Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dăbâca
Last Updated: Jun 14 2018 11:46, Started by
Geometru55
, Mar 19 2018 11:02
·
0
#56
Posted 30 March 2018 - 14:05
Iochanan, on 22 martie 2018 - 20:58, said: Ioan-Aurel Pop și Alexandru Madgearu citează câteva nume de localități, toate din zona „Banatului”, a „Gladovei”, care se pun pe seama răspîndirii numelor pornind de la o rădăcină „Glad-”: Galad, Kladova, Gladeș, Gladska, Valea Gladu, Galadua / Cladova, Kladovo, Schela Cladovei, Valea lui Glad, Ghilad, Gladna. Ioan-Aurel Pop: „un recensămînt din 1743 numără în Banat 401 sate românești, 120 sîrbești, 19 sate mixte româno-sîrbe, 15 sate de coloniști germani (șvabi) și un sat sîrbo-șvab. Nu este semnalat nici un sat unguresc. (citare din J. Nouzille, La transylvanie ...)” Insa si cati or fi fost, ocupatia otomana probabil i-a distrus/gonit. Comunitatile mici dispar mai usor. |
#57
Posted 30 March 2018 - 14:12
Ideea e că nici în Transilvania nu au fost mulți inițial.
De aia au încercat să fortifice anumite puncte, ca zone maghiare. Cum am mai zis, dacă nu intervenea repetat regalitatea pentru a readuce Ardealul sub stăpânirea centrală, s-a r fi întâmplat ca și cu germanicii în Italia sau Spania. |
#58
Posted 30 March 2018 - 15:17
In Transilavania nu au fost multi nimeni, de asta atit Regatul Ungar cit si mai tirziu Habsburgii in 1700 prin legile de naturalizare/repopulare au incercat
sa aduca cit mai multi in Transilvania, sa aibe cine sa le faca economie... Quote
După eliberarea Transilvaniei de sub suzeranitatea turcească, Curtea de la Viena a decis repopularea unor ținuturi a căror populație se rărise mult în cei aproximativ 150 de ani trecuți după 1526. Edited by WestPoint, 30 March 2018 - 15:18. |
#59
Posted 30 March 2018 - 15:23
Aia a fost mai mult în zonele de câmpie, Banat și Crișana, expuse răsboielor.
Parcă și în Panonia a fost rărită. |
#60
Posted 30 March 2018 - 17:58
Iochanan, on 22 martie 2018 - 20:58, said:
Se încearcă mult mai multe în respectivul articol, una dintre încercări fiind aceea de a îl pune sub semnul întrebării pe notarul lui Bela și adevărul gestei scrise de el, pentru că astfel s-ar putea vorbi de „un mit al lui Gelu”. Se știe că există curente în istoriografie, unele care susțin că sursa este relativ credibilă, are legătură relativă cu adevărul istoric, altele care susțin că sursa nu ar fi credibilă și că faptele „relatate” nu ar fi adevărate, în special faptul că ar fi existat români în spațiul intracarpatic înainte de venirea moghiorilor. Opțiunea lui Hedrich Hans este clară și rezultă din citate chiar din textul lui: „Or, cat de credibil poate fi Anonymus, care nu doar ca relateaza din surse necunoscute si din auzite fapte mai mult sau mai putin verificabile din sec. X, ci le mai atribuie unor capetenii de trib unguri o descendenta din personajele biblice …Gog si Magog? Anonymus: Magog -> Magyar; Salagean: Gelu -> Gilau.” „Or, admiterea oficiala a esecului arheologic (esec ascuns pana astazi fata de elevi si cetateni in general), va face iminenta confruntarea sursei Anonymus cu exigentele istoriografiei profesioniste. Iar Anonymus va pica acest examen si in Romania – asa cum l-a picat deja in alte tari, si odata cu el va cadea un pilon esential in structura naratiunii istorice nationaliste romanesti: maghiarofobia motivata istoriografic.” Cât de credibil poate fi notarul lui Bela se poate vedea și din relativul adevăr referitor la Ahtum și Glad, și ei pomeniți de același scriitor în gesta lui. Că existența acestor „duci” este un adevăr istoric dovedit pe baza a mai multe surse. Una dintre surse este o hartă a Cenadului (fostul Morisena), care își trage numele de la Sunad sau Chanadinus care l-a trădat pe Ahtum, hartă scrisă cândva în prima jumătate a veacului XVIII, în care este prezentă și o biserică de tip slavo-bizantin pe lângă biserica romană, biserică a cărei construcție a fost atribuită de istorica Suzana More Heitel pe vremea lui Ahtum. Despre biserica ctitorită de Ahtum scrie o altă sursă veche, anume Legenda Sfântului Gerard, unde se pomenește că Ahtum ar fi ctitorit o biserică mănăstire cu hramul Sf Ioan Botezătorul unde ar fi adus monahi „greci”. Textul articolului Suzanei More Heitel despre biserica lui Ahtum de la Cenad se găsește în revista SMIM: http://www.iini.ro/s...IM_2005_v23.pdf Puteți liniștiți să studiați textul, acolo aveți și harta Cenadului în care este prezentă și o schiță a unei biserici de tip slavo-bizantin, pe care autoarea o aseamănă cu biserica bulgară de secol X de la Vinița, de lîngă Preslav; aveți acolo și o schiță a bisericii respective. Găsiți în textul articolului și pomenirea, mi se pare, prin secolul XV, a unui document papal de la 1433 care pomenește despre biserica lui Ahtum de acolo; dar mai sînt și alte chestiuni, argumente în articol. Ioan-Aurel Pop și Alexandru Madgearu citează câteva nume de localități, toate din zona „Banatului”, a „Gladovei”, care se pun pe seama răspîndirii numelor pornind de la o rădăcină „Glad-”: Galad, Kladova, Gladeș, Gladska, Valea Gladu, Galadua / Cladova, Kladovo, Schela Cladovei, Valea lui Glad, Ghilad, Gladna. Ioan-Aurel Pop: „un recensămînt din 1743 numără în Banat 401 sate românești, 120 sîrbești, 19 sate mixte româno-sîrbe, 15 sate de coloniști germani (șvabi) și un sat sîrbo-șvab. Nu este semnalat nici un sat unguresc. (citare din J. Nouzille, La transylvanie ...)” Consider deci că există un relativ adevăr istoric în scriitura notarului regelui Bela, consider că armata lui Glad și Ahtum chiar era compusă și din români („vlahi”) iar după statistica de mai sus am convingerea că românii nu întîmplător erau și pe vremurile respective, sec. XVIII, o majoritate în „Banat”, ba chiar în mare majoritate în mediul rural. Consider deci că există adevăr relativ și în relatarea despre Transilvania și că moghiorii într-adevăr au venit păstă români în Ardeal, spre deosebire de ceea ce crede Hedrich Hans pe care l-am și citit și l-am și citat mai sus. |
#62
Posted 28 May 2018 - 15:41
#63
Posted 28 May 2018 - 16:11
In sec 18, la primul recensamant facut de austrieci in toata Ungaria istorica, nu erau decat 34-39% unguri
|
#64
Posted 28 May 2018 - 16:34
|
#65
Posted 28 May 2018 - 20:34
Eu mai stiu niste sovietici, acum deveniti rusi, care au ocupat Basarabia si au avut grija ca in vreo 50 de ani sa reduca numarul romanilor prin gulaguri, mutari fortate (de romani prin siberia si de rusi in Moldova), etc...
Stii ceva despre asta? |
#66
Posted 28 May 2018 - 21:46
Sucre-Bolivar, on 28 mai 2018 - 15:41, said: si daca nu erau unguri la recensamantul din secolul 18 inseamna ca nu au fost acolo unguri nici in evul mediu ?? mai sucre, ce naiba. te vrei o persoana logica. daca in localitatea x la 800 nu ai o populatie, apoi urmatoarele date ce le ai sunt la 1700 si iarasi nu exista aceea populatie, logica iti spune ca poti sa asumi ca nici in perioada 800-1700 nu a existat acea populatie in acea localitate. pozitia asta speculativa, poate devine aproape certitudine atata vreme cat ai in acel loc o alta populatie, ce are continuitate. in lipsa unor dovezi dovezi ce pot arata ca populatia "lipsa" a locuit intradevar pe acolo intre 800-1700, nu poti afirma contrariu si nici sa afirmi ca lipsa dovezilor nu exclude posibilitatea ca totusi au fost. asa putem spune, exista dovezi la la cluj la 657dc au existat ursi polari? nuu, nu exista. dar faptul ca nu exista aceste dovezi nu exclude posibilitatea ca pe strada mare din cluj se plimbau ursii polari, prin urmare poate ca au fost. da'o naibii de treaba. |
#67
Posted 29 May 2018 - 11:29
argentum, on 28 mai 2018 - 21:46, said:
daca in localitatea x la 800 nu ai o populatie, apoi urmatoarele date ce le ai sunt la 1700 si iarasi nu exista aceea populatie, logica iti spune ca poti sa asumi ca nici in perioada 800-1700 nu a existat acea populatie in acea localitate. Adică au plecat ca ninja tocmai când au văzut că nu se mai scriu scriu cronici și au venit înapoi chiar înainte să se scrie iar Edited by Morosanul, 29 May 2018 - 11:30. |
#68
Posted 29 May 2018 - 12:37
ionelmironescu, on 28 mai 2018 - 14:38, said:
Are a face că nu erau pe acolo unguri! Însă chestiunea în discuție era credibilitatea lui Anonymus referitor la relatările sale despre Ardeal și Banat etc. Eu cred că argumentele aduse susțin credibilitatea lui și un relativ adevăr legat de Glad și Ahtum, indiferent de întărirea pe care am încercat cumva să o evidențiez prin cifrele statistice ale acelui recensămînt. Pe baza credibilității în legătură cu Ahtum etc, am inferat și credibilitatea legată de românii lui Gelu din Ardeal. |
#69
Posted 29 May 2018 - 16:10
|
#70
Posted 30 May 2018 - 21:35
argentum, on 28 mai 2018 - 21:46, said: mai sucre, ce naiba. te vrei o persoana logica. daca in localitatea x la 800 nu ai o populatie, apoi urmatoarele date ce le ai sunt la 1700 si iarasi nu exista aceea populatie, logica iti spune ca poti sa asumi ca nici in perioada 800-1700 nu a existat acea populatie in acea localitate. pozitia asta speculativa, poate devine aproape certitudine atata vreme cat ai in acel loc o alta populatie, ce are continuitate. in lipsa unor dovezi dovezi ce pot arata ca populatia "lipsa" a locuit intradevar pe acolo intre 800-1700, nu poti afirma contrariu si nici sa afirmi ca lipsa dovezilor nu exclude posibilitatea ca totusi au fost. asa putem spune, exista dovezi la la cluj la 657dc au existat ursi polari? nuu, nu exista. dar faptul ca nu exista aceste dovezi nu exclude posibilitatea ca pe strada mare din cluj se plimbau ursii polari, prin urmare poate ca au fost. da'o naibii de treaba. |
#71
Posted 30 May 2018 - 23:46
demonstreaza ca au fost, nu ca poate ar fi fost. ai o dovada, o marturie istorice, arheologica etc. aia e, nu poti nega evidenta sa spui ca nu au fost daca poti arata ca au fost, nu?
dar nu poti spune ca poate au fost pentru ca nu poti dovedi ca nu au fost, ce naiba |
#72
Posted 31 May 2018 - 06:56
Nu stiu daca are rost sa ma iau la tranta cu niste credincioși.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users