Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 

Lovitură pentru mașinile electrice în România: Tarifarea încărcării, mai costisitoare decât un plin de carburant fosil

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
260 replies to this topic

#55
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Avand in vedere discutiile si comentariile aparute in ultimile zile pe baza tarifelor anuntate de catre Renovatio, am dori sa venim cu cateva scenarii de calcul referitoare la costurile lunare aferente incarcarii diferitelor tipuri de masini electrice.
Consideram relevante, din punctul de vedere al consumatorului, estimarile de costuri lunare/anuale cu incarcarea masinilor electrice. O estimare punctuala ce ia in calcul doar kWh/100km sau cost per incarcare 0-80% / 0-100%, omite o serie de variatii ce influenteaza costurile de exploatare pe termen mediu si lung (acest lucru este valabil atat pentru masinile electrice cat si pentru cele cu combustibil conventional).
Dorim sa exemplificam pe 3 vehicule electrice cu autonomii si consum similare: BMW i3, VW eGolf, Renault ZOE. Consum mediu estimat este de 15kWh/100km pentru toate trei vehicule.
Scenariul 1 – 1000km/luna inseamna un necesar de 150kWh/luna
BMW i3 / VW eGolf au nevoie de 210min pentru a incarca cei 150kWh in regim fast-charge (45kW)
Renault Zoe are nevoie de 405min pentru a incarca cei 150kWh in regim semi-fast (22kW)
Costurile lunare pentru cele trei tipuri de abonamente (incluzand costul abonamentului) sunt:
BMW i3 / VW eGolf: 336ron (START) / 285ron (ENTRY) / 304ron (FAST)
Renault Zoe: 246ron (START) / 216ron (ENTRY) / 273ron (FAST)
Scenariul 2 – 1500km/luna inseamna un necesar de 225kWh/luna
BMW i3 / VW eGolf au nevoie de 300min pentru a incarca cei 225kWh in regim fast-charge (45kW)
Renault Zoe are nevoie de 620min pentru a incarca cei 225kWh in regim semi-fast (22kW)
Costurile lunare pentru cele trei tipuri de abonamente (incluzand costul abonamentului) sunt:
BMW i3 / VW eGolf: 480ron (START) / 365ron (ENTRY) / 340ron (FAST)
Renault Zoe: 377ron (START) / 278ron (ENTRY) / 301ron (FAST)
In scenariile de mai sus, in cazul lui Renault Zoe, recomandabil este un abonament ENTRY, iar in cazul BMW i3 / VW eGOLF, pentru 1000km/luna este recomandabil tot un abonament ENTRY, in schimb pentru 1500km / luna mai avantajos este un abonament FAST.
In momentul in care discutam despre avantajele (in materie de costuri) ale unui vehicul electric vs un vehicul pe carburant conventional, trebuie avute in vedere toate costurile de exploatare si nu numai costul carburantului (care se dovedeste a fi mai mic decat cel conventional), cum ar fi: consumabile, revizii, etc.
Apreciem feedback-ul vostru si credem ca am reusit sa aducem lamuriri pe marginea tarifelor prezentate.
Totodata, Renovatio pregateste impreuna cu partenerii sai o serie de campanii menite sa aduca noi beneficii utilizatorilor de vehicule electrice.

Edited by cata, 06 March 2018 - 14:56.


#56
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

View Postradunic, on 06 martie 2018 - 14:51, said:

Renault ZOE - la 22kW se încarcă în 2h40. Cost 1,6×160=256 lei.

Ce calculezi tu aici mai exact?

#57
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

View Postcata, on 06 martie 2018 - 14:55, said:

.....In momentul in care discutam despre avantajele (in materie de costuri) ale unui vehicul electric vs un vehicul pe carburant conventional....
ai uitat de autonomie.... si cam aici se rupe filmul.

pe scurt: vreau sa ajung de la bucuresti la timisoara, vara pe 40grade...


Attached File  1.jpg   86.75K   34 downloads

e golf se incarca 6 ore la 22kw =>
6ore*60minute*0.6lei/min => 216lei/300km din care scadem ac-ul si alte minunatii
=> ~200lei/200km => 1leu/km
pai mie care-mi papa 10% benzina => 55lei/100km => 0.6lei/km (mers sportiv)

si culmea curentul de la retea costa
6h*22kw = 132kw*h *0.5lei/kw = 66lei => rotund cu pierderi 100lei.... mmmm cam la jumate fata pe priza de pe strada.... (sau am incurcat eu socotelile)

Edited by arg, 06 March 2018 - 15:20.


#58
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 09.08.2005

View PostJammalan-the-Prophet, on 06 martie 2018 - 14:58, said:


Ce calculezi tu aici mai exact?
Calculez timpul dat de producător pentru încărcarea completă a bateriei la 22kW adică 160 minute înmulțit cu prețul dat de pe minut la categoria fără abonament adică 1,6 lei. După asta iau autonomia reală dată tot de producător și îmi rezultă costul pe 100 km. Și, de curiozitate, cît ar fi litrul de carburant dacă m-ar costa tot atît 100 de km la o mașină care consumă 6 la sută...
Sursa producătorului aici la pagina 35.

#59
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postarg, on 06 martie 2018 - 14:59, said:

ai uitat de autonomie.... si cam aici se rupe filmul.


View Postarg, on 06 martie 2018 - 14:59, said:

ai uitat de autonomie.... si cam aici se rupe filmul.
Au , este preluat de pe pagina lor de facebook

Edited by cata, 06 March 2018 - 15:28.


#60
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,937
  • Înscris: 24.04.2013
Povestea cu costul incarcarii e doar o parte a problemei, cel putin la Renault. Acesta inchiriaza, nu vinde, bateria. A fost demult un drive-test cu Twizy (trotineta pe care incearca sa o treaca drept autoturism Posted Image) si atunci am facut o socoteala ca numai din chiria bateriei imi iesea un cost echivalent unui consum de benzina de minim 14l/100km. Daca acu’ mai adugam si un cost mare ar reincarcarii, masinile electrice pot muri linistite din fasa.

#61
dygey

dygey

    Al dracu' Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,652
  • Înscris: 13.10.2009
ideea principala e ca astia de la renovatio (ce-or renova, numai dracu' si ei stiu) gandesc cu c*ru'. si or sa dea cu el de pamant,
mai devreme sau mai tarziu. ok, inteleg si faptul ca au investit in echipamente, in bransamente, platesc chirie sau au cumparat
spatii, au oameni de platit, prfot de facut, etc. dar...preturile par aberante. ca si conceptul de altfel. ca o ard ei cu ideologii, cu
aspiratii, cu vise, cu vorbe de PR facut la Spiru, cu rahat pe bat...aia e frectie la picior de lemn.

in primul rand, se c*ca pe ei cu peste 30 de locatii...plm, eu am numarat la ei pe harta 28. atentie, locatii, nu puncte de incarcare.
dupa aia, vin cu nush ce card, specialist special specializat al lor. alocat unei singure masini, netransmisibil, etc. sa si-l vare undeva...
logica fiind ca...? then again, nush de ce, dar e dezavantajos rau. inteleg ca nu vrei sa ti se plateasca un abonament si sa se incarce
10 masini, dar cu internetul de acasa nu ma intreaba nimeni cate device-uri il acceseaza. in fine, au si varianta fara card, abonament
&shit. mega-scumpa! de ce as alege (exceptand situatii cand sunt prins pe picior gresit si nu am alternativa) o "pompa" de-a lor? ii
bate si aici logica. ca sa fie treaba completa, mai vin si cu taxare la minut (cu/fara abonament, e la fel). adica daca bei o cafea la ei
si depasesti timpul, te-ndoaie. la pompa de benzina/motorina/gpl/rumegus nu ar fi posibil, asa ca sa ocolim partea asta. de ce mama
dracului nu taxezi la consum?? adica la kWh? cat consum, atata platesc, nu platesc timpul. poate ma duc sa casc gura in benzinarie,
ce-ar mai fi sa ma taxeze ca le ocup spatiul p-acolo timp de 10 minute? nu, aia is normali la cap din punctul asta de vedere: am platit
cati litri am bagat, am platit spalarea, aspirarea si ce-am mai facut p-acolo, am platit cumparaturile si pa.

ce-ar fi daca incarc complet si las masina cu 5 minute mai mult la incarcat, desi ea nu mai trage curent? platesc ca bou', nu? teoretic, da...

#62
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

View Postcata, on 06 martie 2018 - 15:28, said:

Au , este preluat de pe pagina lor de facebook
???
cum ajungi de la bucuresti la paris cu o masina electrica (probabil pe platforma)....


@ dygey
pana nu le impune ue-ul ceva, nu prea are ce sa iasa.
in primul rand ar trebui sa oblige orice benzinarie/supermachet/mall etc sa aiba 2-3 statii se incarcat, similar cum e cu locurile pentru handicapati.
iar statiile de pe strada sa nu plateasca chirie la locul de parcare, reduceri la bransamente, etc.

Edited by arg, 06 March 2018 - 16:07.


#63
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postarg, on 06 martie 2018 - 16:02, said:

???
cum ajungi de la bucuresti la paris cu o masina electrica (probabil pe platforma)....
Ajungi, cu mult tutun si mai multa rabdare.Cu mașina electrică în jurul lumii, via România

#64
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Cine-s bre renovatorii astia de la Renovatio si ce renoveaza ei de le facem atata reclama gratuita?

Macar au asa ceva?
Attached File  IMG_20170817_0152241.jpg   354.43K   38 downloads Attached File  IMG_20170817_0152371.jpg   284.01K   37 downloads

Edited by ericmario, 06 March 2018 - 16:31.


#65
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
pana acum le facem antireclama.

#66
dresler

dresler

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,035
  • Înscris: 26.03.2013
in curand vor aparea incarcatoare pe aliexpress , no problem....

#67
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
in genul astora?
[ https://s10emagst.akamaized.net/products/8816/8815083/images/res_bac6df6e8b595dead6e8dda2d232c21a_450x450_b0n5.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#68
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postarg, on 06 martie 2018 - 16:11, said:

pana acum le facem antireclama.
Orice fel de reclama e buna!

#69
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,566
  • Înscris: 31.01.2010
Corect, asa afla lumea de ei si trage concluzia ca noi vorbim prostii!
Viitorul este electric! :D
Acuma sa vedem si cind va fi...

#70
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
cand o sa coste 1000euro bateria si o sa tina 1-2000km

#71
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017
Nu va faceti iluzii ca este ceva moca in lumea asta , si nu va faceti iluzii ca puteti fenta sistemul .
Indiferent ce " nebunie " ar apare pt a fenta statiile , taxarea se va orienta .
Nimeni nu scapa , moca nu exista .
Asta este economia de piata , recte prosteala .
Intii iti da subventii sa cumperi masina , apoi iti da curent gratis , si dupa ce ti-ai vindut " troaca " pe combustibil fosil , incep sa apara costurile , iar cind tragi linie , constati ca viata ta a devenit mai scumpa , mai grea .
...si cred ca mai sint costuri care vor apare ...

#72
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,566
  • Înscris: 31.01.2010
Pina la urma totul se reduce la cost/Km.
Ala cumva trebuie facut cit mai mare ca omul sa aiba cit mai putina libertate de miscare.
Atunci este atins scopul.
Au crescut Dieselele, a crescut in mod artificial pretul motorine pina l`a depasit pe cel al benzinei, de ce?
sa mentina acel cost/Km in limite.
Aproape nu mai e diferenta intre Diesel si benzina, inainte mergeai de 2-3 ori mai mult la acelasi pret de cost cu dieselul
decit cu benzinarul.
A inceput moda cu electricele...va creste pretul si la alea a deplasarii, totul este sa apara multe astfel de masini.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate