Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?
 Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 

Ghid achizitie auto SH-versiunea mea

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#19
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,287
  • Înscris: 13.01.2011

View Postadisz, on 12 martie 2018 - 10:05, said:

Ii de-al meu ,din Ardeal Posted Image
Ce fain scrie.Si la obect.I-am dat si laicu
Mandru-s doamne Posted Image

Era sa ii dau si eu, dar a spus PRIMARIA, ori eu nu am fost la primarie, ci la Taxe si impozite.
Nu stiu de ce zic unii la primarie !!!

Ori mea culpa, probabil nu stiu eu, la sat si comuna se merge la primarie.
In cazul asta, scuze.



#20
Darkage_

Darkage_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 586
  • Înscris: 18.07.2016
Ghid de cumparare auto, versiune majoritatii:

Bugetul
Se  stabileste un buget si se cauta o masina in banii aia. Bineinteles ca preturile din Romania nu se compara cu cele din strainatate, la noi fiind mai ieftine din urmatoarele cauze:
a) motive necunoscute
B) samsarii sunt persoane cu o doza imensa de spirit filantropic, vanzand masinile aduse la preturi mai mici decat cele de achizitie.

Masina
Se incepe cautarea masinii:
- se cauta neaparat ca masina sa fie adusa din Germania ( aia nu merg cu ele pe asfalt, le cara cu platforma pe unde au treaba)
- se cauta neaparat masina de la primul proprietar ( se stie ca daca are 2 proprietari e deja o problema; ce problema...asta nu se stie  - folclor)
- ne intereseaza ca starea masinii sa fie impecabila, fara nici un fel de uzura ( nu conteaza ca masina are 7-12 ani in medie, important e sa nu aiva uzura). E absolut normal ca o masina de 10 ani sa nu fie deloc uzata.
- ne intereseaza mai mult povestea spusa de vanzatorul roman ( anunt cat mai stufos, subliniind dotarile evidente, ex: proiectoare, linie audio originala sau jante aliaj, airbaguri) si grosimea straturilor de ceara de pe caroserie si de silicon de pe bord decat realitatea, istoricul de service real, facturile si partea tehnica

Achizitia
Se cumpara masina lucioasa si polishata, fara un istoric palpabil, in afara de "are distributia, uleiul si toate filtrele schimbate boss"  - se stie ca oricine vinde o masina, inainte de a o pune la vanzare baga cateva sute de euro/mii de lei in distributii, filtre, uleiuri, placute si ambreiaje - fie samsar, fie proprietar ( altruismul si filantropia, retineti). Se merge putin cu ea, apoi se posteaza pe forum ca marca respectiva e proasta, se rupe distributia in mers, motorul x consuma ulei, modelul Y consuma cat un tanc, ambreiajele pica si amortizoarele plang..etc. sau mai rau, in cazul unui accident minor masina se rupe in doua deoarece cumparatorul a fost interesat mai mult de starea estetica, de priceperea celui care a sudat caroseria si de indemanarea celui care a chituit rugina fara sa se vada nimic, decat de realitatea cruda din spatele "fardului"aplicat superficial.

Realitatea Proprietarii pe bune, oamenii care isi ingrijesc masinile si iti vand ceva bun demonstrabil ( cu facturi si garantii din service-uri, cu istoric verificabil) isi vand masinile cu un pret mai mare decat echivalentele aduse de afara si "rujate" ( echivalentele de afara in aceeasi stare buna/foarte buna au un pret apropiat de ce se cere si la noi pe aceleasi marci in stare foarte buna) .  Cumparatorii prefera Audi sau BMW seria 3 la 5000 de euro, din 2007 si cu 200.000 km reali ( astia abia sunt bani de octavia 2 sau golf 5 in stare cat de cat buna in realitate). Romanii prefera sa fie mintiti cu buna stiinta..si samsarii asta le ofera.
Ca exemplu personal, eu incerc sa imi vand masina personala, cu tot istoricul de service si toate documentele la zi, in stare perfecta de functionare si in singurele 3 telefoane primite mi s-a spus, citez"dom'le una ca a ta adusa de afara e cu 500 de euro mai ieftina..si e rulata in germania, nu in Romania"...uitand faptul ca la una adusa de afara de "baieti" ii schimbi imediat distributie, ulei filtre  si curea accesorii, urmand ca in maxim 12 luni sa mai schimbi macar un set de frane, niste cauciucuri si alte nimicuri care sar  in total lejer de 500 de euro ( asta daca vrei masina sigura)

#21
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,489
  • Înscris: 24.12.2005

View PostDarkage_, on 30 martie 2018 - 11:47, said:

Ca exemplu personal, eu incerc sa imi vand masina personala, cu tot istoricul de service si toate documentele la zi, in stare perfecta de functionare si in singurele 3 telefoane primite mi s-a spus, citez"dom'le una ca a ta adusa de afara e cu 500 de euro mai ieftina..si e rulata in germania, nu in Romania"...uitand faptul ca la una adusa de afara de "baieti" ii schimbi imediat distributie, ulei filtre  si curea accesorii, urmand ca in maxim 12 luni sa mai schimbi macar un set de frane, niste cauciucuri si alte nimicuri care sar  in total lejer de 500 de euro ( asta daca vrei masina sigura)

