Tarifele de terminare a apelurilor la puncte mobile vor fi reduse de la 1 mai cu 12,5%, la 0,84 eurocenți/minut
Last Updated: Mar 31 2018 15:08, Started by
vio73
, Mar 06 2018 16:31
·
0
#1
Posted 06 March 2018 - 16:31
ANCOM:Tarifele de terminare a apelurilor la puncte mobile vor fi reduse de la 1 mai cu 12,5%, la 0,84 eurocenți/minut
Tarifele de terminare a apelurilor la puncte mobile vor fi reduse de la 1 mai cu 12,5%, de la 0,96 eurocenți/minut la 0,84 eurocenți/minut, măsura aprobată de ANCOM fiind tranzitorie, până la finalizarea unui nou model de cost. ”Odată cu această reducere a tarifelor între operatori, companiile vor fi motivate să opereze la costuri cât mai eficiente, lucru care va încuraja concurența și care se va reflecta și în prețurile plătite de utilizatori pentru apelurile în rețelele mobile”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM într-un comunicat. Tariful de terminare reprezintă prețul plătit de un furnizor de servicii de telefonie operatorului în rețeaua căruia este terminat apelul efectuat de proprii utilizatori în rețeaua acestuia din urmă. Acest preț se regăsește în tariful perceput utilizatorului final care inițiază apelul. ANCOM a anunțat că va iniția anul acesta dezvoltarea unui nou model de cost, care să reflecte costurile eficiente ale furnizării serviciilor de terminare la puncte mobile și din care va rezulta un nou nivel al tarifului maxim de terminare la puncte mobile. Tariful tranzitoriu agreat astăzi reprezintă media tarifelor pentru furnizarea acestor servicii în statele membre ale Uniunii Europene care au folosit modelul de cost de tip bottom-up LRIC pur. Acest tip de model de cost este de altfel instrumentul recomandat de Comisia Europeană pentru reglementarea tarifelor de terminare a apelurilor la puncte fixe și, respectiv, mobile. Soluția aleasă de ANCOM are avantajul că poate fi implementată mai rapid decât o eventuală actualizare a modelului de cost existent și este o măsură temporară adecvată până la stabilirea tarifelor care vor rezulta dintr-un nou model de cost LRIC pur, ce va include și tehnologia 4G/LTE. Tariful tranzitoriu de terminare la puncte mobile nu va putea depăși 0,84 eurocenți/minut, începând cu data de 1 mai 2018 și până la data finalizării acestui nou model de cost. Autoritatea estimează că finalizarea noului model de cost va dura aproximativ 16 luni de la data începerii procesului. Viitorul model de calcul al tarifelor va ține cont de creșterea acoperirii rețelelor 4G/LTE din ultimii ani și de creșterea substanțială a volumului de date, indicatori care vor conduce, probabil, la o diminuare a costurilor eficiente de furnizare a serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile. Până la sfârșitul acestui an, ANCOM va revizui și modelul LRIC pur de calcul al costurilor serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe și va stabili noi plafoane tarifare, pornind de la modelul existent, care nu necesită modificări substanțiale, fiind deja construit pe rețele de nouă generație. ANCOM urmează să notifice Comisia Europeană, Organismul Autorităților Europene de Reglementare în Domeniul Comunicațiilor Electronice (OAREC) și autoritățile naționale de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene în ceea ce privește măsurile propuse. Comisia Europeană, OAREC și celelalte autorități de reglementare vor putea transmite ANCOM comentarii și observații în termen de o lună de la data notificării. http://www.zf.ro/bus...-minut-17051507 |
#2
Posted 06 March 2018 - 16:33
Zi pe scurt si romaneste despre ce este vorba ca nu am inteles nimic.
|
#3
Posted 06 March 2018 - 16:36
Se așteaptă o scădere a prețurilor per total la telefonia mobilă.
|
#4
Posted 06 March 2018 - 16:38
E o veste buna pentru utilizatorii retelelor mobile, nu conteaza ca folosesc abonament sau cartele prepaid.
Tu sa zicem ca vorbesti 1000 de minute nationale din Vodafone in Orange. Operatorul Vodafone achita celor de la Orange suma de 9,6 euro, de acum incolo o sa achite doar 8,4 euro. Asta inseamna ca de acum incolo operatorii pot sa ofere si mai usor mai multe minute nationale pentru ca ii costa mai putin. Nu degeaba se zbate Digi Mobil ca tarifele de interconectare sa scada si pe partea de SMS. Atunci cand o sa scada si pe SMS, o sa poata sa ofere si Digi Mobil SMS national nelimitat fara sa iasa in pierdere. Asta e doar un exemplu. |
#5
Posted 06 March 2018 - 16:42
Din pacate nu vad nimic legat de SMS acolo, acesta ramane handicapul Digi.Mobil.
|
#6
Posted 06 March 2018 - 16:45
Si evident nici o factura nu va scadea ci vor creste minutele incluse. Si cum multi nu folosesc mai mult de 200 de minute nationale e fix pix ca se ridica de la 1000 la 1500
|
#7
Posted 06 March 2018 - 16:49
Pai deja sunt niste abonament jenant de mici care au incluse o gramada de beneficii pe care majoritatea nu le consuma niciodata timp de o luna (nu vorbesc de trafic de date unde este o alta poveste). Nu cred ca vor scadea abonamentele ci vor adauga eventual beneficii.
|
#8
Posted 06 March 2018 - 16:53
Oricum bataia nu mai e pe minute, bataia e pe date.
Pe vremuri trimiteau tinerii SMS in prostie, acum nici nu mai stiu ce e ala, vor numai WhatsApp. Pe vremuri vorbeau tinerii in prostie, acum nici nu mai stiu ce e ala, vor numai apel video pe WhatsApp si live pe Facebook. Pe voce au ramas doar cei mai tarani si mai batrani |
#9
Posted 06 March 2018 - 17:12
Or stii juvetii ceva... Probabil nu vor sa scada pe date (internet) si dirijeaza din trafic catre traditional. Oricum, dependenta de internet s-a creat (WhatsApp, messenger, etc).
Ma uitam peste traficul lunar (ca tot m-am portat recent): am acelasi consum. Pe date nici inainte, nici dupa nu le tineam inchise. Ma tot uit la pustanii din transportul in comun si vad destui (n-as putea zice cu exactitate o cifra, dar 30-40% tot or fi) care isi deschid si inchid datele periodic. Nu inteleg de ce, din moment de Digi ofera nelimitat, iar ceilalti, la cartele, cel putin, ofera net grupa mare. Ma depaseste. Inteleg ca nu prea ai minute/sms (nu stiu in Orange, dar la Voda, la cartela ai unitati nationale formate din minute/SMS/MB). |
#10
Posted 06 March 2018 - 17:22
Pololica, on 06 martie 2018 - 17:12, said: Ma tot uit la pustanii din transportul in comun si vad destui (n-as putea zice cu exactitate o cifra, dar 30-40% tot or fi) care isi deschid si inchid datele periodic. Si eu, cand plec de acasa: opresc WiFi, pornesc datele mobile (si trec din 2G in 4G pentru VoLTE); Iar la intoarcere, fac fix invers: opresc datele mobile (si trec din 4G in 2G) si pornesc WiFi (cu VoWiFi). Edited by Lipsum, 06 March 2018 - 17:25. |
|
#11
Posted 06 March 2018 - 17:32
Pololica, on 06 martie 2018 - 17:12, said:
Or stii juvetii ceva... Probabil nu vor sa scada pe date (internet) si dirijeaza din trafic catre traditional. Oricum, dependenta de internet s-a creat (WhatsApp, messenger, etc). Ma uitam peste traficul lunar (ca tot m-am portat recent): am acelasi consum. Pe date nici inainte, nici dupa nu le tineam inchise. Ma tot uit la pustanii din transportul in comun si vad destui (n-as putea zice cu exactitate o cifra, dar 30-40% tot or fi) care isi deschid si inchid datele periodic. Nu inteleg de ce, din moment de Digi ofera nelimitat, iar ceilalti, la cartele, cel putin, ofera net grupa mare. Ma depaseste. Inteleg ca nu prea ai minute/sms (nu stiu in Orange, dar la Voda, la cartela ai unitati nationale formate din minute/SMS/MB). In al doilea rand, datele pornite tot timpul consuma bateria de asta multi opresc datele. Edited by jm2010, 06 March 2018 - 17:33. |
#12
Posted 06 March 2018 - 18:27
catalinman, on 06 martie 2018 - 16:38, said:
Nu degeaba se zbate Digi Mobil ca tarifele de interconectare sa scada si pe partea de SMS. Atunci cand o sa scada si pe SMS, o sa poata sa ofere si Digi Mobil SMS national nelimitat fara sa iasa in pierdere. |
#13
Posted 06 March 2018 - 18:29
Lipsum, on 06 martie 2018 - 17:22, said:
Si eu, cand plec de acasa: opresc WiFi, pornesc datele mobile (si trec din 2G in 4G pentru VoLTE); Iar la intoarcere, fac fix invers: opresc datele mobile (si trec din 4G in 2G) si pornesc WiFi (cu VoWiFi). |
#14
Posted 06 March 2018 - 18:31
#15
Posted 06 March 2018 - 18:40
O spune indicatorul serviciului de date de pe telefon.
Nu iti consuma din traficul de pe abonament/cartela ci din wifi. Iar despre baterie, nu am observat diferente daca dezactivezi datele. Oricum pe mine ma tine mai mult de o zi asa ca nu am de ce sa le dezactivez. Iar net am nelimitat. Edited by danutz1, 06 March 2018 - 18:42. |
|
#16
Posted 06 March 2018 - 19:09
Asa e, nu merg datele simultan cu WiFi.
Ar fi aberant, cum ar hotara pe ce "canal" sa trimita si sa primeasca datele? In functie de ce algoritm complicat inca neinventat? Acum algoritmul e simplu if WiFi then WiFi, if not, then DataConnection, if not, then error "not connected". |
#17
Posted 06 March 2018 - 19:20
catalinman, on 06 martie 2018 - 16:38, said:
E o veste buna pentru utilizatorii retelelor mobile, nu conteaza ca folosesc abonament sau cartele prepaid. Tu sa zicem ca vorbesti 1000 de minute nationale din Vodafone in Orange. Operatorul Vodafone achita celor de la Orange suma de 9,6 euro, de acum incolo o sa achite doar 8,4 euro. Asta inseamna ca de acum incolo operatorii pot sa ofere si mai usor mai multe minute nationale pentru ca ii costa mai putin. Nu degeaba se zbate Digi Mobil ca tarifele de interconectare sa scada si pe partea de SMS. Atunci cand o sa scada si pe SMS, o sa poata sa ofere si Digi Mobil SMS national nelimitat fara sa iasa in pierdere. Asta e doar un exemplu. Digi ar trebui sa se zbata sa ofere servicii de calitate clientilor si nu doar preturi mici. |
#18
Posted 06 March 2018 - 19:31
jm2010, on 06 martie 2018 - 17:32, said: In primul rand nu toata lumea este pe Digi. In al doilea rand, datele pornite tot timpul consuma bateria de asta multi opresc datele. Ca diacutie generala: sunt pe Orange. Tot ce ma leagă de Digi e abonamentul la punct fix. In alta ordine de idei, activarea si dezactivarea nu implica un consum de energie suplimentar? La si cu WiFi. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users