Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...
 Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi
 

Returnare produs achizitionat online, pers fizica

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
27 replies to this topic

#1
SaRRaN

SaRRaN

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 05.09.2007
Sunt persoana fizica si am vandut, prin intermediul site-ului de publicitate OLX un aparat electronic pentru tratarea apneei. Cumparatorul m-a sunat dupa cateva ore dupa ce a platit aparatul ca vrea sa-l returneze si vrea banii inapoi motivul fiind acela ca nu este modelul ce l-a dorit el. In anut am specificat toate detaliile aparatului, am trimis pachetul cu drept de verificare inainte de plata. Din moment ce clientul a achitat banii curierului se considera ca totul este dupa cum a fost intelegerea, nu? In discutia telefonica avuta ulterior, clientul a spus ca nu el a inspectat coletul ci fiul sau, el fiind plecat, abea dupa ce a revenit acasa a vazut ca pe aparat scrie CPAP nu AUTOSET (motivul invocat pt returnare). In anut este mentionat modelul CPAP, repet, toate datele. A recunoscut ca a gresit ca nu a fost mai atent la anunt dar el vrea retur si banii inapoi. Eu, in ceste conditii sunt obligat sa ii returnez banii? Produsul vandut de mine a fost nou, nefolosit. Nu am cum sti daca nu l-a folosit de ex. sau l-a stricat. Ce se poate intampla daca refuz sa restitui banii? Eu am procedat corect ca vanzator, am descris in amnunt ce vand, am dat posibilitatea sa verifice ce cumpara. Plata s-a facut dupa verificare.

#2
bobo323

bobo323

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,681
  • Înscris: 12.06.2015
Tu nu esti magazin ca sa respecti legea aia cu retur in 14 zile. Refuzi frumos si gata tamtam-ul. Vorba ta, n-ai de unde sa stii daca a fost sau nu folosit.

#3
Bibulus

Bibulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,866
  • Înscris: 05.08.2014
Nu esti obligat sa-i dai banii inapoi, dar e de bun simt sa acepti returul.
Eu cand vand ceva pe net (ocazional, cand mai schimb pc-ul si scap de componentele vechi), intotdeauna ii spun omului ca in termen de 3 zile ii accept returul fara nicio discutie.

Tu te temi de fapt sa nu-ti faca ala vreo plangere la politie.

Edited by Bibulus, 14 March 2018 - 21:03.


#4
SaRRaN

SaRRaN

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 05.09.2007

 Bibulus, on 14 martie 2018 - 21:02, said:

Nu esti obligat sa-i dai banii inapoi, dar e de bun simt sa acepti returul.
Eu cand vand ceva pe net (ocazional, cand mai schimb pc-ul si scap de componentele vechi), intotdeauna ii spun omului ca in termen de 3 zile ii accept returul fara nicio discutie.

Tu te temi de fapt sa nu-ti faca ala vreo plangere la politie.

Da, asa este. Sa nu ma trezrsc cu plangere. Dar dreptul mu? Eu am respectat intocmi procesul e vanzare, oferind toate datele. Ce vina am eu ca el nu a citit corect si ca nu el a semnat la curier de primire? Da, este de bun simt sa returnez dar bun simtul lui unde este?

#5
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,552
  • Înscris: 23.09.2017
Returneaza-i omului banii si el produsul. Daca nu prezinta nicio dauna, este in regula. Dar daca vezi ca ti l-a trimis defect etc  situatia se schimba.
Din atitudinea ta vad doar ca esti un vanzator tipic neserios.

#6
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006

 Bibulus, on 14 martie 2018 - 21:02, said:

Nu esti obligat sa-i dai banii inapoi, dar e de bun simt sa acepti returul.
Eu cand vand ceva pe net (ocazional, cand mai schimb pc-ul si scap de componentele vechi), intotdeauna ii spun omului ca in termen de 3 zile ii accept returul fara nicio discutie.

Tu te temi de fapt sa nu-ti faca ala vreo plangere la politie.
E de bun simt sa citesti descrierea completa a produsului.
90% din cumparatori nu fac asta, cu atat mai putin pe olx, unde cea mai mare parte a lor habar n-au sa lege doua vorbe.

