Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Garantie Orange

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#19
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View Postlexis1, on 14 martie 2018 - 22:23, said:

Dar un client care a cumparat de la un hot ce crezi, sunt sanse sa se duca cu telefonul la garantie?
O face pe riscul lui.
Poate ca acel client estre "smecher" si cere factura si certificat de garantie de la vanzator, sau poate nu .

Edited by pasilla, 14 March 2018 - 22:32.


#20
lexis1

lexis1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,110
  • Înscris: 28.02.2018

View Postmarga32, on 14 martie 2018 - 22:26, said:

Daca mai ai nelamuriri, iti stau la dispozitie.
Nici la reprezentantele oficiale ale producatorului nu iti fac nimic pe garantie doar pe baza de IMEI, iti cer dovada de achizitie, adica factura.
Ca o fi dat el peste un ametit care n-a avut nici o problema in a repara asa pe vorbe e norocul lui. Sa nu aiba cineva impresia ca asta e practica, nicidecum, e exceptia, daca dai peste un angajat ametit sau un angajat care baleste la numarul tau sa te sune dupa ca ti-a facut un favor Posted Image
Eu m-am dus atat la Orange cat si la reprezentanta producatorului si cu factura pe numele propriu si tot cautau motive sa imi respinga garantia.

View Postpasilla, on 14 martie 2018 - 22:29, said:

O face pe riscul lui.
Poate ca acel client estre "smecher" si cere factura si certificat de garantie de la vanzator, sau poate nu .
Stai linistit, ca baietii hoti de profesie nu au nici o jena in a printa o foaie tip factura ca sa iti predea factura de achizitie :D

#21
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View Postlexis1, on 14 martie 2018 - 22:40, said:

Nici la reprezentantele oficiale ale producatorului nu iti fac nimic pe garantie doar pe baza de IMEI, iti cer dovada de achizitie, adica factura.
Ca o fi dat el peste un ametit care n-a avut nici o problema in a repara asa pe vorbe e norocul lui. Sa nu aiba cineva impresia ca asta e practica, nicidecum, e exceptia, daca dai peste un angajat ametit sau un angajat care baleste la numarul tau sa te sune dupa ca ti-a facut un favor Posted Image
Eu m-am dus atat la Orange cat si la reprezentanta producatorului si cu factura pe numele propriu si tot cautau motive sa imi respinga garantia.


Stai linistit, ca baietii hoti de profesie nu au nici o jena in a printa o foaie tip factura ca sa iti predea factura de achizitie Posted Image
"Pravaliile" serioase nu fac fite de fata mare.

#22
TheRipper

TheRipper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 657
  • Înscris: 07.12.2014
Daca e inca in perioada de garantie, cei de la Orange ti-l vor trimite in service.
Daca nu ai factura, te pot ajuta doar cei din magazinul din care a fost achizitionat telefonul ( doar ei pot accesa factura si garantia, pentru ca a fost emis in magazinul lor ). Cei de la 300 te vor ajuta doar daca vor, de obicei te trimit in magazinul unde s-a facut achizitia.
Daca nu ai factura/garantie produsul nu se poate trimite in service.
Nu conteaza daca esti titularul abonamentului sau nu. Oricine poate trimite terminalul in service.

#23
bullet05

bullet05

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 16.09.2012
Am fost azi la un Orange Store, in alt oras si mi-au zis ca s-ar putea sa il primească fără factura in magazinul se unde a fost cumparat.

#24
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Daca cumva este Samsung....el este cu dunga roz....nu te mai chinui cu Orange, incearca cu ESD ROM Bucuresti

#25
bullet05

bullet05

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 16.09.2012
Păi si acolo mai e valabilă garantia?

#26
marga32

marga32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,018
  • Înscris: 11.06.2010
Este, daca nu a expirat. Este, daca nu a luat apa. Este, daca nu a suferit soc mecanic. Este, daca le place fata ta.

#27
bullet05

bullet05

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 16.09.2012
Am rezolvat la magazinul de unde a fost cumparat telefonul. Multumesc tuturor.

#28
marga32

marga32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,018
  • Înscris: 11.06.2010
Pai da-ne detalii, nu ne lasa asa.

#29
bullet05

bullet05

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 16.09.2012
Am fost acolo, i-am explicat problema tipului de acolo si mi-a zis ca nu imi trebuie factura. Dureaza in jur de 10 zile pana il repara.

#30
danutz21

danutz21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 18.07.2018
Orange pierde procesul cu un client căruia nu i-a reparat telefonul aflat în garanție. Operatorul trebuie să plătească amendă și să repare, înlocuiască sau să restituie contravaloarea telefonului

Orange România, liderul pieței locale de telefonie mobilă, a pierdut procesul împotriva unei sancțiuni aplicate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în iunie 2017, care a amendat operatorul telecom pentru că ar fi refuzat să preia și să repare unui client telefonul Samsung Galaxy S6 defect, terminal aflat în garanție, plus poliță de asigurare.

În martie 2016, un client din Sibiu a încheiat un contract de abonament Orange Me 25 și a cumpărat un telefon Samsung S6, cu garanție de 2 ani și poliță de asigurare. În cuantum de 7 euro/lună, polița acoperea avarierea accidentală a bunului asigurat, considerându-se drept eveniment asigurat orice distrugere, deteriorare totală sau parțială cauzată de un eveniment spontan, extern și neprevăzut, ce afectează funcționarea normal a produsului.

Un an mai târziu, în aprilie 2017, clientul s-a prezentat la magazinul de unde a cumpărat telefonul și a solicitat repararea defectului apărut, respectiv imposibilitatea încărcării terminalului.

“Reprezentantul Orange, în loc să recepționeze telefonul și să-l trimită spre reparare la un service autorizat, l-a sfătuit pe consumator să ia legătura cu asigurătorul în vederea rezolvării cazului. Consumatorul a contactat asigurătorul, iar acesta i-a spus că va trimite un răspuns prin SMS pentru soluționarea cazului. În cursul aceleiași zile (03.04.2017), consumatorul a primit un SMS de la Cardif Asurances Risques Divers SA Paris - Sucursala București (reprezentată de Marsh Broker Asigurare-Reasigurare), în sensul că garanția nu mai operează deoarece au trecut cele 5 zile în care trebuia anunțat defectul. Consumatorul pe bună dreptate se întreabă de când începe să curgă termenul de 5 zile, ce repere temporale a avut în vedere asigurătorul când a făcut afirmația că «au trecut cele 5 zile, termen prevăzut în contract»”, se arată în motivarea unei sentințe a Judecătoriei Sibiu din 30 ianuarie 2018, consultată de Profit.ro.

Procedural, se mai arată în document, Orange România avea obligația să recepționeze telefonul reclamat cu defectul respectiv, să-l trimită la un service autorizat în vederea diagnosticării, reparării, după care să înștiințeze consumatorul despre faptul că s-a pierdut garanția sau data-reper de la care consumatorul să se poată adresa asigurătorului în vederea despăgubirii (cele 5 zile conform contractului de asigurare).

În acest context, clientul a depus plângere la ANPC, care a amendat Orange România cu 10.000 lei în iunie 2017 și a impus operatorului telecom aducerea la conformitate (reparare, înlocuire, restituirea contravalorii produsului) a terminalului reclamat în termen de 15 zile.

Orange România a atacat sancțiunea ANPC la Judecătoria Sibiu, care a decis reducerea amenzii la 4.000 lei, dar a menținut celelalte dispoziții ale procesului-verbal de sancțiune.

“Din probele administrate în cauză rezultă că Orange România nu și-a respectat obligațiile ce îi reveneau în domeniul protecției consumatorilor prin aceea că, la data de 03.04.2017, când clientul s-a prezentat la magazinul de unde a fost achiziționat telefonul pentru a solicita remedierea defectului apărut, în loc să recepționeze telefonul respectiv și să-l trimită pentru a fi reparat la un service autorizat, petenta i-a recomandat acestuia să ia legătura personal cu asigurătorul pentru rezolvarea situației. Prin acest comportament au fost afectate interesele economice ale clientului, Orange România, petenta în calitate de vânzător, fiind răspunzătoare față de acesta pentru orice lipsă de conformitate a produsului aflat în garanție și de remedierea defectului în termen de 15 zile. Orange România avea obligația de a-l informa pe client cu privire la termenul în care trebuia sesizat defectul și data de la care curge acest termen, de a întreprinde demersurile necesare pentru ca un service autorizat să constate defecțiunea reclamată de client și dacă reparația poate fi acoperită de condițiile de asigurare”, se arată în motivarea sentinței Judecătoriei Sibiu din 30 ianuarie 2018.

Instanța a mai constatat că amenda de 10.000 lei este disproporționată în raport de conținutul concret al faptei săvârșite și consecințele produse de aceasta, astfel că se impune o reindividualizare a sancțiunii aplicate prin reducerea cuantumului amenzii aplicată petentei, apreciind că o amendă în cuantum de 4.000 lei este suficientă pentru realizarea scopului sancțiunii contravenționale și a o determina pe viitor să respecte dispozițiile legale din domeniul protecției consumatorilor.

Orange România a înaintat apel la Tribunalul Sibiu, care a respins cererea în a doua parte a lunii iunie a acestui an. “În cererea de apel argumentele invocate sunt similare cu cele din plângerea inițială și se referă la netemeinicia reținerii faptei contravenționale. Sub acesta aspect, Tribunalul Sibiu reține că în data de 3 aprilie 2017 clientul s-a prezentat la magazinul Orange și a reclamat o defecțiune la telefonul mobil achiziționat (...), în sensul că acesta nu se mai încărcă. Reprezentantul magazinului, fără a face o constatare scrisă asupra celor reclamate și fără a prelua telefonul mobil, sugerează clientului să se adreseze asigurătorului, care, după o discuție telefonică, a notificat beneficiarul că nu poate efectua reparația, deoarece nu a fost respectat termenul de 5 zile de reclamare conform contractului. Practic, la momentul în care clientul în speță s-a prezentat la magazin, telefonul său beneficia pe de o parte de garanție, iar pe de alta parte de asigurare pentru eve ntuale defecțiuni accidentale. Orange România afirmă că reprezentantul magazinului ar fi constatat un soc mecanic asupra telefonului, astfel nefiind îndeplinite condițiile de garanție. Din acest motiv l-a îndrumat pe cumpărător către asigurător. Însă, nu există nicio dovadă scrisă asupra acestor constatări, nu s-a efectuat nicio fotografie a telefonului, iar reprezentantul de vânzări al Orange România nu este persoana cu pregătirea tehnică necesară să stabilească în mod cert cauza unei defecțiuni. Chiar și în situația în care carcasa telefonului era crăpată, doar o analiză de specialitate ar fi putut stabili dacă există legătură între acest aspect și imposibilitatea încărcării telefonului. În acest context, reprezentantul Orange România avea obligația să preia telefonul de la client în vederea stabilirii defecțiunilor, a cauzelor acestora, precum și a îndeplinirii condițiilor de garanție ori de asigurare. Nefăcând acest lucru, în mod evident interesele comerciale ale consumatorului au fost afectate, acesta fiind pus într-o situație inacceptabilă. A cumpărat un telefon la un preț considerabil, a plătit și polița de asigurare pentru acesta, iar în perioada de garanție, fără o constatare tehnică de specialitate, i s-a adus la cunoștință ineficiența atât a asigurării, cât și a garanției”, se arată în motivarea sentinței Tribunalului Sibiu din 21 iunie 2018.

https://www.profit.r...onului-18377887
http://portal.just.r...923&id_inst=306
http://portal.just.r...7923&id_inst=85

#31
marga32

marga32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,018
  • Înscris: 11.06.2010
Asta era firma pentru care puteai jura ca iti va fi mereu alaturi, atata vreme cat platesti cat cere?Posted Image

#32
emanu900

emanu900

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,292
  • Înscris: 03.04.2004
Mizerabili sunt peste tot, deci omului i-au facut-o atat operatorul cat si Marsh-ul.
Marfa...

Nu ca la altii n-or fi fost cazuri, insa aici ORO s-a facut de toata splendoarea.
Mai bine ii serveau clientului doua S7 ca masura compensatorie si scuzele de rigoare, plateau si mia aia de euroi ca sa se invete minte si aia erau. Dar na, aici nu-s in France si incearca, poate poate le iese..

Edited by emanu900, 02 April 2019 - 21:54.


#33
Inginerul_

Inginerul_

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,946
  • Înscris: 18.02.2018

View Postemanu900, on 02 aprilie 2019 - 21:54, said:

Dar na, aici nu-s in France si incearca, poate poate le iese..
Te pui cu menegerii bãştinoşi? Ca de fapt ãştia l-au facut pe bietul client, si nu expatii francezi de la Orange.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate