Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Recomandare baterie auto
Last Updated: Mar 17 2023 16:05, Started by
OpelAstra2002
, Mar 02 2018 20:39
·
0
#451
Posted 12 August 2021 - 14:03
Ca sa nu astepti o luna pana vine Foxsurul din China si sa mergi pe la oficiul vamal sa-l ridici, poti sa iei de aici, sau sa il iei pe asta(recomandat de colegul ldpe, care stie ce spune).
Deasemenea n-ar fi rau sa iei si un incarcator de telefon pt. priza din masina care iti va arata permanent voltajul bateriei, cum ar fi asta. |
#452
Posted 12 August 2021 - 14:41
romikatm, on 12 august 2021 - 14:03, said:
n-ar fi rau sa iei si un incarcator de telefon pt. priza din masina care iti va arata permanent voltajul bateriei Tehnic vorbind, nu-ți va arăta cu acuratețe voltajul bateriei pentru că s-ar putea ori să existe o cădere de tensiune până la priza de brichetă, ori să nu fie el însuși prea precis. Este bine întotdeauna să faci niște teste de calibrare mai întâi, măsurând cu un voltmetru de precizie tensiunea direct la bornele bateriei, la priză și citind afișajul încărcătorului... |
#453
Posted 12 August 2021 - 21:08
subss, on 12 august 2021 - 14:41, said:
Este bine întotdeauna să faci niște teste de calibrare mai întâi, măsurând cu un voltmetru de precizie tensiunea direct la bornele bateriei, la priză și citind afișajul încărcătorului... Dupa ''calibrare'' macar nu mai trebuie sa ridici capota si sa vii cu un voltmetru sa masori bateria, citesti de pe incarcator+corectia de rigoare si stii cum sta bateria. Pe la 12,4V(mai bine la12,5V) e cazul sa o pui o tura pe redresor. |
#454
Posted 16 August 2021 - 23:51
subss, on 09 august 2021 - 16:07, said:
EFB-urile necesită cumva un voltaj mai mare pentru încărcare completă (spre 14,8 v) sau se mulțumesc și cu ce furnizează standard un alternator normal, adică maxim 14,2-14,4 v? Toate bateriile au tensiune nominală de 12V, indiferent de tehnologia de fabricație. Enhanced Flooded Battery înseamnă o baterie pb-acid ceva mai deșteaptă, dar nu cu mult. "Enhanced" este ceea ce desemnează un produs ceva mai bun decât ăla clasic. Dar asta nu înseamnă că nu se descurcă la încărcare normală. De fapt, asta e și ideea, se descurcă mai bine la încărcare normală decât o baterie clasică. Cum se descurcă? Rezista mai bine regimului respectiv de exploatare. Gândește-te că dacă sunt făcute să reziste la sisteme start-stop care trag de ea, probabil că la sisteme clasice se vor descurca ceva mai bine. Nu prea înțeleg logica asta inversă și care este "motorul" acesteia. Trebuie să pornești de la ideea că sunt făcute să reziste la încărcări mai energice, nu că ești obligat să le tratezi așa. |
#455
Posted 17 August 2021 - 01:17
Îți pot explica de unde provine dilema, sunt mai multe surse...
Una dintre ele ar fi comparația cu acumulatorii cu litiu, unde tensiunea nominală citată poate varia (în medie 3,6-3,7 V), la fel și cea maximă, în funcție de chimie (LiFePo, de exemplu, este cel mai extrem: 3,2 V nominal și 3,65 V maxim) - deci, prin analogie, se poate concluziona eronat că există variații și în chimia bateriilor cu plumb. Nu ajută nici faptul că la o căutare pe Google despre bateriile AGM, care pot fi ușor confundate cu EFB, găsești că pot fi încărcate cu maxim 14.6 V - 14.8 V în timpul fazei de absorbție... Și mai intervine apoi tipul de utilizare pentru care au fost concepute, sistemul start-stop. Aici chiar s-ar putea să existe voltaje mai mari de încărcare pe mașinile care-l utilizează, decât pe mașinile standard, ca să fie reîncărcate cât mai repede. |
#456
Posted 17 August 2021 - 09:56
Bravo, nota 10 pentru postul asta. Lucrurile sunt cat se poate de clare. Da, bateriile EFB/AGM suporta votaje mai mari de incarcare pentru restabilirea rapida a performantelor. Dar si descarcare ceva mai profunda, fara a fi afectate. Insa aia nu e starea de "normalitate". Oricum, foarte bine punctat.
|
#457
Posted 22 August 2021 - 16:38
Salutare tuturor,
Daca ma poate ajuta cineva cu o informare va rog frumos, nu sunt de meserie si nici pasionat...am tot citit pe aici pareri si sunt putin derutat,poate ma ajutati va rog frumos! Am un Focus 2012 Diesel 1.6 echipat cu o baterie Ford-VARTA de 75Ah / 700 A SAE / EN T7 ( pare sa fie bateria originala, eu asa am luat masina acum 1 an) de 4 luni de zile nu-mi mai merge functia START/STOP ( mecanicul a zis ca se duce bateria) si de 2 zile nu mai porneste decat cu curent de alta masina-deci evident necesita schimbata! Am intrebat 100 de romani : "ce baterie e mai buna, BANNER ( cu toate ca nu am gasit pe net cu specif. 75Ah/700A), VARTA, ROMBAT...etc! Multumesc anticipat ! |
#458
Posted 23 August 2021 - 11:29
Banner sunt baterii foarte bune, dar trebuie sa stii de unde s-o iei sau cum s-o verifici pentru ca au prostul obicei sa nu fie cunoscute de lume si nu prea "circula", ai sanse sa dai peste una care sta de multisor prin vreun depozit.
Vezi pe site la Varta care baterie e recomandata pt modelul tau, in principiu daca e aia originala recomandat ar fi sa iei una aftermarket un pic mai mare (cred ca +10% ar fi ok), mai ales fiind si diesel: https://www.varta-au.../battery-finder Nici nu cred ca o sa gasesti fix cu specificatiile alea, probabil se fac doar pe original, aftermarket o sa gasesti un pic diferite, ba mai mari, ba mai mici - de la acelasi producator, vorbesc. Tine cont si de tipul celei de acum, pare EFB - deci nu o poti inlocui cu una clasica - ci tot EFB (sau AGM). In rest, baietii mai recomanda si EXIDE, TUDOR (tot EXIDE), TOPLA (TAB) iar sunt foarte bune.... Intra pe site-ul fiecarui producator si vezi ce-ti recomanda pentru masina ta si eventual revino cu o lista de modele sa alegem impreuna . |
#459
Posted 26 August 2021 - 19:01
Valentin_Bucuresti, on 22 august 2021 - 16:38, said:
Am un Focus 2012 Diesel 1.6 echipat cu o baterie Ford-VARTA de 75Ah / 700 A SAE / EN T7 ( pare sa fie bateria originala, eu asa am luat masina acum 1 an) Deja a tinut prea mult daca a fost originala. La Focusul meu din 01.2013, tot 1,6TDCi, am schimbat bateria in decembrie 2016. Cea pe care o am acum are deja mai mult timp pe masina decit cea originala. Important este sa iei o baterie care sa aiba dimensiunile la fel cu cea originala, deoarece este cam dificil de schimbat bateria. De exemplu Exide EL 752 75Ah, dimensiuni 175-175-315 Sau Varta Blue Dinamic D54 65Ah, dimensiuni 175-175-278 (asta intra mai bine) Edited by amami, 26 August 2021 - 19:09. |
#461
Posted 14 December 2021 - 20:32
nu cred sa fie vreo diferenta. poate doar electrolit sau elementi, nu stiu.
|
#462
Posted 14 December 2021 - 20:54
pt 53 Ah sunt astea 2 variante, pt 47 vad doar gri, 44 e original la polo 6n2
Attached FilesEdited by gremlins, 14 December 2021 - 20:55. |
#463
Posted 14 December 2021 - 21:17
gremlins, nu e mare lucru. doar carcasa difera. In rest e una si aceeasi baterie. Ia care doresti.
|
#464
Posted 22 January 2022 - 20:13
salutare, pentru un golf5 1.4 16v 80 cai motor BUD, an 2007, ce baterie imi recomandati? nu circul foarte mult pe an, sunt din sibiu, recent la -7 grade m-a lasat una Banner starting bull, era 60ah cu 480a, a dus cativa ani buni. Sa merg pe ceva Varta? M-ar ajuta daca mi-ati specifica exact un model sau niste modele, multumesc mult
|
#465
Posted 22 January 2022 - 20:59
poti lua Rombat Champion 60ah 540a, este suficient. Baterie foarte buna,am eu una mai mare cumparata in octombrie, e ce trebuie.
|
|
#466
Posted 22 January 2022 - 21:37
E peste Varta? Apropo, merita sa merg in service sa o monteze si sa faca proba pe incarcare? E mai mult de 50 de lei? Ca din ce vad fara asta nu e valabila garantia
Edited by aur_29, 22 January 2022 - 21:37. |
#467
Posted 22 January 2022 - 21:54
Vad acum ca ar fi mai bine sa merg la un magazin fizic care ofera si montaj gratuit, si imi dau ei si garantie, cred ca e mai ok asa, chiar daca eu pe online as gasi bateria cu vreo 50 de lei mai ieftin dar as pierde garantia montand-o eu personal, e ok asa sau din magazin o sa iau bateria ceva mai veche stata pe rafturi?
|
#468
Posted 23 January 2022 - 10:54
https://www.emag.ro/...rch-Action=view asta ar fi ok?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users