Edited by gumball3000, 14 March 2018 - 21:24.


#7
SaRRaN

SaRRaN

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 05.09.2007

 alex342, on 14 martie 2018 - 21:07, said:

Returneaza-i omului banii si el produsul. Daca nu prezinta nicio dauna, este in regula. Dar daca vezi ca ti l-a trimis defect etc  situatia se schimba.
Din atitudinea ta vad doar ca esti un vanzator tipic neserios.

De ce neserios? Eu vand un produs. Il descriu complet. Il las sa verifice. Produsul e nou, sigilat. El primeste, deschide platezte. Dupa cateva ore zice ca nu-l vrea, motivand ca nu el a primit pachetul si nu a vazut bine anuntul de fapt.  El imi returneaza un produs desigilat pe care nul mai pot vinde ca nou. De ce eu sunt cel neserios?

#8
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006

 SaRRaN, on 14 martie 2018 - 21:06, said:

Da, asa este. Sa nu ma trezrsc cu plangere. Dar dreptul mu? Eu am respectat intocmi procesul e vanzare, oferind toate datele. Ce vina am eu ca el nu a citit corect si ca nu el a semnat la curier de primire? Da, este de bun simt sa returnez dar bun simtul lui unde este?
Bagi un text clasic ca sa nu se simta omul prost:
"Cu parere de rau, ma tem ca nu pot accepta returul produsului intrucat in anunt erau mentionate foarte clar toate caracteristicile acestuia.
Va rog sa nu interpretati gresit acest mesaj, insa avand in vedere ca produsul era nou in momentul in care vi l-am livrat, nu-mi pot asuma riscul de a primi unul intr-o alta stare.
De asemenea, va aduc la cunostinta ca nu v-am vandut acest produs ca persoana juridica pentru a fi obligat sa accept un eventual retur."

Sau pur si simplu ii spui sa ti-l trimita fara ramburs +cheltuielile tale de transport, il testezi, vezi daca e in aceeasi stare in care l-ai trimis, apoi ii virezi banii intr-un cont.

Edited by gumball3000, 14 March 2018 - 21:30.


#9
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,552
  • Înscris: 23.09.2017

 SaRRaN, on 14 martie 2018 - 21:12, said:

De ce neserios? Eu vand un produs. Il descriu complet. Il las sa verifice. Produsul e nou, sigilat. El primeste, deschide platezte. Dupa cateva ore zice ca nu-l vrea, motivand ca nu el a primit pachetul si nu a vazut bine anuntul de fapt.  El imi returneaza un produs desigilat pe care nul mai pot vinde ca nou. De ce eu sunt cel neserios?

Pt ca esti supus unor prevederi legale. Prevederi ce indreptateste cumparatorul sa returneze bunul achizitionat prin vanzarea la distanta.

Fii sigur ca omul ala se va duce la politie/anpc/anaf in cazul in care nu isi primeste banii. Modul cum te-a abordat dupa vanzare nu spune decat ca este hotarat sa isi primeasca banii inapoi.

Edited by alex342, 14 March 2018 - 21:17.


#10
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

 alex342, on 14 martie 2018 - 21:16, said:

Pt ca esti supus unor prevederi legale.

Ia uimeste-ma care sunt prevederile alea legale?

#11
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
Are dreptate, in aceasta situatie se aplica legea lui Om: "esti om cu mine, sunt om cu tine"

 alex342, on 14 martie 2018 - 21:16, said:

Fii sigur ca omul ala se va duce la politie/anpc/anaf in cazul in care nu isi primeste banii. Modul cum te-a abordat dupa vanzare nu spune decat ca este hotarat sa isi primeasca banii inapoi.
Duca-se, daca nu are vreun biznis pe persoana fizica, n-are ce sa-i faca anaf-ul.
A vandut un singur produs, nu il obliga nimeni sa taie factura, chitanta, garantie samd.

La care politie sa se duca? Politia onlainului, sau care?
Ce sa reclame? Ca a fost prost ca a cumparat un produs cu livrare cu verificare si ca si-a dat seama de-abia ulterior ca avea nevoie de unul cu alte specificatii, asta desi in descriere erau mentionate clar?

Edited by gumball3000, 14 March 2018 - 21:23.


#12
alx42

alx42

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,802
  • Înscris: 26.06.2014
va intelegeti sa ii dai mai putini bani inapoi. scazi cat crezi tu ca pierzi din desigilarea aia si vezi daca vrea.
eu am patit ceva de genu cu un telefon. am scris clar ce telefon e, tipul a trimis pe cineva dupa el si cu banii, si dupa cateva zile ma suna sa-mi zica ca nu modelul ala il cauta. si i-am zis ca ii retin 25 de lei pt ca m-am plimbat aiurea. si aia a fost

Edited by alx42, 14 March 2018 - 21:36.


#13
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 alex342, on 14 martie 2018 - 21:16, said:

Pt ca esti supus unor prevederi legale. Prevederi ce indreptateste cumparatorul sa returneze bunul achizitionat prin vanzarea la distanta.

Fii sigur ca omul ala se va duce la politie/anpc/anaf in cazul in care nu isi primeste banii. Modul cum te-a abordat dupa vanzare nu spune decat ca este hotarat sa isi primeasca banii inapoi.
ce prevederi? ce politie? exagerezi.
E un site de vanzari intre particulari, ca in targ... nu e nimic ilegal, ce politie??

#14
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
O alta varianta ar mai fi sa accepti si sa-si scazi o parte din bani, pentru ca daca l-a desigilat, probat etc, e clar ca nu-l mai poti vinde cu acceasi suma.
Asta doar asa daca vrei sa fii mai bun decat prevede legea. Dar de obicei astia care sunt prea buni sunt luati de fraieri.
S-ar putea ca mai apoi sa te vad ca deschizi topic cum ti-a trimis inapoi un cartof, ori un produs calcat in picioare.
N-ai fi nici primul, dar nici ultimul care ar pati asta.

Altfel n-ai decat sa-l lasi sa se descurce, sa-l vanda la randul lui, sa-i dea foc, sa faca ce-o vrea cu el.

Edited by gumball3000, 14 March 2018 - 21:36.


#15
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 Bibulus, on 14 martie 2018 - 21:02, said:

Tu te temi de fapt sa nu-ti faca ala vreo plangere la politie.
plangere la politie pentru ce anume??

#16
Manasu

Manasu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,877
  • Înscris: 25.12.2016

 gumball3000, on 14 martie 2018 - 21:21, said:

La care politie sa se duca? Politia onlainului, sau care?
Ce sa reclame? Ca a fost prost ca a cumparat un produs cu livrare cu verificare si ca si-a dat seama de-abia ulterior ca avea nevoie de unul cu alte specificatii, asta desi in descriere erau mentionate clar?
Poate reclama ca a fost inselat sau ceva de genul asta. Persoanele in varsta nu stiu sa foloseasca prea bine site-urile de anunturi, de aceea nici nu citesc detaliile produselor si cumpara fara sa se informeze corect. Afla apoi ca produsul nu corespunde cerintelor si se justifica in mod senin cum ca n-au vazut ca existau si niste informatii sau detalii sub poza, ca se specifica starea produsului, etc.

#17
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,267
  • Înscris: 01.12.2001

 SaRRaN, on 14 martie 2018 - 20:54, said:

Sunt persoana fizica si am vandut,
Nu mai ai nicio treaba acum.
Il pui in black list daca te mai sâcâie

 Manasu, on 14 martie 2018 - 21:37, said:

Persoanele in varsta nu stiu sa foloseasca prea bine site-urile de anunturi, de aceea nici nu citesc detaliile produselor si cumpara fara sa se informeze corect.
E problema lor ca nu se informeaza corect si complet.

#18
DJPocaitul

DJPocaitul

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,778
  • Înscris: 17.09.2014
Daca el nu a citit bine ce scrie in anunt...e in mare parte vina lui. Si daca el nu a fost acasa.......trebuia sa astepte linistit coletul,nu sa lase pe fiul lui sa-l preia.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate