Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cum sa transformi volti in ohmi
Last Updated: Apr 19 2018 09:44, Started by
coaja2002
, Mar 19 2018 10:10
·
0
#1
Posted 19 March 2018 - 10:10
Buna ziua!Trebuie sa fac un fel de adaptor comenzi vola la o masina.Deci pe un fir am urmatoarele tensiuni in raport cu masa la apasarea unui buton de pe comenzile
volan: tensiune la pusul contactului(+15) = 8,6 Volti , comanda ( + ) = 7,4 Volti ,comanda ( - ) = 6,1 Volti , comanda ”hang on” = 4,6 Volti , comanda hang out = 3,1 Volti. Eu trebuie sa transform aceste valori in rezistente de ordinul sutelor de ohmi ca sa le poata invata unitatea mea audio.De exemplu can apas tasta ( + ) in loc de 7,4 Volti pe fir sa am 450 ohmi de exemplu,cand apas tasta ( - ) sa ma 550 ohmi si tot asa.Daca ma poate indruma cineva cu o schema ar fi colosal.Problema este ca nu gasesc nicaieri adaptor comenzi volan pentru aceasta masina .Multumesc |
#2
Posted 19 March 2018 - 10:24
Voltul este o marime electrica.
Omul este o caracteristica a materialului prin care trece curentul. Voltul este tensiune (forta) cu care se peplaseaza electronul. Ohmul este rezistaenta materialului la deplasarea electronului. Citeste prima data (wikipedia este ok)...despre Tensiune, Intentistate si Rezistenta. Dupa care te intorci aici si reformulezi intrebarea. |
#3
Posted 19 March 2018 - 10:25
Nu trebuie sa transformi nimic. Trebuie sa modifici adaptorul pe care-l ai, prin adaugarea unor rezistente adecvate. La adaptorul orignal nu ai ohmi, ca ai tot volti.
Despre ce masina este vorba ? Ai schema adaptorului original ? (posteaza schema originala) Ce adaptor ai cumparat ? Ai schema lui ? (posteaza schema si citeva poze cu ce ai ) |
#4
Posted 19 March 2018 - 10:36
Dacă vrei să înveți, mergi mai departe. Lecțiile vor fi scumpe (poți ajunge la prețul autoturismului), dar merită.
Dacă vrei doar rezolvarea acestei probleme și nimic mai mult, apelează un electronist sau un electrician auto cu experiență. Ai cumpărat așa ceva: https://edotec.ro/ad...-comenzi-volan/ ? Edited by Mircel, 19 March 2018 - 10:42. |
#5
Posted 19 March 2018 - 11:10
Teoretic, e posibil ce doreste initiatorul, un microcontroller+un potentiometru digital ar putea transforma ceva valori de tensiune in valori de rezistivitate, dar probabil nu asta e necesitatea reala in cazul asta.
|
#6
Posted 19 March 2018 - 11:22
Masina este un mercedes clk din 1998.Unitatea originala are comenzile volan si restul informatiilor pe CAN.Nu am gasit adaptor pentru W208 doar pentru W209 si acesta(de la edotec) nu citeste nimic de pe CAN-ul masinii.Schema adaptorului nu o am.Am tras un fir direct de la volan( partea din dreapta cu comenzile ce ma intereseaza si pe el am valorile respective...
Assur...exact asta doresc deoarece noua unitate citeste valori rezistive... |
#7
Posted 19 March 2018 - 11:25
Ia legatura cu baietii de aici http://www.be-loud.r...nz/CTSMC-003.2/
Nu te apuca sa faci interfata comenzi volan ca-ti prinzi urechile , e mai complexa decat pare . Sa nu uiti sa cumperi CABLAJ adaptor pentru player , se vinde separat la 30 lei . Au pentru toate modelele auto dar nu toate sunt pe site , trebuie sa vorbesti cu ei , eventual pe mail si sa le dai toate datele de la masina , an, model, s.a. Unele se aduc pe comanda si poate dura 2 saptamani . Am folosit de la ei si merg toate exceptional, vin cu schema de legare la pachet plus suport tehnic prin telefon daca e ceva neregula. Edited by ldpe, 19 March 2018 - 11:28. |
#8
Posted 19 March 2018 - 11:31
#9
Posted 19 March 2018 - 11:51
@Ion_de_la_Raion esti sigur ca-i biped? Eu frecvent vad in complexul sutdentesc si in barurile de pe langa casa oameni patrupezi
|
#11
Posted 19 March 2018 - 13:55
Da...dar daca te uitai atent...era doar o greseala de tastare (se pare ca n-am apasat suficient de tare pe h).
|
#12
Posted 19 March 2018 - 16:03
Pe vremea lui Ceasca, era o "zicala", la ora de fizica, legat de legea lui Ohm: Daca esti om cu mine, sint si eu om cu tine. (Puneti voi h-ul unde considerati ca trebuie)
coaja2002, on 19 martie 2018 - 11:22, said:
...exact asta doresc deoarece noua unitate citeste valori rezistive... Asta crezi tu. (valorile alea rezistive tot la volti ajung) Ia cauta pe net si citeste ce este un divizor de tensiune. Daca ai sti exact ce face modulul original, treaba ar fi foarte simpla. Imposibil sa fie pre complicat de reprodus modulul original. Edited by florin71_skoda, 19 March 2018 - 16:04. |
#13
Posted 23 March 2018 - 19:13
coaja2002, on 19 martie 2018 - 10:10, said:
Buna ziua!Trebuie sa fac un fel de adaptor comenzi vola la o masina.Deci pe un fir am urmatoarele tensiuni in raport cu masa la apasarea unui buton de pe comenzile volan: tensiune la pusul contactului(+15) = 8,6 Volti , comanda ( + ) = 7,4 Volti ,comanda ( - ) = 6,1 Volti , comanda ”hang on” = 4,6 Volti , comanda hang out = 3,1 Volti. Eu trebuie sa transform aceste valori in rezistente de ordinul sutelor de ohmi ca sa le poata invata unitatea mea audio.De exemplu can apas tasta ( + ) in loc de 7,4 Volti pe fir sa am 450 ohmi de exemplu,cand apas tasta ( - ) sa ma 550 ohmi si tot asa.Daca ma poate indruma cineva cu o schema ar fi colosal.Problema este ca nu gasesc nicaieri adaptor comenzi volan pentru aceasta masina .Multumesc Mai trebuie un microcontroler sa faca conversia. |
#14
Posted 18 April 2018 - 10:00
Nu sariti, poate spun prostii;
dar acel modul care se leaga pe CAN in mod SIGUR scoate tensiunile alea in CC? Sau ce masoara interesatul sint tensiunile medii ale unui semnal de o anume forma/frecventa/modulatie? Ca atunci..geaba potentiometru. |
#15
Posted 18 April 2018 - 12:00
Pai initiatorul zicea ca are un singur fir, pe care a masurat diferite tensiuni, in functie de ce buton apasa. Asa ca eu m-am gindit ca si la Mercedus-ul lui, o fi o schema simpla cu niste amarite de rezistente, cum au si alte masini de fapt. Adica ceva de genul asta:
72020_txlojpzrj.jpg 13.79K 13 downloads 4294714300_1422836351.gif 4.63K 14 downloads |
|
#16
Posted 19 April 2018 - 07:42
Nu spun ca nu e asa. Numai ca, exista si posibilitatea ca tensiunile masurate de el sa fie tensiuni medii. Un instrument tip AVO masoara o tensiune medie. Doar un osciloscop ar putea elucida misterul in lipsa altor informatii (schema montajului sau ceva documentatii).
Pe toti pinii de diagnoza gasesti tensiuni. Mai mari sau mai mici, functie de impedanta AVO. Numai ca ele se modifica in timpul diagnozei tocmai din cauza formei semnalului. Uite un exemplu: Daca la comanda de "Volum +" montajul va genera un semnar dreptunghi cu factor de umplere 0.5 (alternanta + de aceeasi durata cu cea de zero) si virf de 10V vei masura un 5V mediu. Daca la "Volum -" montajul va schimba gradul de umplere la 0.25 la aceeasi amplitudine vei masura 0.25V. Asta simplificat, semnalul e complex... Fiind si un montaj care comunica cu CAN..ma duce cu gindul la semnale modulate. Deci..am zis, doar presupun si trag un semnal de alarma sa nu defecteze ceva... Nu neg nici posibilitatea de a avea un montaj divizor cum ai postat. Edited by diaconuliviu, 19 April 2018 - 07:43. |
#17
Posted 19 April 2018 - 08:13
Nici eu nu neg nimic din ce ai scris, pentru ca habar nu am cum este facuta comanda la mercedes. Poate fi si cum zici tu, chiar daca masina este veche.
( Nu am gasit pe net scheme pentru masina respectiva, dar recunosc ca nici nu am cautat foarte mult.) |
#18
Posted 19 April 2018 - 09:44
Se poate înseria un miliampermetru cu firul şi prin măsurarea curentului (dacă se ştie tensiunea în gol), se pot calcula apoi rezistenţele divizorului.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users