Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce farmacie VET online care "...

De unde cumparați legume si fructe?

Samsung S21 ultra

Plasa de umbrire peste gard de pl...
 O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 

Cum sa transformi volti in ohmi

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
coaja2002

coaja2002

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 28.12.2015
Buna ziua!Trebuie sa fac un fel de adaptor comenzi vola la o masina.Deci pe un fir am urmatoarele tensiuni in raport cu masa la apasarea unui buton de pe comenzile
volan: tensiune la pusul contactului(+15) = 8,6 Volti , comanda  ( + ) = 7,4 Volti  ,comanda ( - ) = 6,1 Volti , comanda ”hang on” = 4,6 Volti , comanda hang out = 3,1 Volti.
Eu trebuie sa transform aceste valori in rezistente de ordinul sutelor de ohmi ca sa le poata invata unitatea mea audio.De exemplu can apas tasta ( + ) in loc de 7,4 Volti pe fir sa am 450 ohmi de exemplu,cand apas tasta ( - ) sa ma 550 ohmi si tot asa.Daca ma poate indruma cineva cu o schema ar fi colosal.Problema este ca nu gasesc nicaieri adaptor comenzi volan pentru aceasta masina .Multumesc

#2
bolovan

bolovan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,006
  • Înscris: 13.02.2004
Voltul este o marime electrica.
Omul este o caracteristica a materialului prin care trece curentul.
Voltul este tensiune (forta) cu care se peplaseaza electronul.
Ohmul este rezistaenta materialului la deplasarea electronului.
Citeste prima data (wikipedia este ok)...despre Tensiune, Intentistate si Rezistenta. Dupa care te intorci aici si reformulezi intrebarea.

#3
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Nu trebuie sa transformi nimic. Trebuie sa modifici adaptorul pe care-l ai, prin adaugarea unor rezistente adecvate. La adaptorul orignal nu ai ohmi, ca ai tot volti.

Despre ce masina este vorba ? Ai schema adaptorului original ? (posteaza schema originala)
Ce adaptor ai cumparat ? Ai schema lui ? (posteaza schema si citeva poze cu ce ai )

#4
Mircel

Mircel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,427
  • Înscris: 01.10.2005
Dacă vrei să înveți, mergi mai departe. Lecțiile vor fi scumpe (poți ajunge la prețul autoturismului), dar merită.
Dacă vrei doar rezolvarea acestei probleme și nimic mai mult, apelează un electronist sau un electrician auto cu experiență.
Ai cumpărat așa ceva: https://edotec.ro/ad...-comenzi-volan/ ?

Edited by Mircel, 19 March 2018 - 10:42.


#5
Assur

Assur

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 14.07.2017
Teoretic, e posibil ce doreste initiatorul, un microcontroller+un potentiometru digital ar putea transforma ceva valori de tensiune in valori de rezistivitate, dar probabil nu asta e necesitatea reala in cazul asta.

#6
coaja2002

coaja2002

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 28.12.2015
Masina este un mercedes clk din 1998.Unitatea originala are comenzile volan si restul informatiilor pe CAN.Nu am gasit adaptor pentru W208 doar pentru W209 si acesta(de la edotec) nu citeste nimic de pe CAN-ul masinii.Schema adaptorului nu o am.Am tras un fir direct de la volan( partea din dreapta cu comenzile ce ma intereseaza si pe el am valorile respective...

Assur...exact asta doresc deoarece noua unitate citeste valori rezistive...

#7
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,509
  • Înscris: 08.03.2017
Ia legatura cu baietii de aici http://www.be-loud.r...nz/CTSMC-003.2/
Nu te apuca sa faci interfata comenzi volan ca-ti prinzi urechile , e mai complexa decat pare .
Sa nu uiti sa cumperi CABLAJ adaptor pentru player , se vinde separat la 30 lei .
Au pentru toate modelele auto dar nu toate sunt pe site , trebuie sa vorbesti cu ei , eventual pe mail si sa le dai toate datele de la masina , an, model, s.a. Unele se aduc pe comanda si poate dura 2 saptamani . Am folosit de la ei si merg toate exceptional, vin cu schema de legare la pachet plus suport tehnic prin telefon daca e ceva neregula.

Edited by ldpe, 19 March 2018 - 11:28.


#8
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View Postbolovan, on 19 martie 2018 - 10:24, said:

Omul este o caracteristica a materialului prin care trece curentul.
Nu, omul e un mamifer biped.

#9
bolovan

bolovan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,006
  • Înscris: 13.02.2004
@Ion_de_la_Raion esti sigur ca-i biped? Eu frecvent vad in complexul sutdentesc si in barurile de pe langa casa oameni patrupezi :D

#10
gabimilo1

gabimilo1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 966
  • Înscris: 10.01.2011
ohmul e una si omul e alta...

#11
bolovan

bolovan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,006
  • Înscris: 13.02.2004
Da...dar daca te uitai atent...era doar o greseala de tastare (se pare ca n-am apasat suficient de tare pe h).

#12
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Pe vremea lui Ceasca, era o "zicala", la ora de fizica, legat de legea lui Ohm: Daca esti om cu mine, sint si eu om cu tine. (Puneti voi h-ul unde considerati ca trebuie)

View Postcoaja2002, on 19 martie 2018 - 11:22, said:

...exact asta doresc deoarece noua unitate citeste valori rezistive...

Asta crezi tu. (valorile alea rezistive tot la volti ajung)
Ia cauta pe net si citeste ce este un divizor de tensiune. Daca ai sti exact ce face modulul original, treaba ar fi foarte simpla. Imposibil sa fie pre complicat de reprodus modulul original.

Edited by florin71_skoda, 19 March 2018 - 16:04.


#13
AMAN_SER

AMAN_SER

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,566
  • Înscris: 10.11.2008

View Postcoaja2002, on 19 martie 2018 - 10:10, said:

Buna ziua!Trebuie sa fac un fel de adaptor comenzi vola la o masina.Deci pe un fir am urmatoarele tensiuni in raport cu masa la apasarea unui buton de pe comenzile
volan: tensiune la pusul contactului(+15) = 8,6 Volti , comanda  ( + ) = 7,4 Volti  ,comanda ( - ) = 6,1 Volti , comanda ”hang on” = 4,6 Volti , comanda hang out = 3,1 Volti.
Eu trebuie sa transform aceste valori in rezistente de ordinul sutelor de ohmi ca sa le poata invata unitatea mea audio.De exemplu can apas tasta ( + ) in loc de 7,4 Volti pe fir sa am 450 ohmi de exemplu,cand apas tasta ( - ) sa ma 550 ohmi si tot asa.Daca ma poate indruma cineva cu o schema ar fi colosal.Problema este ca nu gasesc nicaieri adaptor comenzi volan pentru aceasta masina .Multumesc
Daca tii mortis sa faci treaba asta poti achizitiona un potentiometru digital si cu el (la curenti mici fireste) poti obtine ce vrei tu.  Mai sunt si alte solutii mai simple dar asta imi vine in cap strict pentru ce vrei tu.
Mai trebuie un microcontroler sa faca conversia.

#14
diaconuliviu

diaconuliviu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,772
  • Înscris: 19.01.2005
Nu sariti, poate spun prostii;
dar acel modul care se leaga pe CAN in mod SIGUR scoate tensiunile alea in CC?
Sau ce masoara interesatul sint tensiunile medii ale unui semnal de o anume forma/frecventa/modulatie?
Ca atunci..geaba potentiometru.

#15
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Pai initiatorul zicea ca are un singur fir, pe care a masurat diferite tensiuni, in functie de ce buton apasa. Asa ca eu m-am gindit ca si la Mercedus-ul lui, o fi o schema simpla cu niste amarite de rezistente, cum au si alte masini de fapt. Adica ceva de genul asta:

Attached File  72020_txlojpzrj.jpg   13.79K   13 downloads Attached File  4294714300_1422836351.gif   4.63K   14 downloads

#16
diaconuliviu

diaconuliviu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,772
  • Înscris: 19.01.2005
Nu spun ca nu e asa. Numai ca, exista si posibilitatea ca tensiunile masurate de el sa fie tensiuni medii. Un instrument tip AVO masoara o tensiune medie. Doar un osciloscop ar putea elucida misterul in lipsa altor informatii (schema montajului sau ceva documentatii).

Pe toti pinii de diagnoza gasesti tensiuni. Mai mari sau mai mici, functie de impedanta AVO. Numai ca ele se modifica in timpul diagnozei tocmai din cauza formei semnalului.


Uite un exemplu:

Daca la comanda de "Volum +" montajul va genera un semnar dreptunghi cu factor de umplere 0.5 (alternanta + de aceeasi durata cu cea de zero) si virf de 10V vei masura un 5V mediu.
Daca la "Volum -" montajul va schimba gradul de umplere la 0.25 la aceeasi amplitudine vei masura 0.25V.
Asta simplificat, semnalul e complex...

Fiind si un montaj care comunica cu CAN..ma duce cu gindul la semnale modulate.
Deci..am zis, doar presupun si trag un semnal de alarma sa nu defecteze ceva...

Nu neg nici posibilitatea de a avea un montaj divizor cum ai postat.

Edited by diaconuliviu, 19 April 2018 - 07:43.


#17
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Nici eu nu neg nimic din ce ai scris, pentru ca habar nu am cum este facuta comanda la mercedes. Poate fi si cum zici tu, chiar daca masina este veche.
( Nu am gasit pe net scheme pentru masina respectiva, dar recunosc ca nici nu am cautat foarte mult.)

#18
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,533
  • Înscris: 05.12.2005
Se poate înseria un miliampermetru cu firul şi prin măsurarea curentului (dacă se ştie tensiunea în gol), se pot calcula apoi rezistenţele divizorului.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate