Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Primul accident mortal ce implica pietoni produs de un autovehicul autonom

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
208 replies to this topic

#37
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 10.03.2007

View PostSerafim606, on 20 martie 2018 - 00:36, said:

Nu conteaza ce era, ce nu era. Masina aia cu toti senzorii nu anticipeaza la fel de bine ca un sofer.

View Postceanu1980, on 20 martie 2018 - 00:38, said:

niciodata in viata nu o va putea face
nu are cum sa stie ce instincte au ceilanti participanti la trafic,auto sau pietonal

Eu n-aș zice asta. Suntem într-o perioadă când tehnologia asta e încă într-un stadiu incipient dar până acum rezultatele sunt promițătoare (mă rog, cu unele excepții precum accidentul acesta). Spre deosebire de un om care oricât de mult ar încerca nu-și poate menține constant același nivel de concentrare mașinile mai au și avantajul de a putea trece de limitele pe care le are sistemul senzorial al unei persoane. Uite un exemplu în care o mașină a "știut" că urmează să se producă un accident deși nimic nu ar indica la prima vedere că acesta ar urma să se întâmple:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_Kti-9qsLpc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by 0v1d1u, 20 March 2018 - 11:31.


#38
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,497
  • Înscris: 13.10.2010

View Post0v1d1u, on 20 martie 2018 - 11:31, said:

Uite un exemplu în care o mașină a "știut" că urmează să se producă un accident deși nimic nu ar indica la prima vedere că acesta ar urma să se întâmple:
Spoiler
Fapul ca se vad stopurile aprinse de la cele doua masini din fata Opelului nu indica nimic? :huh:
Si e posibil sa fie meritul senzorilor dar intreb de ce a mai "piercanit" oarecum asemanator la 0:32?

#39
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View Post0v1d1u, on 20 martie 2018 - 11:31, said:

Uite un exemplu în care o mașină a "știut" că urmează să se producă un accident deși nimic nu ar indica la prima vedere că acesta ar urma să se întâmple:


Eu vad ca pastra o distanta considerabila. Eu cred ca ala e un fier prost ca noaptea care a fost setat sa pastreze distanta.

#40
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Vreau un referendum in Romania pe problema masinilor autonome.
Iar daca e sa fie masini autonome in Ro, vreau ca fiecare asemenea masina sa fie girata de un uman, care sa faca puscarie in locul masinii pentru cazurile penale.
Si nu, sa nu poata 1 persoana sa gireze 1000 de masini.
Multumesc

#41
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View Postoverseas, on 20 martie 2018 - 10:08, said:

Imi place argumentarea de genul: "deoarece soferii umani fac accidente, au dreptul si masinile sa le faca ".
O singura intrebare: cine face puscarie daca un fier din asta omoara un om pe trecere de pietoni ?!

Buna intrebare. De fapt cel mai important aspect in toata afacerea.
In cazul, in care pietonul este clar de vina, problema s-a rezolvat. Daca, insa, masina se urca pe trotuar dupa pieton, atunci e grav. Intre astea doua mai apar o gramada de cazuri de culoare gri. Nu degeaba s-a discutat la nesfirsit situatia juridica, cu notiunea timpita de transferul sarcinii dovezii. Demonstreaza tu ca pieton, ca fieratania are un bug in soft, sau ca nuh-care diagnoza n-a functionat, pentru ca se arsese o rezistenta.

Softistii au o vorba de duh. Ultima greseala descoperita in soft este permanent penultima. In plus producatorii mai au un obicei prost, anume maximizarea profitului si de aici dimensionarea la limita absoluta de functionare. Daca nu e greseala de soft, atunci pica circuitu, de prost ce e. Degeaba il faci redundant, daca ala de rezerva e si mai prost. Astia, care discuta despre performantele uluitoare ale computerului intre doua seminte, habar n-au cum se proiecteaza automobilu modern. Sa va zic io? Cu mult tupeu si pacalit legea si clientu. Cam asa ca dizelu de la VW ;)

#42
Ana0181

Ana0181

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,110
  • Înscris: 10.03.2013
overseas@ "Fierul" ala e programat sa pastreze o distanta de siguranta optima si suficienta si de asa masura incat sa poata evita vreo coliziune cu cel din fata in diverse cazuri (frana brusca/oprire/accident). Si distanta respectiva e calculata in raport cu viteza de deplasare. Asa cum ar trebui ca si oamenii sa pastreze intotdeauna, fara exceptii. Spre exemplu, "fierul" ala niciodata nu s-ar apuca de "presat" pe cel din fata.

#43
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View PostAna0181, on 20 martie 2018 - 12:26, said:

overseas@ "Fierul" ala e programat sa pastreze o distanta de siguranta optima si suficienta si de asa masura incat sa poata evita vreo coliziune cu cel din fata in diverse cazuri (frana brusca/oprire/accident). Si distanta respectiva e calculata in raport cu viteza de deplasare. Asa cum ar trebui ca si oamenii sa pastreze intotdeauna, fara exceptii. Spre exemplu, "fierul" ala niciodata nu s-ar apuca de "presat" pe cel din fata.

Esti absolut sigura? Sidaca senzorii sint toti defecti? De fapt e suficienta o greseala de tip bottleneck, spre exemplu tensiunea de alimentare, ca sa pice chiar toti senzorii. Este doar un exemplu
Lovitura din spate are background juridic clar. In majoritatea cazurilor este de vina ala care loveste. Dara in cazul autonomiei cine este de vina si cine plateste oalele sparte. Deocamdata se poate trage la raspundere o persoana, aka soferul. In viitor cum ramine? Tragi un concern la raspundere? Sou poate mai multe? Eventual pe toti furnizorii????

#44
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View Postvata_pa_batz, on 20 martie 2018 - 12:23, said:

Demonstreaza tu ca pieton, ca fieratania are un bug in soft, sau ca nuh-care diagnoza n-a functionat, pentru ca se arsese o rezistenta.


Tocmai, mortul sa-si dovedeasca nevinovatia ?!
Fuck, masina sa fie tratata exact ca un sofer uman.
Adica reprezentantul uman al masinii sa aiba dosar penal cu anii.

View PostAna0181, on 20 martie 2018 - 12:26, said:

overseas@ "Fierul" ala e programat sa pastreze o distanta de siguranta optima si suficienta si de asa masura incat sa poata evita vreo coliziune cu cel din fata in diverse cazuri (frana brusca/oprire/accident). Si distanta respectiva e calculata in raport cu viteza de deplasare. Asa cum ar trebui ca si oamenii sa pastreze intotdeauna, fara exceptii. Spre exemplu, "fierul" ala niciodata nu s-ar apuca de "presat" pe cel din fata.

Da perfect. Nimic genial. Faptul ca exista melteni nu inseamna ca fiarele autonome sunt legitime.

View Postvata_pa_batz, on 20 martie 2018 - 12:34, said:


Esti absolut sigura? Si daca senzorii sint toti defecti?

Cand un om greseste, plateste. Nimeni nu sta sa analizeze ce si cum, cata vreme culpa e clara.
La un rahat autonom, cu mortul pe masa se va discuta daca Windows a dat rateu sau bateria nu a furnizat amperajul necesar. Ca final, nu va exista nici un vinovat fizic.

View Postvata_pa_batz, on 20 martie 2018 - 12:23, said:

In cazul, in care pietonul este clar de vina, problema s-a rezolvat. Daca, insa, masina se urca pe trotuar dupa pieton, atunci e grav.

F. rar Waze-ul de ex. mi-a dat rateu de cativa metri buni, ma vedea pe un drum paralel. Caz in care se va da vina pe modulul GPS sau pe satelit.

#45
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View Postoverseas, on 20 martie 2018 - 12:48, said:


Tocmai, mortul sa-si dovedeasca nevinovatia ?!
Fuck, masina sa fie tratata exact ca un sofer uman.
Adica reprezentantul uman al masinii sa aiba dosar penal cu anii.

Nu toate cazurile sint clare, altminteri ar bate vintu prin curtile de judecata.
Plecind de la premisa ca propunerea cu reprezentantul uman tine dpdv juridic, treaba asta functioneaza atit timp cit soferul poate interveni. Apar, insa, deja proiecte, unde nu exista notiunea de sofer, ceea ce complica treburile si mai mult. Dincolo de treaba asta, paleta de buguri este in momentul asta extrem de larga. Chiar la nivelul actual al tehnicii este foarte posibil ca volanul sa nu mai prezinte nicio reactie la un moment dat. Masina ta face un salt peste citeva trotuare si deja trebuie sa demonstrezi, cine este de vina.
Pare simplu de stabilit vina, dar uneori dureaza ani de zile de procese. Apropo, ai asiguare juridica?

#46
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,919
  • Înscris: 09.12.2004

View Postoverseas, on 20 martie 2018 - 11:26, said:

E unul din putinele momente cand ma bucur ca salasluiesc in mijlocul unui popor mai primitiv, asa... Ai nostri o sa-i ia cu pietre si huoooo. Sper ca in Romania rahaturile astea autonome sa necesite echipaje de politie pt protectie, asa ca Iohannis.
Altfel ar fi furate in doi timpi si trei miscari.!! :D

#47
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View Postvata_pa_batz, on 20 martie 2018 - 14:04, said:


Plecind de la premisa ca propunerea cu reprezentantul uman tine dpdv juridic, treaba asta functioneaza atit timp cit soferul poate interveni. Apar, insa, deja proiecte, unde nu exista notiunea de sofer, ceea ce complica treburile si mai mult.

Asta e argument simplu si clar pentru care, cu legislatia actuala, freak-cars nu au ce cauta pe carosabil. Nu se incadreaza nicaieri.

#48
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
Nici nu am intrat sa citesc stirea.....e o stire de gen cancan pe placul celor care se uita la Aneta3. Un sofer ce are cont pe softpedia probabil stie faptul ca momentan nicio masina `autonoma` si niciun sofer nu va putea evita pietoni sau obstacole care apar brusc in fata masinii. O masina `autonoma` va avea un timp de reactie mult mai bun decat un om .....insa nu va reusi sa evite toate obstacolele pentru ca (exceptand probleme se soft) intervin legile fizice.

Automobile `autonome` sunt inca la inceput si e normal sa existe accidente , insa la fel ca in domeniul aviatic din fiecare accident se va invata si se va perfecta ceva.  
In anii 60-70 cand pe avioanele comerciale a  fost introdus pilotul automat modern , circulau aprox 400 miloane de oameni , erau 22 de accidente si mureau intre 500-1000 oameni. In 2017 au circulat 4 miliarde de oameni , au fost 10 accidente si au murit 44 oameni in avioane +35 la sol. (statisticile astea nu se datoreaza in totalitate autopilotului modern care a fost imbunatatit permanent, insa acesta are un rol destul destul de important )

Parerea mea este sa lasati masinile `autonome` sa-si `faca de cap`. Astept cu nerabdare ziua in care ma voi deplasa din A in B fara mai stiu ca in Romania mor 2000 de oameni si in UE  25.000 de oameni.

Quote

Pare simplu de stabilit vina,
Exact. Nu cred ca trebuie vreo legislatie speciala. Va fi putin mai greu pentru politisti ........insa vinovatia se va stabili in instanta. E ca in cazurile accidentelor aviatice se stabileste ce fel de eroare este : tehnica sau umana.....iar daca este tehnica , se analizeaza faptul daca pilotul ar fi putut facut ceva pentru remedierea situatiei.

La fel ar trebui sa fie si in cazul vehiculelor `autonome`.

#49
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
https://www.google.c...ving-car-crash/



#50
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007
Nu inteleg pe cei care zic "daca se strica brusc toti senzorii". E acelasi lucru cum ai zice ca nu o sa mai mergi niciodata cu masina ca daca se strica brusc franele, sau ramane volanul blocat, sau explodeaza pneul.

Oricum, din comentariile din topicul acesta se vede cum majoritatea oamenilor prefera sa moara mii de oameni in fiecare an omorati de alti oameni, decat sa moara doar 2-3 dar omorati de masina satanei.

#51
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Politia foarte intelegatoare, bravo. Politistul se justifica cu ce a zis spectatorul din masina. Tocmai fiind experiment as analiza la sange.

DACA POATE CINEVA SA EXPLICE CUM MASINA NU RESPECTA LIMITA DE VITEZA

#52
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Comparatia cu aviatia mi se pare deplasata, pentru ca toate avioanele au cel putin un pilot uman.

#53
YourFan

YourFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 30.01.2017
Mai bine masina autonoma decat sofer beat si drogat la volan...

Edited by YourFan, 20 March 2018 - 18:57.


#54
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Si in afara de asta, in 99% dintre cazuri, daca eroarea este umana, vinovatul moare si el.
In plus, companiile aeriene au despagubiri babane.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate