Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut
 

cout si cin in Pelles C

- - - - -
  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1
MihaiProg

MihaiProg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 08.02.2016
Buna. Este cineva care se stie in IDE-ul Pelles C?
imi trebuie functia cin (citire):
cin >> rows;
si functia cout (scriere):
cout << endl;

Stiu ca inceputul programului este bun:

Quote

#include "io.h"
#include "stdio.h"


#2
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
http://tutorialeplus...in-si-cout.html

Am văzut că pentru a putea folosi obiectele cout (console output) şi cin avem nevoie de biblioteca (library) iostream. Ca să putem folosi această bibliotecă trebuie să includem următoarele linii la începutul programului:
#include <iostream>
using namespace std;
Afişarea numerelor sau stringurilor pe ecran (consolă) se face cu obiectul cout şi operatorul de inserţie <<. De exemplu:
cout << "Quick wafting zephyrs vex bold Jim\n"
     << "The five boxing wizards jump quickly.\n";
cout afişează datele aşa cum le daţi. cout nu formatează nimic, nu adaugă spaţii între cuvinte, nu adaugă new line, etc. Exemplu:
cout << "Quick" << "wafting" << "zephyrs";
Se va afişa:
Quickwaftingzephyrs
Dacă vrem spaţii între cuvinte atunci adăugăm şi spaţii:
cout << "Quick" << " " << "wafting" << " " << "zephyrs";
Lanţul cout poate fi oricât de lung vreţi. Nu e obligatoriu să-l aveţi pe un singur rând (vezi primul exemplu). Trebuie să se termine cu punct şi virgulă.
Puteţi, de asemenea, să aveţi expresii într-o instrucţiune cout:
cout << "Aria cercului este:" << (PI * raza * raza);
Practic orice obiect care are o reprezentare string poate fi afişat pe ecran cu cout.
Aţi văzut că un rând nou se inserează cu secvenţa escape '\n'. Ei bine, mai este o metodă cu endl. De exemplu:
cout << "Quick wafting zephyrs vex bold Jim" << endl << "The five boxing wizards jump quickly.\n";
Atunci când vreţi să afişaţi numere double s-ar putea să nu obţineţi ceea ce vreţi.
double phi = 4.893654;
cout << phi;
Se va afişa 4.893654. Dar poate vreţi să afişaţi doar primele două zecimale. Cum faceţi asta? Cu următoarele instrucţiuni:
cout.setf(ios::fixed);
cout.setf(ios::showpoint);
cout.precision(2);
Prima instrucţiune ne permite să folosim funcţia precision doar pentru partea fracţionară (de după punct); altfel ar fi luat în considerare tot numărul.
A doua instrucţiune afişează punctul zecimal de fiecare dată - chiar şi pentru numere întregi.
A treia instrucţiune setează precizia numărului la 2 zecimale. Se fac rotunjiri! Argumentul funcţiei trebuie să fie pozitiv şi număr întreg sau o expresie evaluată la int.
După aceste instrucţiuni puteţi folosi cout normal ca să afişaţi numerele reale în noul format:
cout << phi; // 4.89
Puteţi folosi opţiunea ios::scientific ca să afişaţi în notaţie ştiinţifică:
double phi = 0.0000123;
cout.setf(ios::scientific);
cout.setf(ios::showpoint);
cout.precision(2);
cout << phi; // 1.23e-005
Input cu CIN

Similar putem folosi cin (console input) pentru operaţii de input, adică de obţinere a datelor de la tastatură (de la user). Se foloseşte cu operatorul de extracţie >>.
int a, b;
cout << "Introduceti doua numere: ";
cin >> a >> b;
cout << "Suma lor este: " << (a + B);
Atunci când întâlneşte instrucţiunea cin, programul aşteaptă inputul de la user. Atribuie prima valoare primei variabile, a doua valoare variabilei a doua, etc.
Programul nu citeşte datele de intrare decât după ce utilizatorul apasă ENTER la tastatură. În acest fel userul se poate corecta folosind backspace.
Obiectul cin foloseşte spaţiile albe (space, enter, tab, etc.) ca delimitatoare. Asta înseamnă că datele de intrare trebuie despărţite prin câte un spaţiu sau rând nou (new line).
cin ignoră - şi elimină din fluxul (stream) de intrare - toate spaţiile albe până întâlneşte un input valid.
Deoarece ignoră spaţiile albe, nu puteţi citi propoziţii de cuvinte cu cin. Trebuie să folosiţi funcţia getline (care citeşte până când întâlneşte un caracter new line pe care îl extrage din stream şi-l ignoră). Se foloseşte cu tipul string:
string fullname;
getline(cin, fullname);
cout << "\nNumele tau este: \n"
     << fullname << endl;
Primul parametru trebuie să fie cin pentru că citiţi de la tastatură.
Al doilea parametru este o variabilă string în care va fi salvat şirul.
Streamul (fluxul) de intrare (input stream) reprezintă şirul datelor de intrare. Imaginaţi-vă un flux de informaţii care curge către calculator. Aceste date vin nu numai de la tastatură, ci şi de la alte dispozitive de intrare: mouse, scanner, mircofon, etc.
cin se ocupă numai de tastatură.
Similar, cout scrie în streamul de ieşire (output stream) care este afişat pe ecran.
Exemplu: Se citesc de la tastatură trei numere naturale. Să se afişeze suma lor.
Pentru datele de intrare: 14 89 99 se va afişa 202.
#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
    int a, b, c;
    cin >> a >> b >> c;
    cout << a + b + c;  // parantezele pot lipsi

    system("PAUSE");
    return 0;
}
Cu cin puteţi citi numere întregi şi reale, stringuri şi caractere, etc.

#3
Skylakeman

Skylakeman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 04.02.2018
@exces de apa Copy/paste la raspunsuri cum faci deobicei, nu ?! Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

#4
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,235
  • Înscris: 24.02.2007
cin si cout le ai in C++
In C ai printf/scanf.

#5
MihaiProg

MihaiProg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 08.02.2016
Multumesc mult dani.user!
Acum inteleg!

#6
MihaiProg

MihaiProg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 08.02.2016
@dani.user:
Pot sa te mai intreb ceva: tu ce limbaj de programare preferi?

#7
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,235
  • Înscris: 24.02.2007
Mai multe, depinde de ce am de rezolvat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate