggonbau Görlitz (Fabrica de vagoane Görlitz, Proprietate a întregului popor), în fosta R.D.G. Cele clasa 1 și 1 +2 erau cu 9 compartimente, cele de clasa 2-a cu 10. La clasa au pus banchete de vinilin, dar ce confortabile erau. Am tras un somnic prin Decembrie sau Ianuarie-Februarie 2006, când mă întorceam de la Brașov. Mai erau etajatele produse de aceiași firmă. Cele modernizate au niște scaune.... Tot din partea fostă răsăriteană au provenit cele din seria 80 (modernizatele sunt seria 70). De data asta produse la Bautzen, de D.W.A. = Deutsche Waggonbau AG (Aktiengesellschaft) = Fabrica Germană de Vagoane S.A. Însă numai cele de clasa 1 erau cu adevărat confortabile. La clasa a-2a era nasol când erau pline, că deși au fost achiziționate de C.F.R. pentru trenuri Intercity și Rapid (de aia fuseseră vopsite în roșu, la un moment dat vagoane pt. IC și eventual R erau roșii, restul albastre), au comandat cu 11 compartimente! (să pui 8 locuri în compartiment și 11 compartimente la pacurs lung...) |
#2
Posted 21 March 2018 - 19:10
Astea par confortabile:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/G_-HJCU-J7M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#3
Posted 21 March 2018 - 19:15
Chiar nu mai exista limite deschid oamenii topice la foc automat despre nimic?
|
#5
Posted 21 March 2018 - 19:17
#6
Posted 21 March 2018 - 19:18
Io nu știu tot ce a circulat pe la noi, dar din ce am mers eu, cred că cele mai confortabile erau alea clasice de clasa I, cu banchete împărțite în 3 și extensibile.
Bine, și vagoanele de dormit. Ce e mai confortabil decît un pat? |
#7
Posted 21 March 2018 - 19:22
Vagoane de dormit... 71-31 (ex WLABmh 174 şi 175). Am mers cu aşa ceva aproape acum 11 ani şi a fost frumos, dar nu prea mai ţin minte exact cum a fost, deşi am mers de 2 ori în Aprilie 2007. Bine, şi anul trecut am mers, dar nu am stat pe pat. Se cam bălăngănea (am trecut însă şi peste multe inimi de încrucişare, aşa că nu pot să fiu obiectiv). În afară de faptul că nu are aer condiţionat (a.c.), în rest sunt super.
|
#8
Posted 21 March 2018 - 19:35
Ba djl, da o femeie nu-ti gasesti si tu? Una mai confrortabila ...
|
#9
Posted 21 March 2018 - 20:03
Calare pe vagoanele de motorina. E gratis, numai sa nu te vada cineva ca te da jos. Problema e ca cika nu ai voie sa fumezi. A incercat cineva?
|
#10
Posted 21 March 2018 - 20:15
Oare mai dureaza mult pina vedem si la noi ceva asemanator?
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/vUd5QkpvQ_8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Gaby_M, 21 March 2018 - 20:16. |
|
#11
Posted 21 March 2018 - 22:25
mie imi plac topicurile lui djl legate de pozele vechi si viata din anii 70-80-90.
|
#12
Posted 21 March 2018 - 22:44
mie imi plac topicele lui despre masini si calculatoare
dar acum chiar ca a exagerat, cele mai confortabile vagoane, acum naiba stie marcile si fabricantii vagoanelor |
#13
Posted 21 March 2018 - 22:45
Dacă cauţi vagoane seria 47, 57, 80 ai să le vezi pe net.
|
#14
Posted 22 March 2018 - 10:49
Topicele lui djl sunt de dooua feluri:care plac si care nu plac.
Cititorii topicelor lui djl iarasi sunt de dooua feluri:carcotasii,mereu aceeiasi,care nu fac altceva decat sa comenteze pe langa si cei care agreaza aceste teme. Solutia pentru cei contra djl este sa nu mai deschida si sa comenteze temele lui. Folositi cu incredere telecomanda forumului,fratilor.Apasati pe alt buton.Sau cantati la alta masa Referitor la tema,ultima oara am circulat cu trenul in Romania in decembrie 1988,cu vagon de dormit.La vremea aia,era maximul confortului.. |
#16
Posted 22 March 2018 - 11:53
Dacă ai fi mers recent cu trenul, nu m-ai fi acuzat că am deschis subiectul degeaba. Idem dacă ai fi citit primul cu atenţie primul post.
Mie îmi place să merg cu trenul. Şi dacă merg cu trenul, vreau să mă simt bine, cel puţin d.p.d.v. al confortului (aşa cum allţii vor să se simtă bine când merg cu maşina). Hai că dacă merg cu cineva şi stau de vorbă, 2-3-4 ore trec repede şi nu e necesar să merg la compartimentat (deşi prefer compartimentatele); dar când pun scaune inconfortabile, de zici că e tramvai, nu vagon de tren nu am dreptul să mă plâng, mai ales când vechile scaune/fotolii erau mai confortabile decât scaunele de la unele vagoane noi. Nostalgicul de mine deabea aştepta pe vremuri să nu mai existe vagoane vechi, să fie modernizate sau cumpărate unele noi. Dar când îmi doream chestia asta credeam că alea noi sau modernizate vor fi mai confortabile, mai aspectoase decât cele vechi. Au fost unele care au ieşit confortabile (deşi pereţii albi sunt oribili), dar după aia şi-au băgat picioarele şi au scos mizerii. Prima dată am mers cu trenul acum aproape 33 de ani şi de atunci cred că am mers de cel puţin 20 de ori cu trenul, aşa că vorbesc din auzite. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users