Da, este tipic pentru posesorii de bună credință. Am un exemplu concret în familie cu mașină luată din țară de nouă (nu a fost deloc ieftină), întreținută la zi și care, din cauza competiției cu mașinile "adevărate" din Germania, a stat la vânzare 3 luni. E drept că s-a dat cu peste 1500 de euro față de 90% din ce era pe autovit, dar greu. Că vorba aia, în Germania, mașinile noi deși sunt sensibil mai scumpe decât la noi, proprietarii de acolo le vând pe 2 lei, de ajung mai ieftine decât astea din țară. Nu vorbesc de mașini în stare bună care se vând prin reprezentanțele de acolo, ci despre cel țșpe mii de scule adevărate care au intrat în țară, șefu..

Edited by asul, 30 March 2018 - 13:23.


#22
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

View Postcrisstonne, on 14 martie 2018 - 02:54, said:

Era sa ii dau si eu, dar a spus PRIMARIA, ori eu nu am fost la primarie, ci la Taxe si impozite.
Nu stiu de ce zic unii la primarie !!!

Ori mea culpa, probabil nu stiu eu, la sat si comuna se merge la primarie.
In cazul asta, scuze.
La noi la tara biroul de taxe si impozite tine de primarie/administratia locala. La oras nu stiu, probabil tine de biserica sau de vreo firma privata. Dar eu sunt de la tara , scrie sub nume Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 30 March 2018 - 17:41.


#23
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View PostfightClub25, on 12 martie 2018 - 02:29, said:

   1) E bine, daca ai un buget de 10.000 de euro, sa zicem, orice ai alege, cauta sa cumperi o masina de 8000.

   2) De preferat masina sa fie CUMPARATA DIN ROMANIAl.Exista un motiv pentru care focusul ala din Olanda e 6000 de euro desi e full options.... si apoi vanduta IN PROFIT la un pret mai mic cu 2000 de euro decat aceeasi masina vanduta de primul
  Masina cumparata de la primul sau al doilea proprietar din Romania, cu istoric cunoscut si verificabil la reprezentanta este de departe cea mai cinstita.

  3) Cine ti-o vinde sa fie trecut in acte,

  4) Cere verificare la reprezentanta. Daca cel care o vinde refuza, indiferent de motiv, nu te baga!

  5) Afla de pe un forum dedicat marcii unde este cel mai bun service pentru marca respectiva din orasul tau si du masina la o a doua verificare, acolo
  6) Cauta norma de poluare cea mai mare (ca numar) pe care ti-o poti permite. .

7) Alege cutia automata.

Pentru moment fac un experiment cu un E90 din 2007 si, urmand regulile de mai sus ,de aproape 15.000 km nici acesta nu mi-a facut (prea) mari probleme.


1. Gresit, problema se pune daca am sau nu bani de intretinere din salariu fara sa fac foamea, fara sa strang 3 luni bani pt inlocuirea unei piese sau a anvelopelor etc. Daca nu iti permiti, cobori stacheta si cumperi o masina aproape noua sau noua.

2. Masina merita cumparata din Romania doar daca este de la primul proprietar (adica cel care a cumparat-o de la 0km) si doar daca are cum sa faca dovada istoricului oficial si nu cere un pret aberant. De multe ori, masinile nu mai calca prin reprezentante din moment ce au iesit din garantie, cele din vest da. In rest este discutabil si de cele mai multe ori 200k km facuti acolo sunt mai buni decat 140k km facuti in tara, iar daca masina este mai ieftina si cu 2000e (asta inseamna 25% din 8000e) merita cu varf si indesat cea adusa de afara.

3. Corect.

4 si 5. cand iti cumperi E90 din 2007 sau orice alta masina veche, ce rost mai au verificarile in reprezentanta ? Pai daca verifici 6-7 masini sunt sanse f. mari sa arunci peste 1000e doar pe verificari (peste 12% din 8000e), presupunand ca nu te duci in alte orase. Iar devizul pt eventuale mici reparatii va fi urias iar tu vei pleca speriat crezand ca masina verificata este o epava. Sa nu mai zic ca cei din reprezentanta te vor trata cu maxima scarba pe langa clientii vechi, posesori de Bmw-uri de ultima generatie.

Masinile vechi se verifica la mecanici in care ai incredere sau in service-uri de cartier dedicate. Ajungi la reprezentanta doar pt istoric (desi la o vechitura este mai importanta starea) si doar dupa ok-ul dat de mecanic, asta daca cei din service-ul dedicat nu au prieteni la reprezentanta care sa iti verifice istoricul dupa VIN. In cazul de fata, la BMW, verificarea istoricului costa intre 0 si 50 de ron. Sa nu mai zic ca se poate verifica si on-line cu 4.5euro.

Treaba cu verificatul la un al 2-lea service este din lumea sf-ului. Nu faci altceva decat sa arunci alti bani pe ferastra, sa pierzi timp, mult timp si sa intinzi nervii vanzatorului. Eu, in calitate de vanzatorul nu as accepta sa ma frece unul atat.

6. Corect.

7. Discutabil si uneori costisitor, mai ales cand te uiti dupa masini premium de 11 ani.

Sper ca nu ai dat 8000e pe un e90 din 2007.

Edited by ionutMembruAnonimut, 31 March 2018 - 09:58.


#24
Darkage_

Darkage_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 586
  • Înscris: 18.07.2016
Eu nu inteleg 2 lucruri:
1. De ce e musai sa fie de la primul proprietar, al doilea si-o cumpara sa isi bata joc de ea, sau cum?? Al doilea nu o poate intretine ( uneori mai bine ca primul) ?

2. De ce sunt evitate masinile neservisate in reprezentanta? Adica, la ce adaosuri comerciale nesimtite au, prefer sa o servisez la un service normal, multimarca ( cu aceleasi piese de origine, dar la un pret normal), fara sa platesc amatorismul, dezinteresul fata de client si incompetenta la preturi exagerate.

Si mai am o nelamurire: ce inseamna aberatia cu : 200k in Germania echivaleaza cu 100k in Romania ? E un rahat folcloric maxim. Prefer oricand o masina corect servisata in tara, cu amortizoare, bucsaraie, distributie si discuri de frana schimbate la 100k km decat una de afara cu 200k si toate de mai sus originale. Dar poate asa gandesc doar eu..

Sent from my smartphone using a shitty keyboard.

Edited by Darkage_, 31 March 2018 - 12:19.


#25
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
@Darkage,

1. Proportional cu numarul proprietarilor de pe carte cresc si sansele ca masina sa fi trecut pe la mai multi samsari.

2. Cum verifici rulajul daca masina nu a trecut prin reprezentanta ?

Nu am spus niciodata ca 200k km sunt mai buni decat 100k km reali si verifiabili facuti in tara. Dar decat o masina cu 1-2 proprietari, 140-150k km reali si verificabili facuti in tara, prefer oricand una cu 200k km facuti in vest.

#26
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postionut_ionut, on 01 aprilie 2018 - 11:27, said:

@Darkage,

1. Proportional cu numarul proprietarilor de pe carte cresc si sansele ca masina sa fi trecut pe la mai multi samsari.


Scad sansele sa fie samsari pt ca acestia nu si le inmatriculeaza pe ei !
Km din vest nu mai sunt ce au fost ca si nemtii dau tepe la greu . Nici un neamt sanatos la cap nu vinde masina buna la pret de nimic .
O  masina circulata in tara are reviziile trecute pe cartea de service indiferent ca sunt facute la reprezentanta sau la un alt service ( multi-marca ) , ma refer la cele care merita cumparate nu la cele care din 2011 nu mai figureaza nimic in cartea de service ...

#27
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Ce garantie ai ca intre primul si al doilea proprietar masina nu a trecut pe la unul sau mai multi intermediari ? Eu zic ca sansele cresc proportional cu numarul utilizatorilor de pe carte.

Cartea service este egala cu zero, rulajul se verifica doar la reprezentanta pe baza istoricului din baza de date. La BMW mai poti verifica si online, parca si la masinile din NL si BE, la cele cumparate de la licitatii mai poti si pe Autodna (vezi inclusiv poze).

Samsarii din vest umbla la rulaj doar daca nu se poate dovedi ceva importiva lor, insa de cele mai multe ori nu se complica pt 10-20k km. Gandeste-te ca aia iti trec km pe factura.

Edited by ionutMembruAnonimut, 01 April 2018 - 11:59.


#28
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
pai 100 k km facuti in Ro inseamna de minim 2 ori mai multe ore de functionare ale motorului fata de 200 k km facuti in afara, la masini de aceeasi vechime. Deci parca uzura nu e aceeasi, nu? :)) Sau daca lasi un tractor sa mearga 1000 ore este la fel de uzat ca unul care merge 4000 de ore?
basca faptul ca una e sa mearga masina pe pilot cu 130 la 2000 ture, alta e sa o freci prin oras frana acceleratie de 100 ori pe zi.

#29
ct10dre

ct10dre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,038
  • Înscris: 03.05.2006
Exact. Văzut de curând 2 f30,  cea din buc era mult mai obosita decât cea adusa din Germania.   Cred ca autobild făcuse niște teste de unde rezultase ca la 50.000 într-un oraș aglomerat uzura e la fel ca la una cu 300.000 pe autostrada.

Pentru o mașină aspirata nu ar fi probleme, schimbi ambreiajul niste bucși, tampoane  și aia e. La diesel e problemă, dpf, turbina, tot felul de electrovalve, injectoare  etc. Dieselul nu e făcut pentru orașe dar romanii nu înțeleg asta.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate