Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Primul accident mortal ce implica pietoni produs de un autovehicul autonom
Last Updated: Jul 15 2018 14:07, Started by
Ana0181
, Mar 20 2018 00:18
·
0
#37
Posted 20 March 2018 - 11:31
Serafim606, on 20 martie 2018 - 00:36, said:
Nu conteaza ce era, ce nu era. Masina aia cu toti senzorii nu anticipeaza la fel de bine ca un sofer. ceanu1980, on 20 martie 2018 - 00:38, said:
niciodata in viata nu o va putea face nu are cum sa stie ce instincte au ceilanti participanti la trafic,auto sau pietonal Eu n-aș zice asta. Suntem într-o perioadă când tehnologia asta e încă într-un stadiu incipient dar până acum rezultatele sunt promițătoare (mă rog, cu unele excepții precum accidentul acesta). Spre deosebire de un om care oricât de mult ar încerca nu-și poate menține constant același nivel de concentrare mașinile mai au și avantajul de a putea trece de limitele pe care le are sistemul senzorial al unei persoane. Uite un exemplu în care o mașină a "știut" că urmează să se producă un accident deși nimic nu ar indica la prima vedere că acesta ar urma să se întâmple: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_Kti-9qsLpc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by 0v1d1u, 20 March 2018 - 11:31. |
#38
Posted 20 March 2018 - 11:43
0v1d1u, on 20 martie 2018 - 11:31, said:
Uite un exemplu în care o mașină a "știut" că urmează să se producă un accident deși nimic nu ar indica la prima vedere că acesta ar urma să se întâmple:
Spoiler
Si e posibil sa fie meritul senzorilor dar intreb de ce a mai "piercanit" oarecum asemanator la 0:32? |
#39
Posted 20 March 2018 - 11:53
0v1d1u, on 20 martie 2018 - 11:31, said:
Uite un exemplu în care o mașină a "știut" că urmează să se producă un accident deși nimic nu ar indica la prima vedere că acesta ar urma să se întâmple: Eu vad ca pastra o distanta considerabila. Eu cred ca ala e un fier prost ca noaptea care a fost setat sa pastreze distanta. |
#40
Posted 20 March 2018 - 12:15
Vreau un referendum in Romania pe problema masinilor autonome.
Iar daca e sa fie masini autonome in Ro, vreau ca fiecare asemenea masina sa fie girata de un uman, care sa faca puscarie in locul masinii pentru cazurile penale. Si nu, sa nu poata 1 persoana sa gireze 1000 de masini. Multumesc |
#41
Posted 20 March 2018 - 12:23
overseas, on 20 martie 2018 - 10:08, said:
Imi place argumentarea de genul: "deoarece soferii umani fac accidente, au dreptul si masinile sa le faca ". O singura intrebare: cine face puscarie daca un fier din asta omoara un om pe trecere de pietoni ?! Buna intrebare. De fapt cel mai important aspect in toata afacerea. In cazul, in care pietonul este clar de vina, problema s-a rezolvat. Daca, insa, masina se urca pe trotuar dupa pieton, atunci e grav. Intre astea doua mai apar o gramada de cazuri de culoare gri. Nu degeaba s-a discutat la nesfirsit situatia juridica, cu notiunea timpita de transferul sarcinii dovezii. Demonstreaza tu ca pieton, ca fieratania are un bug in soft, sau ca nuh-care diagnoza n-a functionat, pentru ca se arsese o rezistenta. Softistii au o vorba de duh. Ultima greseala descoperita in soft este permanent penultima. In plus producatorii mai au un obicei prost, anume maximizarea profitului si de aici dimensionarea la limita absoluta de functionare. Daca nu e greseala de soft, atunci pica circuitu, de prost ce e. Degeaba il faci redundant, daca ala de rezerva e si mai prost. Astia, care discuta despre performantele uluitoare ale computerului intre doua seminte, habar n-au cum se proiecteaza automobilu modern. Sa va zic io? Cu mult tupeu si pacalit legea si clientu. Cam asa ca dizelu de la VW |
#42
Posted 20 March 2018 - 12:26
overseas@ "Fierul" ala e programat sa pastreze o distanta de siguranta optima si suficienta si de asa masura incat sa poata evita vreo coliziune cu cel din fata in diverse cazuri (frana brusca/oprire/accident). Si distanta respectiva e calculata in raport cu viteza de deplasare. Asa cum ar trebui ca si oamenii sa pastreze intotdeauna, fara exceptii. Spre exemplu, "fierul" ala niciodata nu s-ar apuca de "presat" pe cel din fata.
|
#43
Posted 20 March 2018 - 12:34
Ana0181, on 20 martie 2018 - 12:26, said:
overseas@ "Fierul" ala e programat sa pastreze o distanta de siguranta optima si suficienta si de asa masura incat sa poata evita vreo coliziune cu cel din fata in diverse cazuri (frana brusca/oprire/accident). Si distanta respectiva e calculata in raport cu viteza de deplasare. Asa cum ar trebui ca si oamenii sa pastreze intotdeauna, fara exceptii. Spre exemplu, "fierul" ala niciodata nu s-ar apuca de "presat" pe cel din fata. Esti absolut sigura? Sidaca senzorii sint toti defecti? De fapt e suficienta o greseala de tip bottleneck, spre exemplu tensiunea de alimentare, ca sa pice chiar toti senzorii. Este doar un exemplu Lovitura din spate are background juridic clar. In majoritatea cazurilor este de vina ala care loveste. Dara in cazul autonomiei cine este de vina si cine plateste oalele sparte. Deocamdata se poate trage la raspundere o persoana, aka soferul. In viitor cum ramine? Tragi un concern la raspundere? Sou poate mai multe? Eventual pe toti furnizorii???? |
#44
Posted 20 March 2018 - 12:48
vata_pa_batz, on 20 martie 2018 - 12:23, said:
Demonstreaza tu ca pieton, ca fieratania are un bug in soft, sau ca nuh-care diagnoza n-a functionat, pentru ca se arsese o rezistenta. Tocmai, mortul sa-si dovedeasca nevinovatia ?! Fuck, masina sa fie tratata exact ca un sofer uman. Adica reprezentantul uman al masinii sa aiba dosar penal cu anii. Ana0181, on 20 martie 2018 - 12:26, said:
overseas@ "Fierul" ala e programat sa pastreze o distanta de siguranta optima si suficienta si de asa masura incat sa poata evita vreo coliziune cu cel din fata in diverse cazuri (frana brusca/oprire/accident). Si distanta respectiva e calculata in raport cu viteza de deplasare. Asa cum ar trebui ca si oamenii sa pastreze intotdeauna, fara exceptii. Spre exemplu, "fierul" ala niciodata nu s-ar apuca de "presat" pe cel din fata. Da perfect. Nimic genial. Faptul ca exista melteni nu inseamna ca fiarele autonome sunt legitime. vata_pa_batz, on 20 martie 2018 - 12:34, said: Esti absolut sigura? Si daca senzorii sint toti defecti? Cand un om greseste, plateste. Nimeni nu sta sa analizeze ce si cum, cata vreme culpa e clara. La un rahat autonom, cu mortul pe masa se va discuta daca Windows a dat rateu sau bateria nu a furnizat amperajul necesar. Ca final, nu va exista nici un vinovat fizic. vata_pa_batz, on 20 martie 2018 - 12:23, said:
In cazul, in care pietonul este clar de vina, problema s-a rezolvat. Daca, insa, masina se urca pe trotuar dupa pieton, atunci e grav. F. rar Waze-ul de ex. mi-a dat rateu de cativa metri buni, ma vedea pe un drum paralel. Caz in care se va da vina pe modulul GPS sau pe satelit. |
#45
Posted 20 March 2018 - 14:04
overseas, on 20 martie 2018 - 12:48, said: Tocmai, mortul sa-si dovedeasca nevinovatia ?! Fuck, masina sa fie tratata exact ca un sofer uman. Adica reprezentantul uman al masinii sa aiba dosar penal cu anii. Nu toate cazurile sint clare, altminteri ar bate vintu prin curtile de judecata. Plecind de la premisa ca propunerea cu reprezentantul uman tine dpdv juridic, treaba asta functioneaza atit timp cit soferul poate interveni. Apar, insa, deja proiecte, unde nu exista notiunea de sofer, ceea ce complica treburile si mai mult. Dincolo de treaba asta, paleta de buguri este in momentul asta extrem de larga. Chiar la nivelul actual al tehnicii este foarte posibil ca volanul sa nu mai prezinte nicio reactie la un moment dat. Masina ta face un salt peste citeva trotuare si deja trebuie sa demonstrezi, cine este de vina. Pare simplu de stabilit vina, dar uneori dureaza ani de zile de procese. Apropo, ai asiguare juridica? |
#46
Posted 20 March 2018 - 14:08
overseas, on 20 martie 2018 - 11:26, said:
E unul din putinele momente cand ma bucur ca salasluiesc in mijlocul unui popor mai primitiv, asa... Ai nostri o sa-i ia cu pietre si huoooo. Sper ca in Romania rahaturile astea autonome sa necesite echipaje de politie pt protectie, asa ca Iohannis. |
|
#47
Posted 20 March 2018 - 15:05
vata_pa_batz, on 20 martie 2018 - 14:04, said: Plecind de la premisa ca propunerea cu reprezentantul uman tine dpdv juridic, treaba asta functioneaza atit timp cit soferul poate interveni. Apar, insa, deja proiecte, unde nu exista notiunea de sofer, ceea ce complica treburile si mai mult. Asta e argument simplu si clar pentru care, cu legislatia actuala, freak-cars nu au ce cauta pe carosabil. Nu se incadreaza nicaieri. |
#48
Posted 20 March 2018 - 18:19
Nici nu am intrat sa citesc stirea.....e o stire de gen cancan pe placul celor care se uita la Aneta3. Un sofer ce are cont pe softpedia probabil stie faptul ca momentan nicio masina `autonoma` si niciun sofer nu va putea evita pietoni sau obstacole care apar brusc in fata masinii. O masina `autonoma` va avea un timp de reactie mult mai bun decat un om .....insa nu va reusi sa evite toate obstacolele pentru ca (exceptand probleme se soft) intervin legile fizice.
Automobile `autonome` sunt inca la inceput si e normal sa existe accidente , insa la fel ca in domeniul aviatic din fiecare accident se va invata si se va perfecta ceva. In anii 60-70 cand pe avioanele comerciale a fost introdus pilotul automat modern , circulau aprox 400 miloane de oameni , erau 22 de accidente si mureau intre 500-1000 oameni. In 2017 au circulat 4 miliarde de oameni , au fost 10 accidente si au murit 44 oameni in avioane +35 la sol. (statisticile astea nu se datoreaza in totalitate autopilotului modern care a fost imbunatatit permanent, insa acesta are un rol destul destul de important ) Parerea mea este sa lasati masinile `autonome` sa-si `faca de cap`. Astept cu nerabdare ziua in care ma voi deplasa din A in B fara mai stiu ca in Romania mor 2000 de oameni si in UE 25.000 de oameni. Quote Pare simplu de stabilit vina, La fel ar trebui sa fie si in cazul vehiculelor `autonome`. |
#50
Posted 20 March 2018 - 18:31
Nu inteleg pe cei care zic "daca se strica brusc toti senzorii". E acelasi lucru cum ai zice ca nu o sa mai mergi niciodata cu masina ca daca se strica brusc franele, sau ramane volanul blocat, sau explodeaza pneul.
Oricum, din comentariile din topicul acesta se vede cum majoritatea oamenilor prefera sa moara mii de oameni in fiecare an omorati de alti oameni, decat sa moara doar 2-3 dar omorati de masina satanei. |
#51
Posted 20 March 2018 - 18:33
Politia foarte intelegatoare, bravo. Politistul se justifica cu ce a zis spectatorul din masina. Tocmai fiind experiment as analiza la sange.
DACA POATE CINEVA SA EXPLICE CUM MASINA NU RESPECTA LIMITA DE VITEZA |
|
#52
Posted 20 March 2018 - 18:35
Comparatia cu aviatia mi se pare deplasata, pentru ca toate avioanele au cel putin un pilot uman.
|
#53
Posted 20 March 2018 - 18:51
Mai bine masina autonoma decat sofer beat si drogat la volan...
Edited by YourFan, 20 March 2018 - 18:57. |
#54
Posted 20 March 2018 - 18:53
Si in afara de asta, in 99% dintre cazuri, daca eroarea este umana, vinovatul moare si el.
In plus, companiile aeriene au despagubiri babane. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users